Stránka 1 z 1
Jak to vůbec funguje?
Napsal: 19 bře 2008 19:26
od tom28
Je tu někdo, kdo by byl schopen vysvětlit, jakým stylem pracuje běžná motorová jednotka? Jde mi o to, že každá jednotka má pro daný motor zanesené určité mapy ve kterých pracuje. K dolazení má k tomu lambdu, MAF, teplotní čidla apod.
Jde mi o to, když bych chtěl obohatit směs tím, že bych třeba zvedl tlak na palivové liště jestli bych si pomohl. Nebo by jednotka na základě signálu z lambda sondy zkrátila dobu vstřiků nějakých těch "milisekudách"
a byl bych na tom pořád stejně.
Díky
Re: Jak to vůbec funguje?
Napsal: 19 bře 2008 21:29
od matt
Re: Jak to vůbec funguje?
Napsal: 19 bře 2008 21:32
od JonnY
v open loop (akceleracia), kde ide ecu podla map, by sa obohatila zmes
v closed loop (ustalena rychlost, napr 20% zoslapnutie plynu) ecu koriguje zmes podla lambdy, a tam by skratila vstreky aby sa udrzala pozadovana bohatost.
Re: Jak to vůbec funguje?
Napsal: 19 bře 2008 21:36
od blázen
Re: Jak to vůbec funguje?
Napsal: 20 bře 2008 18:57
od Taboo
Smazano
Napsal: 20 bře 2008 19:18
od tom28
Takže se dá říci že jsem namydlený. Dal jsem na motor sání , které má vetší průtokový profil a jedná se o osvědčenou drobnou úpravu. Myslím si že ecu je schopná tento rozdíl úpravou doby vstřiku bez problému dosáhnout optimální směsi, ale pokud to tuším zprávně, tak mírně obochacená směs je lepší než směs nastavená z fabriky. V serii se totiž nejedná o nějaký ryze závodní motor "2,8 vanos bmw"
Myslíš že třeba úpravou signálu z teplotního čidla bych docílil bohatší směsi a jednotka by tento signál akceptovala, nebo by se dál řídila signálem z lambda sondy? prostě zkusit simulovat věčně studený motor.
Napsal: 20 bře 2008 19:27
od tom28
ještě mě napadlo, když jednotka přijímá signál od lamba sondy, určitě by se nějak dalo změřit její hodnoty a pomocí nějakého odporu nasimulovat chudší směs. Tak by potom mohla jednotka obohatit směs aniž by o tom měla ponětí.
Napsal: 20 bře 2008 19:35
od JonnY
tom28 píše:Takže se dá říci že jsem namydlený. Dal jsem na motor sání , které má vetší průtokový profil a jedná se o osvědčenou drobnou úpravu. Myslím si že ecu je schopná tento rozdíl úpravou doby vstřiku bez problému dosáhnout optimální směsi, ale pokud to tuším zprávně, tak mírně obochacená směs je lepší než směs nastavená z fabriky. V serii se totiž nejedná o nějaký ryze závodní motor "2,8 vanos bmw"
Myslíš že třeba úpravou signálu z teplotního čidla bych docílil bohatší směsi a jednotka by tento signál akceptovala, nebo by se dál řídila signálem z lambda sondy? prostě zkusit simulovat věčně studený motor.
mam pocit ze si Taboo-ov post uplne nepochopil.
v seriovom stave (open loop = akceleracia) je zmes velmi bohata. jej ochudobnenim clovek ziska trocha vykonu, za zvyseneho rizika detonacii.
v closed loop (ustalena jazda) sa motor bude stale snazit kompenzovat akykolvek zasah.
cize obohatenim zmesi nic neziskas. a je mozne ze tym trocha stratis
Napsal: 20 bře 2008 19:35
od Taboo
Smazano
Napsal: 20 bře 2008 19:52
od tom28
v tom případě bude lepší nechat to jak to je. Nechápu tedy proč na německém netu nabízejí nějakou upravenou MAF, když by se tím ničeho podstatného nedocílili. Jedině že by danou směs ochuzovali.
Je nějaké zařízení, kterým bych byl schopen změnit předstih, nebo je to jen otázka čiptuningu.
Díky
Napsal: 20 bře 2008 20:14
od Termik
tom28 píše:Takže se dá říci že jsem namydlený. Dal jsem na motor sání , které má vetší průtokový profil a jedná se o osvědčenou drobnou úpravu. Myslím si že ecu je schopná tento rozdíl úpravou doby vstřiku bez problému dosáhnout optimální směsi, ale pokud to tuším zprávně, tak mírně obochacená směs je lepší než směs nastavená z fabriky. V serii se totiž nejedná o nějaký ryze závodní motor "2,8 vanos bmw"
Myslíš že třeba úpravou signálu z teplotního čidla bych docílil bohatší směsi a jednotka by tento signál akceptovala, nebo by se dál řídila signálem z lambda sondy? prostě zkusit simulovat věčně studený motor.
Podle mě to bude horší než série...