Stránka 1 z 1
Otevřený sání vs zima
Napsal: 24 pro 2007 17:19
od Starlet
Co vy na to, někde jsem kdysi slyšel že to neni moc dobrá kombinace, co vy na to??
Napsal: 24 pro 2007 17:34
od Pustil
Jestli otevřený sání znamená sportovní filtr, tak by mne to taky zajímalo.
Re: Otevřený sání vs zima
Napsal: 24 pro 2007 18:11
od Ondras
Takže když všichni hledají způsob jak do motoru dostat co nejvíce studeného vzduchu, tak je špatně jo? Hmm, zvláštní.

Re: Otevřený sání vs zima
Napsal: 24 pro 2007 18:24
od Starlet
Ondras píše:Takže když všichni hledají způsob jak do motoru dostat co nejvíce studeného vzduchu, tak je špatně jo? Hmm, zvláštní.

Pokud máš něco k věci, tak to napiš, tyhle kecy který obvykle míváš neřeknou nic určitýho a vyznívaj povýšeně, takže si je radši nech...
Myslel jsem to v případě že je venku třeba -10 stupňů. Kdysi jsem někde četl že to neni pro motor moc dobrý, ale nevidim důvod proč by to mělo vadit, proto se ptám.
Re: Otevřený sání vs zima
Napsal: 24 pro 2007 18:26
od Lukaash
Re: Otevřený sání vs zima
Napsal: 24 pro 2007 18:27
od Starlet
Mužeš to sem napsat pro ty co nejsou regly? Alespoň ve zkratce? Dik
Re: Otevřený sání vs zima
Napsal: 24 pro 2007 18:32
od Lukaash
napsal Raddy z www.200sx.cz- "ono to ohrievanie klapky ma svoj vyznam. prechodom z hadice do sania sa zvysi objem a tym sa ochladi vzduch. hlavne v zime sa moze tvorit lad, ktory dokaze zablokovat klapku napr. v otvorenej polohe, co nie je prijemne. to je ucel ohrievania klapky v seriovom aute.
pre turbo motor nie je vhodne aby bol vzduch vstupujuci do sania, resp do valca chladnejsi ako cca 40st, to je idealna teplota. Ak je vzduch chladnejsi, negativne ovplyvnuje efektivitu spalovania a zmiesanie paliva zo vzduchom. urcite neplati ze cim je vzduch chladnejsi, tym lepsie, to len na okraj.
samozrejme, v praxi to nie je az taky velky problem. ak sa auto nepouziva na bezne jazdenie v zime, tak sa moze vyhrievanie klapky odstranit, ono nema az taky vplyv na teplotu samotneho vzduchu, len chrani mechanizmus klapky pred zablokovanim ladom, tot vsjo."
Re: Otevřený sání vs zima
Napsal: 24 pro 2007 18:34
od Lukaash
je to reakce na odstraneni vyhrivani klapky u Nissan Z31, ale myslim, ze nektere informace se daji uplatnit obecne...
Re: Otevřený sání vs zima
Napsal: 24 pro 2007 18:42
od Ondras
Lukaash píše:Ak je vzduch chladnejsi, negativne ovplyvnuje efektivitu spalovania a zmiesanie paliva zo vzduchom. urcite neplati ze cim je vzduch chladnejsi, tym lepsie, to len na okraj.
Příliš chladný vzduch v sání vadil u karburátorových příp. jednobodově vstřikovaných motorů. Pak docházelo ke kondenzaci paliva v sacím potrubí. U MPI toto nehrozí. Pokud by obecně platilo, co napsal Raddy, pak by nikdo nepoužíval nitrous nebo podchlazování sání suchým ledem (cca -70°C).
Re: Otevřený sání vs zima
Napsal: 24 pro 2007 18:45
od Starlet
Ondras píše:Lukaash píše:Ak je vzduch chladnejsi, negativne ovplyvnuje efektivitu spalovania a zmiesanie paliva zo vzduchom. urcite neplati ze cim je vzduch chladnejsi, tym lepsie, to len na okraj.
Příliš chladný vzduch v sání vadil u karburátorových příp. jednobodově vstřikovaných motorů. Pak docházelo ke kondenzaci paliva v sacím potrubí. U MPI toto nehrozí. Pokud by obecně platilo, co napsal Raddy, pak by nikdo nepoužíval nitrous nebo podchlazování sání suchým ledem (cca -70°C).
Já mam v autě konusovej filtr a k běmu přivedenej vzduch husim krkem od nárazníku. Takže by to motoru nemělo nijak zvlášť vadit ani při velkejch mrazech?
Re: Otevřený sání vs zima
Napsal: 24 pro 2007 18:51
od Ondras
Ne, vadit to nebude. Se stejnou či obdobnou konfigurací jezdím několik let. V zimě 2005/6 při -30°C bylo znát, že auto jede lépe. Např. g-techem jsou měřitelné rozdíly v chování auta už při rozdílu teplot kolem 10°C.
Re: Otevřený sání vs zima
Napsal: 24 pro 2007 18:53
od Starlet
Ondras píše:Ne, vadit to nebude. Se stejnou či obdobnou konfigurací jezdím několik let. V zimě 2005/6 při -30°C bylo znát, že auto jede lépe. Např. g-techem jsou měřitelné rozdíly v chování auta už při rozdílu teplot kolem 10°C.
mam taky pocit že jede ve vyšších otáčkách o fous líp, jen bych tomu motoru nerad zbytečně ubližoval...Tak si mi alespoň ušetřil práci. díky
Re: Otevřený sání vs zima
Napsal: 24 pro 2007 19:25
od fonz
Starlet píše:Ondras píše:Lukaash píše:Ak je vzduch chladnejsi, negativne ovplyvnuje efektivitu spalovania a zmiesanie paliva zo vzduchom. urcite neplati ze cim je vzduch chladnejsi, tym lepsie, to len na okraj.
Příliš chladný vzduch v sání vadil u karburátorových příp. jednobodově vstřikovaných motorů. Pak docházelo ke kondenzaci paliva v sacím potrubí. U MPI toto nehrozí. Pokud by obecně platilo, co napsal Raddy, pak by nikdo nepoužíval nitrous nebo podchlazování sání suchým ledem (cca -70°C).
Já mam v autě konusovej filtr a k běmu přivedenej vzduch husim krkem od nárazníku. Takže by to motoru nemělo nijak zvlášť vadit ani při velkejch mrazech?
ja mam to same a zda se mi ze ted v zime to jede lip, nemelo by to snad vadit

Re: Otevřený sání vs zima
Napsal: 24 pro 2007 20:59
od Shelby
ten podobny jev muzete pozorovat i kdyz je dost vlhke prostredi kterym jedete, treba mrholeni atd. to auto pak jede opravdu lepe (mluvim ted ze zkusenosti s N/A benzinem, u turba nevim) jinac opravdu no stress s otevrenym filtrem v zime.
Re: Otevřený sání vs zima
Napsal: 24 pro 2007 21:05
od blázen
u turba poznáš den a noc v létě ,je to rozdíl jako svině, v zimě bych se bál jít po plynu.. k tomu chlazení..ani led ani nitrous nebude umět při rychlosti průtoku vzduchu ochladit vzduch natolik,aby zapříčinil špatné spalování..
krom toho bych pro tyto věci nastavil jinak předstih, směs, vše..
Napsal: 24 pro 2007 21:26
od honza 2.0 16v
u motoru na coupe je znát že motor saje při startu a ohřevu hodně studenej vzduch (mam zrušenej předehřev klapky a studení sání z nárazníku) 40km se s tím nedalo skoro jet, vůbec se motor nechtěl ohřát (mam tam navíc studenější 75°C termostat..)a trochu chrchlal..ještě že mám vstřikování .. kluk od nás má podobně udělaný uno na karburátoru a musí mít extra sání teplýho vzduchu na zimu aby mu to jelo, jinač se mu to nehorázně uchlastávalo...
Re: Otevřený sání vs zima
Napsal: 25 pro 2007 10:11
od thomaswilliams
s otevřeným filtrem jezdím každou zimu a žádnej problém....ale je fakt že to jezdí o hodně lépe...můj odhad při rozjezdu 10-15%
s tím mrholení...pokud je mi známo tak do starejch aut dělali vodo střiky to má asi podobnej účinek...
Napsal: 25 pro 2007 13:26
od elviiis
u běžnýho auta je sebe lépe udělané sání v pohodě a nijak se tím nemusíte zatěžovat... u aut jak to má honza apd se objevuje to že auto se hůře zahřívá a může to haprovat nebo kdybych použil honzův výraz chrchlat ale jak psal honza má studenší termostat a odstraněný předehřev klapky... a tudíž se můžete ve velké zimně dostat na hodnoty saného vzduchu s jakým prostě už motor nedokáže pracovat ale jak psal blázen jde upravit předstih apd a dochytat to... U karbeců je problém v tom že ten ledovej karbec je opožděnej hůř se to zahřívá apd ale např já s coltem 1.3 12V el karbec jsem neměl problém ani v mrazech... Takže prostě sání chladného vzduchu a zima není problém není třeba jej nikterak upravovat a pokud tím autem jezdíte jen ráno do práce že se motor sotva zahřeje tak bych akorat odstranil odstínění od motoru a nejlépe nesvádět studenej vzduch z nárazníku do filtru ale naopak teplej ze svodů motor se tak rychleji zahřeje a pro ježdění do práce je to víc good...