Stránka 1 z 8

Termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Napsal: 06 led 2008 18:57
od DC
zajímaly by mne vaše názory na termoizolační pásky na laděné svody u atmosferického motoru

Obrázek

výrobci samozřejmě tvrdí že to snižuje teplotu pod kapotou, zlepšují vyplachování válců díky vyšší teplotě a kdoví co

z druhé strany se ozývají hlasy, že nadměrné teplo nesvědčí hlavě motoru a výkon se dokonce po aplikaci snížil (prý i změřeno na brzdě...)

jak se k tomu stavíte tady?

má někdo osobní zkušenost?

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Napsal: 06 led 2008 19:29
od Idaho
bohužel mám zkušneost jen na turbo motoru ( velice dobrou ) a na jednom rapidovi ( výbornou ), - ten má sání vzadu u motoru a doslo k rapidnímu poklesu teploty v mot prostoru ( meřeno teplomerem ) ale výkon jsem nemeřili a subjektivne jsme nic nezaznamenali ( majitel a le trvdí že to jede "jako prase" :lol: )..

Napsal: 06 led 2008 19:40
od milos
Obrázek

jezdil jsem ty samý svody i bez omotání, skutečně docela sníží teplotu v motorovém prostoru, výkon se neměřil, subjektivně nic

mám je takhle neomotaný, izolovat by to mělo líp než zalitý barvou, ale trochu se to cuchá hlavně pod motorem

jinak na to vyšlo přesně jedno balení

jo, po vyhřátí jsou podstatně tmavší

k té poznámce ohledně tepla a hlavy... mám mezi svodama a hlavou takový to profilovaný těsnění ze dvou slabejch nerez plechů a hlava na to neříká nic...

Napsal: 06 led 2008 20:33
od MComb
Stímhle by měl mít zkušenosti Admin Ivan :wink:

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Napsal: 06 led 2008 22:50
od Anděl
DC píše:zajímaly by mne vaše názory na termoizolační pásky na laděné svody u atmosferického motoru

Obrázek

výrobci samozřejmě tvrdí že to snižuje teplotu pod kapotou, zlepšují vyplachování válců díky vyšší teplotě a kdoví co

z druhé strany se ozývají hlasy, že nadměrné teplo nesvědčí hlavě motoru a výkon se dokonce po aplikaci snížil (prý i změřeno na brzdě...)

jak se k tomu stavíte tady?

má někdo osobní zkušenost?
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Tohle jsou moje svody. Kde se tam vzali. :?

Jinak velké plus je, že se opravdu sníží teplota v motorovém prostoru. 8)

Napsal: 07 led 2008 07:28
od Franus
Ja osobni zkusenost nemam, ale slysel jsem, ze diky tomu, ze teplo je izolovano paskou od okolniho prostredi, tak svody maji tendenci praskat.

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Napsal: 07 led 2008 09:17
od kozorozecek
tepelna paska udržuje vyšši teplotu ve svodech a tim rychlejši pruchod plinu ale pocit v aute ti to nejak nezmeni to je spiš pokud honiš koniky

Napsal: 07 led 2008 10:29
od DC
samozřejmě to pujde nebo nepujde :-) do auta, kde každej kůň bude dobrej, navíc tam budou karbecy se sáním z motorovýho prostoru, takže nižší teplota pod kapotourozhodně nebude naškodu, ale zjišťuji hlavně ty negativa...

Napsal: 07 led 2008 15:13
od stqeno
ja na nekterych forech zaregistroval praskani svodu z nerezi, zalezi jake budes mit ty, ty nerezove uz svou materialovou podstatou supluji trochu tu pasku ale su krehke. beznou ocel bych asi omotal mit v mot prostoru otevrene karby

Napsal: 07 led 2008 15:47
od elviiis
nechápu poznámku svojí materiálovou vlastností suplují vlastnosti pásky??? Nerezů je tisíce druhů a tudíž tisíce vlastností. To že je to nerez znamená že nerezeví ale už ti nepíší jestli jsou s obsahem molybdenu chormu obojího nebo trochu niklu atd atd... Takže je blbost tvrdit že má nějakej nerez lepší izolační vlastnosti než ocel... Co se praskání týče tak s tím toho nemá páska nic moc splečného... Většina "černých" ocelí jsou prostě jen pružnější než běžné nerez oceli a proto nepraskají (ty nerez svody by praskli i bez pásky) navíc většinou ty svody prasknou ve svaru jelikož nerez je obtížnější vařit než běžné oceli... A drahé svody z drahých nerez ocelí a kvalitně zpracované by vyšli na ranec a proto je většina lidí nemá a pak tvrděj že praskaj samo titan je titan :lol: ... Vyšší teplota nerezu způsobena izolací páskou nevadí jelikož nerez oceli mývají většínou vyšší teplotní odolnost a těch pár stupňu jim nevadí a ani pří případném tapltoním šoku (po kontaktu ze studenou vodou apd) by neměli způsobit prasknutí (izolované svody dle mne nedostávají takové tepelné šoky jako svody neizolované)...

Takže já hlasuji pro pásku zvláště v případě kdy saný vzduch bude mít teplotu vzduchu pod kapotou...

Napsal: 07 led 2008 16:15
od stqeno
elvis: 8) lip bych to ale fakt nenapsal, naivne predpokladam ze svody budu ze zarupevne/zaruvzdorne nerez oceli se zvysenym obsahem niklu-cislo vis urcite z hlavy, tyhle materialy maji urcite mensi schopnost akumulovat teplo jak bezna ocel a tim ten efekt pasky supluji nebo ne?
A jak spravne narazis vetsina lidi maj levne nerez svody made in china a ja mel za to ze sou krehke a ta paska to fixne stahne atd... takze rikas ze mi to praskne i bez pasky?

Napsal: 07 led 2008 16:50
od raddy
lacne zvody lacno spracovane z lacnej nereze ti prasknu aj keby si tu pasku namocil do jogurtu pred omotanim.

Napsal: 07 led 2008 17:20
od DC
já tam budu mít svody od BMW ale z jinýho modelu, takže kvality se nebojím

jen mě ještě napadá dotaz na vás co to máte na autě - hřála se potom víc chladící kapalina?
- protože to teplo se přece neztrácí, ale víc ho bude třeba chladit jinými způsoby...

Napsal: 07 led 2008 19:30
od Franus
DC: jestli bys chtel jit jeste vic do podrobna, tak existuji i termo natery na blok a hlavu motoru, ktere take eliminuji teplotu v motor. prostoru.


Ohledne kvality svodu si myslim, ze vetsina lidi tady ma stejne svody prumerne, od zazitych vyrobcu, ktere svoji kvalitou nijak nevynikaji a nezanikaji. A ktere jsou delane z bezne dostupnych a bezne dodavanych nerez oceli.

A nema treba na kvalitu nerezovych svodu vliv i smer vlaken v materialu? :lol:

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Napsal: 07 led 2008 19:37
od milos
hřála se chladící kapalina: neřekl bych, to teplo vyjde vejfukem v podobě teplejšího vzduchu, dle mého není důvod aby se teplo vracelo zpět do motoru

fiestu mám chlazením tak akorát, takže by to bylo poznat

já osobně v podstatě nevidím žádnou zásadní výhodu nerez svodů, vzhled nepočítám, když se to omotá je to fuk, a zevnitř je stejně vyleštěný nikdo neudrží?

Napsal: 07 led 2008 19:42
od Franus

Napsal: 08 led 2008 10:04
od jps
žádné zvýšení teploty nepozoruju, kapota je ale o poznání chladnější a na svody si lze po dojetí normálně sáhnout. stejně tak je i chladnější celý airbox, takže vyloženě pozitivní vliv na teplotu pod kapotou. nic mi neprasklo za celou dobu užívání. (lexmaul)
Obrázek

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Napsal: 08 led 2008 10:12
od ARV6
No nez jsem ted poridil Maserati tak na jednom US foru varovali ze po omotani ty svody rady praskaji, ze se jim lip osvedcila ta glazura... Cert vi

Napsal: 08 led 2008 20:24
od milos
jps: chci vidět jak saháš na svody po dojetí :D já je teda zas tak studený nemám... :cry:

Napsal: 08 led 2008 21:51
od m1tv
jen dotaz ma cenu použit tudle pasku na litinovy svody? nejde mi ani tak o vykon ale o odstineni svodu od sani ..

Napsal: 08 led 2008 22:43
od elviiis
problém bude asi v tom že seriové svody neomotáš bo tam nejsou mezery na pásku.... možná nějak jako celek ale nedovedu si to dost dobře představit...

Napsal: 09 led 2008 09:49
od jps
sorry za tu velikost, nějak mi to ujelo.
Sáhnout, ne chytit a držet :lol: asi záleží jakou tu pásku máš :?:

Napsal: 09 led 2008 11:53
od Fugo
Skutečně se na tu pásku dá sáhnout, ale pozor na spony který tu pásku drží ty rozpálený jsou. Sám jsem se o ně spálil, au.

Napsal: 09 led 2008 12:33
od elviiis
Taky asi záleží na provozu vozidla ono jestli milosh myslí sahat ne ně po zátěži nebo svižné jízdě... navíc každé auto zahřívá svody jinak...

Napsal: 09 led 2008 16:14
od milos
to budu muset zkusit :oops: po půl hodině na okruhu když jsou vevnitř svody málem dočervena a jestli se popálim podám na vás žalobu :lol:

Napsal: 11 led 2008 00:36
od Anděl
milos píše:to budu muset zkusit :oops: po půl hodině na okruhu když jsou vevnitř svody málem dočervena a jestli se popálim podám na vás žalobu :lol:
Neboj se toho. 8) Taky jsem se bál šáhnout, ale nic to nedělá. :D

Napsal: 11 led 2008 11:07
od Ilegaltuner
já jsem uvažoval, že omotám celé potrubí co mám až dozadu(nerez) až po koncák, mnělo by to nějaký smysl.

Jinak taky se vám ta páska po namontování vypalovala? když jsem to dal před 3,nebo4 rokama na commo tak jsem zajel asi 2km na benzínku a myslel jsem, že mi hoří motor :D

Napsal: 11 led 2008 11:41
od elviiis
jo mělo vyhozené prachy jediné kdy by to mělo smysl kdybys měl turbo vzadu :lol: nebo v případě ža bys chtěl odstínit podlahu od teploty výfuku...

Napsal: 11 led 2008 12:17
od jps
vypaluje se to celkem slušně :lol: asi hodinu dým jako kráva a pak ještě dlouho takovej smrádek.

Napsal: 11 led 2008 12:53
od elviiis
já stříkal na 200sx kryt turba černým kontrol sprayem (lakýry budou vědět) s pod kapoty a smrádek jak sviň ještě 50km ale krásně se o vypálilo :lol: