Stránka 1 z 2

Turbo pod karbec?

Napsal: 12 kvě 2008 13:31
od Atex
Zdravim vas, jsem tady poprve takze musite na mne pomalu :-) uz delsi dobu planuju a zacinam realizovat instalaci turba do benzinoveho motoru lada, pretlakovy karburator jak jsem zjistil neni sranda sehnat, tak jsem zvolil system "pod karbecem", tim logicky odpadava chlazeni stlaceneho vzduchu, blow-off ventil a ostatni serepeticky, motor bude staven na vykon takze tyhle veci me az tak nezerou. Turbina bude z motoru Fiat 2,0 Turbo, ma vestaveny wastegate rizeny mechanicky, na motoru bude klika s mensim zdvihem (o 22mm)to je celkem hodne, takze uz mam nachystanou hlavu snizenou o 1,5mm a vetsimi kanalky, pisty ze 17ky (vrtani 82mm). Motor dale dostane 50mm plne pruchozi vyfukovy system. Nemam konkretni dotaz, jen bych rad vase postrehy, pripominky, upozorneni atd.. precejen je to dost choulostiva zalezitost a prace se budou provadet da se rict na kolene, predem dekuji Atex.

Napsal: 12 kvě 2008 13:37
od Beaver
Pokud chceš stavět motor na výkon a přitom ti přijde IC a BOV jako zbytečnost, pak jdeš rovnou cestou do pekel :lol:

Napsal: 12 kvě 2008 13:40
od Idaho
Beaver píše:Pokud chceš stavět motor na výkon a přitom ti přijde IC a BOV jako zbytečnost, pak jdeš rovnou cestou do pekel :lol:
asi považuje bov za zbytecnost co je jen k tomu aby to delalo tsss..:) v tehle instalaci bych bov ani ic nevynechával, jen bov by bylo zapojeno zpet do okruhu a nefoukalo mimo okruh..

Napsal: 12 kvě 2008 13:46
od Šíša
nevim jak turbo, ale na flat motory VW(brouk) se dela/delal kompresor, kterej je pod karbecem.

viz treba

http://beetle.cabriolets.online.fr/tech/how09.htm

nebo

http://imageevent.com/mrokrasa/judsonsu ... 965.kizo_s

Obrázek

Re: Turbo pod karbec?

Napsal: 12 kvě 2008 13:54
od Atex
To Sisa: ano je to stejny zpusob
To Idaho: vim ze intercooler ani blow-off ventil nejsou zbytecnosti, leda jak pises udelat pres nej zpetny okruh pred turbinu, co se tyce intercooleru nikdo snad neni tak s prominutim sileny aby chladil uz pripravenou smes, dokazu si predstavit co by to udelalo pri zpetnem slehnuti :-D

Re: Turbo pod karbec?

Napsal: 12 kvě 2008 13:54
od semysak
no proc by to nemohlo bez ic jit, kdyz treba prvni rx7 turbo co meli karburatory taky zadni ic nemeli, navic kdyby ta smes prochazela pres ic, tak asi vsechen benzin stece po vnitrku ic a domotoru se toho moc nedostane, samozrejme ze to nebude tak vykonove jako s mezichladicem, asi bude poreba to turbo navrhnout tak aby se neotacelo moc rychle, protoze muze nastat kavitace ktera Ti v pohode to turbo rozlozi na spony, proto je lepsi kompresor, kterej se otaci mnohem pomaleji jak turbo, nebo potom je tu vychytavka udelat swap motoru z rusky policejni lady - wankel aspon myslim

Re: Turbo pod karbec?

Napsal: 12 kvě 2008 14:04
od Atex
vsechny zavodni dobove specialy se delaly s turbem pod karbecem, prikladnym dukazem je motor skoda salamander, ktery dosahoval vykonu 190hp.. samozdrejmne to nebylo posazeno na seriovym motoru, byl osazen ostrou vackou, kovanyma vnitrnostma, pevnejsimi ventilovymi pruzinami atd..

Re: Turbo pod karbec?

Napsal: 12 kvě 2008 14:08
od Atex
foto

Re: Turbo pod karbec?

Napsal: 12 kvě 2008 14:09
od Atex
salamander zde:

Re: Turbo pod karbec?

Napsal: 12 kvě 2008 14:09
od Atex
salamander zde:

Re: Turbo pod karbec?

Napsal: 15 kvě 2008 16:30
od bob ash
semysak píše:no proc by to nemohlo bez ic jit, kdyz treba prvni rx7 turbo co meli karburatory taky zadni ic nemeli, navic kdyby ta smes prochazela pres ic, tak asi vsechen benzin stece po vnitrku ic a domotoru se toho moc nedostane, samozrejme ze to nebude tak vykonove jako s mezichladicem, asi bude poreba to turbo navrhnout tak aby se neotacelo moc rychle, protoze muze nastat kavitace ktera Ti v pohode to turbo rozlozi na spony, proto je lepsi kompresor, kterej se otaci mnohem pomaleji jak turbo, nebo potom je tu vychytavka udelat swap motoru z rusky policejni lady - wankel aspon myslim
By mě zajímalo, kde tu ruskou policejní Ladu chceš vzít :) To už bych spíš zkusil hledat v Itálii, nějakej slušivej motůrek původem z Fiatu 124 by se určitě našel...

Nicméně já bych se na to všechno vysral a smahnul bych tam osmiválec :evil:

Napsal: 15 kvě 2008 20:36
od Sova
sežeň si karburátor z motoru C1J Solex 32 Dis...anebo kup komplet celý motor sním...možná bych o něčem věděl...

Dávál se do Renault 9, 11, 5

Re: Turbo pod karbec?

Napsal: 15 kvě 2008 23:37
od maysner
bob ash píše:
semysak píše:no proc by to nemohlo bez ic jit, kdyz treba prvni rx7 turbo co meli karburatory taky zadni ic nemeli, navic kdyby ta smes prochazela pres ic, tak asi vsechen benzin stece po vnitrku ic a domotoru se toho moc nedostane, samozrejme ze to nebude tak vykonove jako s mezichladicem, asi bude poreba to turbo navrhnout tak aby se neotacelo moc rychle, protoze muze nastat kavitace ktera Ti v pohode to turbo rozlozi na spony, proto je lepsi kompresor, kterej se otaci mnohem pomaleji jak turbo, nebo potom je tu vychytavka udelat swap motoru z rusky policejni lady - wankel aspon myslim
By mě zajímalo, kde tu ruskou policejní Ladu chceš vzít :) To už bych spíš zkusil hledat v Itálii, nějakej slušivej motůrek původem z Fiatu 124 by se určitě našel...

Nicméně já bych se na to všechno vysral a smahnul bych tam osmiválec :evil:
met prachy tak se v rusku da wankel sehnat. jak typ 311, 411 tak i 413. je to jen o tom vymenit za stavajici motor, trocku upravit elektriku a jezdi se dal. na original prevodku to sedi. a byli i nejaky zpravy o tom ze nejakej wankel se nachazi i u nas v cr. byvali auto vb. ale co je na tom pravdy :roll:

Napsal: 15 kvě 2008 23:42
od Sova
Sověti ukradli i wankel jo :D Nějaké komplexnější info?

Napsal: 16 kvě 2008 12:38
od Atex
Sova píše:Sověti ukradli i wankel jo :D Nějaké komplexnější info?
ne.. zkonstruovali a prosim nepis takove veci kdyz do toho nevidis dekuji
foto:

Napsal: 16 kvě 2008 13:17
od semysak
Sova píše:Sověti ukradli i wankel jo :D Nějaké komplexnější info?
to je jako napsat ze inzenyri renaultu ukradli pistovy spalovaci motor wankel je princip - ne knizka o harry potterovi, kterou treba nekdo ukradne v obchode aby si sni mohl vytrit prdel

Re: Turbo pod karbec?

Napsal: 16 kvě 2008 22:44
od Jose85
bob ash píše:
By mě zajímalo, kde tu ruskou policejní Ladu chceš vzít :) To už bych spíš zkusil hledat v Itálii, nějakej slušivej motůrek původem z Fiatu 124 by se určitě našel...

Nicméně já bych se na to všechno vysral a smahnul bych tam osmiválec :evil:
A nepasoval by do žigula jakýkoliv 2.0 DOHC Fiat nebo Lancia ? :? Těch bude všude dost.

Napsal: 16 kvě 2008 23:26
od maysner
ano. pasuji tam vcelku snadno. kdyz maji starter na spravne strane. co vim tak nekdo ma 1.6 DOHC z fiatu 131. ale proste nekteri chteji motor lada v lade. ne jen z lady skorapku :roll:

Napsal: 18 kvě 2008 09:45
od Beaver
Atex píše:
Sova píše:Sověti ukradli i wankel jo :D Nějaké komplexnější info?
ne.. zkonstruovali a prosim nepis takove veci kdyz do toho nevidis dekuji
foto:
Zkonstruoval ho Felix Wankel, takze Soveti urcite ne... Kazdopadne v seznamu licenci automobilka VAZ tak nejak chybi...

Napsal: 18 kvě 2008 13:56
od elviiis
Beaver píše:
Atex píše:
Sova píše:Sověti ukradli i wankel jo :D Nějaké komplexnější info?
ne.. zkonstruovali a prosim nepis takove veci kdyz do toho nevidis dekuji
foto:
Zkonstruoval ho Felix Wankel, takze Soveti urcite ne... Kazdopadne v seznamu licenci automobilka VAZ tak nejak chybi...
čím to :lol:

hele nechci ti do toho kecat ale bojím se hlavně toho aby to něco vydrželo... přeci jen ty seriové střeva nebudoiu stavěné na nějakej brutál výkon... ani nevím na kolirát má uloženou lada kliku?

Re: Turbo pod karbec?

Napsal: 18 kvě 2008 15:47
od chico
elvis: kterou kliku myslis? tu startovaci ma ulozenou na volno :-D

Napsal: 18 kvě 2008 17:17
od maysner
elviiis píše:
Beaver píše:
Atex píše: ne.. zkonstruovali a prosim nepis takove veci kdyz do toho nevidis dekuji
foto:
Zkonstruoval ho Felix Wankel, takze Soveti urcite ne... Kazdopadne v seznamu licenci automobilka VAZ tak nejak chybi...
čím to :lol:

hele nechci ti do toho kecat ale bojím se hlavně toho aby to něco vydrželo... přeci jen ty seriové střeva nebudoiu stavěné na nějakej brutál výkon... ani nevím na kolirát má uloženou lada kliku?
na 5krat. neni takovej sunt jako shade :lol: startovaci klika je bezva vec :P nadherne se s ni steluji ventily. nemusi se jezdit autem sem a tam jen se toci klikou :)

Re: Turbo pod karbec?

Napsal: 18 kvě 2008 18:48
od chico
maysner: ta klika hlavne zachrani cloveka kdyz je vybita baterka :-D

Re: Turbo pod karbec?

Napsal: 18 kvě 2008 23:06
od maysner
chico píše:maysner: ta klika hlavne zachrani cloveka kdyz je vybita baterka :-D
takova vec me netrapi. druhou vozim v kufru :lol:

Napsal: 23 kvě 2008 06:30
od Atex
maysner píše:ano. pasuji tam vcelku snadno. kdyz maji starter na spravne strane. co vim tak nekdo ma 1.6 DOHC z fiatu 131. ale proste nekteri chteji motor lada v lade. ne jen z lady skorapku :roll:
presne tak maysnere.. . jak uz sme resili na nasem foru, strcit tam jiny motor to neni ono, ale upravit ten originalni tak aby jel ten silnejsi, to je u mne "tuning" :-)

Napsal: 25 kvě 2008 23:42
od Atex
maysner píše:ano. pasuji tam vcelku snadno. kdyz maji starter na spravne strane. co vim tak nekdo ma 1.6 DOHC z fiatu 131. ale proste nekteri chteji motor lada v lade. ne jen z lady skorapku :roll:
to je ten kteremu sem ujel ted na sprintech v mlade boleslavi :-D

Napsal: 25 kvě 2008 23:44
od Idaho
maysner píše: :lol: startovaci klika je bezva vec :P nadherne se s ni steluji ventily. nemusi se jezdit autem sem a tam jen se toci klikou :)
tak tohel sem nepobral. pokud při stelování ventilu abys pootočil vačkou musíš popojíždet atk je to auto bud hoodne zvláštní, nebo se do té prestvaby radsi ani nepoustej jelikož neznáš základní veci :)

Napsal: 26 kvě 2008 06:07
od elviiis
Idaho píše:
maysner píše: :lol: startovaci klika je bezva vec :P nadherne se s ni steluji ventily. nemusi se jezdit autem sem a tam jen se toci klikou :)
tak tohel sem nepobral. pokud při stelování ventilu abys pootočil vačkou musíš popojíždet atk je to auto bud hoodne zvláštní, nebo se do té prestvaby radsi ani nepoustej jelikož neznáš základní veci :)
taky jsem na to koukal... já osobně tedy vezmu ráčnu + ořech strčím to na hlavní šroub na klice (řemenici) a točím :lol:

Napsal: 26 kvě 2008 06:09
od elviiis
maysner píše:
elviiis píše:
Beaver píše: Zkonstruoval ho Felix Wankel, takze Soveti urcite ne... Kazdopadne v seznamu licenci automobilka VAZ tak nejak chybi...
čím to :lol:

hele nechci ti do toho kecat ale bojím se hlavně toho aby to něco vydrželo... přeci jen ty seriové střeva nebudoiu stavěné na nějakej brutál výkon... ani nevím na kolirát má uloženou lada kliku?
na 5krat. neni takovej sunt jako shade :lol: startovaci klika je bezva vec :P nadherne se s ni steluji ventily. nemusi se jezdit autem sem a tam jen se toci klikou :)
tkan a 5krát takže první info by šlo... a ještě je otázka kolik toho snesou střeva protože na ladu asi nic pořádného nekoupíš... takže stejně budeš zaseknutej na nějakejch např 130ps...

Napsal: 26 kvě 2008 09:42
od pov
elviiis píše:
Idaho píše:
maysner píše: :lol: startovaci klika je bezva vec :P nadherne se s ni steluji ventily. nemusi se jezdit autem sem a tam jen se toci klikou :)
tak tohel sem nepobral. pokud při stelování ventilu abys pootočil vačkou musíš popojíždet atk je to auto bud hoodne zvláštní, nebo se do té prestvaby radsi ani nepoustej jelikož neznáš základní veci :)
taky jsem na to koukal... já osobně tedy vezmu ráčnu + ořech strčím to na hlavní šroub na klice (řemenici) a točím :lol:
nevim teda jak lada, ale treba muj F125 zadny sroub na remenici nema :lol:

leda ze bys remenici na klice rozpulil, ale to by ti pak vychcal olej na zem :?: