Stránka 1 z 1

laděný svody

Napsal: 01 led 2009 18:40
od tom28
Ahoj chtěl bych znát Váš názor. Samozřejmě od lidí, který k tomu mají co říct.
Mám dá se říct seriový motor, který dostal oproti seriovému sání taktéž seriové sání ale z jiného modelu, který má větší průtokový profil. Záměna je odkoušena mnoha lidmi hlavně v neměcku, a je opodstatněná.
Konkrétně je použito sání z 2,5l motoru na motor o objemu 2,8. Jelikož je 2,8 v serii stavěná na střední otáčky a vyžší tocivý moment, tak použili ve fabrice sání s menším profilem než u motoru 2,5l. Tato úprava poskytne motoru výkonový narůst 10- 15 koní na úkor drobného poklesu toč. momentu. Chtěl bych také poupravit výfuk. Ale názory lidí který dělají motory tvrdí, že když už tak celý výfuk a dělat laděmé svody u motoru bez upravené vačky je také pomalu bez efektu.
Motor točí 6,5 tis a výkonový max asi tak u 6 tis. Chci jen vylepší výplach. Výpočty délky svodů na optimální dynamiku plynu neznám, a díky poupravenému zadního dílu výfuku, by to asi taky nemuselo fungovat, tak jak by mohlo. Je více otevřené, a i když jsou tam katy výfuk při jízdě bez plynu pobublává. Jestli je to důsledek většího výplachu díky menšímu odporu výfuku nevím.
Má smysl vytvořit delší primární větve výf. svodů, nebo je to zbytečnost. Samozřejmě za předpokladu, že budou tech. správně vyrobeny popř. koupeny.
Serie mi přijde totiž "nedostatečná" jestli to tak můžu říct.
http://cgi.ebay.de/Motor-M52-B25-Vanos- ... eile_Zubeh" onclick="window.open(this.href);return false;ör?hash=item360102830182&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318#ebayphotohosting
Díky

Re: laděný svody

Napsal: 01 led 2009 19:10
od Rendis
Výměnou sání,svodů a výfuku vyrobeného na míru (což je v ČR docela problém) dosáhneš tak malého nárůstu výkonu,že poměr cena výkon nemá naprosto smysl.

svody z e36/M3....cca.9t
výfuk-od svodů až po zadní díl...od 30t výš.
Pokud cheš jít cestou výkonu tak Ti každý rozumný řekne,ať si koupíš M3 nebo M5.
Vím o čem mluvím.....525 24v vanos ladím už 2 roky. :D

Re: laděný svody

Napsal: 01 led 2009 19:18
od honza 2.0 16v
v čr a problém? lidí v oboru tu máme dost...jen s časem díky velkýmu zájmu to není dobrý

udělej svody,jak už jsem jednou psal v tématu výfuky primár cca 60cm dlouhej,sekundární větve 20-30cm.Takovej svod s dlouhejma primárníma větvema funguje jako svod vše do jednoho,jen má příznivější průběh MK -hlavně musíš správně větve spojit ,ale to by šlo okoukat z nějakýho svodu.
Průměr jako kanál v hlavě či o 1-2mm větší (to má ale smysl u navačkovanejch motorů k potlačení zpětnýho proudění). sekundár o 2/3 větší...nebo vše do jednoho s délkou větví jako je součet toho co jsme uvedl..

podle vačky počítej s MK max kolem 4-5rpm..mohl byhc k tomu napsat víc,ale ještě mi klepou permonící do lebky

Re: laděný svody

Napsal: 02 led 2009 13:35
od Rendis
[quote="honza 2.0 16v"]v čr a problém? lidí v oboru tu máme dost...jen s časem díky velkýmu zájmu to není dobrý

udělej svody,jak už jsem jednou psal v tématu výfuky primár cca 60cm dlouhej,sekundární větve 20-30cm.Takovej svod s dlouhejma primárníma větvema funguje jako svod vše do jednoho,jen má příznivější průběh MK -hlavně musíš správně větve spojit ,ale to by šlo okoukat z nějakýho svodu.
Průměr jako kanál v hlavě či o 1-2mm větší (to má ale smysl u navačkovanejch motorů k potlačení zpětnýho proudění). sekundár o 2/3 větší...nebo vše do jednoho s délkou větví jako je součet toho co jsme uvedl..

podle vačky počítej s MK max kolem 4-5rpm..mohl byhc k tomu napsat víc,ale ještě mi klepou permonící do lebky[/quote]
A myslíš si,že samotná úprava výfuku přidá tolik kW,že to bude na 2.8l motoru znát? Těch pár koní za to nestojí.

Re: laděný svody

Napsal: 02 led 2009 15:31
od honza 2.0 16v
záleží jak moc je seriovej vejfuk špatně řešenej.. někdy stačí pár úprav (většinou spasování s kanálama v hlavě a trubkama v dalším dílu vejfuku+celkový zvětšení průměru děr..)
na litinovejch svodech a přinese to víc,než tvorba novejch svodů...

vemu li příklad mýho tipa , kde z výroby litinový svody měli dost nedostatků..tak jsme vzal do ruky vrtačku a brusku a za použití vhodnejch kotoučků a frézek jsem v těhto svodech upravil jednotlivý kanály -spasoval s hlavou, a na výstupu s trubkama- přitom jsme zvětšil průměr kanálů ve svodech o nějaký 2mm a na výstupu skor o 4mm...po montáži na auto jsem byl překvapenej ochotou motoru nechat se vytáčet a točit dál než 6000 což byl dřív takovej strop.....

Re: laděný svody

Napsal: 02 led 2009 19:36
od tom28
No je mi jasný, že to nedá 50 koní. Ale tak jak je znát instalace sání s vetším profilem, tak tohle by mohlo být znát taky. Motor od 4 tis, jde mnohem svižněji, než se starým sáním. Když budu počítat že je to 2,8 l motor, tak serie má asi 70 koní na litr. Z toho vyplývá, že motor má určitě výkonové rezervy. Z fabriky pokud nejde o M verzi, tak to určitě nedude do detailů vypracované. Konktrétně svody u motoru, jsou při prvním ohybu doslova prolomené do sebe a to min o 1/3 svého průměru. Možná bych to ve svěráku ohnul líp. Na každém válci je to ale jinak prolomené, tak o funkčnosti bych pochyboval.
Kdybych se přeci jenom rozhodl to začít vyrábět, je mi někdo schopný říct, kolik by ty primáry měli být dlouhé "myšleno od ventilu", pokud bych chtěl aby motor pracoval nejlépe v ot. od 4-6 tis. Průměr kanálu bych změřil.
Pokud mám správné info, tak dobře laděný svod v určitých otáčkách pracuje ku prospěchu a v určitých zase ne.
Dokonce u závodních motorů výkon roste skokově a to klidně v pěti skocích od volnoběhu do plných otáček.

Re: laděný svody

Napsal: 03 led 2009 09:10
od Taboo
Smazano

Re: laděný svody

Napsal: 03 led 2009 14:13
od tom28
Ok tak jestli jsem pochopil, tak vytvorit 2 identické svody na dva motory se stejným obsahem ale ruzných vaček, venti. vůli, délek sání, odporu zbylého výfukového systemu a bůh ví čeho budou výsledky naprosto odlišné. To je pochopitelné. Znamená taky ale, že lidi kteří mají nějaké zjednodušené výpočty na základě délka, průměr potrubí, a objem na každý válec vyrábí svody dá se říct bez jistoty míry funkčnosti. A o nějkakém " inpulzním vyplachvání" cíleném na urč. otáčky je jen věc náhody?
Každopádně výroba dlouhých primárů tedy zlepší výplach motoru.
Jen nevím jak to udělat, když mám výfuk vedený ve dvou trubkách " jedna pro 3 válce" tak bych motal 3 a 3 primáry. Ale pod podlahou jsou už rezonátory a katy na stejné urovni, čož by každá větev měla jinou vzdálenost k první výrazný restrikci. Nebo jediná možnost je 6 do jedný a celé překopat?

Re: laděný svody

Napsal: 03 led 2009 20:03
od Taboo
Smazano

Re: laděný svody

Napsal: 03 led 2009 22:47
od Rendis
Já pokud seženu šikovnýho mechoše tak budu dávat na 2,5l svody z M3.Předpokládám,že ty jsou spočítáné lépe než sériové.Ale je mi jasné,že to také není ideální.

Re: laděný svody

Napsal: 08 led 2009 13:02
od elviiis
No ovšem M3 má větší objem vyšší MK vyšší výkon a vyšší použitelné otáčky takže si nejsem jist zdali to bude na 2.5 k něčemu...

Re: laděný svody

Napsal: 08 led 2009 20:27
od tom28
To máš pravdu, ale jak tady vyznělo, tak krátké svody, jsou pro spectrum otáček, které většina motorů ani zdaleka nedosahuje. Když koukneš na svody které má M3 e36 3L tak zjistíš, že jsou dost dlouhé, oproti svodům, které nabízí komerční shop. Konkrétně na můj motor za ně chtějí asi 20k a jsou asi poloviční délky.
Takže lepší vrabec v hrsti něž ..............

Re: laděný svody

Napsal: 08 led 2009 22:20
od elviiis
Tak to asi jo ale lepší je sehnat znuděného kámoše s COčkem a na výkend se zavřít s tenkostěnýma trubkama a kolenama do garáže :D a gdyž to bude good tak si je necháš hezky naohýbat z jednoho kusu...

páč znuděnej kámoš s COčkem ti přes ty sváry udělá dusítko :lol: