Stránka 1 z 1
Upgrade škoda 1.6 55Kw > 1.6 74Kw poradíte?
Napsal: 25 bře 2008 11:18
od Berry
Ahoj lidi chtel jsem se zeptat co vsechno se musím udelat na narust vykonu, ze zakladni 1.6 55Kw (normlani koncernovy motor) na 74kw.
Uz jsem checkoval Cimbu a uvazuju u JUKA motorsport v Rumburku (kousek od nas) a nebo zda bych si to mohl prekopat sam a co by bylo vse zapotrebi? V cem jsou rozdili v techto svou koncernovych motorech?
Jina: elektrika, vacka, pisty, ECU, sání ?????
Diky moc vsem za rady a tipy

Re: Upgrade škoda 1.6 55Kw > 1.6 74Kw poradíte?
Napsal: 25 bře 2008 11:23
od Bulda
skoda casu a penez

Napsal: 25 bře 2008 11:24
od Berry
Ja bych chtel opravdu nejaky radu, nez dve stranky, to zahod to vymen nebo to prodej to nema cenu

Re: Upgrade škoda 1.6 55Kw > 1.6 74Kw poradíte?
Napsal: 25 bře 2008 11:24
od BALI
nemá to cenu
Napsal: 25 bře 2008 11:33
od Kingmichal
To chce chipnout to je jasny!

Napsal: 25 bře 2008 11:35
od Berry
Chip mi udelaji u Cimbu, ale neni to jen v tom, jsou tam dalsi veci a chtel sjem se zeptat lidi co skodovky umi a znaji je v cem je zakaldni rozdila cim by to slo se dostat na ten vykon silnejsi verze
Napsal: 25 bře 2008 11:36
od elviiis
to očem mluvíš je jinej motor... 55Kw je merdka ještě s harnatejch golfů a 74Kw je novší motor s golfa IV kotky apd... nechci kecat ale hlavní rozdíl bude asi v 16V hlavě....
Napsal: 25 bře 2008 11:40
od Bulda
elviiis píše:to očem mluvíš je jinej motor... 55Kw je merdka ještě s harnatejch golfů a 74Kw je novší motor s golfa IV kotky apd... nechci kecat ale hlavní rozdíl bude asi v 16V hlavě....
jj neco na tom bude
Napsal: 25 bře 2008 11:42
od Berry
Elvis promin ja vim ze jsi pres motory odbornik, ale 1.6 74Kw je porad 8V jinak ten motor 1.6 55Kw mam v octavce po faceliftu jako nejezdi to spatne na ty papirove hodnoty, co to ma, ale preci je plno lidi co to maji treba ve feline a udelaji z toho 74kw verzi, tak by me zajimalo co se tam vse musi menit
Napsal: 25 bře 2008 11:54
od honza 2.0 16v
55kw je prehistorickej motor s litinovým blokem, 74kw už má AL blok, variabilní délku sání , atd...
pokud chceš 74kW, dej vačku, uprav hlavu, chip, svody... motor excel, nebo p. Muck dělají stavby těchto motorů pro silniční použití..tuším že p. Muck nabízí nejvýkonější verzi 84kW..kdysi byl o této úpravě i čláek ve světě motorů...
Napsal: 25 bře 2008 11:57
od Tiger.s
Berry ne bude levnější ten motor vyměnit? Za uplně jinej

Už jen kvuli spotřebě
Napsal: 25 bře 2008 11:59
od Berry
honza 2.0 16v píše:55kw je prehistorickej motor s litinovým blokem, 74kw už má AL blok, variabilní délku sání , atd...
pokud chceš 74kW, dej vačku, uprav hlavu, chip, svody... motor excel, nebo p. Muck dělají stavby těchto motorů pro silniční použití..tuším že p. Muck nabízí nejvýkonější verzi 84kW..kdysi byl o této úpravě i čláek ve světě motorů...
Snad jsme ho dokonce mel, ale pri stehovani se toho moc postracelo, jinak jaky hodnoty by mela mit ta vacka 280/280 a ty svody, chip by slo u excelu nebo i cimbu?
Napsal: 25 bře 2008 12:10
od honza 2.0 16v
Berry píše:honza 2.0 16v píše:55kw je prehistorickej motor s litinovým blokem, 74kw už má AL blok, variabilní délku sání , atd...
pokud chceš 74kW, dej vačku, uprav hlavu, chip, svody... motor excel, nebo p. Muck dělají stavby těchto motorů pro silniční použití..tuším že p. Muck nabízí nejvýkonější verzi 84kW..kdysi byl o této úpravě i čláek ve světě motorů...
Snad jsme ho dokonce mel, ale pri stehovani se toho moc postracelo, jinak jaky hodnoty by mela mit ta vacka 280/280 a ty svody, chip by slo u excelu nebo i cimbu?
šel byhc do kompletní stavby u těchto pánů, nebo někoho kdo to umí postavi a sladit s elektronikou... můžeš totiž narazit na dost problémů, který por tebe budou neřešitelný a ve finále to může vyjít dráž, než kdyby to dělla člověk co ví co a jak......
Napsal: 25 bře 2008 12:17
od Berry
Diky moc za info a kontakty jeste dneska tam zavolam a zjistim kolik by to stalo a zda by se to vubec vyplatilo, jiank motor ma najeto ted cerstve 51tis km, tak se moc toho nebojim nejaky upravy, ale ted jen zda by byla ucelna, smysluplna a vubec vyhodna, jinak diky moc

Napsal: 25 bře 2008 12:23
od elviiis
nedělám do VW moc tuto značku nemusím a o jejich benzínech si myslím svoje... šel bych do výmněny agregátu... známej měl ve fanu ůpravu cimbu a měl tam cca 81Kw... uprava byli svody + vejfuk, vačka , jednotka , sací svody + sání nějaké ůpravy na hlavě apd... Podle mně pokud nechceš jezdit závody kde jsou přísné limity a hranice ůprav a chceš nutně jezdit s tímto autem tak do toho jdi a jinak jsou to vyhoené prachy ale to jsi slyšet nechtěl...
Napsal: 25 bře 2008 12:30
od Sova
opravdu škoda peněz, předpokládám že se jedná o felicii, tzn. měkká nemožná kastle...budeš tam dávat rám?
Napsal: 25 bře 2008 13:34
od Berry
To Elvis: Ano chtel jsem slyset, ja klidne rad posloucham i zaporne veci, vic hlav a vic nazoru vic vi

ja to mam na normlani jezdeni je to octavka od taty ktery ji koupil jako uplne novou, skoro pred osmi lety (uz facelift) tim odpovim i na sovuv dotaz je to okta, taky nechapu ze koncern tam dal jeste tento motor 1.6 a jeste 55Kw, ta oktavka je netknuta, ale v motorech skdoda se moc nevyznam, ja jsem opelista a je skoda ze to neni omega B(C) nebo vectrice B,ale tak co se da delat

jinak musim rict ze to nejezdi spatne jel jsem s tim 160km/h motor tocil asi 3300ot/min ale je znat ze tam par oslu chybi, no jinak v praci si zkusim koktu 1.6 74kw a reknu vam poznatky, teda ne ze asi nepoznam rozdil,ale jestli to vubec za to stoji, nejaky vazne upravy delat

Napsal: 25 bře 2008 13:49
od elviiis
ono problém je že jestli 74 Kw je hliník má proměnou délku sání apd tak těch 74 Kw tam bude plynulejch ale pokud uděláš ten starej motor na 74Kw tak pojede jen ve vyšších točkách a dole to bude líné... spíše bych sáhla po nejlevnější alternativě a to zamněnit motory...
Napsal: 25 bře 2008 14:00
od Berry
Me se libi jak udelal Dave0401 jeho skodu octavii Carcoolku, to je fakt pecka, ale premyslim jestli by to pro me melo cenu,tu octu mam od taty jako rodinne auto, ale jak jsem psal ten motor auto uplne bez vybavy tam neni vubec nic jen 1xairbag a sevo (proto rikam koncern to je banda blbcu a vydriduchu protoze to co davaji resp. nedavaji do aut v dane kategorii je opravdu hnuj, ale jsou lidi co jim to koupi a ze jich neni malo

asi viz muj tata co to kupovla jako funglovku) A tak az bude lip tak zustal u opela a vzal nejlepe Zafiru A OPC, nebo Fronteru po faceliftu

Napsal: 25 bře 2008 14:25
od Beaver
U Oktavky bych se ten motor nepokousel moc upravovat. Vymenou vacek sice naroste vykon, ale posune se zaroven do vyssich otacek. Takze to budes muset zurove tocit aby to jelo. Optimalni by bylo vymenit ten motor uplne celej za ten novejsi, pokud chces zachovat objem 1.6.
Napsal: 25 bře 2008 14:35
od Berry
Jak uz tady psali kluci tak asi nej to vymenit, ale myslim ze u tohoto auta se to nevyplati kdyz tak tam dat motor z octavie RS, ale to se s pis vyplati neco privezt nebo koupit neco jineho, jinak diky moc za rady vyhazovat penize za chip a podobne veci, asi neni dobra investice

Re: Upgrade škoda 1.6 55Kw > 1.6 74Kw poradíte?
Napsal: 25 bře 2008 14:50
od chico
jj jako ostatni zamen cele motory sehnat ho neni zadny problem- kokta, g4 apod. nejlevnejsi reseni a kdyby neco porad ti zustane origo motor v zaloze
Napsal: 25 bře 2008 14:54
od Berry
To je pravda to se prodat neda

Re: Upgrade škoda 1.6 55Kw > 1.6 74Kw poradíte?
Napsal: 25 bře 2008 18:38
od freerider46
V čem se liší komponenty z oktávky 74kw od 55kw???
Mám feldu 1,6 a někdo mi řikal, že když dám řídící jednotku z oktávky, tak to bude mít 74kw, ale zpráva je jako jedna babka povídala, takže nevím co je na tom pravdy
Napsal: 25 bře 2008 23:31
od Starlet
Tiger.s píše:Berry ne bude levnější ten motor vyměnit? Za uplně jinej

Už jen kvuli spotřebě
Asi tak, navíc ten motor seženeš všude a dáš za něj to co za čip a přehození si myslim že je čistě mechanická práce kterou zvládne každej...
Re: Upgrade škoda 1.6 55Kw > 1.6 74Kw poradíte?
Napsal: 26 bře 2008 06:07
od elviiis
freerider46 píše:V čem se liší komponenty z oktávky 74kw od 55kw???
Mám feldu 1,6 a někdo mi řikal, že když dám řídící jednotku z oktávky, tak to bude mít 74kw, ale zpráva je jako jedna babka povídala, takže nevím co je na tom pravdy
jak bylo zmíněno ten motor je ůplně jinej...
Re: Upgrade škoda 1.6 55Kw > 1.6 74Kw poradíte?
Napsal: 26 bře 2008 06:24
od Dave0401
Rozdil mezi 55kw a 74kw je asi takovy:
55 min zere, taha v ramci moznosti vice dole do 3500 rpm
74 vice zere cca 1L vic nez 55, dole je to line a ve vyssich nad 4500 to jeste dele taha, ale zadna slava...
Muj nazor je takovy, ze ten motor co mas (55kw) je idelani na mesto... spotreba je do 7L max, taha to v nizkych a po okreskach do 100km/h se stim da jezdit kolem 5,5L.
Mam s timto motorem hodne zkusenosti a i dost odjetych km a musim rict, ze vymenou nebo nedejboze upravou toho motoru nic neziskas.
Napsal: 26 bře 2008 08:11
od Berry
Ahoj Dave diky ze jsi napsal,vim, ze mas zkusenosti i znalosti s octavia motory, jinak musim ale rict ze mas pravdu co se tyce dostupnosti vykonu, vcera jsem si pujcil octavku 1 po faceliftu 75kw rok 2003-4 takze tu samou jen mela klimu navic a elektriku (celkem jen tedy par kg navic) a musim to potvrdit, spodek je opravdu linejsi ale taha to vys a ma to i omzovac posunuty dal, nerikam ze v tom neni zadny rozdil tech 20kw musi byt nekde znat, ale bude to na dalnici ve meste opravdu to znat neni s spotreba je jinde s tou 55kw mesto do 7,5-8 a prumer kolem 6(mozna tim ze motor ma jen 51tis km) a s tou 75kw verzi jsem nenajel tolik km ale co jsem se bavil s uzivatelem, tak s ni jezdi do 10l ve meste.
Ale jak rikalo tady hodne lidi tady se opravdu nevyplati nci upravovat a v mem pripade asi ani vymenovat, tak casem prijde neco jineho ,ale diky vsem za poznatky, rady a tipy