Stránka 1 z 1

Ostrek valcov olejom

Napsal: 26 lis 2008 13:10
od JRD McLAREN
Zdarek lidicky..


potrebujem spravit ostrek valcov z hlavnych lozisk ..
jedna sa o oplacky c20xe...

ide mi o to, ze jake trysky, prip. trubicky pouzit...
ze co by ste doporucili...

vrtanie nieje ani taky problem, ako to z coho pouzit trysky..

Re: Ostrek valcov olejom

Napsal: 26 lis 2008 14:27
od elviiis
JRD McLAREN píše:Zdarek lidicky..


potrebujem spravit ostrek valcov z hlavnych lozisk ..
jedna sa o oplacky c20xe...

ide mi o to, ze jake trysky, prip. trubicky pouzit...
ze co by ste doporucili...

vrtanie nieje ani taky problem, ako to z coho pouzit trysky..
mno spíše bych použil trysky z nějakého auta jež je má ale je otázka na co a zdali je potřebuješ...

Napsal: 26 lis 2008 15:03
od JRD McLAREN
No takto...

Nove ojnice nemaju "dierku" na ostrek vlacov...ako mali seriove..
Cize olej na valce potrebujem dostat inym sposobom..
cise sa navrta dierka "z hlavneho (klukoveho)" loziska
a tam by to chcelo dat trysku, ktora sa potom "dosmeruje" tak aby bol ostrek co najidealnejsii..

Onehda som na skodovke pouzil mosaznu trubku z pera,
ale tam je dierka cca 1.5mm ..co by mohlo byt privela...
Ideal by bol otvor 0.8 alebo 0.6mm..

Napsal: 26 lis 2008 16:26
od honza 2.0 16v
Taboo,pokud si dobře pamatuju tento ostřik rušil - nevím jestli si to ale pamatuju správně,jen vím z vlatsní zkušenosti,že vadná tryska má fatální vliv na tlak oleje-protéká už při malým tlak ua tak se dostatek oleje nedostává kam je třeba...

jinej názor zkušenýho motoráře specializovanýho na dvouvačkový fiaty/lancie (Guye Crofta) je ten,že trysky použít můžeš,měřitelných výsledků při zchlazení dna pístů (a tím pádem i případný oddálení detonací) však nedosáhneš... o spolehlivosti trysek též pochybuje.. postavil zkušební motor ,kde nepoužíval žádnej ostřik z trysky či dírek v ojnici a neměl problém,olejová mlha a rozstřik spolehlivě funkci plnil

Napsal: 26 lis 2008 17:59
od JRD McLAREN
no vobec mi nejde o schladenie piestu...
..ak by to aj nieco schladilo..bolo by to zanedbatelne..

ide mi o to, dostat nejaky ten olej na stenu valca..
aby sa mi nestalo ze to skrabne nasucho...

pretoze v originalnej ojnici, je tam ta dierka prave kvoli tomu..

a tiz mam v plane tuto tysku umiestnit napr. niekde v strede todo sedla salky..
stym ze do loziska sa musi spravit este jeden otvor...
takze povodny kanal ostane neporuseny..
a az by to robilo paseku...diera by sa jednoducho zaslepila novym losikom....
(o prip. poruchah sa rozpisovat nemusite)

prave zato hladam nieco z priemerom okolo 0.8mm..
napadla ma injekcna ihla..
ale akosi nevim ako by sa na tom tvrdom kove spravil nejaky ten zalis..
aby mi tu ihlu "nevyfluslo" von..
a tiez ako ju potom prihnut tym spravnym smerom, bez zalomenia..

Napsal: 26 lis 2008 19:15
od Krosmen
je to zbytečnost.... 8)

Napsal: 27 lis 2008 21:22
od JRD McLAREN
...taq jaa tedaa neviem..
mne mazanie zrovna ako zbytocnost nepriiide...

aled vravite ze sa tam olej aj tak dostane..

Napsal: 27 lis 2008 22:37
od Libor12
Nevím jestli je to zbytečnost. Na motoru který to má od výroby bych to nechal a který ne bych to nedával. :) jinak třeba 3s-ge motor atmo to nemá,3s-gte také ne. Ale 3s-gte carlos to má a tryska nestříka na dno pistu ale tvoří rozprasujici kužel oleje. Tak nevím.

Napsal: 28 lis 2008 16:28
od Krosmen
myslím že je to jen další zbytečnost která se může vysrat....nějak výhodu či nevýhodu nevidím.jak bylo poznamenáno když to tam je neřešit když neni tak taky nee....

Napsal: 28 lis 2008 22:30
od Taboo
Smazano

Napsal: 29 lis 2008 01:46
od Libor12
Taboo: s tvým vysvětlením víceméně souhlasím. Určitě s tím máš bohate zkušenosti a jsou pozitivní. Také předpokládám že asi do detailu neznás všechny typy motorů. Proto mi nesedí ta poznámka o použití na chlazení sériových pistu a když použijes kované je to ok. Ale konkrétně příklad který jsem uvedl což je 3s-gte carlos který má v autě elviiis má pisty kované a přesto jako jediný má trysky které rozstříkuji olejovou mlhu na stěnu válce a fungují od nastartování motoru. Nemají žádnou vazbu na určitý tlak oleje. Jediné co mě pak z toho vyplývá že buď má motor asi nedostatečné mazání nebo že je to opravdu jen kvůli vysokému zatížení. Neříkám,že ten motor je kdovíjaky konstrukční zázrak,ale zas tak špatný také nebude když se používal při rallye a pro pár trofejí jezdce dovezl.

Napsal: 29 lis 2008 09:49
od elviiis
mno co se motoru v carlosovy týče celkově si myslím že se výrobci zaměřili hodně na jeho životnost a je možné že ostřiky udělali prostě jako další pomoc pro zvýšení životnosti... Zatím ten motor nemám až tak prostudovaný ale jestliže stříká ostřik stále je možné má carlos celkově v okruhu větší tlak oleje , který počítá ze strátou tlaku na ostřicích. Musím říci že s tlakem oleje nemám ani při zahřátém oleji problém...

Napsal: 29 lis 2008 19:57
od JRD McLAREN
No ..situacia u mna je takaa....
ze CARRILLO ojnice su bez akejkolvek diery naboku..na ich spodnej strane..
..a nic do nich vrtat nemienim...(na to boli dooooost drahee)...

tiez viem, ze u motorov C20XE sa dost casto zvykne pouzivat olejove cerpadlo z Z20LET
a tlak oleja sa da upravit aj "silnejsou strunkov" na pretlakovom ventile v cerpadle..
a tiez je ale dost podstatny parameter "preitoku oleja", t.j. mnozstvo ktore cerpadlo precerpa za minutu...

a ako vidim, nikto tu asi tento problem na svojom motore neriesil..
ostrek olejom ked nepomoze, urcite neublizi, ak je robeny z rozumom..
(problem je ale zohnat spravne trysky)

Sustruznik co mi "vylepsuje hlavu" robil upravu na Omege 6V..
kde na Atmo blok prirabal trysky z TURBO motoru..
co ale boli original trysky z fabriky..

(este keby sa sa nasiel "dobrodruh" co urpavoval/kombinoval rozvody Motronic 2.5 a 2.8)

Napsal: 29 lis 2008 21:08
od Taboo
Smazano

Napsal: 29 lis 2008 21:27
od Anděl
Taboo píše:
Libor12 píše:Proto mi nesedí ta poznámka o použití na chlazení sériových pistu a když použijes kované je to ok.
Opet ti nesedi neco, co jsem nikdy nerekl:
Taboo píše:Z techto duvodu jsme (s pouzitim kovanych pistu) zacali bez jakychkoliv negativnich nasledku ty trysky odstranovat anebo pouzivat N/A bloky, ktere ty trysky nemaji.
Co se tyka tech 3sgte bloku, my jsme je v minulosti nekolikrat nahradili N/A 5s bloky (protoze jsou jednoduse silnejsi) bez ostriku. Podobne se pouzivaji N/A bloky (opet bez ostriku) treba v 1,000HP+ turbo Suprach.
Opet se budu (jako vzdy) opakovat, ty ostriky nejsou (vetsinou) v turbo motorech k nejakemu mazani sten valcu, ale jen a pouze k chlazeni pistu a zvyseni prevodu tepla (z pistu do oleje), coz je taky duvodem, proc mnohe turbo verze pouzivaji at uz vodni anebo naporovy chladic oleje. Pokud clovek zvysi odvod tepla pomoci zvyseni efektivnosti chladiciho systemu (hlinikovy radiator s vyssi kapacitou, termostat, vodni cerpadlo, etc.) a chlazeni oleje (hlinikova vana s vyssi kapacitou, vetsi anebo dodatecny olejovy chladic, etc.), tak se bez nejakych ostrikovacu pistu bez problemu obejde. Porad dokola... :(


Co je pro mě lepší. Na Eclipse je chlazení oleje řešeno vzduchem a na Talonu je zase voda.

Vychází mi jako lepší řešení dát do Eclipse chlazení oleje z Talonu(vodou) a posílit chlazení vody. Nebo je to naopak.

:?

Napsal: 29 lis 2008 21:38
od Taboo
Smazano

Napsal: 29 lis 2008 21:45
od Anděl
Taboo píše:
Anděl píše:
Co je pro mě lepší. Na Eclipse je chlazení oleje řešeno vzduchem a na Talonu je zase voda.

Vychází mi jako lepší řešení dát do Eclipse chlazení oleje z Talonu(vodou) a posílit chlazení vody. Nebo je to naopak.

:?
Pouzij to '90 oil filter housing (k chlazeni vzduchem) s vetsimi (pancerovymi) hadicemi a vetsim vzduchovym chladicem (coz ti soucasne o neco zvysi take kapacitu oleje). Ten vodni chladic oleje neni moc dobry a po jeho nadmernem pritazeni (jeho strednim sroubem) muze dojit k jeho vnitrnimu prasknuti (a nasledovnem michani oleje s vodou). Posileni chlazeni vody neni vetsinou nutne, ale ty plasticke krky radiatoru mohou nekdy prasknout. Hlinikovy radiator je v tomto lepsi...
Dík. 8)

Už tam mám chladič vody z Talonu, protože mi původní prasknul. :roll: Až budu motor zatěžovat více a bude tam tedy i motor z Talona( kované písty, ojnice, atd..) , tak počítám s instalací hliníkové chladiče. 8) Teď bych si jenom poškodil a stejně bych ho nevyužil.

Napsal: 30 lis 2008 22:11
od JRD McLAREN
..Tak som sa prave rozhodol..
ze na ostrek sa vykaslem..

potom co som sa pozrel..jak to tam vsade rozhadzuje olej...ked sa to toci...