Stránka 1 z 2

Vodní mezichladič

Napsal: 23 říj 2008 11:24
od elviiis
Lidi kdo má skušenosti z výměníkem tepla (air-water-air) u turbo kárek místo standartního IC... Chci snížit teplotu stlačeného vzduchu u svého CS a přemejšlím jak na to? Spouštění čerpadla asi řídí termostat takže dát termostat na nižší teplotu např ze 70st na 40st? a pokud nebude stíhat tak vyměnit chladič chladicí emulze za větší?

teorii mám ale pokud to má někdo odskoušené tak mi to urychlí čas...

Re: Vodní mezichladič

Napsal: 23 říj 2008 18:51
od Taboo
Smazano

Re: Vodní mezichladič

Napsal: 23 říj 2008 19:29
od blázen
tuším FUGO chladí vodou :roll:

Re: Vodní mezichladič

Napsal: 23 říj 2008 19:51
od elviiis
blázen píše:tuším FUGO chladí vodou :roll:
jo jo vým taky čekám že se ozve...

Re: Vodní mezichladič

Napsal: 23 říj 2008 19:55
od elviiis
Taboo píše:
elviiis píše:Lidi kdo má skušenosti z výměníkem tepla u turbo kárek...
To cerpadlo by melo mit svuj vlastni obvod s thermocidlem, podobne jako chladici feny. Spousteni cerpadla pri nizsich teplotach by nejspis vyzadovalo vymenu jen nejakeho rezistoru toho obvodu (anebo jeho nahrazeni potenciometrem). Problem by take nemel byt podobny jednoduchy obvod (s patricne citlivym thermocidlem) postavit a naprosto ho izolovat od vseho ostatniho.
jo něco takového jsem myslel že tam je páč v chladiči je nějakej nesmyslík a vedou z něho 2drátky :lol: někdo mi říkal že chladící systém v gt4 udržuje 70st což se mi zdá dost a chtěl bych to snížit na 40st... chladič emulze mám poměrně velký takže sy myslím že by mohl těch 40st udržet... no napřed přibližně změřím teplotu vzduchu a pak uvydím...

Napsal: 23 říj 2008 20:30
od Libor12
A co ostrik ic vodou nebo co2? ;)

Re: Vodní mezichladič

Napsal: 23 říj 2008 21:26
od Taboo
Smazano

Re: Vodní mezichladič

Napsal: 23 říj 2008 21:33
od elviiis
Taboo píše:
elviiis píše:
Taboo píše: To cerpadlo by melo mit svuj vlastni obvod s thermocidlem, podobne jako chladici feny. Spousteni cerpadla pri nizsich teplotach by nejspis vyzadovalo vymenu jen nejakeho rezistoru toho obvodu (anebo jeho nahrazeni potenciometrem). Problem by take nemel byt podobny jednoduchy obvod (s patricne citlivym thermocidlem) postavit a naprosto ho izolovat od vseho ostatniho.
jo něco takového jsem myslel že tam je páč v chladiči je nějakej nesmyslík a vedou z něho 2drátky :lol: někdo mi říkal že chladící systém v gt4 udržuje 70st což se mi zdá dost a chtěl bych to snížit na 40st... chladič emulze mám poměrně velký takže sy myslím že by mohl těch 40st udržet... no napřed přibližně změřím teplotu vzduchu a pak uvydím...
Otakou zustava, jestli ta emulze bude mit dostatek casu k efektivni vymene tepla (jeho prevodu do vzduchu) anebo drive anebo pozdeji jen skoncis s tou samou teplotou a vpodstate nic neziskas. Nejlepsim resenim v tvem pripade by opravdu bylo cely ten air/liquid IC system nahradit efektivnim air/air FMIC...
já vím ale prostě chci zachovat to co tam je... přeci jen je to GT-four carlos sainz edition a tam to prostě patří... je to jako v usa all-track RC... mno uvydím poměřím teploty a uvydím...

Napsal: 23 říj 2008 21:35
od elviiis
Libor12 píše:A co ostrik ic vodou nebo co2? ;)
neboj zvažoval jsem i jako nouzové řešení vstřikovat vodu do sání když budu chtít vyšší výkon... ale to je krajní řešení...

Napsal: 23 říj 2008 21:53
od Libor12
No ona ta sériová ct26 není žádný zázrak,životnost tak kolem 160 až 200k/km,repasi v ČR nikdo kvalitně nezvládá a to ic nad motorem je také poměrně malé,asi 30 na 30cm. Otázkou je co udělá větší vpředu s LAG a i s opravdu dobrým efektivně teplo předávajícím IC se na výstupu nedostane při teplotě okolního vzduchu 25'C pod 55'C zvlášť při tlaku přes 1bar. Vím že ochlazení vodou nebo co2 není trvale,ale zato je velice účinné. A také bych přihlédl k tomu kdy a za jakých podmínek použití je potřeba většího chlazení a nižší teploty.

Napsal: 23 říj 2008 22:15
od Libor12
elviiis píše:
neboj zvažoval jsem i jako nouzové řešení vstřikovat vodu do sání když budu chtít vyšší výkon... ale to je krajní řešení...
no to už bych radši vstřikoval studený benzín.(tak -50'C) Chová se pak úplně stejně jako když vstřikujes vodu.

Napsal: 23 říj 2008 22:47
od Mirek-200sx
promin ze ti s tim lezu do tematu...ale zahledl sem to ohledne studeneho benzinu....vyplati se u preplnovaneho motoru davat na palivovy privod nejaky chladic?

Napsal: 23 říj 2008 22:53
od elviiis
Libor12 píše:
elviiis píše:
neboj zvažoval jsem i jako nouzové řešení vstřikovat vodu do sání když budu chtít vyšší výkon... ale to je krajní řešení...
no to už bych radši vstřikoval studený benzín.(tak -50'C) Chová se pak úplně stejně jako když vstřikujes vodu.
podchladit benzín je však finančně a technicky náročné... vstřikovat vodu do sání je docela levná a jednoduchá záležitost...

Napsal: 23 říj 2008 23:02
od Libor12
elviiis píše:
Libor12 píše:
elviiis píše:
neboj zvažoval jsem i jako nouzové řešení vstřikovat vodu do sání když budu chtít vyšší výkon... ale to je krajní řešení...
no to už bych radši vstřikoval studený benzín.(tak -50'C) Chová se pak úplně stejně jako když vstřikujes vodu.
podchladit benzín je však finančně a technicky náročné... vstřikovat vodu do sání je docela levná a jednoduchá záležitost...

Napsal: 23 říj 2008 23:08
od elviiis
Mirek-200sx píše:promin ze ti s tim lezu do tematu...ale zahledl sem to ohledne studeneho benzinu....vyplati se u preplnovaneho motoru davat na palivovy privod nejaky chladic?
myslím že chladič by neměl požadovanej efekt řekl bych že libor myslel chlazeníkyslíkem oxidem dusným nebo něčím takovým....

Napsal: 23 říj 2008 23:13
od Libor12
elviiis píše:
podchladit benzín je však finančně a technicky náročné... vstřikovat vodu do sání je docela levná a jednoduchá záležitost...
to není tak úplně pravdou. Oproti vstřikování vody je to je málo více finančně nákladné a technicky snadno proveditelné. Na toto téma zde byla vedena rozsáhlá diskuze,kde mě div neukámenovali. :D nicméně jsem si už v praxi ověřil že chladit benzín a nejen ten se vyplatí. Prozatím zkoušeno pouze na 3atmosférických motorech série. Nárůst výkonu činil v průměru 10%. S plně programovatelnou ecu by to bylo zase jiné. Dal by se posunout předstih atd. U turbo budou rozdíly daleko větší. Ano jsi omezen chladícím médiem,ale to s vodou také. A není to trvalého rázu. Ale tam kde jsi skončil s konvenční úpravou zvýšení výkonu toto může být poslední úprava.

Napsal: 23 říj 2008 23:18
od elviiis
Libor12 píše:
elviiis píše:
podchladit benzín je však finančně a technicky náročné... vstřikovat vodu do sání je docela levná a jednoduchá záležitost...
to není tak úplně pravdou. Oproti vstřikování vody je to je málo více finančně nákladné a technicky snadno proveditelné. Na toto téma zde byla vedena rozsáhlá diskuze,kde mě div neukámenovali. :D nicméně jsem si už v praxi ověřil že chladit benzín a nejen ten se vyplatí. Prozatím zkoušeno pouze na 3atmosférických motorech série. Nárůst výkonu činil v průměru 10%. S plně programovatelnou ecu by to bylo zase jiné. Dal by se posunout předstih atd. U turbo budou rozdíly daleko větší. Ano jsi omezen chladícím médiem,ale to s vodou také. A není to trvalého rázu. Ale tam kde jsi skončil s konvenční úpravou zvýšení výkonu toto může být poslední úprava.
ale destilku koupím na benzince za pajdu to asi chladící médium pro chlazení paliva ee... ano kdybych zacházel do detailu tak by to asi nebylo od věci ale mně jde o pouze sportovní ůčeli vozu ne závody... navíc já se bavím o nárůstu pár koní série má 208koní řpi 0,7bar já chci pustit 1,2bar a pouze trochu optimalizovat teplotu vzduchu a doufat v to že tam bude aspoň 250ps...

Napsal: 23 říj 2008 23:29
od Libor12
elviiis píše:
ale destilku koupím na benzince za pajdu to asi chladící médium pro chlazení paliva ee...
kg CO2 30kč ;) proč troškařit? Sainz motor je to nejlepší od toy na úpravy. Už od série kované vnitřnosti,pevnostní šrouby,uložení kliky atd. Jen to turbo Hitachi :) se moc nepovedlo. Chceš výkon? Vyměň sací vacku za vacku z motoru 3s-ge. Změníš časování a má větší zdvih. Oblíbená,vyzkoušená US úprava.

Re: Vodní mezichladič

Napsal: 24 říj 2008 05:27
od Idaho
budu Liborovi trosku oponovat - to chlazení je sice dobré, učinné a levné ale sám jiste ví na jak dlouho ta bomba vydrží, stejen jako ten ostřik IC vodou - edostla jsem se zatím přes 3-4 minuty chodu, s ciklovačem max 10 minut, pochybuji že chlazení paliva CO2 s rozumně velikou bombou vydrží běžet déle než 15-20 minut.. :)

Napsal: 24 říj 2008 05:49
od Taboo
Smazano

Napsal: 24 říj 2008 07:06
od Fugo
já sice chladím vodou ale jen a pouze z důvodu že jsem neměl jak přivést vzduch k ic, takže jsem to musel vyřešit takhle, vodu honím trvale dvěma el. čerpadlama jen ventilátory na chladiči vody spínám termostatem na ca 30°C. Kdybych nemusel tak bych do toho nešel, kapalina - 10l = ca 10kg, chladič vody ca 5kg, hadice trubky pumpy dalších ca 5-10kg.

Napsal: 24 říj 2008 08:53
od elviiis
mno v případě celici si myslím že bych váhově neušetřil jde mi o to že se mi tento systém líbý a nehci do něj šťourat... ono právě že celica nespouští okruh stále ale hlídá jen určitou teplotu a tu chci snížit... chladič vtduchu je velký jako většina běžných IC asi 40x50 a chladič emulze je poloviční jako běžný chladič vody asi 80x50 takže bych řekl že by tím něco uchladit šlo a při nejhorším není asi nic snahšího než koupit CI kit za 150dolarů :lol:

Napsal: 24 říj 2008 08:55
od elviiis
Libor12 píše:
elviiis píše:
ale destilku koupím na benzince za pajdu to asi chladící médium pro chlazení paliva ee...
kg CO2 30kč ;) proč troškařit? Sainz motor je to nejlepší od toy na úpravy. Už od série kované vnitřnosti,pevnostní šrouby,uložení kliky atd. Jen to turbo Hitachi :) se moc nepovedlo. Chceš výkon? Vyměň sací vacku za vacku z motoru 3s-ge. Změníš časování a má větší zdvih. Oblíbená,vyzkoušená US úprava.
Hm s tou vačkou to zní zajímavě vým že tato ůprava se dělá na CA motorech... jinak co se turba týče zatím ho tam ponechám je v dobré kondici a má pro mé ůčeli velké rezervi v možném foukaném tlaku... přecijen je to drobeček :lol:

Re: Vodní mezichladič

Napsal: 24 říj 2008 11:25
od Libor12
Idaho píše:budu Liborovi trosku oponovat - to chlazení je sice dobré, učinné a levné ale sám jiste ví na jak dlouho ta bomba vydrží, stejen jako ten ostřik IC vodou - edostla jsem se zatím přes 3-4 minuty chodu, s ciklovačem max 10 minut, pochybuji že chlazení paliva CO2 s rozumně velikou bombou vydrží běžet déle než 15-20 minut.. :)
zaleží na aplikaci. Pokud budu cladit jen palivo,tak jako v případe vatřiku vody do saní,výdrž 2kg co2 jsou tak na 2hod. Učinnost v porovnání s vodou je nesrovnatelná.

Re: Vodní mezichladič

Napsal: 24 říj 2008 15:20
od raddy
Libor12 píše:quote] zaleží na aplikaci. Pokud budu cladit jen palivo,tak jako v případe vatřiku vody do saní,výdrž 2kg co2 jsou tak na 2hod. Učinnost v porovnání s vodou je nesrovnatelná.
neverim, daj sem studie, porovnania, merania. napr. mi napis, preco napr. vo wrc nechladia palivo ale (kym to nezakazali) vstrekovali vodu, preco pocas 2. sv. vojny vyvijali a vyvinuly vstrekovanie vody a nevyvijali a nepouzuivali podchladenie paliva?...ked uz tak, tak chladenie paliva je neporovnatelne...menej ucinne ako vstrekovanie vody....nastuduj si akym sposobom funguje voda v spalovacom procese.

nakoniec, pri pouziti vstrekovania vody (specialne ak sa vstrekuje pred turbo) je mozne uplne vylucit akekolvek dalsie sposoby chladenia vzduchu (IC ci uz vzduch-vzduch alebo vzduch-voda), pretoze tieto teplotu vzduchu znova zvysia. dokazes takuto uroven potlacenia detonacii dosiahnut ochladenim paliva?

Re: Vodní mezichladič

Napsal: 24 říj 2008 16:19
od blázen
když se na to podívám logicky, tak jakékoliv hodnoty AFR v jakýmkoliv režimu jakéhokoliv spalovacího motoru ukazují na to,že vzduchu bude ve spalovacím prostoru vždy víc, jak vstříknutého paliva,tudíž mi logicky vyplyne efektivně ochlazovat ten vzduch už jen proto,že je ho víc.. o tom,že je to jednodušší žádná..

chlazení paliva nevylučuju..určitě se ohřívá.. při seriové montáži palivové lišty,která je přímo spojena motorovou skříní u ní dochází k zahřívání bezesporu

Re: Vodní mezichladič

Napsal: 24 říj 2008 17:03
od Libor12
raddy píše:
, preco pocas 2. sv. vojny vyvijali a vyvinuly vstrekovanie vody a nevyvijali a nepouzuivali podchladenie paliva?
třeba proto,že nebyly tranzistory(prišly později) a termočlánky k efektivnímu řízení

proč wrc? Z toho samého důvodů jako NX. A nakonec,co2 musí být tekuté a ono vyrobit solenoid,s reakci otevření alespoň 2krát za s , při tlaku 40bar a teplotou přes -70 kdy na jedné straně je plusova teplota a na druhé minusova,není nic jednoduchého a OPRAVDU SPOLEHLIVÝ dokáže vyrobit jedna firma v evropě a dvě v usa.
raddy píše:dokazes takuto uroven potlacenia detonacii dosiahnut ochladenim paliva?
ano a říkám že benzín ochlazený na -50 a méně funguje stejně jako když do sani vstřikujes vodu. Já jsem si vyzkoušel a jsem spokojený. Nikoho přesvědčovat nehodlám.

Re: Vodní mezichladič

Napsal: 25 říj 2008 10:58
od blázen
abys to mohl trvdit musel bys vyzkoušet oboje a porovnat výsledky a vhést sem nějaké důkazy. Samozřejmě podchlazení na -50 bude možná mít taky podobné výsledky jako vstřikování vody...nicméně mě připadá mnohem jednodušší vstřikovat vodu.. a patrně určitě levnější řešení s možností mísení vody s něčím dalším..taky vstřikování vody před turbem bude mít příznivé důsledky na efektivitu samotného turba, možná proto se raději používalo vstřikování vody než nějaké brutální ochlazování paliva..

jelikož se tím tady nikdo nezabýval,pár otázek k palivu:
jak,čím ochladit?
kde ochladit?
jak je výsledek citlivý na přesnost ochlazení?
výsledek,pokud máš nějaký zdokumentovaný?

Re: Vodní mezichladič

Napsal: 25 říj 2008 11:05
od JonnY
ja mam taky pocit ze sa to tu uz riesilo, takze skus si najst prve posty od libora a mozno to tam pisal...

Re: Vodní mezichladič

Napsal: 25 říj 2008 11:27
od Taboo
Smazano