Stránka 1 z 1

Karburátor a přeplňování?

Napsal: 14 srp 2008 23:47
od ladis.biker
Chtěl jsem se zeptat zda tu má někdo zkušenosti s přeplňováním motoru s karburátorem? Kamarád staví Capri 2,0 OHC s turbem a docela by mě zajímalo jak se bude chovat ten origo karbec, zda při boostu nedojde k vytlačení paliva zpět do plovákové komory.

Napsal: 15 srp 2008 07:56
od honza 2.0 16v
koukni pod kapoty přeplňovanejch aut z 80 let a bude ti to jasný... karbec-turbo-motor (lancia a fiat volumex, soutěžní prototypy od škodovky-většinou 1ks weber 45), nebo třeba lancie delta, renault fuego a R5 měli konfiguraci turbo-IC-karbec-motor...

Napsal: 15 srp 2008 09:11
od Libor12
No do Capri bych já osobně viděl atmosféru 3.0 6V esex,ale proti gustu. Můžeš použít zmiňovanou kombinaci. Karburator před turbo neumožňuje použít ic(dochází k zpětnému vyloučení benzínu z hotové směsi) a můžeš jít tak max na 0.6 bar. Nejdále s tímto došel renault. Sezen si karburator z 5 nebo 11. Po malé úpravě vydrží tlak až 2.5bar

Napsal: 15 srp 2008 09:44
od elviiis
buď si musí sehnat přetlakový karburátor s auta které je na to připravené popř si může ehnat těch karbeců vice s mensích motoru a nebo musí dát karbec před turbo aby mněl karbec stále podtlak...

Napsal: 15 srp 2008 09:47
od Butcher
Libor12 píše:No do Capri bych já osobně viděl atmosféru 3.0 6V esex,ale proti gustu. Můžeš použít zmiňovanou kombinaci. Karburator před turbo neumožňuje použít ic(dochází k zpětnému vyloučení benzínu z hotové směsi) a můžeš jít tak max na 0.6 bar. Nejdále s tímto došel renault. Sezen si karburator z 5 nebo 11. Po malé úpravě vydrží tlak až 2.5bar
Líp bych to nenapsal 8) ...jo kdybys chtěl ten Solex 32DIS, tak se mi tu ještě jeden válí :wink:

Napsal: 15 srp 2008 09:50
od elviiis
mno podotýkám že ůprava toho karecu je zbytečná 2,5batu by ten motor roztrhalo na hadry :lol:

Napsal: 15 srp 2008 10:59
od Libor12
elviiis píše:mno podotýkám že ůprava toho karecu je zbytečná 2,5batu by ten motor roztrhalo na hadry :lol:
tento motor možná ano :) ale jsou i jiné karburátorové které to vydrží :lol:

Napsal: 15 srp 2008 11:05
od ladis.biker
Butcher píše:
Libor12 píše:No do Capri bych já osobně viděl atmosféru 3.0 6V esex,ale proti gustu. Můžeš použít zmiňovanou kombinaci. Karburator před turbo neumožňuje použít ic(dochází k zpětnému vyloučení benzínu z hotové směsi) a můžeš jít tak max na 0.6 bar. Nejdále s tímto došel renault. Sezen si karburator z 5 nebo 11. Po malé úpravě vydrží tlak až 2.5bar
Líp bych to nenapsal 8) ...jo kdybys chtěl ten Solex 32DIS, tak se mi tu ještě jeden válí :wink:
Co za něj? Není to pro mě tak mu to nejdřív musím navrhnout. Z čeho pochází?

Napsal: 15 srp 2008 11:37
od Butcher
Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem

Napsal: 15 srp 2008 11:41
od m1tv
Butcher píše:Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem
to už by chtelo možna dva přeci jen 1,4 a 2,0 bude trošku rozdil

Napsal: 15 srp 2008 12:10
od Libor12
m1tv píše:
Butcher píše:Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem
to už by chtelo možna dva přeci jen 1,4 a 2,0 bude trošku rozdil
stači zvětšit hlavní trysku ze 120 na 165,volnoběh nechat 46 a akcelerační ze 40 na 45

Napsal: 15 srp 2008 15:27
od Scooby
Butcher píše:Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem
Pošli mi v SZ kolik chceš za ten karbec. Dík

Napsal: 15 srp 2008 17:28
od ladis.biker
Scooby píše:
Butcher píše:Renault 5,9,11 Turbo.Zeptej se...na ceně se dohodnem
Pošli mi v SZ kolik chceš za ten karbec. Dík
Tak moment první na ten karbec jsem byl já !!!

Napsal: 15 srp 2008 18:17
od Breakthru
jsem v tomhle jen teoretik, ale nedochází u tohodle k větší ztrátě paliva?Přeci jen od karbece až do válců směs urazí dlouhou cestu a ještě přes turbo....ikdyž u závodních aut 70. a 80. let to bylo tak nějak jedno, kolik paliva se vyplácá....

Napsal: 15 srp 2008 19:47
od Libor12
Myslím,že spotřeba určitě nebude prioritou číslo 1. Benzín se nikam neztratí. Tak jako u všeho jiného je potřeba a u karburatoru zvláště vše dobře spočítat. S karburatorem a turbo se dá motor odladít pro určité pásmo otáček daleko lépe než vstřik. Ovšem pro toho kdo nemá alespoň základní představu o tom jak funguje karburator a jeho seřízení(velikosti trysek,plochy klapek oproti průtoku vzduchu) tak bych radši doporučil vstřik.

Napsal: 16 srp 2008 14:44
od Breakthru
Libor12 píše:Myslím,že spotřeba určitě nebude prioritou číslo 1. Benzín se nikam neztratí. Tak jako u všeho jiného je potřeba a u karburatoru zvláště vše dobře spočítat. S karburatorem a turbo se dá motor odladít pro určité pásmo otáček daleko lépe než vstřik. Ovšem pro toho kdo nemá alespoň základní představu o tom jak funguje karburator a jeho seřízení(velikosti trysek,plochy klapek oproti průtoku vzduchu) tak bych radši doporučil vstřik.

jj, říkám, že o spotřebu v tomhle případě určitě nejde, ale myslel jsem ztrátu paliva na stěnách sání a turba, jestli není větší než u klasickýho atmosférickýho motoru....
jsem fakt teoretik, nejsem ani vyučenej automechanik, jen se o tohle zajmám.Otázku spotřeby tu neřeším :D

Napsal: 16 srp 2008 16:31
od Libor12
No nikam se neztratí. Naopak teplota turba napomáhá dobrému vzplynování směsi. To platí u kombinace karburator-turbo-motor. Navíc u ní nejde použít ic,kvůli již zmíněnému důvodů. Hydraulicke ztráty v potrubí tě zajímají pouze u atmosféry.

Napsal: 17 srp 2008 02:33
od Breakthru
aha, takže u turba je tomu naopak, ale bez mezichladiče.Tak potom jo.Žes to nenapsal rovnou :lol: .
díky, už rozumím :wink: