Stránka 1 z 1

Alfa Romeo 75 1989 2.0TS

Napsal: 20 říj 2008 11:31
od elviiis
misokgb píše:Znizovanie hlavy:

takze dnes som zmontoval z druheho motoru hlavu. Aby sme boli v obraze, je to 20 rocny motor R4 2.0 Twin Spark od Alfy Romeo, 109kW 148ps 186Nm, variabilne casovanie sacich ventilov, rozvod retaz DOHC 8V, hydraulicke vyvazovanie ventilov.

Zmontoval som ju za ucelom - znizit hlavu, prelestit sacie kanale, povymienat veskere tesnenia a gufera, pripadne - tvrdsie pruzinky pod ventily ak budu existovat na moje auto. Rocnik je to 1989. Zohnal som cloveka, ktory tieto veci robi 10 rokov den co den... Vsetko vie sam spravit, akurat zvacsit kanaliky nevie - chcem sa spytat, radsej to mam dat este niekomu predtym zvacsit? Dost mi to pomoze? Ambicia je z motora dostat aspon 170-180ps. Prelestenie je samozrejmostou. Dalej je tu otazka znizenia hlavy. Motor ma 5krat ulozenu kluku a co clovek, to iny nazor.


Typek, ktory to bude robit povedal, ze pocitim 0.5mm trosku (5-8ps?) vykon, a zivotnost motora bude takmer nezmenena - proste minimum, aby sa to auto dalo nadalej denne pouzivat.

Dalsi povedal, ze to mozem dat aj o 1mm, ked nepojdem na motore viac, nez je udavany maximalny vykon, v mojom pripade - 148ps mam na 5800 a ked jazdim, tlacim otacky tesne pod obmedzovac, pretoze tam ma motor stale dostatocnu silu a mozem neskor preradit... Kamos zas povedal, ze hocijake znizenie bude mat rapidny dopad na zivotnost kluky, ojnic, piestov a najma lozisk v motore...

Dalsi typek, ktory sklada sportove fiat motory do vrchov povedal, ze ten motor by mohol vydrzat dost vela, takze tiez okolo 1mm nevidi problem...

Palivo - auto je stavane na 95, zmenou relatka si viem nastavit predzapal na 97 octan. Pouzivam 100 V power pri zmenenom predzapale na 97 octanov. Motor ma inak riadacku BOSCH Motronic, 4 bodove vstrekovanie.

Mozem potom postnut fotky hlavy ak chcete :P Inak potom, ked dam novu hlavu, teda druhu - upravenu, a nove tesnenie pod hlavu, musim nechat motor trosku zabehnut aby si to sadlo, alebo mozem hned davat kakao? :P

(pre niektorych rypalov, 170-180 ps - podla mna realne, vyfuk + 10ps, chip + 10ps, spolu s upravou hlavy, sania, kanalov + 10ps, takze realny vysledok 180, ak po 20 rokoch ten motor ma skutocne teraz aspon 140:P )

Olej pouzivam Selenia Racing 10W60... Dakujem za odpovede k veci ;)

Napsal: 20 říj 2008 11:33
od elviiis
elviiis píše:a tom přesně taboo psal problém je v tom že ty snížíš hlavu o 1mm za prvé tím snížíš její odolnost ale hlavně zrušíš tím možnost její opravy... ty utratíš za ůpravy v podobě zvětšení kanálků a pd spoustu věcí pak to dáš na auto protáhneš to foukne ti to a už nemáš kam brousit a může š jet na novo... jak psal taboo ůpravou sání a drobných modfikací hlavy se dá upravit VE a ve finále s pořádným výfukem a nahrazení jednotky protože bosch monotronic (což teda z názvu bych řekl 1bod) ti určitě nikdo neupraví... a můžeš se s výkonem dostat o dost výše... ale to jsi napsal chip +10 výfuk + 10je nerálné...

Napsal: 20 říj 2008 11:34
od elviiis
Hondzik píše:AR 2,0 TS 8V je čtyřbod vstřik, stojí mi to doma :)

Miso: Každopádně dej vědět jak dopadneš, já teď taky budu tahat motor z mojí 75 ven, protože nejede, nejede, nejede... A každej kůň k dobru by se hodil

Nicméně šel bych cestou vaček a modifikace řj, od vejfuku bych si tolik nesliboval

Napsal: 20 říj 2008 11:35
od elviiis
honza 2.0 16v píše:ke snižování alfácký hlavy ti řečknu jedno..nedělej to, ono to stejně pujde jen lehce orovnat...na těchto motorech vyššího KP dosahuješ jiným způsobem (písty, nebo snížení bloku),protže při větším snížení hlavy bys už brousil v sedlech ventilů

Napsal: 20 říj 2008 11:35
od elviiis
misokgb píše:Ano je to stvorbod... Stand alone alebo ina RJ nehrozi prave kvoli variatoru na sacej vacke - variabilnemu casovani sacich ventilov. Ostra vacka? Teraz vybezky na vacke (neviem ako sa to vola) maju vystupok od vacky 11mm, co je vraj dost a uhol, ktorym vacka prechadza je tusim, neviem presne (280 alebo 290 stupnov? neviem presne!), takze s vackami uz moc asi ne, teda na ukor velkej ceny upravy.


Upravit riadiacu jednotku dokaze Holandska Squadra Tuning, vsetky svoje chipy maju merane na brzde pred a po nachipovani. Vysledok:

http://squadra-tuning.nl/EN/EN_alfa_75_20.htm

Sami mi odpisali, ze vykon by mohol byt aj 10% cize cca 14ps... Ale berem to, ze 10ps... Vyfuk, neviem sam ci mi prida 10ps, ale konfig 3 2 1 zvody by mohli pomoct dost, oproti seriovym 1-4 2-3. Ide mi najma o tocky 3000-65000, dole vykon nepotrebujem... :wink:

EDiT: naozaj mi nevadi, ked odpalim komplet hlavu, alebo cely motor, mam dalsie dva kompletne... Teraz len testujem, ale s tym, ze auto musi denne jazdit v beznej premavke... Tiez netreba zabudat na to, ze za tych 20 rokov, nejaku tu kompresiu motor stratil na kruzkoch, takze snizem hlavy by sme sa mohli dostat "mozno" aj na seriovu hodnotu? Pripadne som videl za 4000Kc znizene tesnenie pod hlavu nez original, tusim z uhliku... Co vy na to?

Napsal: 20 říj 2008 11:36
od elviiis
semysak píše:chudak auto....

Napsal: 20 říj 2008 11:37
od elviiis
elviiis píše:počkej ty nemáš v plánu go? oujee :( u auta z roku 1989 když už do něj rejpeš a honíš se za výkonem a ani nevíš jaké má tlaky je těch "pár" kaček o proti těm ůpravám už celkem maličkost a nnutnost jinak to děláš celkem zbytečně... pokud sis tedy neřekl že to děláš jen tak ze sportu a když to bude fungovat tak ůpravy uděláš znovu na motru po GO...

Napsal: 20 říj 2008 11:38
od elviiis
Hondzik píše:série nevím , 278/278 , 290/290, 300/300 jsou možnosti od pipercams , s tím že 278 je reprofilací původní vačky, tam udávají cca 12hp+ Já svody budu motat taky, ale nechávám je v původním uspořádání... Co se týče natočení vačky, problém v tom nevidím, původně jsme měl plán vymlátit řj komplet a dva dvojitý....

Pak bych možná potřeboval pár dílů, ozvu se ti

Napsal: 20 říj 2008 11:41
od Hondzik
rozumné, díky pane mod... 8)

Napsal: 20 říj 2008 12:07
od ARV6
elviiis píše:
semysak píše:chudak auto....
jj :wink: :twisted:

Napsal: 20 říj 2008 12:09
od misokgb
Dik za pretriedenie... GO motora bude, toto bude test motora... GO bude prebiehat na druhom motore, na ktory sa potom nahodi tato hlava, vybrus, ojnice, kruzky, piesty, loziska... Vsetko, len na to teraz nie je cas a pravdu povediac chcem to co najskor mat hotove aby som videl, ci je realne sa dostat na hodnotu 180-190ps, ked nie, kupujem iny motor - 1.8T alebo 3.0V6. Neviem preco je na fore zvykom odhovarat niekoho od niecoho. Proste GO bude, ale na inom bloku motora, najprv chcem zistit, kolko z toho dokazem vymlatit na max... TS hlava (osem sviecok) s dvoma dvojitymi karburatormi dokaze ist cez 180ps, o tom som sam cital... Akurat spotreba 20L/100km... Alfaholics predava TS motor s karburatormi naladeny na 199ps, lenze, ten motor stoji viac ako 10 Alf dokopy...

Hondzik > mam 7x AR75 TD a TS, takze diely mam asi vsetky :D Staci sa ozvat ;)

EDiT: sam viem, ze GO motora je zaklad, ked sa nahanaju kone, naviac ked ten motor ma 20 rokov a denne dostava kakao, ale ked sa rozsype, tak sa rozsype, aspon zatial pojde :P

Napsal: 20 říj 2008 12:12
od honza 2.0 16v
nové standalone ŘJ si poradí i s variátorem..jen nevím proč ho tam mít a nenastavit vačky "na tvrdo"....málokdo s evariátorem zabejvá ,tak jde rovnou ven..

a těma vačkama 290 v serii to byl vtip ne? :lol:

Napsal: 20 říj 2008 12:20
od misokgb
honza 2.0 16v píše:nové standalone ØJ si poradí i s variátorem..jen nevím proè ho tam mít a nenastavit vaèky "na tvrdo"....málokdo s evariátorem zabejvá ,tak jde rovnou ven..

a tìma vaèkama 290 v serii to byl vtip ne? :lol:
Ja neviem, nepamatal som si to z toho emailu, ktory som cital pred rokom a nejak blizsie o uhle vaciek neviem :P Takze vtip dajme tomu :D


Variator jako myslis, ze by sacia vacka isla stale "na ostro" Teraz sa vacka toci od 3000 a vyssie sa preklapa na iny uhol, je to ako VTEC od 4500 napr. Takze vlastne by isla na ostro od sameho spodku? Tak si to myslel?

Napsal: 20 říj 2008 13:34
od Hondzik
asi tak, známej taky naběhnul k alfici a první co by vyrazil je variátor...

potřeboval bych- ele stahovačka na okno u spolujezdce, madla do interiéru a plno drobností.

Až kuchnu motor tak uvidím dál, ale nejspíš samotnej variátor, čidlo na něj, možná řj. Vyměnil jsem už půlku motoru a pořád to samý :(, tohle jediný zbejvá. Na neutrál omezovač a v tahu to je jak vyhrkaná škodovka, nedostane se nad 4t ot. Nebo na jedna dva jo, ale rve to uši. Jinak fakt na neutrál to točí a jde jak o život...

teď to kuchnu jestli není kouslá někde na spodku, přerovnám hlavu, přetěsním a uvidíme co a jak. Teď v týdnu to odvezu do garáže a vyjede to až po zimě

Napsal: 20 říj 2008 14:14
od misokgb
Skontroluj tlak v palivovej liste a skontroluj, ci ti spravne hadze vsetkych 8 sviecok... Rozdiel medzi 4 vs 8 svieckach je tak odhadom 30ps, aspon tolko som ja citil ked som si odpojil jednu inducku... Ide to, nie tak ako ma, ale laik by povedal, ze je to ok, tak tipujem, ze na 4 sviecky to tych 100-110ps ma urcite...


Ok, a co riadiackana odobratie variatora? RJ je asi nastavena, ze od 3000rpm doda viac paliva do vstrekov, nie? Nejsom nejaky mega tuner, tak mi to prosim objasnite, fora citam, googlim co sa da... Ale vyhodit variator som este necital nikde... Dakujem ;) Inak tie veci co potrebujes skompletizuj a napis do PM... ;)

Napsal: 20 říj 2008 14:35
od Hondzik
svíce nový, kabely taky, oba rozdělovače nový, předstih ok, vše je tak jak má, pálí to dobře, to samý tlak na liště, je to ok...

oki, sepíšu :)

Napsal: 20 říj 2008 14:58
od Hondzik
btw, kdyby to jelo na 100-110 koní, tak si pískám. Tohle je odhadem tak 60-70. Naklepe mi do kopce serie favo, to myslím mluví za vše....

Napsal: 20 říj 2008 15:03
od elviiis
Když vyhodíš variátor tak se natvrdo nechává ostrej profil...

Napsal: 20 říj 2008 15:34
od misokgb
elviiis píše:Když vyhodíš variátor tak se natvrdo nechává ostrej profil...
To chapem, ale ako oklamem RJ, ze ostry profil je tam od volnobehu, resp. stale? Na sacej vacke je nejake cidlo, ma dva kontakty...

Napsal: 21 říj 2008 07:44
od honza 2.0 16v
variátor u fiat/alfa/lancia nemá se změnou na "ostrý" profil co společnýho..pouze natáčí vačkou a mění překrytí ventilů,profil vačky zůstává stále stejný..automobilky většinou montují variátor kvůli posunutí Mk max do nižšších otáček.

Porovnám-li dva naprosto stejný motory pouze s rozdílem překrytí ventilů 8° ,tak rozdíl v otáčkách kdy dosahují Mkmax je něco kolem 600ot/min,při velmi podobných hodnotách Mk a Pmax, s tím že Pmax dosahuje motor s větším překrytím o 300ot/min výše )

Napsal: 22 říj 2008 23:24
od stqeno
kdyz se dohodnete dejte vedet mozna bych mohl fungovat jako kurier :)

Napsal: 24 říj 2008 14:48
od Hondzik
jezdíš plzeň- slovensko? Jestli to teda patřilo nám...

Napsal: 26 říj 2008 23:22
od misokgb
Takze, hlava odovzdana upravcovi...
Zhodli sme sa, ze znizime o 0.4mm, jednak zivotnost samotnej hlavy, motora aj ostatnych komponentov sa nejak rapidne neznizi a vykonu to trosku mozno prida. Prelestit: kanaly sacie + vyfukove, zabrusenie ventilov, vymedzenie vole, nove gufera pod ventily, gufera pod rozdelovac. Nove tesnenia, vymena oleja spojena s vymenou sviecok a nemrznucej zmesi... Pruzinky pod ventily - tvrdsie ak existuju, ak nie, tak seriove - nove.

Tolko zatial k hlave, mozno aj GO spodku, lenze to je viac nakladne... A uvidime ci vyda love tolko :)

Inak brzdy budem mat z BMW M3 - prerobene na AR75, kotuce, trmeny, dosticky M3 + pancierove hadicky AR75 na predok :))

Re: Alfa Romeo 75 1989 2.0TS

Napsal: 27 říj 2008 09:41
od meerecheck
Kluci, sorry za OT, ale vim o jednom dobrem kompletnim motoru z AR 75 2.0 TS.

Napsal: 28 říj 2008 23:13
od stqeno
Jo obcas jezdim Svk-Plzen