Takze, nebudem zakladat novu temu, i ked potrebujem info o opacnej operacii ako povodne zakladatel tohto threadu.
Ako vzdy na zaciatok auto... Alfa Romeo 75 baujahr 1989 - motor 2.0i R4 DOHC 8V retaz, Twin Spark - dve sviecky na valec. Variabilne casovanie sacej vacky od 3000rpm - druhy dych

(upravy, znizena hlava, lestene kanaly, uprava vyfuku, sania, chip + cca 10%) (seria 150ps 190Nm)
Toto auto, nema zotrvacnik, ako ostatne auta... Pouziva system Porsche Transaxle, co znamena, ze prevodovka nie je vpredu, ani spojena s motorom spolu, ale auto ma motor vpredu ulozeny pozdlzne, na zotrvacnik nedosada spojkova lamela, ale na zotrvacnik sa napaja kardan, a VZADU je prevodovka spolu s diferencialom a SPOJKOU - nad zadnou napravou... Dufam, ze si to viete predstavit, proste zotrvak sluzi len na nastartovanie auta, kvoli zubom na starter a kvoli vyrovnaniu chodu motora, a aby vobec bezal, na vyplnenie zotrvacnosti tzv. mrtvych cyklov, kedze je to R4.
Chcem sa spytat, vyhody a nevyhody, precital som si vela veci, tak to zhrniem ci je to spravne.
Znizenie hmotnosti zotrvaku prinesie - motor lepsie pojde do otacok, pojde ale aj rychlejsie z otacok, tym padom mozno prida na vykone (kolko asi??), ale mozno strati na krutiacom momente (nie mozno, ale asi urcite?), to znamena, ze najma do kopcov bude treba mozno po znizeni hmotnosti podradit na nizsi stupen, nez pred upravou - je to mozne?
Dalej sa zvysi spotreba - to som cital, neviem, ci je to tak, ked sa strati tocak a zmeni priebeh krutiaku a vykonu, tak je to mozne, ked clovek v danej situacii musi tomu viac dupat ako ked ma seriovy zotrvacnik.
Dalej - nech to neupravuje amater a nech je to 100% vyvazene, pretoze vraj na rallye zavodnej Hodne sa stalo, ze zotrvak bol asi zle vyvazeny, alebo zle stiahnuty a zotrvak sa ROZTRHOL a rozkrojil karoseriu ako dort nozikom, vraj keby tam sedi navigator tak urcite dojde o nohy...
Auto ziska na akceleracii (uzivatelia po uprave si pochvaluju zmenu najma na 1. a 2. rychlostnom stupni, na ostatnych stupnoch ten rozdiel nie je takmer badatelny, mozno trocha), no pribudne problem s preradovanim, synchronami s takymto zotrvacnikom. A sice vieme preco, napr pri preradeni z dvojky do trojky, konstantna rychlost = 2000 otacok na jednotke, na dvojke uz len 1500 otacok, tzn. cca cas, za ktory preradim z jednotky do dvojky = znizenie otacok motora o 500 otacok, na 1500 - cca otacok, v ktorych motor ostane po plnom zabere dvojky, proste aby auto necuklo a nemali sme pocit nespravneho preradenia, resp. zle odhadnuteho kvaltu... Takyto problem v motorsporte vobec nevadi a da sa ciastocne zvykom eliminovat pouzitim medziplynu...
Dalsia vec je volobeh... Niektori tvrdia, ze motor na volnobeh automaticky prida otacky kvoli mensej vahe, ktoru so sebou toci, ini tvrdia, ze elektronika motor si to dokonale ocheckuje a volnobeh vyrovna na seriovu hodnotu aj po odlahceni zotrvaku. Dalej som cital, ze sa moze prejavit nepravidelny chod na volnobeh, s tym spojene vibracie automobilu a pod...
Takze otazka je taka, mam proste zotrvak, z ktoreho by sa teoreticky, vzhladom k jeho funkcnosti (resp. nefunkcnosti ako prenasatela sily do prevodovky spojkou) dalo odobrat DOST vela vahy. Chcem sa spytat, ci to nechat zverit odbornikom a dobre zaplati, ci to treba presne na gram vyvazit. Dalej ako z neho brat, aby sa mi naozaj nerozpadol pri tockach a niekomu ublizil, pripadne materialne skody. Kolko cca mi to v zrychleni 8s na sto moze pomoct? Vyrovna si elektronika motora chod na volnobeh? (Bosch motronic ML4.1 stvorbodovy vstrek).
Uprimne, mierne zvyseny volnobeh (mozno upravit zmenou volnobezneho ventilu, pripadne inym nastavenim???) by mi asi nevadil, preradovanie s medziplynom by mi taktiez nevadil, lepsia akceleracia by ma potesila, co by sa mi nepacilo by bolo asi potreba radit nizsi kvalt do kopcov nez pred odlahcenim. Kolko asi stratim na krutaku? A hlavne, KOLKO vahy z neho ubrat, aby to bolo rozumne, zistim seriovu hodnotu zotrvacniku. Pretoze sa raz udajne stalo, ze typci z integry odobrali vela a potom museli kupit novy zotrvak, auto absolutne stratilo vykon... Ake su na to vase nazory, nasiel som asi aj profi upravcov, ktory za taketo ukony beru cca 1500Sk = 50euro, odlahcenie + vyvazenie... Nechcem z neho zobrat vela, aby auto stratilo vykon a tah. Ide mi o rozsah otacok 3000-7000rpm, tam potrebujem najviac krutaku a koni...
Dalsia otazka, moj motor beha stale, mam nahradne motory, plan je taky, ze z nahradneho motora sundat zotrvacnik, nechat ho odlahcit, vyvazit a potom nahodit na ten moj motor. Otazka, je zotrvak na aute jedinecny pre kazdy motor (je vyvazeny ako celo s klukou?), alebo je to v podstate medzi sebou zamenitelne? Pri skladani - mam dat radsej do kazdej diery (na kluke skrz zotrvak je ich) rovnaky srob aj s podlozkou odkial som ho vytiahol kvoli vyvazeni kluke? Na kardane je to napr. dolezite ked sa kardan sklada a rozklada, aby kazdy srob, podlozka a matka bola rovnako ulozena pred rozlozenim aj po... Dotahuje sa zotrvak na kluku istym momentom, alebo je to len tak - kolko treba? Alebo by bolo idealne zhodit radsej moj zotrvak, poznacit si, ako presne bol a potom ho nahodit spat, alebo je to jedno, ked tam dam z druheho motora (typ identicky samozrejme), uz po uprave?
Prikladam priebehy koni a krutiaku na mojom aute, modra krivka seria, cervena po chipe.
Dakujem za postrehy a omluvam sa za dlzku
EDiT: nasiel som foto zotrvaku aspon taketo
