Cau,vite nekdo na jakym principu to funguje?To je cela prevodovka?Chapu ze je to potreba u vykonnych,vetsinou preplnovanych motoru,kvuli rychlejsimu a presnejsimu razeni,ale nevim co presne to je a jak se tomu rika u nas.
Ale dela to krasny fšššššššíííííííííííí rrrrr fššššššííííííííí
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Napsal: 14 led 2008 16:52
od JonnY
nesynchronizovana prevodovka s priamym ozubenim?
Napsal: 14 led 2008 17:25
od Krosmen
přesně tak převodovka s přímím ozubením speciálními synchrony umožňující řadit bez použití spojky.....v kombinaci s vhodnou elektronikou i bez ubrání plynu....už se na ni těšim až ji budu mít v autě
Napsal: 15 led 2008 18:29
od Mickael
Kolik to moze stat kolik to moze stat?A jaky jsou omezeni pri pouziti?Proste na jaky motory se to da nacpat?
Napsal: 15 led 2008 18:49
od honza 2.0 16v
Mickael píše:Kolik to moze stat kolik to moze stat?A jaky jsou omezeni pri pouziti?Proste na jaky motory se to da nacpat?
omezení na co to nacpat nejsou..jediný co tě může omezit je cena..za kvalitní kousek s homologovanejmapřevodovejma ° pro motorsport klidně 100 palackých což ani nemusí být zdaleka konečná..(co jsem objevil jednu malou italskou firmičku vyrábějící prakticky na cokoliv..) a takový peníze občas za převodovku nedá menší soukromej autorkosovej/rallyecrossovej tým..)
za ty prachy si ale seženu pár převodovek z různých koncernových motorizací s roztrhlým obalem a kolečka si přeskládám tak,aby mi otáčky padaly podle charakteristiky motoru..efekt využití otáček stejnej ,to že to nekňučí a nevydává různý mechanický zvuky je výhoda proběžnej provoz (spolužák by mohl vyprávět jak se "jezdilo" s hewlandem v běžným provozu...)
Napsal: 15 led 2008 19:05
od Krosmen
moje vyšla na 3200 USD + doprava... takže sem se dostal s cenofkou někde k 80000.-.....
Napsal: 15 led 2008 19:58
od Mickael
Krosmen píše:moje vyšla na 3200 USD + doprava... takže sem se dostal s cenofkou někde k 80000.-.....
A to ma tvuj Cougar (soudim dle avataru) takovy sportovni ambice?
Ale dik moc obema za vysvetleni.
Az si v duchodu koupim STIcko nebo EVO tak si to urcite koupim
Napsal: 15 led 2008 20:06
od Tom_
Mickael píše:
Krosmen píše:moje vyšla na 3200 USD + doprava... takže sem se dostal s cenofkou někde k 80000.-.....
A to ma tvuj Cougar (soudim dle avataru) takovy sportovni ambice?
Ale dik moc obema za vysvetleni.
Az si v duchodu koupim STIcko nebo EVO tak si to urcite koupim
rekl bych ze to co ma v avataru neni cougar ale puma
Napsal: 15 led 2008 21:33
od Mickael
Tom_ píše:
Mickael píše:
Krosmen píše:moje vyšla na 3200 USD + doprava... takže sem se dostal s cenofkou někde k 80000.-.....
A to ma tvuj Cougar (soudim dle avataru) takovy sportovni ambice?
Ale dik moc obema za vysvetleni.
Az si v duchodu koupim STIcko nebo EVO tak si to urcite koupim
rekl bych ze to co ma v avataru neni cougar ale puma
Jo...mas pravdu...pardon...proste nejaka ta číča...ale o to vic to teda nechapu.
Napsal: 16 led 2008 07:37
od Krosmen
já mám aut víc a puma už je pod kytkama po bouračce...ale nějak z nostalgie nechci měnit avatar....
Převodovka je na jednoho japonce vyrobenýho ve státech ))
Napsal: 16 led 2008 08:26
od Mickael
Tak doufejme ze dopadne lepe nez Puma kdyby neco,tak si zamlouvam prevodovku
Napsal: 04 úno 2008 08:43
od Taboo
Smazano
Napsal: 04 úno 2008 11:49
od JonnY
[quote="Taboo"][/quote]aky je teda rozdiel medzi tymi "dogs" a synchronmi ? neco som hladal ale nejak z toho nejsom mudry
neoplatilo by sa jazdit s automatom? odpadaju problemy zo spojkou, a dost velky automat by mal co to vydrzat...
Napsal: 04 úno 2008 13:48
od Taboo
Smazano
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Napsal: 04 úno 2008 14:02
od Lander
Mám dog box ve swiftu... Výroba Fabík
Řazení nahoru bez spojku, jen ubrání plynu, aby se zubové spojky odemknuly... Při podřazování řadím se spojkou, viz třeba mé onboardy
Lander píše:
Řazení nahoru bez spojku, jen ubrání plynu, aby se zubové spojky odemknuly...
Tve "dogs" (zubove spojky) musi mit nejspis 90i-stupnove uhly. Nase dogboxy je maji pres 90 stupnu a bez pouziti spojky je proste neodemkneme (nejspis bychom pri tom zlomili radici vidlice)...
Ne ne, mají více než 90 stupňů... co vím, tak je na ních 7 stupňů podkos či jak to nazvat..... při plném zátahu nevyřadím, ale když uberu plyn, tzn. kola předběhnout motor, tak se to odemkne a můžu přeřadit....
S 90ti stupni by mi hned kvalty vypadávaly.
Tady jsou fotky:
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Napsal: 04 úno 2008 14:34
od Taboo
Smazano
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Napsal: 04 úno 2008 14:37
od Lander
Taboo píše:
Lander píše:Ne ne, mají více než 90 stupňů... co vím, tak je na ních 7 stupňů podkos či jak to nazvat..... při plném zátahu nevyřadím, ale když uberu plyn, tzn. kola předběhnout motor, tak se to odemkne a můžu přeřadit....
S 90ti stupni by mi hned kvalty vypadávaly.
Oh, OK, z tech obrazku vidim, cim to je... My mame ty "dogs" na ozubenych kolech a korespondujici "diry" v tech hubs (a proto tam neni tolik vule [anebo mista], jako u tve prevodovky)... Ted jsem se taky dival na ty videa (videl jsem je poprve), jsi velice dobry ridic .
Jo ta vůle kolik chodí mezi sebou dvě kola od jedné zubové spojky po druhou je dlouhodobý vývoj p. Fabíka...
bude k tomu popisok?
spodna hriadel, prve ozubene kolo zprava je co? a ta podivnost vedla toho vlavo?
na (medzi) dalsich dvoch ozubenych kolach su tie dogs ze ano. potom zas nejake kolo (4 z prava) bez "dogs"?
Napsal: 04 úno 2008 14:56
od Lander
JonnY píše:
bude k tomu popisok?
spodna hriadel, prve ozubene kolo zprava je co? a ta podivnost vedla toho vlavo?
na (medzi) dalsich dvoch ozubenych kolach su tie dogs ze ano. potom zas nejake kolo (4 z prava) bez "dogs"?
První kolo jednička, z prava jsou ty zubové spojky ale integrované dovnitř kola.
Druhé kolo je přesuvník, zleva vnější zubové spojky pro první převodový stupeň, na přesuvníku je zpátečkové ozubení, zprava zubové spojky pro druhý rychlostní stupeň opět integrované dovnitř přesuvníku
Třeti kolo je druhý rychlostní stupeň, zleva vnější zubové spojky.
Čtvrté kolo je třetí rychlostní stupeň, zprava zubové spojky
Pátké kolo je přesuvník pro 3 a 4 rychlostní stupeň
Šestké kolo je čtvrtý rychlostní stupeň, zubové spojky zleva.
Sedmé kolo (první zprava) je pětka.... Řadící mechanismus je na druhé hřídely (ta na které je spojka)
Originál řadící mechanismus pro 3 a 4 je taktéž na hřídely od spojky, ale protože je tam málo místa, mechanismus (+nová vydlička) je na hřídely ke stálému převodu.
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Napsal: 04 úno 2008 15:26
od JonnY
myslim ze rozumiem. vdaka...
Napsal: 05 úno 2008 23:49
od KaCzaba
takze to je stejna funkce jako na motorkovych prevodovkach?tam lze taktez radit v klidu nahoru bez spojky a da se i dolu,ale to uz musis vychytat jak..
Napsal: 07 úno 2008 12:58
od Pilott
jj, je to to samy jako na motorce.
Nevíte kdo umí ty axialní zuby (dogs) opravit když jsou omlety? Mají zakulacené hrany a už nemají úkosy, takže rychlost vyskakuje. Zkoušelo se to brousit a to moc dlouho nevydrží , zuby jsou nitridované a broušením se odbrousí tvrdá povrchová vrstva. je to z motorky.
Napsal: 07 úno 2008 19:46
od KaCzaba
me to kamos nechaval delat u nich v praci,ale ten stary pan,co to delal uz je v duchodu.a po oprave mi to nikdy uz neblblo.ted jsem menil ty kolecka v prevodovce u kawy a jsem zvedav co to vydrzi rpi razeni na zadnim zase.alespon si mam co nechat nabrousit a pak zas jen vymenit
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Napsal: 18 kvě 2014 19:38
od Tomitooo
Zdravím
vím, že je tohle kolem 6ti roků starý téma, ale hledal jsem teď info ohledně těch Dogboxů a místo toho,
abych zasíral fórum samotným dotazem, jsem našel tenhle topic, pročetl jsem ho a mám ještě nějakej ten dotaz.
Kdyby měl někdo náladu mě poučit, budu hrozně rád.
V čem je lepší přímej ozub od "helical" ozubu? Je to v ceně a rychlosti výroby? Ten helical ozub je snad ve všech
sériovejch převodovkách.
Taky by mě zajímalo, čím je způsobenej ten charakteristickej "whining" kvílící zvuk z dogboxu s přímým ozubem.
To jde vždycky husina z toho. Je to vlastně i jedním z důvodů, proč si ho lidi montujou do obyč. provozu (viz. další dotaz).
Narazil jsem na firmu PPG někde z Austrálie, která se zabývá právě dogboxy a lidi to rvou do aut do obyč. provozu. Většinou jsem to na netu
viděl v kombinaci s Nissan 300zx nebo Imprezou WRX sti.. tyhle importy v USA a Austrálii nejspíš hrozně letěj. Ale
i přesto mi to příjde jako těžkopádný do běžnýho provozu.
Výhody těhlech převodovek pro účely jako jsou závody mi jsou zjevný. Ozubení z pevnějších materiálů, tepelně upravených
pro zvýšení povrchové tvrdosti ozubení, čili snesení většího kroutícího momentu. Dále jednoduchost konstrukce. Dále kombinace
s odlehčeným setrvačníkem (tuhle informaci jsem mimochodem získal také od Taboo v jiným vlákně -> tímto bych rovnou chtěl vyjádřit neskutečný dík za tyhle znalosti šířené na fóru), kde jsou nižší setrvačný hmoty žádoucí. Akorát, cena a náročnost na údržbu mi zhoršuje tep.
Existuje ještě nějaká markantní výhoda nebo nevýhoda, kterou by stálo za to zmínit? O tohle téma jsem se začal zajímat
právě po shlédnutí pár onboard videí z uphill soutěží, kde všichni psali na dotaz "kde se bere to kvičení? turbo? kompresor?", že to je převodovka.
Díky za každou odpověď a snad se dočkám odpovědi v tak dlouho mrtvým threadu.
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Napsal: 18 kvě 2014 19:45
od pavelini
Konecne zde tema, ktere sem patri a jen me mrzi, ze se neucastni zdejsi chytraci?
Jinak samozrejme je realne na kazde auto, otazka jak pise Taboo je i v CR cena nejen nakupu, ale hlavne provozu.
Hodne lidicek si to rozmysli, kdy by si ji mel po ceste do Brna a zpet, repasnout.
Edit aha, ted koukam, ze jsi reagoval na hodne stare tema, ale moc se toho nezmenilo od te doby.....
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Napsal: 18 kvě 2014 20:07
od Tomitooo
pavelini píše:Konecne zde tema, ktere sem patri a jen me mrzi, ze se neucastni zdejsi chytraci?
Jinak samozrejme je realne na kazde auto, otazka jak pise Taboo je i v CR cena nejen nakupu, ale hlavne provozu.
Hodne lidicek si to rozmysli, kdy by si ji mel po ceste do Brna a zpet, repasnout.
Edit aha, ted koukam, ze jsi reagoval na hodne stare tema, ale moc se toho nezmenilo od te doby.....
Jojo, chtěl bych to tu nějakým způsobem oživit a nezakládat novej thread, když už tu jsou zajímavý příspěvky.
PS: Koukal sem i na LANDEROVy onboardy a žasnu. Prostě bomba
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Napsal: 19 kvě 2014 10:37
od Taboo
Smazano
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Napsal: 19 kvě 2014 23:49
od Tomitooo
Taboo
Opět velký dík za osvětlení. U toho helical ozubu mi teda mohlo dojít, že je větší styková plocha -> větší frikce, hold
se mám co učit.
Co se týče toho zvuku, tak tady ukázka, kdyby někoho zajímalo. Nissan 300zx:
- musim uznat, že ke konci videa (Highway @ 65 mph) by mě ten zvuk
po chvíli začal štvát