Kompresní poměr
Napsal: 14 říj 2008 20:49
Nevíte o někom na Sev. Mor., kdo umí naladit kompresní poměr na motoru
Největší forum o tuningu na českém internetu
./forum/
k "ladění" kompresí se používají jiné ojnice (delší - vyšší kompress , kratší - nižší kompress) a nebo písty (vyšší - vyšší kompress , nižší- nižší kompress) snižování hlavy není to právé jelikož snižuješ její odolnost a hrozí ti to že se písty střetnou s ventilama... pokud chceš udělat tuto zvěřinu tak prostě vem hlavu a nech ji ofrézovat o pár desetin (na hlavě by mněla bejt ryksa po kterou je to bezpečné než dojde ke střetu pístů vs. ventily)... udělá ti to každej šikovnej frézař... ale potom bach aby mnělo těsnění pod hlavu přesnou výšku a nebylo nižší...ATOM píše:Asi jsem měl napsat podrobnosti. je to motor felda 1.3 mpi, vrtání 77mm a klika fabia zdvih 78mm a k tomu potřebuji přizpůsobit hlavu felda mpi.
Všechno si krásně napsal.Taboo píše:Z hlediska uprav motoru je jakekoliv zamerne snizovani hlavy naprostou barbarskou zhovadilosti - jednoduse proto, ze v hlavach vetsiny motoru se skryva velke mnozstvi potencialu at uz v podobe zvyseni komprese a oddaleni detonacniho limitu pomoci zmenseni a uprav spalovacich komor anebo modifikaci kanalu. Pokud se pro tyto modifikace a opravdu podstatne zvyseni vykonu motoru clovek rozhodne, tak by se mel snazit zabranit ztrate casove a financni investice v pripade, ze v budoucnu nastane nutnost tu hlavu prebrousit. Hlava motoru neni proste neco, co by se melo vyhodit a vymenit za nove pokazde, kdyz clovek potrebuje vymenit jen jeji tesneni anebo prebrousit sedla ventilu (a zejmena pokud v ni clovek ma stovky hodin prace anebo znacne mnozstvi penez) jen proto, ze se ji zcela nesmyslne rozhodl snizit s tim, ze se soucasne zbavil moznosti jejiho budouciho prebrouseni. Ono by to mozna i stalo za to, pokud snizovani hlavy by bylo nejakou opravdu efektivni modifikaci vedouci k podstatnemu zvyseni komprese a narustu vykonu, ale tech par subjektivnich procent (a v nekterych pripadech i dokonce ztrata dynamicke komprese diky posunu casovani ventilu) za to proste v zadnem pripade nestoji.
to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..honza 2.0 16v píše:reaguju na blázna...90% stavitelů motorů u nás stejně KP měří tak, že spalovák nalejou olejem a dopočítaj...
a k dotazu Atoma -kontaktuj Ing. Mucka ze Studénky...má hodně zkušeností s laděním motrů a je s ním výborný jednání
a kdo to tu plete dohromady?Lander píše:Je rozdíl kompresní poměr a tlaky ve válcích!
Já mám hlavu ve swiftu sníženou o cca 0,8mm či tak nějak.... komprese stoupla z 10:1 na 10,5:1
Lander
Ty!blázen píše:a kdo to tu plete dohromady?Lander píše:Je rozdíl kompresní poměr a tlaky ve válcích!
Já mám hlavu ve swiftu sníženou o cca 0,8mm či tak nějak.... komprese stoupla z 10:1 na 10,5:1
Lander
nemeni KP, meni kompresiublázen píše:to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..
samozřejmě ,že mění KP, protože sací ventil zavíra ve většině případů až za DÚ a píst už se v tomto okamžiku posunuje směrem k HÚ a tím pádem je o toto posunutí menší objem válce... skutečný KP ti nastane až po uzavření toho sacího ventilu..pořát nechápu co pletu dohromadyJonnY píše:blázen : ty
nemeni KP, meni kompresiublázen píše:to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..
To co popisuješ, to jsou tlaky ve válcích... ovlivňuje to právě otevírání ventilů, design hlavy, sání, výfukového systému, prostě celý výplach a nasávání nové směsi pístem.blázen píše:samozřejmě ,že mění KP, protože sací ventil zavíra ve většině případů až za DÚ a píst už se v tomto okamžiku posunuje směrem k HÚ a tím pádem je o toto posunutí menší objem válce... skutečný KP ti nastane až po uzavření toho sacího ventilu..pořát nechápu co pletu dohromadyJonnY píše:blázen : ty
nemeni KP, meni kompresiublázen píše:to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..
Poměr mezi obsahem válce + spalovacího prostoru když je píst v dolní úvrati a obsahem válce (+- nula) + spalovací prostor když je píst v horní úvrati.blázen píše:tak mi napiš skutečnou definici KP