Stránka 1 z 3

Kompresní poměr

Napsal: 14 říj 2008 20:49
od ATOM
Nevíte o někom na Sev. Mor., kdo umí naladit kompresní poměr na motoru

Napsal: 14 říj 2008 20:53
od m1tv
:shock: :? jak poladit kompresni poměr?

Napsal: 14 říj 2008 22:22
od tsin
asi mysli navrtat do hlavy potenciometr.. x)

Napsal: 14 říj 2008 23:23
od mihal.1
nebo mysli vyskove nastavitelnou hlavu :lol:

Napsal: 15 říj 2008 10:31
od ATOM
Asi jsem měl napsat podrobnosti. je to motor felda 1.3 mpi, vrtání 77mm a klika fabia zdvih 78mm a k tomu potřebuji přizpůsobit hlavu felda mpi.

Napsal: 15 říj 2008 10:51
od elviiis
ATOM píše:Asi jsem měl napsat podrobnosti. je to motor felda 1.3 mpi, vrtání 77mm a klika fabia zdvih 78mm a k tomu potřebuji přizpůsobit hlavu felda mpi.
k "ladění" kompresí se používají jiné ojnice (delší - vyšší kompress , kratší - nižší kompress) a nebo písty (vyšší - vyšší kompress , nižší- nižší kompress) snižování hlavy není to právé jelikož snižuješ její odolnost a hrozí ti to že se písty střetnou s ventilama... pokud chceš udělat tuto zvěřinu tak prostě vem hlavu a nech ji ofrézovat o pár desetin (na hlavě by mněla bejt ryksa po kterou je to bezpečné než dojde ke střetu pístů vs. ventily)... udělá ti to každej šikovnej frézař... ale potom bach aby mnělo těsnění pod hlavu přesnou výšku a nebylo nižší...

Napsal: 15 říj 2008 16:15
od jolik
odkud jsi z s.m. známý dělá hlavy. U filety se běžně tímto zpusobem zvyšuje kompres,někde na netu je i o kolik zvýšíš k.p. snížením po 0,1 a vic.

Napsal: 15 říj 2008 16:31
od blázen
nějaké nesmyslné počítání kompresního poměru už tu někdo psal,..pokud se k něčemu chceš dopracovat kup písty nějakého renomovaného výrobce s jiným KP který k pístům udává..bastlení typu broušení hlavy je k ničemu, nikdy se nedozvíš na jaké hodnotě se pohybuješ

Napsal: 15 říj 2008 20:08
od Taboo
Smazano

Napsal: 16 říj 2008 05:53
od jolik
Atom:snížení hlavy se bát nemusíš u tohoto motoru je to odzkoušené,na hlavě je žlábek,přes 1,2mm jako limit snížení.

Napsal: 16 říj 2008 16:40
od honza 2.0 16v
reaguju na blázna...90% stavitelů motorů u nás stejně KP měří tak, že spalovák nalejou olejem a dopočítaj...

a k dotazu Atoma -kontaktuj Ing. Mucka ze Studénky...má hodně zkušeností s laděním motrů a je s ním výborný jednání 8)

Napsal: 16 říj 2008 18:52
od Taboo
Smazano

Napsal: 16 říj 2008 19:29
od jolik
já jsem snižoval o 0,7 u 50kw verze když chceš přebrousit sníženou hlavu o 1,2 tak koupíš novou za 300,.-,kompres jsem nepočítal ani jiné výpočty a lítal jsem uplně v poho.

Napsal: 16 říj 2008 20:04
od Taboo
Smazano

Napsal: 16 říj 2008 20:21
od Anděl
Proč tu řešíte, co už dávno někdo vyřešil za nás. :D

Napiš tomuhle a od ti dodá vše, co budeš potřebovat. 8) A hlavně to bude na profi úrovni. :wink:

http://www.engitec.cz/index.php?action=contacts

Napsal: 16 říj 2008 20:26
od jolik
přít se s Tebou nebudu,protože motorum rozumíš o hodně víc než Já,prostě mněl jsem tenhle motor a snížil hlavu tak jak píšu a mám za to že autí jelo lépe :wink:

Napsal: 16 říj 2008 21:56
od Taboo
Smazano

Napsal: 16 říj 2008 22:11
od Anděl
Taboo píše:Z hlediska uprav motoru je jakekoliv zamerne snizovani hlavy naprostou barbarskou zhovadilosti - jednoduse proto, ze v hlavach vetsiny motoru se skryva velke mnozstvi potencialu at uz v podobe zvyseni komprese a oddaleni detonacniho limitu pomoci zmenseni a uprav spalovacich komor anebo modifikaci kanalu. Pokud se pro tyto modifikace a opravdu podstatne zvyseni vykonu motoru clovek rozhodne, tak by se mel snazit zabranit ztrate casove a financni investice v pripade, ze v budoucnu nastane nutnost tu hlavu prebrousit. Hlava motoru neni proste neco, co by se melo vyhodit a vymenit za nove pokazde, kdyz clovek potrebuje vymenit jen jeji tesneni anebo prebrousit sedla ventilu (a zejmena pokud v ni clovek ma stovky hodin prace anebo znacne mnozstvi penez) jen proto, ze se ji zcela nesmyslne rozhodl snizit s tim, ze se soucasne zbavil moznosti jejiho budouciho prebrouseni. Ono by to mozna i stalo za to, pokud snizovani hlavy by bylo nejakou opravdu efektivni modifikaci vedouci k podstatnemu zvyseni komprese a narustu vykonu, ale tech par subjektivnich procent (a v nekterych pripadech i dokonce ztrata dynamicke komprese diky posunu casovani ventilu) za to proste v zadnem pripade nestoji.
Všechno si krásně napsal. 8) Tady se ale bavíme o technicky zastaralém motoru, který tady nemá žádnou finační hodnotu. Tady nejde o lazení motoru ve 100HP, ale o to, předjet pepu od vedle. :lol:

Napsal: 17 říj 2008 07:19
od ATOM
Souhlasím z Taboo nechci jít cestou snižování, ale chci upravit spalovacích komor.

Anděl - Vím, že je to starý motor, ale jsem asi nemocný a upravuji auto, které mám doma a až si pořídím jiné tak budu "bohužel" upravovat jiné.

Od Engitecu mám díly, ale nemá bohužel čas to dát dohromady.

Napsal: 17 říj 2008 10:27
od blázen
honza 2.0 16v píše:reaguju na blázna...90% stavitelů motorů u nás stejně KP měří tak, že spalovák nalejou olejem a dopočítaj...

a k dotazu Atoma -kontaktuj Ing. Mucka ze Studénky...má hodně zkušeností s laděním motrů a je s ním výborný jednání 8)
to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..

Re: Kompresní poměr

Napsal: 17 říj 2008 11:02
od Lander
Je rozdíl kompresní poměr a tlaky ve válcích!

Já mám hlavu ve swiftu sníženou o cca 0,8mm či tak nějak.... komprese stoupla z 10:1 na 10,5:1

Lander

Re: Kompresní poměr

Napsal: 17 říj 2008 11:50
od blázen
Lander píše:Je rozdíl kompresní poměr a tlaky ve válcích!

Já mám hlavu ve swiftu sníženou o cca 0,8mm či tak nějak.... komprese stoupla z 10:1 na 10,5:1

Lander
a kdo to tu plete dohromady? :roll:

Re: Kompresní poměr

Napsal: 17 říj 2008 11:54
od Lander
blázen píše:
Lander píše:Je rozdíl kompresní poměr a tlaky ve válcích!

Já mám hlavu ve swiftu sníženou o cca 0,8mm či tak nějak.... komprese stoupla z 10:1 na 10,5:1

Lander
a kdo to tu plete dohromady? :roll:
Ty!

Píšeš "to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění.."

Otevírání a zavírání ventilů kompresní poměr nemění. Otevírání a zavírání ventilů mění tlaky ve válcích.

Napsal: 17 říj 2008 11:55
od JonnY
blázen : ty :)
blázen píše:to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..
nemeni KP, meni kompresiu

Re: Kompresní poměr

Napsal: 17 říj 2008 11:56
od Lander
:-)

Napsal: 17 říj 2008 12:06
od blázen
JonnY píše:blázen : ty :)
blázen píše:to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..
nemeni KP, meni kompresiu
samozřejmě ,že mění KP, protože sací ventil zavíra ve většině případů až za DÚ a píst už se v tomto okamžiku posunuje směrem k HÚ a tím pádem je o toto posunutí menší objem válce... skutečný KP ti nastane až po uzavření toho sacího ventilu..pořát nechápu co pletu dohromady :roll:

Napsal: 17 říj 2008 12:10
od Lander
blázen píše:
JonnY píše:blázen : ty :)
blázen píše:to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..
nemeni KP, meni kompresiu
samozřejmě ,že mění KP, protože sací ventil zavíra ve většině případů až za DÚ a píst už se v tomto okamžiku posunuje směrem k HÚ a tím pádem je o toto posunutí menší objem válce... skutečný KP ti nastane až po uzavření toho sacího ventilu..pořát nechápu co pletu dohromady :roll:
To co popisuješ, to jsou tlaky ve válcích... ovlivňuje to právě otevírání ventilů, design hlavy, sání, výfukového systému, prostě celý výplach a nasávání nové směsi pístem.

Kompresní poměr je něco jiného.

Napsal: 17 říj 2008 12:14
od blázen
tak mi napiš skutečnou definici KP

Napsal: 17 říj 2008 12:18
od Lander
blázen píše:tak mi napiš skutečnou definici KP
Poměr mezi obsahem válce + spalovacího prostoru když je píst v dolní úvrati a obsahem válce (+- nula) + spalovací prostor když je píst v horní úvrati.
Měří se vylitím spalovacího prostoru když je píst v horní úvratí mínus 1ccm pro svíčku a pak už se to jen počítá.

Napsal: 17 říj 2008 12:24
od blázen
takže ti udává,kolikrát ten daný objem stlačíš..