Stránka 1 z 1
Karburátor a přeplňování?
Napsal: 14 srp 2008 23:47
od ladis.biker
Chtěl jsem se zeptat zda tu má někdo zkušenosti s přeplňováním motoru s karburátorem? Kamarád staví Capri 2,0 OHC s turbem a docela by mě zajímalo jak se bude chovat ten origo karbec, zda při boostu nedojde k vytlačení paliva zpět do plovákové komory.
Napsal: 15 srp 2008 07:56
od honza 2.0 16v
koukni pod kapoty přeplňovanejch aut z 80 let a bude ti to jasný... karbec-turbo-motor (lancia a fiat volumex, soutěžní prototypy od škodovky-většinou 1ks weber 45), nebo třeba lancie delta, renault fuego a R5 měli konfiguraci turbo-IC-karbec-motor...
Napsal: 15 srp 2008 09:11
od Libor12
No do Capri bych já osobně viděl atmosféru 3.0 6V esex,ale proti gustu. Můžeš použít zmiňovanou kombinaci. Karburator před turbo neumožňuje použít ic(dochází k zpětnému vyloučení benzínu z hotové směsi) a můžeš jít tak max na 0.6 bar. Nejdále s tímto došel renault. Sezen si karburator z 5 nebo 11. Po malé úpravě vydrží tlak až 2.5bar
Napsal: 15 srp 2008 09:44
od elviiis
buď si musí sehnat přetlakový karburátor s auta které je na to připravené popř si může ehnat těch karbeců vice s mensích motoru a nebo musí dát karbec před turbo aby mněl karbec stále podtlak...
Napsal: 15 srp 2008 09:47
od Butcher
Libor12 píše:No do Capri bych já osobně viděl atmosféru 3.0 6V esex,ale proti gustu. Můžeš použít zmiňovanou kombinaci. Karburator před turbo neumožňuje použít ic(dochází k zpětnému vyloučení benzínu z hotové směsi) a můžeš jít tak max na 0.6 bar. Nejdále s tímto došel renault. Sezen si karburator z 5 nebo 11. Po malé úpravě vydrží tlak až 2.5bar
Líp bych to nenapsal

...jo kdybys chtěl ten Solex 32DIS, tak se mi tu ještě jeden válí

Napsal: 15 srp 2008 09:50
od elviiis
mno podotýkám že ůprava toho karecu je zbytečná 2,5batu by ten motor roztrhalo na hadry

Napsal: 15 srp 2008 10:59
od Libor12
elviiis píše:mno podotýkám že ůprava toho karecu je zbytečná 2,5batu by ten motor roztrhalo na hadry

tento motor možná ano

ale jsou i jiné karburátorové které to vydrží

Napsal: 15 srp 2008 11:05
od ladis.biker
Butcher píše:Libor12 píše:No do Capri bych já osobně viděl atmosféru 3.0 6V esex,ale proti gustu. Můžeš použít zmiňovanou kombinaci. Karburator před turbo neumožňuje použít ic(dochází k zpětnému vyloučení benzínu z hotové směsi) a můžeš jít tak max na 0.6 bar. Nejdále s tímto došel renault. Sezen si karburator z 5 nebo 11. Po malé úpravě vydrží tlak až 2.5bar
Líp bych to nenapsal

...jo kdybys chtěl ten Solex 32DIS, tak se mi tu ještě jeden válí

Co za něj? Není to pro mě tak mu to nejdřív musím navrhnout. Z čeho pochází?
Napsal: 15 srp 2008 11:37
od Butcher
Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem
Napsal: 15 srp 2008 11:41
od m1tv
Butcher píše:Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem
to už by chtelo možna dva přeci jen 1,4 a 2,0 bude trošku rozdil
Napsal: 15 srp 2008 12:10
od Libor12
m1tv píše:Butcher píše:Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem
to už by chtelo možna dva přeci jen 1,4 a 2,0 bude trošku rozdil
stači zvětšit hlavní trysku ze 120 na 165,volnoběh nechat 46 a akcelerační ze 40 na 45
Napsal: 15 srp 2008 15:27
od Scooby
Butcher píše:Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem
Pošli mi v SZ kolik chceš za ten karbec. Dík
Napsal: 15 srp 2008 17:28
od ladis.biker
Scooby píše:Butcher píše:Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem
Pošli mi v SZ kolik chceš za ten karbec. Dík
Tak moment první na ten karbec jsem byl já !!!
Napsal: 15 srp 2008 18:17
od Breakthru
jsem v tomhle jen teoretik, ale nedochází u tohodle k větší ztrátě paliva?Přeci jen od karbece až do válců směs urazí dlouhou cestu a ještě přes turbo....ikdyž u závodních aut 70. a 80. let to bylo tak nějak jedno, kolik paliva se vyplácá....
Napsal: 15 srp 2008 19:47
od Libor12
Myslím,že spotřeba určitě nebude prioritou číslo 1. Benzín se nikam neztratí. Tak jako u všeho jiného je potřeba a u karburatoru zvláště vše dobře spočítat. S karburatorem a turbo se dá motor odladít pro určité pásmo otáček daleko lépe než vstřik. Ovšem pro toho kdo nemá alespoň základní představu o tom jak funguje karburator a jeho seřízení(velikosti trysek,plochy klapek oproti průtoku vzduchu) tak bych radši doporučil vstřik.
Napsal: 16 srp 2008 14:44
od Breakthru
Libor12 píše:Myslím,že spotřeba určitě nebude prioritou číslo 1. Benzín se nikam neztratí. Tak jako u všeho jiného je potřeba a u karburatoru zvláště vše dobře spočítat. S karburatorem a turbo se dá motor odladít pro určité pásmo otáček daleko lépe než vstřik. Ovšem pro toho kdo nemá alespoň základní představu o tom jak funguje karburator a jeho seřízení(velikosti trysek,plochy klapek oproti průtoku vzduchu) tak bych radši doporučil vstřik.
jj, říkám, že o spotřebu v tomhle případě určitě nejde, ale myslel jsem ztrátu paliva na stěnách sání a turba, jestli není větší než u klasickýho atmosférickýho motoru....
jsem fakt teoretik, nejsem ani vyučenej automechanik, jen se o tohle zajmám.Otázku spotřeby tu neřeším

Napsal: 16 srp 2008 16:31
od Libor12
No nikam se neztratí. Naopak teplota turba napomáhá dobrému vzplynování směsi. To platí u kombinace karburator-turbo-motor. Navíc u ní nejde použít ic,kvůli již zmíněnému důvodů. Hydraulicke ztráty v potrubí tě zajímají pouze u atmosféry.
Napsal: 17 srp 2008 02:33
od Breakthru
aha, takže u turba je tomu naopak, ale bez mezichladiče.Tak potom jo.Žes to nenapsal rovnou

.
díky, už rozumím
