Stránka 1 z 1
Kontrola bloku
Napsal: 12 pro 2007 18:51
od milonovo
Zdar,není to úplně tuning,ale zkusím to.Mám rozebranej motor V8 kterej byl uvařenej,hlavy jsem dal otlakovat,ale chtěl bych mít jistotu že není prdlej blok ,protože už to někdo ladil (hlavy byly srovnaný a těsnění nový)Je nějakej jednodušší způsob než to natlakovat?Nechat udělat desky na blok asi nebude problém,ale přecejen to bude chvíli trvat.
Napsal: 13 pro 2007 02:39
od Beaver
Rentgen.
Re: Kontrola bloku
Napsal: 13 pro 2007 02:48
od BALI
motor zabalit do igelitky a jít do nemocnice

Napsal: 13 pro 2007 02:50
od Beaver
Mno je dobra otazka, kdo je to v CR schopnej udelat. Naposled se po tom mam dojem shanel Marauder.
Napsal: 13 pro 2007 09:57
od milonovo
To mě taky napadlo,ale pod nohavici bych dal tak válec z fichtla,ne blok z V8

Zkusím trochu zagooglit,třeba najdu nějakej průmyslovej.Popř. pokud někdo o něčem víte,sem s tím.Díky.
Napsal: 13 pro 2007 10:09
od milonovo
Tak jsem trochu hledal,trochu volal a je to defekta.cz zejtra to tam vezu,tak jsem zvědavej.
Re: Kontrola bloku
Napsal: 13 pro 2007 18:51
od Idaho
hod potom info co to stálo, jak dlouho to trvalo a co tam vlastne delali...
předem dík..
těsnost
Napsal: 13 pro 2007 20:36
od Ludwig
My jsme jednou zkoušeli těsnost po zavaření prdlýho bloku a to tak, že jsme místo hlav dali takový desky, utěsnili jsme to nějakym silikonem, přišroubovali pak jsme ucpali zbylý otvory no a nakonec to muselo na vaření ještě jednou protože to ty experti udělali blbě

Re: těsnost
Napsal: 14 pro 2007 11:32
od blázen
nechej to zkontrolovat defektoskopií, odhalí ti prostě vše co je špatně.. trhlinku kterou bys nikdy neodhalil ani tlakováním a okem už vůbec ne..používají k tomu tuším fosfor a takovou lampu s modrým světlem,..
Re: Kontrola bloku
Napsal: 14 pro 2007 11:40
od semysak
pokud chces kontrolovat blok samo domo, priprav si vanu s petrolejem a dej do ni blok rovnomerne potrenej prachem z kridy, vlivem povrchoveho napeti se na tom bloku v miste trhlinek objevi mapy, de takle vyzkouset i plno ruznejch veci treba ojnice
Napsal: 14 pro 2007 12:44
od milonovo
Tak jsem neuspěl,prozářili by jen část a navíc je to prej problematický poznat co je prasklina a co hrana atd. Samozřejmě by to mohli zkusit,ale vyhazovat prachy za něco bez záruky se mi nechce,takže to zkusím s tím natlakováním,protože v pátek odpoledne nebo přes víkend těžko seženu něco jinýho.Voda šla jen do jednoho válce,takže si na něj dám pozor,Zbytek je podle mě důsledek.Oni zkrátka vyměnili těsnění a srovnali hlavy,ale už to nenatočili,protože byli chycený jak válce,tak klika.Ta voda se tam mohla dostat hned zkraje zkrz to těsnění.Já chci mít jen jistotu,že neudělám GO na prasklým bloku.
doplněk:-)
Napsal: 14 pro 2007 19:36
od Ludwig
Na utěsňování je dobrá duše z traktoru

a jako detektční kapalina mýdlová voda

Napsal: 17 pro 2007 11:32
od milonovo
Tušíte někdo jakej asi tlak je v těch vodních kanálech při normálním provozu=ohřátej motor na cca 90.Dostal jsem ještě tip to celý ohřát,před tou zkouškou,aby tam byly reálný podmínky.Za studena to údajně propouštět nemusí.
Napsal: 17 pro 2007 16:17
od Fugo
na 750 je max tlak v chl. soustavě 2.2bar pak víčko pouští vodu ven.
Napsal: 17 pro 2007 17:43
od milonovo
Díky.
Napsal: 21 pro 2007 17:16
od Boháček
jestli k tomu mohu přidat pár postřehů např z testování těsnosti arnatur, tak zkouška těsnosti, která ma vyšší vypovídací hodnotu než zkouška vodou se děje vzduchem.
zahřátí bloku rovněž doporučuji, dojde k přiblížení se reálným podmínkám.
Zkouška vzduchem může být optická - ponorem , např. ve vaně nebo bazénu
nebo tlaková, kde se pozoruje a hodnotí úbytek tlaku, teprve po zjištení poklesu tlaku ve zkoušeném předmětu následuje zkouška optická
Napsal: 01 úno 2008 23:18
od milonovo
Zdar,tak jsem blok natlakoval vzduchem a vypadá to že je to OK.Ale ještě jsem našel web kde píšou že se ty případný póry daj zacelit nějakým přístrojem,ale nikdy jsem o tom neslyšel a taky si úplně nejsem jist svojí AJ,která není nic moc.Selským rozumem bych řekl,že voda do oleje nešla,protože tam nebyla emulze.Do válce skrz vložky asi taky ne,spíš naopak tlak do vody,protože ve válcích bude větší tlak a taky by ty hlavy byly vyčištěný líp,takhle byl jen jeden válec a ne úplně vymytej,opravdu věřím tomu že to bylo těsnění,ale pokud byste někdo věděl kde by se dalo tohle pokovení nebo co udělat...Na ebay na to samo prodávaj přípravek,ale nevím proč,těmhle věce moc nevěřím.
The block
Much has been said about the quality of the 94mm bore blocks (3.9/4.0/4.6 Litres). They all tend to suffer from porosities in the castings and in particular behind the cylinder liners where the alloy is quite thin, resulting in coolant leaks into the sump or into the combustion chamber. If you are going to rebuild one of these engines do get it pressure checked first as it is very very common for them to leak to some extent. It's not a disaster as it can be repaired by machining out the cast in liners, welding up any holes or cracks and fitting shrink fit liners. If you intend to use the engine harshly at all then it's recommended as shrunk in liners will not leak and are ultimately stronger. I would do it as a matter of course as it will only add around �400 to the cost of a rebuild and it will guarantee that you won't be pulling the engine down in 3 months to fix it again.
Napsal: 01 úno 2008 23:26
od milonovo