Stránka 1 z 2
motory do favorita
Napsal: 19 dub 2008 14:13
od Shade_cze
Mám v hlavě povoz, určený na vrchy slalomy atd. Chci něco co nejlevnějšího a s co nejdostupnějšími díly. Zvolil jsem Favorita (minimální váha, minimální cena jak auta samotného tak i dílů). Ovšem seriový agregát mi nestačí, rád bych ho vyměnil za jiný a nejlépe typu Plug n Play.
Tudíž otázka zní.
Jaké ze škodováckých motorů padnou na převodovku a držáky motoru, bez nutnosti cokoli upravovat?
v úvahu přichází Felicia 1,6, Fabia 1,4 1,4 16v
jsou nějaké další?
nejraději bych byl pro 1,4 16v z důvodu "nejvyššího seriového výkonu" ve třídě do 1400ccm
Re: motory do favorita
Napsal: 19 dub 2008 14:20
od BALI
felicia 1,6 na převodovku padne jenom s mezikusem... možná ho mam v garáži,musel bych se kouknout... 1,6 má stejnej blok jako stará vw 1,8 tak logicky na převodovku jen tak nepadnou
1,3 z feldy je v poho a mam pocit že by měla sednout i fabie
Napsal: 19 dub 2008 14:29
od Ritchma
ta 1,4 16v tam bez úprav údajně nesedne. Uložení se musí upravit, ale nic neni nemožný

Napsal: 19 dub 2008 14:36
od Shade_cze
když se dá mezikus, tak se už musí převařit držáky?
1,4 16v nepadne na převodovku nebo na držáky?
Nezůstalo by u čisté serie. Nejspíše bych zvolil nějakou z úprav ať už od Motordesign nebo cimbu
Napsal: 19 dub 2008 14:50
od Ritchma
Já se ptal hlavně na držáky a bylo mi řečeno že nesedí
Re: motory do favorita
Napsal: 19 dub 2008 14:50
od BALI
1,4 by mělo jít na převodovku,ale má jinde držák...neni to vlastní zkušenost,jenom co jsem někde vyčetl
když jsme dávali do fava 1,8 tak se musel vymejšlet ten mezikus na převodovku,jeden držák seděl a jeden se musel vymyslet o kousek jinde a teoreticky když dáš 1,6 tak by to mělo bejt stejně
Napsal: 19 dub 2008 15:01
od Shade_cze
Co je pravdy na tom, že na fel 1,6 padne hlava z 1,4 16v?
1,6 je sice fajn ale beru ho jako jednu z posledních možností, protože bych rád zůstal v nižší objemové kategorii
Napsal: 19 dub 2008 15:42
od Vasekk
kdyžtak mám k mání 1,4 16V s 5kv.

Napsal: 19 dub 2008 16:25
od Shade_cze
teď mi došlo
Zatím, jsem uvažoval jen o 1,4 16v motoru na fávo převodovku.
Kdyby se dal 1,4 16v i s převodovkou (převařily se držáky) sedla by rozměrama (rozchod)? co by se muselo měnit?
Napsal: 19 dub 2008 17:01
od kentoya
osobně nezaujatě, je fávo horší volba jak felda, kvůli stabilizátorům, takže bych šel raději do feldy, protože je to skoro stejné auto jako chceš ty, sehnal bych ji s motorem 1,6 a klidně do něj strčil tu 1,4 z fabie, (do škodovek už delší dobu nedělám a koncern neznám skoro vůbec) ale mám pocit že ta 1,6 z feldy má podobnej typ bloku (ne li stejnej) jako 1,4 16v z fabie
Napsal: 19 dub 2008 17:08
od honza 2.0 16v
no nevím..když nechceš měnit držáky, tak zůstaň u fava ..ona i 1.4 OHV fabie má drobný změny, ze kterejch nejen mě tejden bolela hlava , protože na netu nešly nikde vyčíst.Nakonec to dopadlo seriovým FA ložiskem protlačeným přes přítlačák fabie, takže se z z ložiska fabie a fava musel vyrobit hybrid..co dál tam bylo za změny už nepamatuju-tuším že olejová vana z FA se musela lehce upravit aby šla na fabiáckej blok, s ní olejový čerpadlo-a to vše kvůli zadnímu držáku motoru
to jednodušší bude implantace VW 2.0 16v s FA převodovkou do kitový feldy... , protože mezikus mezi motor a převodovku sedí, setrvák a spojka je už vymyšlená , jen doladit dva držáky motoru.Převodovka sedí na svým seriovým místě (nevím jestli jí chytit na 2 body jako ve feldě, nebo stejně jako ve FA)... o roztrhaný poloosy a obaly strach nemáme..když stará převodovka z Š 120 s 1.8T taky něco přenesla .. tak tohle na kopec bude akorát...
pokud to máš na slalom a začínáš, tak bych šel maximálně do tý 1.6 , i když to je těžká a líná mrcha..z 1300, nebo 1400 fabie dostaneš za zajímavej peníz ( někdy ne větší než cena za nějakej jinej motor a jeho výměnu..) slušný koně a když si pohraješ s převodovkou , tak by to mohlo bejt zajímavý...
Napsal: 19 dub 2008 21:17
od Shade_cze
Beru raději "Fáčko", protože když ho někam pošlu, a jako že pošlu, tak škoda bude minimální. Pojízdnou Felicii za 5000 neseženu. Fáčko je snad i o 100kg lehčí než Felicie, takže když nechám vevařit rám, tak se ani nedostanu na váhu prázdné Felicie. Měl jsem už jeden projekt co skončil na financích a technickém zázemí. Proto se snažím vybrat komponenty typu Plug n Play.
Zatím vede motor 1,4 16v i s převodovkou.
Napadá vás zkušenější nějaké místo kde by mohl být problem? Je jasné že se budou muset převařit držáky. Co elektrika? Má tento motor nějaká čidla nebo snímače bez kterých nepojede?
Re: motory do favorita
Napsal: 19 dub 2008 21:19
od BALI
pokud jde o stably,tak napiš uživateli pepezx ... ten má na skladě vždycky nějakou zadní nápravu se stablem

Napsal: 20 dub 2008 07:59
od honza 2.0 16v
no nápravy se stabíkem a bez jdou přece přehodit -proto je favo jasná volba , protže je o cca 100kg lehčí (no z feldy jde těch 100kg snadno vyházet/vyřezat..)

Re: motory do favorita
Napsal: 20 dub 2008 08:18
od SPEEDY
Zeptám se takto: Má vůbec smysl dělat to, co děláš, když na to nemáš peníze? Budeš mít vůbec potom na benzín?
Z hovna bič neupleteš, takže jestli Ti už dříve plány zkrachovaly na financích, teď tomu nebude jinak.
Re: motory do favorita
Napsal: 20 dub 2008 08:35
od MComb
SPEEDY píše:Zeptám se takto: Má vůbec smysl dělat to, co děláš, když na to nemáš peníze? Budeš mít vůbec potom na benzín?
Z hovna bič neupleteš, takže jestli Ti už dříve plány zkrachovaly na financích, teď tomu nebude jinak.
Na tom něco bude... S autem za 5k jezdit závody... Hmmm Hodně štěstí...

Re: motory do favorita
Napsal: 20 dub 2008 09:03
od honza 2.0 16v
MComb píše:SPEEDY píše:Zeptám se takto: Má vůbec smysl dělat to, co děláš, když na to nemáš peníze? Budeš mít vůbec potom na benzín?
Z hovna bič neupleteš, takže jestli Ti už dříve plány zkrachovaly na financích, teď tomu nebude jinak.
Na tom něco bude... S autem za 5k jezdit závody... Hmmm Hodně štěstí...

tohle je hlavní bod
vemu li kámošovu paštiku , tak sice karoserie schnilá, ale vyrámovaná -což dřív na autokros, když ho ještě jezdil stačilo..
ale aby to bylo konkurenceschopný na amaterským, kopci, tak 25tisíc schopný obutí, nějaký kola na co ty gumy obuješ.Převodovku s rovným zubem měl (jednu starší krátkou prodal za 12), ale musel jsem do ní dát nový synchrony + starší samodomorepas lamelovej samosvor za 8, nějaký schopný tlumiče (hp seženeš už kolem 5tky,) a hlavně motor -ten vyšel dá se říct nejdráž, + lepší brzdy, sedačku, pásy..
Když to sečteš, tak aby si měl konkurence schopný fávo, potřebuješ minimálně 100 na přípravu auta +nespočetně hodin práce ..sice jsou případy co postavěj fávo i za víc, ale to pak nikdo nechytí a maj s ním práci i imprezy apod....
Re: motory do favorita
Napsal: 20 dub 2008 09:12
od AlesShi
MComb píše:SPEEDY píše:Zeptám se takto: Má vůbec smysl dělat to, co děláš, když na to nemáš peníze? Budeš mít vůbec potom na benzín?
Z hovna bič neupleteš, takže jestli Ti už dříve plány zkrachovaly na financích, teď tomu nebude jinak.
Na tom něco bude... S autem za 5k jezdit závody... Hmmm Hodně štěstí...

coby ne?
konicek dobrej
Napsal: 20 dub 2008 09:17
od Shade_cze
Jelikož krmim Mazdu RX7 FC3S turbo na denní ježdění, tak se rozhodně nebojim o to že bych neměl na benzin peníze.
Předchozí projekt byl ve větším stylu. Jen pořizovačka a podvozek bez motoru, rámu a všeho dalšího daly dohromady to co do toho chci dát teď.
Nechci jezdit vrcholově, ani nepomýšlím na "bednu".
Do teď jsem jezdil s mojí Mazdicí a nedovolil jsem si jít tak na hranici jako bych si dovolil právě se šrotem za 5000.

Nejspíš ani nebudu sahat do převodoky, natož samosvor. Myslim že skončí u 2 sad slicků. a celkově bychse rád vešel do 40 000
Napsal: 20 dub 2008 09:42
od Ritchma
Tak v tom případě bych koupil něco napůl hotovýho, protože schopný fáčko se dá s podvozkem, rámem a trošku udělanym podvozkem a sedačkou koupit už za 30tis. Když to budeš dělat sám, výjde to o moc dráž.....
Napsal: 20 dub 2008 09:44
od Shade_cze
víš o nějakym?
Napsal: 20 dub 2008 09:50
od Ritchma
Často se objevujou takový auta na
http://www.ewrc.cz/ewrc/inzerce.php
http://rallyejournal.cz/inzerce/inzerce.html
http://speedpro.cz
http://skoda.virt.cz
Na rallyejournalu je flicka s krátkou převodovkou za 60tis třeba, ale to už je asi drahý. Určitě něco seženeš. Neni to tak dlouho co mi nabízeli tady v servise fanouše na hpčkách s rámem za 30tis, ale nevim jestli to ještě platí -
http://miniguru.com/
Napsal: 20 dub 2008 11:10
od Shade_cze
Rozhodně díky za linky jsou tam zajímavé kousky za zajímavé peníze ale vratmě se k původní otázce.
Napsal: 20 dub 2008 11:20
od Beaver
Motor Favorit, hlavu Felicia 50 kW (vetsi kanaly), klikovku Fabia (objem 1.4), 2x dvojity karburator a ono to nejak pojede

Napsal: 20 dub 2008 11:43
od honza 2.0 16v
hm tak tebe znám od vidění ze závodů CWC:) myslím že sis od nás byl něco pujčovat, nebo si u nás schovával nějaký nářadí...

Napsal: 20 dub 2008 12:10
od Shade_cze
honza 2.0 16v píše:hm tak tebe znám od vidění ze závodů CWC:) myslím že sis od nás byl něco pujčovat, nebo si u nás schovával nějaký nářadí...

v plavech nebo hoškovicích?
http://www.ukazto.com/?img=2811022~DSCF9683.jpg
to jste vy?
http://www.ukazto.com/?img=2811033~DSCF9727.jpg
právě něco podobnýho bych rád, ale pořád trochu civilnější
Napsal: 20 dub 2008 12:26
od honza 2.0 16v
jojo..dokonce na tý první fotce stojím ...
Napsal: 20 dub 2008 20:09
od honza 2.0 16v
hele jinak mě teď napadlo -proč zrovna favo
..vždyť GI je na tom váhově stejně , díly na to taky dá se říct v pohodě seženež , nebo použiješ z GII a GTI letí jak čert - soused totiž koupil nedávno GI GTi za 5000,- a mít to podvozek, tak to nemá konkurenci ...teď už v tom jezdí 1.8 16v a jede to ještě víc.. a co do ovladatelnosti to je krásně lehký do ruky jak fávo...

Napsal: 20 dub 2008 20:55
od Shade_cze
O G celkově, jsem neuvažoval protože to auto bytostně nesnáším, ale podíval jsem se a našel jsem GII GTi 1,8 16v za 15000. Stává se tedy vážnou konkurencí.
Napsal: 20 dub 2008 23:45
od Ludwig
Shade_cze píše:O G celkově, jsem neuvažoval protože to auto bytostně nesnáším, ale podíval jsem se a našel jsem GII GTi 1,8 16v za 15000. Stává se tedy vážnou konkurencí.
jako chápu že je někdo třeba našenec do škody 110r nebo i do normální škodovky 120 - 135, ale tunit nebo závodit s takovou paštikou jako je fávo... to nechápu... (soráč příznivcům škody favorit...)