Stránka 1 z 2
Ostrekovanie InterCoolera
Napsal: 23 čer 2008 15:54
od tino
Chcem sa vas opytat ako je to s ostrekovanim IC??? Mam Nissan Patrol a dost sa mi hreje kem som v lese ale ked som nalozeny full a idem do kopca. Videl som to na Impreze ze take nieco ma a neviem co to bude fungovat. Poradte ked viete, dik
Re: Ostrekovanie InterCoolera
Napsal: 23 čer 2008 18:09
od blázen
co zkusit větší
Napsal: 23 čer 2008 22:01
od tino
vies ono ta ani moc niesta nieje an vacsi..on je umiestneny hore nad motorom a aj kapota je tak tvarovana a nevopchal by sa tam..mne skor ide o to ze ked sa mi prehreje tak aby mi to co najskor schladilo..ci to streknutie nejakej vody nanho by aspon trochu nepomohlo
Napsal: 23 čer 2008 22:07
od Mirek-200sx
predelej to na fmic
Re: Ostrekovanie InterCoolera
Napsal: 24 čer 2008 06:22
od chico
tak ono kdyz tahas tak nemas moc velkou rychlost takze chlazeni vzduchem je mensi co pouzit elektricke vrtule? jednu co taha druha co saje?
Napsal: 24 čer 2008 07:48
od elviiis
pod kapotu patrola se vejde ic avia... je tam mrda místa... kámoš ji tam má a ještě mu zbylo místo na ventylátory pod něj... chladí mu to parádně... fmic není u offroadu dobrej nápad v terénu ho zabiješ...
Napsal: 24 čer 2008 08:01
od tino
to elvis: v starom hranatom patrole je miesta aj pre aviu lebo ta verzia ne IC..ale ten nas ho ma a vela miesta tam neostalo...
a ja som sa vas pytal ci mi to ostrekovanie pomoze, lebo ja nemienim nemit cooler..len som sa chcel dozvediet ci sa mi to chladenie trochen zlepsi
Napsal: 24 čer 2008 08:26
od elviiis
tino píše:to elvis: v starom hranatom patrole je miesta aj pre aviu lebo ta verzia ne IC..ale ten nas ho ma a vela miesta tam neostalo...
a ja som sa vas pytal ci mi to ostrekovanie pomoze, lebo ja nemienim nemit cooler..len som sa chcel dozvediet ci sa mi to chladenie trochen zlepsi
jo pomůže pomůže ti hlavně když jedeš pomalu navíc pokud použiješ silnej ostřik bude ti ic umívat od nečistot které brání jeho ůčinnosti myslím že rpo offroad je to good...
Napsal: 24 čer 2008 14:31
od tino
noooo toto som cel pocut..a takto: to mi staci nejaka nadobka podobna tej na ostrekovace okien a cely ten systemik asi..nic ine nie??,
Napsal: 24 čer 2008 18:39
od elviiis
tino píše:noooo toto som cel pocut..a takto: to mi staci nejaka nadobka podobna tej na ostrekovace okien a cely ten systemik asi..nic ine nie??,
jo ja používám to mám malej cooler tak mám jen jednu tryku ale většinou jsou lepší dvě... ono stačí malé čerpadýlko (s akvaristiky) a nějkou plastovo nádobku třeba s oby nebo tak...
Napsal: 24 čer 2008 19:47
od Idaho
elviiis píše:tino píše:noooo toto som cel pocut..a takto: to mi staci nejaka nadobka podobna tej na ostrekovace okien a cely ten systemik asi..nic ine nie??,
jo ja používám to mám malej cooler tak mám jen jednu tryku ale většinou jsou lepší dvě... ono stačí malé čerpadýlko (s akvaristiky) a nějkou plastovo nádobku třeba s oby nebo tak...
zaleží na "profilu" trisky, jsou trisky co ti dokáží pokrýt plochu 150x350mm a je potom otázka zda je používat dve nebo místo druhé nedat COčko a zvýšit tak učinnost
EDIT : jinak k tomu čerpadýlku z akvaritsiky atd.. ano bude to fungovat ale učinost bude o dost nižší než u "profi" sestavy, jelikož čerpdlo nedá takový tlak aby doslo k ideálnímu rozprášení ( tm zároven varuji - nepoužívat čerpadýlko z akvaristiky v kombinaci s COčkem jak píšu výše

to delejte jen skutečne s profi triskami a správným tlakem "média" jinak je to težce kontraproduktivní

) a tvorbe mlhy která bud emít vyšší chladicí učinnost než voda tekoucí po ic
zrovinky na jendom takovém systému pracujeme a pokdu to vyjde bude DICR jedním z ofiko výrobcu profi systému ( systém funguje s tlakem media od 10 barů výše ).
Napsal: 24 čer 2008 19:52
od elviiis
Idaho píše:elviiis píše:tino píše:noooo toto som cel pocut..a takto: to mi staci nejaka nadobka podobna tej na ostrekovace okien a cely ten systemik asi..nic ine nie??,
jo ja používám to mám malej cooler tak mám jen jednu tryku ale většinou jsou lepší dvě... ono stačí malé čerpadýlko (s akvaristiky) a nějkou plastovo nádobku třeba s oby nebo tak...
zaleží na "profilu" trisky, jsou trisky co ti dokáží pokrýt plochu 150x350mm a je potom otázka zda je používat dve nebo místo druhé nedat COčko a zvýšit tak učinnost

mnot to asi jo ale je otázka jestli je to u toho offroada potřeba přeci jen tam má ostřik jen cooler oplachovat a nahrazovat ochlazení při nízkých rychlostech navíc je snadno dolpnitelný...
Napsal: 25 čer 2008 10:01
od tino
to elvis: presne aok hovoris..ide o to iba pri nizkych rychlostiach aby to ochladilo rychlejsie..skusim to nejako spravit..diki zatial
Napsal: 25 čer 2008 11:08
od Idaho
elviiis píše:Idaho píše:elviiis píše:
jo ja používám to mám malej cooler tak mám jen jednu tryku ale většinou jsou lepší dvě... ono stačí malé čerpadýlko (s akvaristiky) a nějkou plastovo nádobku třeba s oby nebo tak...
zaleží na "profilu" trisky, jsou trisky co ti dokáží pokrýt plochu 150x350mm a je potom otázka zda je používat dve nebo místo druhé nedat COčko a zvýšit tak učinnost

mnot to asi jo ale je otázka jestli je to u toho offroada potřeba přeci jen tam má ostřik jen cooler oplachovat a nahrazovat ochlazení při nízkých rychlostech navíc je snadno dolpnitelný...
no mezi námi, když už ostřikovat tak rovnou "sodovkou"

plnení levné, a učinnost mnohem vetší, a omývat to bude také

Napsal: 25 čer 2008 18:22
od Taboo
Smazano
Napsal: 25 čer 2008 18:28
od Skury
Idaho píše:...zrovinky na jendom takovém systému pracujeme a pokdu to vyjde bude DICR jedním z ofiko výrobcu profi systému ( systém funguje s tlakem media od 10 barů výše ).
Honzo, jestli budeš potřebovat nějaký testovací auto, stačí říct....

Napsal: 25 čer 2008 22:23
od Idaho
SKury píše:Idaho píše:...zrovinky na jendom takovém systému pracujeme a pokdu to vyjde bude DICR jedním z ofiko výrobcu profi systému ( systém funguje s tlakem media od 10 barů výše ).
Honzo, jestli budeš potřebovat nějaký testovací auto, stačí říct....

beru v potaz, už jsem dohodnul senseie ale uvítáme vice rozdílných aut, ten ostřik je jen "bokovka" ke které jsme se dostali při projrkování CrCAI ( "Cryogenic Cooled Air Intake" ), takže pokdu to bude další autí poblíž tím lépe.
jak bude připraven prototyp pro supru oveříme zda by byl použitelný i pro tvé TT a pokud ne připravíme cryo komory i pro tvé auto..
jinak ostřik samozřejme také
zbytek kdyžtak v Sz -. hod mi nejaké info o tvem voze.
Napsal: 25 čer 2008 22:49
od Skury
Pošlu o víkendu + nějaký fotky...
Napsal: 26 čer 2008 08:25
od Taboo
Smazano
Re: Ostrekovanie InterCoolera
Napsal: 26 čer 2008 08:34
od Idaho
taboo v nasich podmínkách prozatím jen O2 ale ventily dalsi body systému budou projektovány pro případné použití CO2
Re: Ostrekovanie InterCoolera
Napsal: 26 čer 2008 16:01
od JonnY
cisty kyslik?
ja do toho teda moc nevidim, ale toto mi naozaj nepride ako dobry napad...
Re: Ostrekovanie InterCoolera
Napsal: 26 čer 2008 16:56
od Idaho
JonnY píše:cisty kyslik?
ja do toho teda moc nevidim, ale toto mi naozaj nepride ako dobry napad...
nikdo tu nemluví o vstřikování, mluví se tu o ochlazování pomocí zkapalneného media.. běžne s epoužívá zkapalnený kyslík aleten by v našich podmínkách byl moc drahý takže experimentujeme se stlačeným CO2. Bohužel abychom dosáhli alespon části učinnosti kapalného kylsíku musí být stlačen mnohem více, což bohužel znamená težší tlakovou nádobu nebo menší nápln.
Na druhou stranu nekteré komponenty použité v klasických CrCAI třeba od DEI ( které používají kapalný kyslík ) nelze použít při použití CO2 takže naše použité komponenty budou dimenzovány tak aby ve slabých místech vyhovovali oběma médiím a uživateli již bude co použije.
Re: Ostrekovanie InterCoolera
Napsal: 26 čer 2008 18:24
od JonnY
Idaho: aha, ja som to pochopil ako ostrek...
a co kvapalny dusik? ten by mal byt zohnatelny pomerne jednoducho, nie?
Re: Ostrekovanie InterCoolera
Napsal: 26 čer 2008 20:01
od Taboo
Smazano
Re: Ostrekovanie InterCoolera
Napsal: 26 čer 2008 21:22
od Idaho
Tabo plne chápu a o učinnosti vím, ale proste to chci zkusit

Re: Ostrekovanie InterCoolera
Napsal: 27 čer 2008 07:38
od Beaver
tino píše:Chcem sa vas opytat ako je to s ostrekovanim IC??? Mam Nissan Patrol a dost sa mi hreje kem som v lese ale ked som nalozeny full a idem do kopca. Videl som to na Impreze ze take nieco ma a neviem co to bude fungovat. Poradte ked viete, dik
Jen tak mimochodem, pokud se ti hřeje motor (tj. leze nahoru teplota vody na budíku v palubce), tak ostřikem IC určitě nic nevyřešíš.
Napsal: 27 čer 2008 22:56
od tino
to beaver: nijako to neporiesi moj problem??? ako teda urychlit schladenie???
Napsal: 28 čer 2008 02:53
od Idaho
tino píše:to beaver: nijako to neporiesi moj problem??? ako teda urychlit schladenie???
beaver má pravdu, pokud nemluvíš o teplote stalačeného vzduchu ale teplote motoru , potom je bud nekde problém - staší chladič s ne 100% učinností, nebo dobrý ale poddimenzovaný chladič.
POdívej se jakým zpusobem je ovládán ventilátor na chladiči, pokud viskospojkou a vrtulí pojhánenou motorem, muže být v háji viskoposjka, bývá to ceůkem drahé, osoben doporučuji spíše přestavet na el. ventilátor. ( nebo dva ) a pořešit jeji ch spínání bud manuálne nebo čidly.
pokud tam jsou el. ventilátory a ne visco tak by mohl být problém ve vodní pumpe, fouklém tesnení pod hlavou, neučinném chladiči anebo i termostatu..
Napsal: 29 čer 2008 22:46
od tino
je to cez visko spojku ale ta je relativne nova lebo sme mali prasknutu hlavu (klasicky problem patrolov) a pri jej oprave sme ju menili takze tam problem nieje..je dost mozne ze je nieco s chladicom ale teraz cez vykend som nanho pozeral a cely som ho prestriekal tak uvidim ci len nebol nejako spinavy a branilo blato prudeniu vzduchu
Napsal: 30 čer 2008 12:49
od elviiis
jo většinou opravují lidi chladiče respekive jejich netěsnosti kávou (lógrem a pak to tak vypadá...