Stránka 1 z 1
Jak zapojit MBC???
Napsal: 04 lis 2007 14:24
od Dave0401
Koupil jsem si "jety" boost controler a nevim jakho spravne pripojit...
Na ventilu neni naznaceny smer prutoku vzduchu...
Nemate ho nekdo?
Btw. u regulacniho ventilu neni asi jedno kde je vstup a vystup, ze???
Jedna se o tento typ:
SAABTUNING
turbo regulační ventil (boost control)
umožňuje manuální nastavení a změnu plnícího tlaku turba (možno i z interiéru) otočným ventilem, robustní konstrukce, jemné nastavení s možností aretace, možno připojit manometr
35x75mm

Napsal: 04 lis 2007 16:19
od Beaver
V zásadě by to mohlo být jedno, alespoň u tohodle ventilu (pokud by to jedno nebylo, výrobce napíše co kam připojit). Odlišná situace je u MBC vyrobených z T kusu pro instalatéry, kuličky z ložiska, péra z propisky a provrtaného šroubku, který stojí několik desítek korun (jojo, získat výkon je drahá záležitost....na atmosférách

) a který by měl být zapojen tak, aby vzduch proudil správným směrem a tlačil na kuličku.
Re: Jak zapojit MBC???
Napsal: 05 lis 2007 06:15
od Dave0401
no podle me to jedno neni... urcite k tomu byl nejaky navod...
kazdopadne z kazde strany je "cervik" takze ty pripojky na hadice lze presroubovat...
ja jsem ho koupil tak, ze vystup a vstup jsou proti sobe o 90°
a ma byt na proti sobe... si myslim
jedina sipka co na ventilu je (miri ven) ... je s pismenkem G a ta je "zaslepena"
Re: Jak zapojit MBC???
Napsal: 05 lis 2007 09:32
od Dave0401
Napsal: 05 lis 2007 14:02
od NeviM
a proc to proste nevyzkouset? pokud funguje jen jednosmerne a das ho obracene, tak se proste neotevre a utne te fuelcut, nic horsiho myslim ze se stat nemuze ne?

Napsal: 05 lis 2007 15:07
od Idaho
NeviM píše:a proc to proste nevyzkouset? pokud funguje jen jednosmerne a das ho obracene, tak se proste neotevre a utne te fuelcut, nic horsiho myslim ze se stat nemuze ne?

tot otázka - má to auto fuelcut? Má dostatečne utaženou makovici aby to nefouko makovici dřív než nastoupí fuelcut?
někdo rád riskuje, nekdo ne

Napsal: 05 lis 2007 19:14
od Beaver
Pro spořivé nátury, návod na výrobu MBC:
http://www.geocities.com/chmwatson/FAQs/mbc.html
Pochopitelně hotový výrobek např. od Bidrina je spolehlivej, dobře vypadá a nejsou s ním problémy, nemusíte se srát s pilkou na železo a vrtáním závitů.
Napsal: 06 lis 2007 06:25
od Idaho
pokud je nekdo skutečne spořživej tak si za pár desetikorun muže vyrobit EBC tak proc se "sr*t" s výrobou MBC, které navíc může být silne nespolehlivé

Napsal: 06 lis 2007 09:37
od Taboo
Smazano
Napsal: 07 lis 2007 14:32
od elviiis
Mám ventil který je kombinací baal and spring a jehlového ventylu... tzn
mam nenastavitelná baal and spring do něj mi jde tlak jež putuje po otevření do jehláku a do actuatoru v actuatoru je odpor a proto pokud mám povolená jehlák jde do něj a z něj do sání pokud jehlák utahuju putuje tlak do actuatoru... na podobném principu fungují i solenoidy akorát mojí mechaniku nahrazuje solenoid... výhody mého boost controleru je umístění v kokpitu a krásně plynulé nastavení podle budíku...
Napsal: 11 bře 2008 16:40
od honza 2.0 16v
no trochu jsme vyhrábl toto téma nasvětlo boží..snad se nebudete zlobit..jsem teprv začátečník co se týče úprav přeplňovaných aut.
Mám problém -a to ten,že pouze tuším jak zapojit MBC tzv. jehlového typu (konkrétně tento kousek (druhejřádek za 840,-)
http://www.saabtuning.cz/tdilys7.htm).
Na netu jsem nalezl nějaké info - a to že se má zapojit mezi seriovej solenoid a wastegate (přímo ty výstupy co jsou proti).Co ale s tím výstupem co je v ose šroubu? nechat otevřený ,aby moh vzduch bez omezení jít ven,nebo dát hadičku a vrátit někam dosání?
první varianta mi je sympatičtější...
Napsal: 11 bře 2008 18:36
od elviiis
nech ho volnej...
Napsal: 11 bře 2008 19:28
od honza 2.0 16v
elviiis píše:nech ho volnej...
zapojeno..funguje

ale dalo mi to než jsem přišel na to jak ho zapojit a jak vůbec funguje
Napsal: 11 bře 2008 20:03
od elviiis
Tlumí tlak vzduchu který jde do actuatoru ten se pozdějí otvírá pozdějí a pozdějí tak hejbe s klapkou WG a tím tlak vzduchu v sání roste...
Re: Jak zapojit MBC???
Napsal: 26 bře 2008 21:56
od H-Vtec
taky mam MBC ze SaabTuningu,ale maj to tam tak blbě vyfocený že sem si obědnal ten se 3ma vyvodama......tak jsem jeden vyvod zaslepil,ale nějak se mi zda že to nefachá :/ Dneska sem se ptal Phoba a ten říkal že ten jeden vyvod má bejt nezaslepenej,tak ted sem s toho blázen

ví někdo co s tim?
Napsal: 27 bře 2008 06:12
od elviiis
nafoť linkni a já ti zakroužkuju co kam má vést a co popřípadě zaslepit... jian k když jej otevřeš tak tak by tam měli bejt dva vývody v podstatě by to mělo mít profil trubičky ktrou křižuje kulička tak ty konce té turbbičky přijdou mezi aktuator a ws a jestli je tam malá dirka tak to je "nádech" a ten nech otevřenej...
Napsal: 27 bře 2008 08:35
od H-Vtec
elviiis píše:nafoť linkni a já ti zakroužkuju co kam má vést a co popřípadě zaslepit... jian k když jej otevřeš tak tak by tam měli bejt dva vývody v podstatě by to mělo mít profil trubičky ktrou křižuje kulička tak ty konce té turbbičky přijdou mezi aktuator a ws a jestli je tam malá dirka tak to je "nádech" a ten nech otevřenej...
jasny,ty tři vyvody jsou jakoby ve tvaru "T" a do toho spodního zapadá kuželovej jehlan kterym se to jakoby šteluje.Je to ten druhej od zhora číslo 40498
http://www.saabtuning.cz/tdilys7.htm#11_by ,maj to blbě nafocený,ale ten spodní vyvod je stejnej jako ty dva naboku
Tohle mě napsal když sem se ptal přímo toho prodejce: Využívá se pro zpátečkový odvod vzduchu do sání (u vozů s elektronický řízeným tlakem). V případě že ho nevyužijete, zaslepte ho.
Napsal: 27 bře 2008 09:49
od honza 2.0 16v
H-Vtec píše:
.
tak přesně tenthle samej jsme objednal taky.. zapojil jsme ho následovně:
vstupy co jdou proti sobě -jeden jsem zapojil na hadici od wastegate, druhej co mu je naproti k hadičce od řídícího solenoidu... , spodním otvorem utíká vzduch (množství řídíš vyšroubováním kuželu..plně zašroubovanej=seriovej tlak) , tím pádem ten vzduch co uteče nepůsobí na WG až od určitý hranice, kdy turbo bude foukat víc.. na VW 1.8 T s tím kámoš fouká 1.2-1.4 bar
Napsal: 27 bře 2008 09:53
od elviiis
hm to je jehlovej přepoušťak pro regulaci boostu u klasickejch manualních actuátorů nejvíc na kokot věc bych řekl... tu spodní bys neměl zaslepovat... ten ventyl funguje tak že vzduch jdoucí do aktuatoru přepouští buď zpět do sání a nebo do pryč... v podstatě to slouží k odklonění vzduchu kterej jde do actuátoru tím že ho přepustí pryč... čím více ventil otevřeš tím více vzduchu přepustíš pryč a tím pozdějí actuátor saktivuješ... šel bych spíše do ball and spring...
Napsal: 27 bře 2008 20:28
od H-Vtec
honza 2.0 16v píše:H-Vtec píše:
.
tak přesně tenthle samej jsme objednal taky.. zapojil jsme ho následovně:
vstupy co jdou proti sobě -jeden jsem zapojil na hadici od wastegate, druhej co mu je naproti k hadičce od řídícího solenoidu... , spodním otvorem utíká vzduch (množství řídíš vyšroubováním kuželu..plně zašroubovanej=seriovej tlak) , tím pádem ten vzduch co uteče nepůsobí na WG až od určitý hranice, kdy turbo bude foukat víc.. na VW 1.8 T s tím kámoš fouká 1.2-1.4 bar
tak ja to schvlaně zkusim,jen mi pravě nešlo do hlavy to,že bych ho neměl zaslepovat že to bude odpouštět ven

Napsal: 27 bře 2008 20:30
od H-Vtec
elviiis píše:hm to je jehlovej přepoušťak pro regulaci boostu u klasickejch manualních actuátorů nejvíc na kokot věc bych řekl... tu spodní bys neměl zaslepovat... ten ventyl funguje tak že vzduch jdoucí do aktuatoru přepouští buď zpět do sání a nebo do pryč... v podstatě to slouží k odklonění vzduchu kterej jde do actuátoru tím že ho přepustí pryč... čím více ventil otevřeš tím více vzduchu přepustíš pryč a tím pozdějí actuátor saktivuješ... šel bych spíše do ball and spring...
jasny ball and spring jsem puvodně myslel že to bude,ale měl to tam tak blbě nafocený že nebylo pořádně nic vidět :/
Re: Jak zapojit MBC???
Napsal: 28 bře 2008 17:49
od H-Vtec
tak dneska sem to zapojil podle vašich rad a parada
