Stránka 1 z 2
Karbon v motoru
Napsal: 29 úno 2008 09:54
od CHUD
Rozebírám teď pár motorů tak by mě zajímalo jak odstranit nebo rozpustit karbon... jde to nějak amych mechanicky něco neodřel... díky
Napsal: 29 úno 2008 10:00
od Anděl
Já jsem na to použil barvožrout a docela to funguje.

Re: Karbon v motoru
Napsal: 29 úno 2008 11:42
od JonnY
taboo na cistenie motora doporucoval paru.
takze poskladat, nastartovat, zohriat na prevadzkovu teplotu, natocit tak 3000rpm a do sania striekat rozprasovacom vodu tak akurat, aby moc neklesali otacky.
v motore sa voda odpari, vznikne para a ta karbon "okuse"
asi by som to nepouzival pri motore s katalyzatorom. to by vsetok karbon ostal v nom.
skus to tu pohladat. par ludi to tu skusalo, a bolo spokojnych.
Re: Karbon v motoru
Napsal: 29 úno 2008 11:53
od Anděl
JonnY píše:taboo na cistenie motora doporucoval paru.
takze poskladat, nastartovat, zohriat na prevadzkovu teplotu, natocit tak 3000rpm a do sania striekat rozprasovacom vodu tak akurat, aby moc neklesali otacky.
v motore sa voda odpari, vznikne para a ta karbon "okuse"
asi by som to nepouzival pri motore s katalyzatorom. to by vsetok karbon ostal v nom.
skus to tu pohladat. par ludi to tu skusalo, a bolo spokojnych.
Pokuď ty motory rozebírá, tak tohle není moc dobrá rada.

Napsal: 29 úno 2008 11:58
od fiat12PMR
tetrachlorovy hasici pristroj!!! arva je proti tomu sra*ka
Napsal: 29 úno 2008 12:22
od elviiis
já používal na daihatsu polovovač na šrouby nějakou mrdku která je po nastříkání černá... kurňa nádherně to čistilo a v kombinaci s matovací rohoží to šlo nádherně odstranit... pak stačí koupit leštící pastu a bavlněnej kotouček na vrtačku a čupr lesk

Napsal: 29 úno 2008 12:27
od Kury
Kluci mi dost doporučujou Carlan, ale ještě jsem ho nezkoušel.
Napsal: 29 úno 2008 12:27
od Flinta
z ventilu sem to odstranil mechanicky... dratenej kotouc na vrtacku
jo a nez sem to rozebral tak se to cistilo tou vodou do toho sani...a ucinek nic moc muzete videt co tam porad zustalo
Napsal: 29 úno 2008 15:59
od Franus
Mam takovy pocit, ze nekdo na to pouziva roztok z hydroxidu sodneho. (takove kulicky, ktere se pouzivaji na cisteni odpadu)...... Ale at to radeji nekdo potvrdi, nevim jestli se nepletu.
Napsal: 29 úno 2008 18:32
od ashitake
Zkuste Slick 50 můj učitel co dřív dělal ve výzkumáku tak říkal, že je to opravdu funkční, že po rozebrání se blištil motor jako novej

750ml stoji nejakejch 800-900Kč a lije se to s olejem a zabranuje to zrani oleje...
Napsal: 29 úno 2008 20:15
od Boháček
ashitake píše:Zkuste Slick 50 můj učitel co dřív dělal ve výzkumáku tak říkal, že je to opravdu funkční, že po rozebrání se blištil motor jako novej

750ml stoji nejakejch 800-900Kč a lije se to s olejem a zabranuje to zrani oleje...
jo, tomu bych věřil
protože po použití tohohle zázraku se ten motor většinou rozloučí, a pak dáš většinu vnitřností novejch,který se ovšem krásně blyštěj

Napsal: 01 bře 2008 11:38
od elviiis
Boháček píše:ashitake píše:Zkuste Slick 50 můj učitel co dřív dělal ve výzkumáku tak říkal, že je to opravdu funkční, že po rozebrání se blištil motor jako novej

750ml stoji nejakejch 800-900Kč a lije se to s olejem a zabranuje to zrani oleje...
jo, tomu bych věřil
protože po použití tohohle zázraku se ten motor většinou rozloučí, a pak dáš většinu vnitřností novejch,který se ovšem krásně blyštěj


já skusil podobnej zázrak jednou a skončilo to GO ... Taky jsem jednou použil příměs do oleje a skončilo to ztártou tlaku oleje a opět oblíbená GO

Napsal: 02 bře 2008 19:41
od AlesShi
proc lejt neco do oleje kdyz se stejne k ventilum nedostane?
Napsal: 02 bře 2008 19:44
od honza 2.0 16v
Kury píše:Kluci mi dost doporučujou Carlan, ale ještě jsem ho nezkoušel.
jojo, ale doporučuju pracovat s ochranjema rukavicema..když jsem pomáhal kámošovi repasovat a čistit jeho eatona od karbonu tak Carlan docela bral...
Napsal: 02 bře 2008 21:14
od kentoya
když rozeberu motor do šroubku tak nejdřív blok postříkám nebo potřu štětcem a ovapkuju a potom ho ponořím do lázně kterou trochu předehřeju na 30 až 40 stupnů celsia vytáhnu a opět ovapkuju a okamžitě stříkám nějakým např WD 40, v obou případech jak potírání tak ponoření, používám MILIT autočistič a to samé se všema dílama od hlavy až po šroubky
Napsal: 02 bře 2008 22:09
od maysner
ted sem cistil hlavu. koupil sem v hornbachu nakej cistic motoru a de to s tim nadherne dolu. vsechen ten bordel co tam byl uz neni
Napsal: 03 bře 2008 06:29
od elviiis
AlesShi píše:proc lejt neco do oleje kdyz se stejne k ventilum nedostane?
Byl jen příklad funkčnosti zázračnejch přípravků

Napsal: 03 bře 2008 16:01
od jps
hihi, rozdíl je ale bordel na povrchu a uvnitř motoru.
taky myslim, že přísada do oleje ventily moc neočistí.
zkusil bych tu páru, když už, ale nevím jaké důvody vedou k čistění tebe.
Napsal: 03 bře 2008 17:02
od milonovo
Podle mě je problém těhle příměsí do oleje v tom,že je každej leje do mrtvýho motoru v domění že má GO za 1000,což je samozřejmě píčovina.Nevěřím v nějaký zázračný účinky těhle lahviček,jako 1600 km bez oleje atd. ale výrobce by byl sám proti sobě,kdyby prodával něco,co by ničilo motory.
Re: Karbon v motoru
Napsal: 13 říj 2015 21:54
od HasanZ
docetl jsem se na jednom foru o proplachu motoru (hlavne kanalu), kdy se misto oleje naleje nafta a motor necha 5-10minut nastartovany. mate s tim nekdo zkusenosti nebo to je hovadina?
Re: Karbon v motoru
Napsal: 13 říj 2015 21:58
od Beaver
Nafta je sice mastná, ale nemaže, takže...

Re: Karbon v motoru
Napsal: 13 říj 2015 22:08
od JRD McLAREN
noo..
ono to spravne preplachovadlo za vola " TAZKA NAFTA "
..
petrolej spravi rovnaku sluzbu ...

Re: Karbon v motoru
Napsal: 13 říj 2015 22:21
od Beaver
No na moje turba třeba byl petrolej krátkej a to se v něm koupaly týden

Re: Karbon v motoru
Napsal: 13 říj 2015 22:33
od JRD McLAREN
tak hej..
petrolej je vlastne na preplach olejoveho systemu... kedy ho pridas do oleja, pred vymenou
ale nejake tie usadeniny karbonu "z ostatnych casti" to odstrani len velmi tazko ...
(obzvlast, ked to niekedy treba skrabat dole srubovakom ci spachtlou)
Re: Karbon v motoru
Napsal: 14 říj 2015 00:08
od Beaver
Podíval bych se na věc možná ještě jinak - pokud je v motoru tolik karbonu, že se to musí nějak složitě odstraňovat, je ten motor spíš zralý na rozebrání a kompletní rebuild nebo na vhození do šrotu, pokud by se to nevyplatilo. Jestliže je zabordelený v kanálech apod. tak to nejspíš majitelé s výměnou oleje moc nepřeháněli a obával bych se o všechno, co se tam tím olejem kdy mazalo. Pokud je zakarbonovaný ve spalovacích prostorech, proplach samozřejmě ničemu nepomůže - tam by mohla zabrat metoda se vstřikováním vody, ale ten karbon se tam zpravidla nevytvoří jen tak ze srandy nýbrž vlivem nějaké poruchy (třeba tečou gufera), takže se zase vracíme k tomu, v jaké kondici ten motor je.
Re: Karbon v motoru
Napsal: 14 říj 2015 09:32
od HasanZ
spodek motoru je bez karbonu. zanesena je lehce hlava.
v motoru je olej 5w40. omylem jsem dolel 1L 10w40 a po ujeti asi 20km se rozsvitila kontrolka mazani. okamzite jsem motor zastavil a po opetovnem nastartovanim bylo vse asi 1km ok. pak se zase rozsvitila. po dalsim nastartovani nebo ponechani otacek na volnobeh kontrolka zhasla, ale ten samy problem se opakoval porad dokola. po vyleti oleje bylo na spodku par usazenin (nejspis karbon), dale jsem rozstrihl olej. filtr. papirova vlozka se drolila (nevim jestli to je normalni pred intervalem vymeny oleje?). na motore nejsou okem znatelne znamky pridreni, tak chci co se da kompletne vycistit a proplachnout, jestli neni jen neco pricpaneho. silikonem se u vany a ventiloveho vika taky nesetrilo

Re: Karbon v motoru
Napsal: 14 říj 2015 09:40
od JRD McLAREN
tak tu su potom dve moznosti co skusit...
Naliat spravny olej, vymenit filter a jazdit a dufat, ze je vse OK.
Alebo druha moznost, zhodit vanu, zhodit viko, skontrolovat loziska, umyt usadeny karbon,
co je vadne vymenit, naliat novy olej, a jazdit s vedomim, ze urobil maximum co sa dalo.
Re: Karbon v motoru
Napsal: 14 říj 2015 09:54
od Beaver
Smíchání 5W40 a 10W40 by rozhodně nemělo působit jako nějaký destruktor motoru. Moderní oleje s tím nemají problém a motory v naprosté většině případů taky ne. Už vůbec by potom taková kombinace neměla "žrát" vložku olejového filtru.
Re: Karbon v motoru
Napsal: 14 říj 2015 10:14
od JRD McLAREN
no sak prave.
mne skor pride, ze filter uz bol ucpany, a nedokazalo ho pretlacit.
Re: Karbon v motoru
Napsal: 14 říj 2015 10:47
od Beaver
To by na druhou stranu měl zafungovat obtok. Ale čert ví, co to je za filtr...
