Stránka 1 z 1
olej pro turbo
Napsal: 23 led 2009 14:28
od tsin
ahoj neslo by sebou nejake problemy pripojeni privodu oleje k turbu na diru od merice tlaku oleje? ze by se do te diry na bloku dalo "hydroTéčko" a napojil se na to ten senzor i hadicka pro turbinku? diky
Re: olej pro turbo
Napsal: 23 led 2009 21:12
od ladis.biker
tsin píše:ahoj neslo by sebou nejake problemy pripojeni privodu oleje k turbu na diru od merice tlaku oleje? ze by se do te diry na bloku dalo "hydroTéčko" a napojil se na to ten senzor i hadicka pro turbinku? diky
no já to takhle měl na sieře a šlapalo to v pohodě. záleží na tom jak máš velkej průměr toho kanálku, aby se k turbu dostal dostatečný tlak a tudíš i množství oleje.
vypadá to takhle:
http://i303.photobucket.com/albums/nn13 ... CT0007.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: olej pro turbo
Napsal: 23 led 2009 21:32
od tsin
ladis.biker píše:záleží na tom jak máš velkej průměr toho kanálku, aby se k turbu dostal dostatečný tlak
cim mensi prumer tim vetsi tlak

(ale mensi objemovej prutok)
uvidim jeste popremyslim..
Re: olej pro turbo
Napsal: 24 led 2009 00:28
od kentoya
v každém případě jak budeš mít na vstupu oleje do turba větší dírku jak 1,6mm tak půjde tohle turbo do kytek
pokud by jsme si špatně rozuměli, tak použij restriktor neboli mezikus s dírkou o průměru 1,3 až 1,6 mm
Re: olej pro turbo
Napsal: 24 led 2009 00:54
od tsin
vstup do turba je jasny a je dany. jde jen o vystup z motoru
Re: olej pro turbo
Napsal: 26 led 2009 19:16
od Taboo
Smazano
Re: olej pro turbo
Napsal: 15 úno 2009 11:23
od Fifi
Ahoj, chystám se "vzít" olej pro turbo hned za zubovým čerpadlem (pro mě nejjednodušší na výrobu) a tudíž jediným filtrem kterým olej projde bude sítko v sacím koši vany a to se mi zdá nedostatečné. Zaujala mě Taboova zmínka o jakémsi "mezifiltru" ale nemůžu nic najít... Nedal by se takto použít celokovový benzínový (in-line) filtr nebo je nevhodný, případně jak často by se musel měnit? Díky za odpověď .
Re: olej pro turbo
Napsal: 15 úno 2009 19:19
od Taboo
Smazano
Re: olej pro turbo
Napsal: 15 úno 2009 20:25
od Fifi
Díky za odpověď. Co ten benzínový filtr, ten by se opravdu nedal použít? Jde mi o to, že by byl za zlomek ceny a jelikož se nejedná o žádnou Hi-End aplikaci, ale o takový pokus (s nejistým výsledkem), tak by se mi spíše už vyplatila podložka pod origo filtr z které bych bral už čistý olej než tohle... Jen tak pro ilustraci:

Re: olej pro turbo
Napsal: 16 úno 2009 10:42
od Taboo
Smazano
Re: olej pro turbo
Napsal: 16 úno 2009 12:18
od Fifi
Tak nějak jsem tušil, že bude problém právě v propustnosti, napovídá tomu už to, že olej a benzín mají hodně rozdílnou hustotu (tekutost). Budu asi muset najít filtr s co největší filtrační plochou abych tu propustnost alespoň trochu dohnal... Ještě poslední otázka, je možné, aby nastal nějaký chemický problém? Myslím tím jestli se náhodou po nějakém čase nemůže začít filtrační vložka rozpouštět, bortit nebo něco podobného? Díky.
Re: olej pro turbo
Napsal: 16 úno 2009 17:09
od Taboo
Smazano
Re: olej pro turbo
Napsal: 16 úno 2009 18:35
od Fifi
Taboo píše:To by ti opravdu moc nepomohlo. Pokud ten filtr nepropusti vetsi castice, nez 10 microns na plose 1x1", tak je take nepropusti na plose 1x1'. Filtry s vyssi propustnosti (= to, co potrebujes) se pouzivaji vetsinou coby mezifiltry pred palivovym cerpadlem, ne za nim. Jdi proste po propustnosti v microns, ne velikosti filtracni plochy. Velikost filtracni plochy bude jen urcovat frekvenci nutnosti jejiho vycisteni anebo vymeny.
Jistě, je mi jasné, že pokud má filtr danou propustnost, tak ať je plocha jak chce veliká, projdou jen částice menší než je daná propustnost filtru.Myslel jsem ale, že když např. zdvojnásobím plochu, tak dosáhnu menšího odporu filtru vůči částicím které filtrem projdou, a tím i zvětším množství oleje, který se dostane (za stejný čas) k turbu... Stejně se ale pohlédnu po něčem s propustností 80-150mikronu jak jsi psal...
To all: Kdyby jste o něčem vhodném věděli a bylo by to za cenu okolo ceny standardního palivového filtru, tak bych byl vděčný za informaci, odkaz atd... Díky.
Re: olej pro turbo
Napsal: 18 bře 2009 23:52
od tsin
ahoj resime jednu stavbu turbomotoru a vali se nam v garazi jeden novy oil cooler ale pouze 7row
je to tenhle

a tak premyslim jestli by nekladl (pri zapojeni pred turbo) moc velky odpor a to nevedlo k nejakym ztratam??
jeste podotykam jeho rozmery..
- Overall Size: 8.25"x2"x2"
- Core Size: 6.5"x2"x2"
- Inlet & Outlet: 3/8"
- Inlet Outlet Center Distance: 5"
- Rows: 7
- Material: 100% Aluminum
diky, Tom
Re: olej pro turbo
Napsal: 19 bře 2009 08:49
od ladis.biker
nemyslím si, že by mohl nějak vadit průtoku oleje do turba. ale řešl bych spíš chlazení oleje pro celý motor než jen pro turbo
Re: olej pro turbo
Napsal: 29 dub 2009 22:41
od Libor12
Mám otázku. Řeším instalaci turba. Přívod oleje o dostatečném tlaku mám vyřešeny. Jelikož zmínku o dodatečném malém filtru mezi 80-150 mikrony jsem viděl vícekrát rozhodl jsem se také jej také instalovat. Má sítko 100mikronů z nerez oceli. Teď otázka. Co když se ucpe? Čidlo tlaku oleje je jinde a snímá tlak v motoru,takže by mohlo dojít k situaci kdy tlak v motoru bude ale tento se ucpe a turbo je po smrti. Jelikož mám plně programovatelnou jednotku a na ní ještě pár volných vstupu,tak bych ještě za dodatečný filtr instaloval čidlo tlaku cca 1bar a jednotku nastavil tak aby při poklesu pod 1bar odpojila zapalování a tím by snad nemělo dojít k poškození turbo. Má to smysl nebo je to zbytečnost?
Re: olej pro turbo
Napsal: 30 dub 2009 07:54
od Taboo
Smazano
Re: olej pro turbo
Napsal: 30 dub 2009 14:30
od Libor12
Děkuji za názor Taboo. Turbo je GT28RS,neni z nejdražších ale také není nejlevnější. Čidlo je otázka par korun,a ja budu o trochu klidnější.

ještě malá otazka.. na motor jsem umístil výměník olej/voda pro stabilizaci teplot obou kapalin plus olejový chladič. je lépe vzít přívod oleje přímo o te teplote tak jak jde z motoru nebo až poté co projde výměníkem? prozatím to mám za ním. Tvůj názor?
Re: olej pro turbo
Napsal: 02 kvě 2009 16:58
od Boháček
taková poznámka, možná trochu mimo, protože nevím, jak se ta jednotka programuje a jaké má možnosti.
ale takovehle nastaveni by defacto zabránilo startu motoru, protože je-li tlak nižší než 1bar - odpojí zapalování
je-li odpojené zapalování - je tlak nižší než 1bar
Re: olej pro turbo
Napsal: 02 kvě 2009 18:12
od Libor12
Fail/safe funkce lze nastavit pro různé režimy motoru. Třeba to hlídání tlaku od 2k do max rpm. Takže při startu nic hlídat nebude.