Stránka 1 z 1
pohyblivé kolo vačky
Napsal: 20 črc 2008 13:49
od jolik
Pohyblivé nebo štelovatelné.Máte někdo zkušenosti?
Re: pohyblivé kolo vačky
Napsal: 20 črc 2008 16:08
od fiat12PMR
jolik píše:Pohyblivé nebo štelovatelné.Máte někdo zkušenosti?
jistěže... U BMW motor M50 jsou v serii

Napsal: 21 črc 2008 12:39
od Libor12
Jestli máš na myslí stavitelne rozvodové kolo tak já ho v motoru mám (sohc) a můžu jen doporučit.
Napsal: 21 črc 2008 15:27
od Idaho
ja se zeptám jaký je rozdíl mezi pohyblivým a stelovatelným??
Napsal: 21 črc 2008 16:05
od New_Zulu
Libor12 píše:Jestli máš na myslí stavitelne rozvodové kolo tak já ho v motoru mám (sohc) a můžu jen doporučit.
A máš ho tam z důvodu? Na SOHC si myslím že bez jakývkoliv uprav je tam uplně zbytečně ne? Jedině že by jsi měl třeba o něco sníženou hlavu, atp.
Napsal: 21 črc 2008 16:22
od honza 2.0 16v
New_Zulu píše:Libor12 píše:Jestli máš na myslí stavitelne rozvodové kolo tak já ho v motoru mám (sohc) a můžu jen doporučit.
A máš ho tam z důvodu? Na SOHC si myslím že bez jakývkoliv uprav je tam uplně zbytečně ne? Jedině že by jsi měl třeba o něco sníženou hlavu, atp.
myslím si že Libor ho tam zbytečně nemá...
i když třeba já mam celkem ostrý vačky a seriový rozvodový kola a není problém,mylsím že další kW bych těma kolama nenahnal, když jsem v optimálním rozmezí nastavení vaček (mam nastaveno 106,107 a dělá se na motorech co mam já něco mezi 105 až 110 s tím že takmalej rozdíl tam znát není -leda na kultuře volnoběhu....)
Napsal: 21 črc 2008 17:22
od Libor12
Idaho píše:ja se zeptám jaký je rozdíl mezi pohyblivým a stelovatelným??
myslím,že tady se pisatel jen špatně vyjádřil. Pohyblivé kolo se používá u variabilního časování ventilu. Stelovatelne neboli adjustable timing cam gear se pouziva u rozvodu DOHC k zpresneni casovani a ziskani dalsich mernych jednotek.

"klokanů"

u rozvodu SOHC si zjednodušis nastavení a navíc časování opravdu přesně nastavíš. Někdy se stane že při vytahaném řetězu,nebo i volnějším už je to třeba půl zubu a to právě doladis tím kolem. Na motoru který má 150k je výměna sakra znát. Kultura při volnoběhu,ochota jít do otáček atd. Při mých úpravách motoru to byla nutnost. Co se použití u DOHC týká,tam se jimi dá odstranit právě ten kompromis časování tohoto rozvodu který odstraňuje variabilní časování. Střih vacek se dá nastavit pro určitý režim. Zjednodušeně: mám auto k dennímu používání nastavení provedu dle výrobce. Chystám se svůj show car předvést na mimoňskem srazu

časování nastavím do režimu max výkonu a ot. Rozdíl ve finálním výkonu může být až 20% Tím rázem ale motor nepůjde v nízkých a středních ot. Jen v maximu. Po úspěšné exhibici vše vrátím zpět a jedu domů.
Napsal: 21 črc 2008 17:26
od Beaver
Doplnim obrazek, at je jasny kazdymu...

Napsal: 22 črc 2008 16:29
od jolik

jdu do toho

samo jde o DOHC a stelovatelné kolo vačky,díky.
Napsal: 22 črc 2008 17:14
od Libor12
Ještě doplnění. Je dobře s těmito koly zakoupit hlavní řemenici která má na sobě úhlovou stupníci nebo si alespoň vyrobit přípravek se stupnici. Mě se nejlépe osvědčil než jsem měl řemenici potisk cd se stupnici. Pokud chceš můžu se podělit o pár fint ohledně nastavení časování.
Napsal: 22 črc 2008 18:13
od jolik
L12:jasne není problém

,jinak na autí se bude ještě pracovat,nejdřív jsem vyměnil motor i s elektrikou ze 115 na 150,pak jsem vytáhl kat,vybrousil klapu a dal sp.sání,momentálně zkracuju sání o parohy tady je zvuk mého autí
http://www.youtube.com/watch?v=CnjkyfhVRd8
Napsal: 22 črc 2008 18:31
od Libor12
jolik píše: momentálně zkracuju sání o parohy
nějak takto?
Napsal: 22 črc 2008 20:15
od jolik
budu mít jen jednu klapu
Napsal: 22 črc 2008 20:32
od honza 2.0 16v
nevím jestli je toto krok dobrým směrem

u přeplňovanýho auta možná, ale u NA motoru nevim..možná tam pak hodně rychle vrátíš seriový sání až to projedeš..mě po výměně sacíhopotrubí za o cca 1/3 kratší (délka 1 větve nového sání cca 25cm..) a přímo navazující na směr kanálu v hlavě začal motor znatelněji tahat o cca 1500ot/min výše (tj od 5500..), ale zas se tolik nedusí při otáčkách přes 7500...nechám ho tam, ještě pujdou svody, velká klapka a finální odaldění elektroniky,díky kterýmu by se měl trochu yvřešit problém s volnoběhem a přechodovejma režimama...
Napsal: 22 črc 2008 20:50
od jolik
Uřezal jsem 4x30 cm sání,protože parohy se hodně zahřívají a při zkrácení se nas.vzduch nestihne zahřát.Je možné že to nebude fungovat jak chci,ale kdybych to nezkusil,nemohl bych říct že je to dobré nebo špatné či jiné,s klidem příjmu i malou porážku

Napsal: 22 črc 2008 20:58
od blázen
jolik píše:Uřezal jsem 4x30 cm sání,protože parohy se hodně zahřívají a při zkrácení se nas.vzduch nestihne zahřát.Je možné že to nebude fungovat jak chci,ale kdybych to nezkusil,nemohl bych říct že je to dobré nebo špatné či jiné,s klidem příjmu i malou porážku

projeví se to jak psal honza
Napsal: 22 črc 2008 21:53
od Libor12
Volba optimální délky potrubí u atmosféry je velice osemetna záležitost. Podle mého u motorů který je používám v běžném provozu s dobrým průběhem krouticiho momentu je řešení T-Vis používané u motorů toyota. Obecně platí:delší potrubí využitelný kroutici moment v nízkých a středních otáčkách. Krátké ve vysokých. Záleží k čemu motor bude určen. U atmo hodně záleží i na obloucich(zvyšují hydraulický tlak a zpomalují proudění) moje úpravy atmosférických motorů co se výkonu týká vždy byly laděny s požadavkem- motorová pila. Maximální výkon v maximálních otáčkách. Tomu byla uzpůsobena i úprava kterou jsem prováděl zde uvedené fotky z montáže. Atmo musí mít co nejhládsi potrubí aby nevynikaly žádné přesahy a omezily se turbulence. Jde o to dostat na ventil co nejvíce vzduchu s palivem. V nízkých otáčkách v širokém potrubí vzniká turbulence a je špatně plnění ovšem ve vysokých plní přesně to co se od něj očekává.
Napsal: 22 črc 2008 22:32
od jolik
paoírově mám nejvyšší krouták v 5 000ot/min a výkon v 6 000ot/min,na měřeném useku řadím v 5 000 a přeřazuji v 6 000 zvuk i síla motoru je nejlepší tak uvidíme

Napsal: 26 lis 2008 20:31
od jolik
Tak jsem nainstaloval zkrácené sání a je to katastrofa:krouták jsem vubec nezaznamenal při 6 000 to chytne zvuk (zde má vačka vrchol) a konec.Ještě zkusím udělat jeden projekt a pak uvidím,pokud mi bude chtít někdo poradit rád to přivítám a hodím fota puvodního sání a mé možnosti rozepíšu.

Napsal: 27 lis 2008 00:33
od Shelby
Libor12 píše:Volba optimální délky potrubí u atmosféry je velice osemetna záležitost. Podle mého u motorů který je používám v běžném provozu s dobrým průběhem krouticiho momentu je řešení T-Vis používané u motorů toyota. Obecně platí:delší potrubí využitelný kroutici moment v nízkých a středních otáčkách. Krátké ve vysokých.
viz system VRIS u mazda V6 motoru (K family) a od nich tento system licencovalo Porsche...
Napsal: 28 lis 2008 09:12
od jolik
tak jsem si dal 2 a 2 dohromady požadovaný výkon zkráceným sáním nedosáhnu.Ještě si rozmyslím jestli upravit tenhle motor nebo zase výměna.
Napsal: 30 lis 2008 20:36
od blázen
co na to napast...asi každý jednou přijde na to,že bez přeplnování to prostě nejde

Napsal: 30 lis 2008 21:23
od Libor12
Tak třeba přeplňovat nechce. Přestan laborovat se sanim. Buď tam dej čtyřklapku jako jsem použil já nebo se vykašli na celé vstřikování,přímo na hlavu posad přes mezikus dva dvojité webery dcoe 45 nebo 50 typ 152 k tomu jednotku s řízením křivky předstihu,vačky s větším zdvihem a basta. Není co řešit.
Napsal: 30 lis 2008 21:49
od fastr
Kluci, mělo by smysl dát štelovatelné rozvodové kolo vačky na motor OHC, když je tam jedno? A zkusit to posunout +- o půl zubu? Bude to mít nějaký rozdíl ve výkonu oproti sériovému pevnému kolu? Je to motor 2.0 8V 85Kw. Viděl jsem to u známého na tomto motoru, ale to byl závodní a měl tam mnohem víc výkonových úprav a profi podmínkách. Je to auto na rallye. Já tam nic velkého neplánuju a tak se ptám jestli to trochu pomůže.
Napsal: 30 lis 2008 22:07
od JRD McLAREN
..hmmm...
keby si tak upresnil,..co to je za motor..
ci si tam nechal seriovu vacku..
ci mash moznost upravit riadiacu jednotku ..atd..
ale urcite ti to trochu ponnukne moznosti na ladenie...
budesh si moct ladit vykon skor k nizsiim alebo vyssim otackam..
..napr. ja mam na motore v aute (DOHC) naschval posunutu saciu vacku "o zub" dopredu..
ziskal som trochu vykonu, trosku lepsi krutak..ale..
ale dost som ublizil "pruznosti" uz aj tak nie moc pruznemu motoru..
do 2000ot.min je to mrtve...zacina to ozivat az cca pri 2500..
ideal vykonu je asi od 3200-4700 potiazne 4800
a pri 5200 to uz zacina stracat, a je to len o "trapeni otacok"...
Napsal: 01 pro 2008 21:10
od fastr
Motor to je VW atmosvéra a zbytek údajů je nahoře. Kromě otevřeného sání, trochu zkultivovaných kanálků a vyleštěných ventilů je to série. Plánuju ještě nerez svody plus trochu otevřít výfukové vedení. Zatím to mám na denní ježdění, ale bude druhé auto a s tímhle si chci trochu pohrát. Nechci žádné větší zásahy a investice, takže když to nepomůže tak to nechám tak.
Napsal: 02 pro 2008 08:19
od honza 2.0 16v
na seriovou vačku to u VW nepomůže..kámoš s tím dlouho laboroval a dospělktomu že seriový nastavení je nej..
když točil na 1 stranu motor neměl volnoběh,plival oheň,zas šel od 3000-6000jak nikdy,jelikož to bylo auto na normální ježdění,kde byla potřeba druhá oblast tak zkoušel točit i na druhou stranu.no a seriový nastavení byl kompromis...u OHC je nevděčný zkoušet točit kamkoliv,když nemůžeš hejbat s překrytím..