Stránka 1 z 1

těsnění pod hlavu

Napsal: 20 led 2009 23:53
od fokr_jr
dnes sem se pokousel slozit motor, byla dole hlava, po kompletnim nastrojeni to nechtelo chytit, tak sme sli po jiskre, benzinu, rozvodech, kabelech... vse bylo jak ma byt az na komprese, to sme prikladali studenymu motoru, co si este nenatah olej, ale po pul hodine marnyho startovani uz ani tohle neplatilo, takze znova hlava dolu, ventily drzi, krouzky drzi, tesneni bylo krasne obtiskly jak melo byt a ani po druhym slozeni (se stejnym tesnenim) to necaplo a opet se to toci jako by tam nebyly svicky - proste bez komprese...
jinak Mu 125Nm, 10 sroubu, hlava lapovana a kontrolovana - frezovana nebyla, tesneni Ajusa nove...

a tet k mojemu dotazu :

Stalo se vam nekdy nekomu, ze by novy tesneni pod hlavu bylo vadny? jinak si nedokazu vysvetlit proc to necaplo kdyz vse tam je, jen to proste nejede :cry: :cry: :cry: a hlavne se mi vubec nechce to sundavat po treti......

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 21 led 2009 03:12
od misokgb
Ja menil pred trema tydni a na brnk v pohode... Skontroluj poradne rozvody - kdyz spatne chodi ventily tak muzes stracet kompresi, treba jen o zub uz to muze blbnout! Jinak hlava tlakovana, jestli nema mirkopraskliny? Stejne ale to naskocit by alespon mnelo :|

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 21 led 2009 06:21
od Taboo
Smazano

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 21 led 2009 07:41
od elviiis
v první řadě je též špatně to těsnění ajusa... na daihatsu mi fouklo asi po 20km na nissanech též nevydrží a na koltu gti fouklo asi 3km...

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 21 led 2009 09:37
od Nightmare
měl bych dotaz..

for Taboo

když koupím nové HLA (hydraulic lash adjusters) tak je mám do hlavy dát úplně prázdné? ve workshop manualu totiž píšou "after removing HLAs, store them upside down in oil, before reinstalation.

o vyprazdňování nic nezmiňují, tak abych neudělal nějakou blbost a nedopadl podobně..
dík moc

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 21 led 2009 10:37
od Zemi
elviiis píše:v první řadě je též špatně to těsnění ajusa... na daihatsu mi fouklo asi po 20km na nissanech též nevydrží a na koltu gti fouklo asi 3km...
Ja dal Ajusu na Rovera a drzi i po 5tkm s 1bar tlaku... :o)

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 21 led 2009 10:46
od elviiis
Zemi píše:
elviiis píše:v první řadě je též špatně to těsnění ajusa... na daihatsu mi fouklo asi po 20km na nissanech též nevydrží a na koltu gti fouklo asi 3km...
Ja dal Ajusu na Rovera a drzi i po 5tkm s 1bar tlaku... :o)

Tak to nevím na roveru je stále origo a drží... lae na daihatsu kleklo při 0.7bar a na sériovím míšáku též pak jsem dal na daihatsu victor reinz je od nich celá sada těsnění pro charade a drží...

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 21 led 2009 14:42
od fokr_jr
praveze tohle tesneni, stejnej typ na stejnej motor od stejnyho dodavatele sem delal uz asi 8krat a vzdy naprosto vpohode, zadny problem sem s nim nemel... a vim jiste, ze rozvody preskoceny o 3 zuby na tomhle aute me nechaj nastartovat, nepotka se to, jen to moc nechce jet... uz mi rozvodak preskocil... :roll:

zkusim to co napsal Taboo, dekuju za rady, pak dam vedet jak sem dopad...

to auto do dilny normalne prijelo, komprese melo (sice mozna vselijaky, ale MELO), jelo, vse vpoho, jen fouklo tesneni na olejovym kanalu, proto sem to menil, ale to bylo starim (cekal sem to driv ci pozdejc...) a aby mi znicehonic odesly krouzky na motoru, co mel tejden sundanou hlavu a nikdo se na nej ani blbe nepodival, to se mi nezda...

sou tam hydrostely, tak doufam, ze to bude nekde tam, nechci to sundavat zase...

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 21 led 2009 18:29
od Taboo
Smazano

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 21 led 2009 19:57
od fokr_jr
tak uz to konecne vrci... jen nejede, ale to uz je dalsi vec...
rozvody bylo 100%, jak sem je sundal, tak sem je vratil, takze to to nebylo...

sundal sem vacice, zatocil klikou a komprese sem nasel, tak sem sel po hydrech... nakonec po nekolika telefonech jsem prisel i na to jak hydrostel rozebrat, umejt v benzinu a opet slozit... pote opet slozit hlavu a hura...
Taboo píše:...Jedine takto budes mit jistotu, ze ty HLAs nejsou "prepumpovane" a nedrzi nektere ventily trvale castecne otevrene.
a presne tohle byl problem u me... proste zustavaly otevreny, takze tesneni Ajusa je v poradku :) a motor opet vrci...

jen sem to teda nenechal vrnet v zavrenej garazi ale vzal sem to na lehkou vyjizdku po okoli, po cca 5km lehkou nohou na minimalnich prooznich otackach hydra krasne ztichly... uz sme se v aute i slysely :lol:

a po navratu do garaze sem obevil pod autem tohle
Obrázek

nekonecnej pribeh... :roll:

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 22 led 2009 00:01
od Nightmare
:Taboo

Díky moc. Právěže jsem nebyl schopný o HLA najít nějaké relevantní informace. Co jsem se ptal lidí, tak někdo tvrdil že musí být tvrdé, jinak jou už v háji, jiný zas že musí jít vymačkat.. ale že je jedno jak je tam dám, že se to nějak samo rozchodí.. :(

Vím sice jak to funguje, co to dělá, z čeho se skládá a teď konečně i nějaké praktické info jak s tím zacházet :)

Od té doby co jsem naposled složil motor mám totiž problém se startováním (dlouho to točí) a taky výkon není jak by měl být.. Vidím to jasně právě na ty hydra a rovnou dám všech 24 nových. (docela rána :( )

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 22 led 2009 02:47
od misokgb
Hosi nestraste s tou Ajusou :( Ja som znizil makovicu o 0.7mm, mam lestene kanaly, a vacky a ventily po GO, ale auto mi teraz stoji kvoli spojke. Tesnenie mam Ajusu, najazdene tak 30km, ale ked vymenim spojku, tak zase chystam kapky na motor, tak snad to tesnenie vydrzi :kladivo:

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 22 led 2009 06:02
od Taboo
Smazano

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 22 led 2009 19:59
od Idaho
Zemi píše:
elviiis píše:v první řadě je též špatně to těsnění ajusa... na daihatsu mi fouklo asi po 20km na nissanech též nevydrží a na koltu gti fouklo asi 3km...
Ja dal Ajusu na Rovera a drzi i po 5tkm s 1bar tlaku... :o)
přesně tak, s Ajusami jsem nemel nikd yžádné rpoblémy ( pokud se dobře a pečlive nainstalvoali ) a dokonce vím o asi 4 200Sx které s nimi jezdí a bez problému. Dobře nasazená Ajusa vydržela na MK3 i tlak na hranici 1bar..

Mnoho EU i JPN výrobcu používá AJUSU v provovýrobe a problém ys nimi nejsou takže asi to bdue v nečem jiném ( já třeba nevím o voze který by měl při sjezdu z linky tesnení od Goetze nebo Elringu :) )

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 22 led 2009 20:19
od Zemi
8) A navic stoji nejmin. :D

Re: těsnění pod hlavu

Napsal: 22 led 2009 23:14
od Nightmare
Taboo:

Ty hydra nechci měnit jen proto, že cvakají - tento problém už jsem vyřešil. Dal jsem nový pístek regulátoru tlaku oleje a mezi pružinku a pístek podložku. Takže jsem zvýšil tlak oleje a hydra krásně stichly. i když ne úplně dokonale.

Měnit je chci proto, že je to směs hyder asi ze tří motorů (prostě jsem je roztřídil na ty, co už byly vydřené a ty co nešly vypustit.. a navybíral jsem 24 co se zdály nejlepší. Jenže některé mají najeto 250 000, některé 350 000.. některé raději ani nevědět. Takže když se teď naposled chystám rozdělat motor a sundávat hlavy, tak chci dát komplet nové ať už do toho nikdy nemusím hrabat. Je to poslední věc, kterou jsem v rámci GO nevyměnil :)