Stránka 1 z 2
Turbo, kompressor - dodatečná montáž (legislativa)
Napsal: 26 srp 2008 06:52
od Dave0401
Zajima me jak se stavi STK k pripadu, kdy se namontuje turbo nebo kompresor na klasicky motor puvodne bez preplnovani.
Jeden znamy planuje koupi VR6-ky a na tu by rad nahodil kompresor...
- projde technickou?
Druhy znamy planuje oturbit svuj motor ve fiatu bravo...
- projde technickou?
Typ motoru bude sedet u obou samozrejme, takze se nebude jednat o "prestavbu".
Co si o tom myslite?
Googluju nejake informace k tomu a nikde jsem nic nenasel.
Re: Turbo, kompressor - dodatečná montáž (legislativa)
Napsal: 26 srp 2008 06:55
od blázen
pokud ti znáví vůbec alespon trošku ví,čím si budou muset projít a kolik peněz je to bude stát.. a akceptují to,.....že to chcou instalovat na FWD vůz..(což už je z toho hlediska pitomost)
pak ti na to napíšu že na STK je úplně je,dno jestli máš turbo nebo ne..oni řeší pouze typový nápis na bloku motoru takže když bude v pořádku typ motoru..můžou mít klidně 4turba a projdou.
Re: Turbo, kompressor - dodatečná montáž (legislativa)
Napsal: 26 srp 2008 07:00
od Dave0401
no samo sebou vi do ceho pujdou... (proto jsem napsal v nazvu LEGISLATIVA)
technickou stranku veci neni treba rozebirat, to uz tady bylo...
... ale chteji si byt jisti, zda ta jejich prace a vynalozene investice budou schopne projit OFICIALNE technickou kontrolou...
p.s. ta VR6 by nebyla FWD

Re: Turbo, kompressor - dodatečná montáž (legislativa)
Napsal: 26 srp 2008 07:03
od blázen
pak nemusíš mít obavu, projdou. To že nainstaluješ turbo má stejný význam pro STK jako když doinstaluješ nějaký chladič oleje.. prostě je to nezajímá. Typ motoru sedí s typem co je v TP a tím to končí. Tot k instalaci turba z pohledu legislativy
Re: Turbo, kompressor - dodatečná montáž (legislativa)
Napsal: 26 srp 2008 08:34
od Dave0401
muze nekdo prakticky potvrdit "blaznova" slova?
ja mel totiz za to, ze to na STK bude hodne vadit...
Napsal: 26 srp 2008 11:14
od Ivan
Ano, legislativně vadit to bude zcela určitě. Zda si toho na STK všimnou nebo ne, je věc druhá.
Napsal: 26 srp 2008 11:25
od Flinta
tady u nas na to rekli jen... to turbo tam nepatri co? pak koukl na typ motoru a ten sedel a normalne nalepil znamku
Napsal: 26 srp 2008 11:30
od blázen
Ivan píše:Ano, legislativně vadit to bude zcela určitě. Zda si toho na STK všimnou nebo ne, je věc druhá.
a proč by to mělo vadit? Můžu zvednout telefon a zavolat na STK,mám tam dobrého kamaráda...semtam to tu taky četl tak to tu možná dopíše, pokud si všimne..ale nevidím jediný důvod proč by jim to mělo vadit.. takže mu ani prozatím nemusím volat. . .. otázkou budou Emise a naladění motoru

Napsal: 26 srp 2008 12:25
od Ludwig
blázen píše:Ivan píše:Ano, legislativně vadit to bude zcela určitě. Zda si toho na STK všimnou nebo ne, je věc druhá.
a proč by to mělo vadit? Můžu zvednout telefon a zavolat na STK,mám tam dobrého kamaráda...semtam to tu taky četl tak to tu možná dopíše, pokud si všimne..ale nevidím jediný důvod proč by jim to mělo vadit.. takže mu ani prozatím nemusím volat. . .. otázkou budou Emise a naladění motoru

včera jsem byl na technický a vzhledem k tomu že se mohli posrat úplně ze všeho, tak u nás by nějaký turba nebo dokonce jiný motory v autě rozhodně neprošli...
Napsal: 26 srp 2008 13:10
od mashina
na stk nemaji s turbem problem. Vadi jim akorat absence katalizatoru, emise, velka kola atd..
Napsal: 26 srp 2008 13:51
od Ivan
blázen píše:Ivan píše:Ano, legislativně vadit to bude zcela určitě. Zda si toho na STK všimnou nebo ne, je věc druhá.
a proč by to mělo vadit? Můžu zvednout telefon a zavolat na STK,mám tam dobrého kamaráda...semtam to tu taky četl tak to tu možná dopíše, pokud si všimne..ale nevidím jediný důvod proč by jim to mělo vadit.. takže mu ani prozatím nemusím volat. . .. otázkou budou Emise a naladění motoru

Ty si skutečně myslíš, že můžeš jen tak svévolně zvednout pomocí turba výkon třeba o 100 koní? Skutečně si myslíš, že s tím výrobce při výrobě počítal a naladil brzdy tak, aby ubrzdily o 100 koní více, že pevnost karosérie je dostatečná a že je k tomu odpovídající podvozek? Až si na tyto dotazy sám odpovíš, tak pokračujme v diskuzi.
Napsal: 26 srp 2008 14:29
od blázen
Ivan píše:blázen píše:Ivan píše:Ano, legislativně vadit to bude zcela určitě. Zda si toho na STK všimnou nebo ne, je věc druhá.
a proč by to mělo vadit? Můžu zvednout telefon a zavolat na STK,mám tam dobrého kamaráda...semtam to tu taky četl tak to tu možná dopíše, pokud si všimne..ale nevidím jediný důvod proč by jim to mělo vadit.. takže mu ani prozatím nemusím volat. . .. otázkou budou Emise a naladění motoru

Ty si skutečně myslíš, že můžeš jen tak svévolně zvednout pomocí turba výkon třeba o 100 koní? Skutečně si myslíš, že s tím výrobce při výrobě počítal a naladil brzdy tak, aby ubrzdily o 100 koní více, že pevnost karosérie je dostatečná a že je k tomu odpovídající podvozek? Až si na tyto dotazy sám odpovíš, tak pokračujme v diskuzi.
ježiši a co stím má společného STK? mi ještě nikdy nekontrolovali v jakým stavu mám komprese ve válcích a jestli mám větší IC nebo ne.. jim je to šum a fuk.. kontrolujou čísla a stav podvozku a brzd a světla....nic víc.. můžeš použít klidně 4 turba.. zvláštní zvednul sem si výkon o víc jak 100HP a na STK mi na větší turbo nepověděl nikdo ani píd.. ani na jinej výfuk.. na větší vstřiky,..jinou AFM..a to ten motor očumovali 20minut protože se jim líbil.
prostě si zkontrolujou typ motoru na označení na bloku a tím pro ně motor končí.. jediný problém by mohl vzniknout s nějakým neekologickým výfukem bez katu. tam bude pak asi i problém s hodnotama emisí.
Re: Turbo, kompressor - dodatečná montáž (legislativa)
Napsal: 26 srp 2008 15:28
od Ondras
Evidentně jsi, blázne, nepochopil, co Ivan píše. Takový zásah do motoru není legální. To, že se na to na STK nepřijde, tento zásah nijak nezlegalizuje.
Re: Turbo, kompressor - dodatečná montáž (legislativa)
Napsal: 26 srp 2008 16:01
od blázen
Ondras píše:Evidentně jsi, blázne, nepochopil, co Ivan píše. Takový zásah do motoru není legální. To, že se na to na STK nepřijde, tento zásah nijak nezlegalizuje.
k takovéto prkotině už nemám co dodat....snad jen nepřeplnujte..
legální není ani zvednout plnící tlak ..

ani víc nahustit gumy
jinak si zase špatně něco přečetl..protože sem psal,že mě na motor koukali dost dlouho a na dost věcí se ptali... a neřekli prostě ani prt.. protože ti sotva někdo něco bude dokazovat co na tom voze má být a co ne.
Re: Turbo, kompressor - dodatečná montáž (legislativa)
Napsal: 26 srp 2008 16:08
od Ondras
Tvrdíš tedy, že lajdácká (nebo i pečlivá) kontrola na STK, která neodhalí (např. proto, že to je velmi obtížné) nelegální zásah do vozidla, automaticky tento zásah legalizuje? To snad ne...
Napsal: 26 srp 2008 16:10
od bóďa
nechci nic rikat, ale to jste fakt takovy blbove? asi to nebude legalni treba tak jako dat jiny brzdy... neco podobnyho, nekde to projde, jinde ne, v kazdym pripade je to vylepseni auta a jeho vlastnosti, ale legalni to neni.
Napsal: 26 srp 2008 16:47
od mashina
bóďa píše:nechci nic rikat, ale to jste fakt takovy blbove? asi to nebude legalni treba tak jako dat jiny brzdy... neco podobnyho, nekde to projde, jinde ne, v kazdym pripade je to vylepseni auta a jeho vlastnosti, ale legalni to neni.

Napsal: 26 srp 2008 16:54
od Jose85
Možná debilní nápad.

Co upravit auto na SRN značkách,nechat schválit TUV a auto přehlásit do ČR ?

Napsal: 26 srp 2008 18:31
od honza 2.0 16v
Jose85 píše:Možná debilní nápad.

Co upravit auto na SRN značkách,nechat schválit TUV a auto přehlásit do ČR ?

o tomhle čím dál víc uvažuju....

protože V6 motor v karoserii která V6 viděla jen z autobusu legálně neprojde...
Napsal: 26 srp 2008 18:52
od Mirek-200sx
organizace na zpusob TUV je tusim i unas....onehda o tom byl clanek v TM
Edit: tak je to primo ceska TUV
http://www.tuv-auto.cz/cs/sluzby/sluzby ... ni-vozidel
Napsal: 26 srp 2008 18:54
od fiat12PMR
Jose85 píše:Možná debilní nápad.

Co upravit auto na SRN značkách,nechat schválit TUV a auto přehlásit do ČR ?

omyl... TUV ti schvali ale pouze pro nemeckou republiku nikoli v ramci evropske unie...
jako priklad uvedu tento:
moje BMW puvodne 318is bylo dovezeno z nemecka, pri prapisovani TP na cesky (cistopis) mi sice slechetne prepsali 17" kola ALE: sportovní sedačky, xenony, jine brzdy atd uz odmitly napsat z duvodu ze to je pod nemeckym atestem a tady to atest nema.... pokud by jsi tedy v SRN chtel atest evropske unie tak to muzes rovnou takoveto auto stavet v CR protoze te bude cekat stejny postup jako zde... (povoleni od automobilky, schvalovaci komise, STK, urad)
Napsal: 26 srp 2008 18:55
od fiat12PMR
montaz turba = neodborny zasah do motoru, takze i kdyby ti to nejakym zpusobem u STK proslo nechtel bych pak s autem byt ucastnikem dopravni nehody kde by nejakeho chytraka napadlo dat auto na odbornou expertizu kde ti ho rozeberou do sroubku a ty to pekne zacalnes a odvezes si auto v krabicich... asi vas napada jak je to potom s posuzovanim viny u takove havarie..
Napsal: 26 srp 2008 19:12
od DitrTKOZ
fiat12PMR píše:montaz turba = neodborny zasah do motoru, takze i kdyby ti to nejakym zpusobem u STK proslo nechtel bych pak s autem byt ucastnikem dopravni nehody kde by nejakeho chytraka napadlo dat auto na odbornou expertizu kde ti ho rozeberou do sroubku a ty to pekne zacalnes a odvezes si auto v krabicich... asi vas napada jak je to potom s posuzovanim viny u takove havarie..
to samé udělal kámoš do escorta v kabru nacpal turbo a gdyž to chtěl pojistit tak mu stará řekla upe to samé dělá v pojištovně a něco o tom ví a gdyby se stala bouračka...tak to auto s turbem v pojištovně vůbec neexistuje...a bere se to jako nelegální zásah do motoru
Napsal: 26 srp 2008 19:38
od blázen
fiat12PMR píše:montaz turba = neodborny zasah do motoru, takze i kdyby ti to nejakym zpusobem u STK proslo nechtel bych pak s autem byt ucastnikem dopravni nehody kde by nejakeho chytraka napadlo dat auto na odbornou expertizu kde ti ho rozeberou do sroubku a ty to pekne zacalnes a odvezes si auto v krabicich... asi vas napada jak je to potom s posuzovanim viny u takove havarie..
kulové.. moje auto rozbili a způsobili sním škodu 6hodin po tom co sem ho prodal.. pojištovna řešila vše v normálu.. a nesralo je ani jiné turbo ani jiná kola ani baterka na druhé straně vozu ani výfuk bez katu a tlumičů ani sjeté gumy ani velký IC ani budíky na sloupku kde by se dalo říct,že můžou zvětšit mrtvý bod výhledu... prostě nic.. jen kokoti řeší kokotiny a přitom jezdí na jiných kolech a jiných podvozcích,které chování vozu určitě mění.. to by nikdo nesměl jezdit ani na jiných kolech ani s jinýma gumama atd. a jezdí na nich celá republika a je to ještě víc okaté než vaše nelegální přeplnování.
rozmlátil sem 240sx taky na jiných kolech a nic.. normál nehoda..pojištovna uhradila vše.. a to si to fotili s těma kolama..
ondras:ANO
nevidím tady důvod nic řešit.. kdo chce bude přeplnovat a STK prostě projde.. tot můj názor.. tak jako prošlo plno majitelů co přeplnují,projdete i vy a tak jako všem co se bohužel nabourali zaplatila pojištovna škody,zaplatí i vše vám (nikomu to nepřeji) ,pokud budete mít OK pojistku.
Napsal: 26 srp 2008 19:40
od elviiis
Legální to není ale jak bylo zmíněno lagální není skoro nic. ono řekl bych že turbo na motoru dráždit určo míň než například 17ky kola místo 15tek. Pokud budete ůčastníky nehody a přinde se na to je to průser ale to i větší brzdy , větší kola, jinej profil pneumatik nehomologovaná 3tí brzdovka atd atd. ale šance že se někdo bude zajímat o turbo navíc než cokoliv jiného je dosti malá takže bych se toho nebál... I když je fakt že turbo na veruně bude nenápadné jak santa v létě...
Napsal: 26 srp 2008 19:48
od Ivan
blázen píše:fiat12PMR píše:montaz turba = neodborny zasah do motoru, takze i kdyby ti to nejakym zpusobem u STK proslo nechtel bych pak s autem byt ucastnikem dopravni nehody kde by nejakeho chytraka napadlo dat auto na odbornou expertizu kde ti ho rozeberou do sroubku a ty to pekne zacalnes a odvezes si auto v krabicich... asi vas napada jak je to potom s posuzovanim viny u takove havarie..
kulové.. moje auto rozbili a způsobili sním škodu 6hodin po tom co sem ho prodal.. pojištovna řešila vše v normálu.. a nesralo je ani jiné turbo ani jiná kola ani baterka na druhé straně vozu ani výfuk bez katu a tlumičů ani sjeté gumy ani velký IC ani budíky na sloupku kde by se dalo říct,že můžou zvětšit mrtvý bod výhledu... prostě nic.. jen kokoti řeší kokotiny a přitom jezdí na jiných kolech a jiných podvozcích,které chování vozu určitě mění.. to by nikdo nesměl jezdit ani na jiných kolech ani s jinýma gumama atd. a jezdí na nich celá republika a je to ještě víc okaté než vaše nelegální přeplnování.
rozmlátil sem 240sx taky na jiných kolech a nic.. normál nehoda..pojištovna uhradila vše.. a to si to fotili s těma kolama..
ondras:ANO
nevidím tady důvod nic řešit.. kdo chce bude přeplnovat a STK prostě projde.. tot můj názor.. tak jako prošlo plno majitelů co přeplnují,projdete i vy a tak jako všem co se bohužel nabourali zaplatila pojištovna škody,zaplatí i vše vám (nikomu to nepřeji) ,pokud budete mít OK pojistku.
Měl jsi asi štěstí. Jinak jsi úplně mimo mísu, představuješ si to jako Hurvínek válku. Pojišťovny obvykle hledají sebemenší důvod pro to, peníze nevyplatit. Já s Tebou názorově v podstatě souhlasím, jen v mnoha případech jde o obyčejnou buzeraci, ale bohužel to tak chodí a je potřeba s tím počítat.
Re: Turbo, kompressor - dodatečná montáž (legislativa)
Napsal: 26 srp 2008 19:57
od Ondras
Ivane, s bláznem to máš těžké, když si myslí, že nelegální věc na autě, kterou neodhalí STK je automaticky legalizovaná. To už je jen k pousmání.
Napsal: 26 srp 2008 19:58
od blázen
Ivan píše:blázen píše:fiat12PMR píše:montaz turba = neodborny zasah do motoru, takze i kdyby ti to nejakym zpusobem u STK proslo nechtel bych pak s autem byt ucastnikem dopravni nehody kde by nejakeho chytraka napadlo dat auto na odbornou expertizu kde ti ho rozeberou do sroubku a ty to pekne zacalnes a odvezes si auto v krabicich... asi vas napada jak je to potom s posuzovanim viny u takove havarie..
kulové.. moje auto rozbili a způsobili sním škodu 6hodin po tom co sem ho prodal.. pojištovna řešila vše v normálu.. a nesralo je ani jiné turbo ani jiná kola ani baterka na druhé straně vozu ani výfuk bez katu a tlumičů ani sjeté gumy ani velký IC ani budíky na sloupku kde by se dalo říct,že můžou zvětšit mrtvý bod výhledu... prostě nic.. jen kokoti řeší kokotiny a přitom jezdí na jiných kolech a jiných podvozcích,které chování vozu určitě mění.. to by nikdo nesměl jezdit ani na jiných kolech ani s jinýma gumama atd. a jezdí na nich celá republika a je to ještě víc okaté než vaše nelegální přeplnování.
rozmlátil sem 240sx taky na jiných kolech a nic.. normál nehoda..pojištovna uhradila vše.. a to si to fotili s těma kolama..
ondras:ANO
nevidím tady důvod nic řešit.. kdo chce bude přeplnovat a STK prostě projde.. tot můj názor.. tak jako prošlo plno majitelů co přeplnují,projdete i vy a tak jako všem co se bohužel nabourali zaplatila pojištovna škody,zaplatí i vše vám (nikomu to nepřeji) ,pokud budete mít OK pojistku.
Měl jsi asi štěstí. Jinak jsi úplně mimo mísu, představuješ si to jako Hurvínek válku. Pojišťovny obvykle hledají sebemenší důvod pro to, peníze nevyplatit. Já s Tebou názorově v podstatě souhlasím, jen v mnoha případech jde o obyčejnou buzeraci, ale bohužel to tak chodí a je potřeba s tím počítat.
tady sem si jistej,že po instalaci turba prostě projde..
máš pravdu,buzerace v ČR je na vysoké úrovni. Nejde o štěstí u nehod. Podívej kolik je nehod ročně a kolik procent má na autech jen jiná kola.
Nevím kde je přesná hranice, nejsem pojištovák ale kdyby to nevypláceli všem co maj na autě něco jak tady někdo píše nelegálního, lidi přestanou povinné ručení platit, protože nelegální kola tam máte téměř všichni jako 3/4 republiky
Re: Turbo, kompressor - dodatečná montáž (legislativa)
Napsal: 26 srp 2008 19:59
od blázen
Ondras píše:Ivane, s bláznem to máš těžké, když si myslí, že nelegální věc na autě, kterou neodhalí STK je automaticky legalizovaná. To už je jen k pousmání.
tak se hezky usmívej a přecházej cestu jen na zeleného panáčka a po přechodu..protože to ,že tě zrovna nechytí přihlouplý měšták taky neznamená,že si tam můžeš chodit..pane "Nelegální"
Re: Turbo, kompressor - dodatečná montáž (legislativa)
Napsal: 26 srp 2008 20:04
od Ondras
Já na přechodu chodím výhradně na zelenou. Asi nejsem takový krutopřísný gangsta jako ty, který se nebojí nectít panáčka
