Stránka 1 z 2
problém s turbem
Napsal: 21 lis 2008 09:19
od Krosmen
Měl bych dotaz v čem by mohl spočívat problém v následující situaci:
Provedla se výměna seriového turbodmychadla za GT2871RS a turbo po cca 300km přestalo fungovat...vyndalo se a poslalo na reklamaci ta proběhla a turbo se navrátilo opravené nazpět...to by asi nebylo až tak divné ale tato situace se opakovala ještě třikrát....a teď i auto stojí doma mám opět nové a podotýkám originální turbo garette mám jistotu že je v přívodu oleje opravdu po nastartování olej a že i odvod oleje je průchozí-když tam vrazim nazpět originál turbo vše funguje jak má.....
Myslím si a potřeboval bych v tom utvrdit by měl být na vstupu tlakového oleje "restriktor" omezující průtok oleje do turba-tento mezikus sem viděl na originál turbokitu pro tento motor....Je vůbec možné aby kuličkové turbodmychadlo bylo náročné na průtok oleje na vstupu tlakového mazání??????
Tak nějak se už bojim tam zase to nové turbo dát.....

Napsal: 21 lis 2008 10:16
od raddy
pomoze ak napises co konkretne sa stalo tym turbam.
pre gulickove turbo je restriktor nutny, kvoli mensim narokom na mazanie lozisk. Ak je turbo pouzite bez restriktora, tak moze dojst k poskodeniam tesneni osky (turbo pusta olej do vyfuku ci sania) a mozno aj k poskodeniu samotnych lozisk nadmernym mnozstvom oleja (zvysenie trenie...mozno). V original garrett turbach s gulickovymi loziskami je restriktor v privode oleja v strede turba, je mensi ako 1mm. ak ho tam nemas alebo si to nevies overit, pouzi restriktor v holendri na privod oleja.
Napsal: 21 lis 2008 10:31
od Krosmen
protože turbo bylo v záruce tak sem se do něj nevrtal ale projev byl takový že najednou motor přestal mít výkon a po rozebrání se turbínové kolo skoro nedalo prstem roztočit.....restriktor v turbu určitě není na to sem koukal jak je přívod oleje řešený....
více méně si mi potvrdil moji doměnku že by nějaká restrikce na průtok oleje být měla...zkusim najít ten originální turbokit.
Napsal: 21 lis 2008 10:38
od Krosmen
Napsal: 21 lis 2008 10:39
od raddy
to znie ako zadrete turbo, zaujimave ze ti to bez problemov vymenili v zaruke, nezistoval si co bolo skutocnou pricinou poruchy (od zarucneho servisu)?
inak, restriktor tam nie ze by mal byt ale tam byt musi a nie nejaky ale presne taky aky ma byt.
inak ten restriktor nie je prilis dobre viditelny zvonka....ale ako pisem, ak pouzijes holender s restriktorom, nic nepokazis.
ale prejav poruchy je dost zvlastny, neviem ci by prave toto sposobil chybajuci restriktor...aby to nebol problem kvality, comu by nasvedcovalo aj bezproblemove vymenenie...pretoze nie je velky problem zistit ci je porucha turba sposobena niecim mimo turba (montaz, tlak oleja, cistota oleja atd) alebo priamo problemom so samotnym turbom...
Napsal: 21 lis 2008 10:55
od Krosmen
ono právě coupe má relativně vysoký tlak oleje nad 2000RPM je tlak pokud je motor vpořádku nad třemi bary.na volnoběh nesmí klesnout po 1,5.
Napsal: 21 lis 2008 11:47
od Taboo
Smazano
Napsal: 21 lis 2008 11:54
od raddy
myslim ze coupe ma MAF pred turbom, cize tak vyrazna netesnost v sani by sa prejavila velmi razantne pri plnom plyne vynechavanim zapalovania. pretocenim taboo mysli prilis vysoke otacky turba.
s akym tlakom si to turbo pouzival?
tiez mam pocit ze chyba bude inde, nie v restriktore...
Napsal: 21 lis 2008 12:30
od Krosmen
seriový tlak ne wg je nastaven na 0,5 jednotka ho zvedá na max 1BAR přes ventil který je připojen na wg kde bere i tlak který rurbo dodává...v každém případě vše sem již vyzkoušel přes zapojený manometr sem kontroloval tlak oleje který de do turba a i to jak a jaký olej z turba jde ven...vše bez nějakých problémů,ještě zkusím celý trakt na těsnost-je jiný a inde IC takže by v něm mohl být problém.....
Napsal: 21 lis 2008 14:56
od blázen
zvláštní...1bar je v pohodě
Re: problém s turbem
Napsal: 21 lis 2008 18:17
od meerecheck
Sice hloupost, ale kamarad mel tento setup a turbo zadrel ani ne po 5 km. Dal jako vyplachovy olej Texaco 10W40 polo ... po instalaci jineho turba dal Selenia Racing a jezdil, tlacil 2 bary a klid ...
Napsal: 21 lis 2008 22:28
od fiat12PMR
jen takovy maly napad.. kdyz by to byla blbost tak to ignorujte... co do motoru lejes za olej? pokud pouzivas olej s viskozitou 40 tak je teoreticky mozne ze se v turbu nadmerne ohreje a strati mazaci schopnosti... nenapravilo by to pouzivani oleje napr. valvoline VR1 10W60?
rikam jen takova uvaha

Napsal: 21 lis 2008 22:31
od raddy
fiat12PMR píše:jen takovy maly napad.. kdyz by to byla blbost tak to ignorujte... co do motoru lejes za olej? pokud pouzivas olej s viskozitou 40 tak je teoreticky mozne ze se v turbu nadmerne ohreje a strati mazaci schopnosti... nenapravilo by to pouzivani oleje napr. valvoline VR1 10W60?
rikam jen takova uvaha

cisty nezmysel.
Napsal: 21 lis 2008 23:05
od meerecheck
raddy píše:fiat12PMR píše:jen takovy maly napad.. kdyz by to byla blbost tak to ignorujte... co do motoru lejes za olej? pokud pouzivas olej s viskozitou 40 tak je teoreticky mozne ze se v turbu nadmerne ohreje a strati mazaci schopnosti... nenapravilo by to pouzivani oleje napr. valvoline VR1 10W60?
rikam jen takova uvaha

cisty nezmysel.
Ne tak uplne ... viz muj prispevek.
Napsal: 22 lis 2008 10:49
od fiat12PMR
raddy píše:fiat12PMR píše:jen takovy maly napad.. kdyz by to byla blbost tak to ignorujte... co do motoru lejes za olej? pokud pouzivas olej s viskozitou 40 tak je teoreticky mozne ze se v turbu nadmerne ohreje a strati mazaci schopnosti... nenapravilo by to pouzivani oleje napr. valvoline VR1 10W60?
rikam jen takova uvaha

cisty nezmysel.
v poradku byla to jenom uvaha

Napsal: 22 lis 2008 11:43
od blázen
souhlasím s raddym.. nesmysl..
Napsal: 22 lis 2008 14:41
od Libor12
Když nad tím uvažuji,když píšes že reklamace proběhla bez problémů a původní také funguje,všechno zkontrolováno...není to opravdu jen špatný kousek?? I garet může zkrátka vyrobit zmetek.
Napsal: 22 lis 2008 15:43
od raddy
hehe reklamacia bola dokopy 4x, to by nebola dobra vizitka pre garrett...
moja skusenost:
repas turba (klasicke klzne loziska), vydrzalo 5km, totalne zadrete, v podstate jazdene bez boostu, mosadz z loziska bola odreta na oske. to muselo zle mazat....bla bla, ved to poznate.
kupil som druhe nove turbo, nahodil bez akychkolvek uprav mazania, nemaze rovnako ako predtym, tlaci 1.4bar a jaksi sa stale nechce ani po 2 mesiacoch zadret....ak citatel pochopi co tym myslim....
Napsal: 22 lis 2008 19:25
od Taboo
Smazano
Napsal: 22 lis 2008 21:22
od Anděl
Jako když to čtu, tak si říkám, že nejsem sám, komu se všechno
Musím zaklepat, ale turbo DSM 18G-6SL2 od forced performance, zatím drží.

Napsal: 22 lis 2008 21:43
od bóďa
Taboo píše:Libor12 píše:Když nad tím uvažuji,když píšes že reklamace proběhla bez problémů a původní také funguje,všechno zkontrolováno...není to opravdu jen špatný kousek?? I garet může zkrátka vyrobit zmetek.
Ne, Garrett v zadnem pripade zmetek vyrobit nemuze (jejich technicka kontrola to jednoduse nepovoli). Kazda zavada anebo selhani jejich turbochargeru je zpusobena budto nespravnym pouzitim, provozem anebo instalaci jejich zakazniku. Beznou normou nekterych firem je - v pripade reklamace (po instalaci nejakym retardem) - repase turba nejakou mistni dilnou (namisto jeho poslani zpet do Garrett) a jeho nasledovne prodani nekomu jinemu (coz se nejspis stalo v pripade Krosmena). V pripade evropskych firem to je nejspis levnejsi reseni. Mohl bych temer z jistotou tvrdit, ze pokud by Krosmen dal na svuj vuz zcela novy originalni tovarni Garrett, ktery nikdy nebyl nekym repasovany, tak - pokud tam je adekvatni privod cisteho oleje - by s nim nemel sebemensi problemy...
pockej, chapu to dobre, ze ty si objednas u Garrettu novy turbo a oni ti muzou prodat jenom zrepasovany nejakou "mistni dilnou"??
Re: problém s turbem
Napsal: 23 lis 2008 11:10
od semysak
jasne ze muzou proc by ne, je to zrepasovany na jejich standard s pouzitim kvalitnich certifikovanych soucastek a vyskolenym personalem, takze to je originalni ve stejne kvalite, se zarukou bla bla bla, problem je treba ten ze v te mistni dilne to dela clovek co treba byl na skoleni ale je mu to uplne jedno a udela to podle sebe
Napsal: 23 lis 2008 21:13
od Krosmen
já se obávám jestli se mi pokaždý nevrátí to samí jen opravený turbo...jestli se to bude opakovat tak si turbo nějak označím a vyreklamuju ho popátý a budu chtít nový výrobek....
Re: problém s turbem
Napsal: 23 lis 2008 21:55
od semysak
Kolega v praci, driv pracoval v sagem servisu mobilnich telefonu, kde meli dve krabice na opravu a opravene telefony, oprava se provadela tak, ze se prohodily obsahy udelali k tomu protokoly a poslalo se to dal, potom se vratili penize pr 4x reklamaci ne kazdej totiz ty 4 treklamace vydrzi
Napsal: 23 lis 2008 22:35
od Taboo
Smazano
Napsal: 24 lis 2008 09:14
od elviiis
Myslím že použití oleje může maximálně snižít životnost ne způsobit to že se zadře téměř okamžitě... zmíněný přípda ze selenii bych řekl že to texako bylo prostě agresivní při rozpouštění karbonu a a velké množství karbonu v olejovém vedení se posunulo a přívod zacpalo... 10W40 je řekl bych standartní olej pro turbo motory pokud nelítáš na okruhu a nebo topspeed po dálnici...
v případě krossmena bych skusil napsat do garetu poslat jim vin svého turba a ať ti řeknou jestli to turbo dodali prodejci od něhož si to koupil pokud ne tak je dosti možné že se jedná o čínskou kopii kde jak víme se kopírují i vin kódy...
Napsal: 24 lis 2008 17:52
od honza 2.0 16v
je mi to divný,ale víc coupečkářů má problémy s GT28 garretem (nikdo to tady ještě pokud vím pořádně nerozjezdil,a když jo,tak ne dlouho i přes slavnej 300PS soft-protože hořely písty...)...že by čína ? vím o tom ,že jeden kousek neměl zcela rovnou osičku...pak si kup levnýho novýho garrtea...
Napsal: 24 lis 2008 18:19
od Krosmen
honza 2.0 16v píše:je mi to divný,ale víc coupečkářů má problémy s GT28 garretem (nikdo to tady ještě pokud vím pořádně nerozjezdil,a když jo,tak ne dlouho i přes slavnej 300PS soft-protože hořely písty...)...že by čína ? vím o tom ,že jeden kousek neměl zcela rovnou osičku...pak si kup levnýho novýho garrtea...
nevím jestli zrovna 31000 je málo za originální turbínu....ale máš pravdu zatim nikomu GT u nás nefunguje a nikdo s nim ještě nevyjel pokud je mi známo a to že ořej písty moc dobře vim z vlastní zkušenosti ale přesně vim proč se to stalo a stejnou chybu už neudělám.....
v hoškovicích jedno docela slušně jedoucí na skoro seriovém turbu jen s větším housingem kompresoru a větší kompresorovou turbínkou ale zato s většími úpravami vnitřku motoru docela zajelo...ale GT nic...oni všichni kopírují výše zmíněný cuffaro kit.....jinak origoš kit tady nikdy nikdo nekoupil ten podle kterýho se kopíruje se rozprodal načásti.....a ilan co jezdí s turbem z imprezi na tom je špatně s naladěnim-buď vše nebo nic....
Napsal: 24 lis 2008 18:41
od honza 2.0 16v
Milan letošek zcela vypustil -měl jiné zájmy,příští sezonu se snad objeví v plné síle (ostatně jako náš žluťák,pokud ho těsně před dokončením fáze 1 nerozprodáme po dílech...

)
Vemu-li to z jiný strany,tak peníze vynaložené na různé pokusy o rozumný uřízení motoru seriovou elektronikou jsme v našem a Milanově případě mohli ušetřit a rovnou pořídit pořádnou ŘJ (už na začátku nám to říkal a rovnou se i křižoval p.Albrecht,tak i všem tu známý člen..) -to je jaksi základ a výsledky by byly o dost jiný,HW na to má..
to Kejlisovo má stejný úpravy (nebo víceméně podobný,nedokážu přijít na to co by na tom 20VT udělali jinýho,krom změny vaček a "nebezpečně" okrájenýho setrváku) jako má Milan,či ex Marcelův červeňák...jen řízení motoru je mi neznámý

Napsal: 24 lis 2008 19:30
od Krosmen
co myslíš že tam je za chip......jako všudepřítomný cuffaro kopiát....já to vidim trošku jinak cuffaro nabízí za 2200.- éček 350PS kit na 20VT.....co víc řešit.....pak je to už stejně nahovno se spojkou a musí jít na řadu keramika.....co poloosy,Já sem je se 405 nm kroutil...teda jen tu levou.....