Stránka 1 z 1

Výroba kardanu

Napsal: 23 led 2009 20:08
od macomb
Ahoj, mám takový dotaz, přemýšlím o výrobě kardanu výměnou za stávající na mém 3000GT, který už má značně opotřebovaný uložení(carrier bearing), který by byl z jednoho kusu a bez uložení. Našel jsem na 3sx.com náhrady dvoudílné(hliník, karbon http://www.3sx.com/store/comersus_viewI ... roduct=643" onclick="window.open(this.href);return false;) nebo i jednodílné(karbon http://www.3sx.com/store/comersus_viewI ... roduct=644" onclick="window.open(this.href);return false;). Výrobu by zajišťoval kamoš, který na to má zázení a nebyl by to problém. Má smysl se pokusit vyrobit v "domácích" podmínkách, nebo raději vyměnit uložení a nechat kardan původní. Na co si dát případně pozor při výrobě a jak by se mohl výsledný neuložený kardan chovat a jaký by měl vliv na transfer case a diferák? Já osobně strojař nejsem a kamoš zase nemá s výrobou kardanů zkušenosti. Ale láká ho zkusit něco nového a mě by to přišlo na cenu materiálu a nějakou lahvinku :wink: Pravděpodobný materiál bude ocel nebo hliník. Za jakoukoliv připomínku nebo nápad předem díky.

Re: Výroba kardanu

Napsal: 23 led 2009 20:49
od kentoya
zrovna jsem řešil s kardanářem kardan na 3000gt a jelikož je dlouhý 2,2m tak to dělat nebude ani za zlatý prase jako jednodílný, že při té délce už končí všechna sranda

Re: Výroba kardanu

Napsal: 23 led 2009 21:10
od NeviM
kdyz uz jste u tech kardanu, komu mam sverit kardan (dvoudilny) na vymenu toho stredovyho ulozeni s loziskem a vyvazeni nejlepe ve strednich cechach? a kolik se tak za takovy veci uctuje? sem se byl zeptat v renaultu kolik chtej za to stredovy lozisko a oni mi rekli ze vedou jenom s celym kardanem samozrejme za nesmyslny peniz :savle:

BTW: z veho vseho se delaj kardany? ja mam tu prvni pulku plechovou a druhou z nejakyho kompozitu, ale ma to jinou strukturu nez karbon, takze si tipuju kevlar (pac nevim jak kevlar vypada, tak si myslim ze to je ono :lol: )
Obrázek

Re: Výroba kardanu

Napsal: 24 led 2009 05:46
od misokgb
Velmi dolezite je VYVAZENIE kardanu, v strednych cechach ti neporadim, ale tu na Slovensku je to kardanservis.sk su tusim z Martina, alebo Ziliny neviem presne. Brat tam poslal svoj 2.4TD kardan stary, k tomu nove kupene hardy + stredove lozisko aj s gumovy ulozenim. Vyvazili to dynamicky, poskladali, strekli komaxitom... Uctovali si za cistu pracu cca 3000Sk, demontaz, montaz, vyvazenie + doprava...

Ja som tiez chcel riesit nahradu kardanu, kedze moja Alfa ma az 3 :? hardy spojky, ktore dost casto odchadzaju, a sice mam porsche system transaxle - kde sa kardan toci otackami motora a stale, takze dost trpi a tym aj vsetky silentbloky a pod. Robit z jedneho kusu neviem, nikto mi to vyrobit nevedel a bolo by to vraj nenormalne nakladne... Ja som akurat rozmyslal, ze miesto strednej hardy spojky, dat kardanovy kriz, pisal som do jednej CZ firmy, ale neodpisali mi a aj to je vraj kur\/a nakladne prerobit to... Takze neostava nic ine, len menit dotrhane hardyspojky :mavani:

Re: Výroba kardanu

Napsal: 24 led 2009 07:23
od Fugo
ml tuning, kardan servis, pobočku mají v Praze na výpadovce směr Úvaly.

Re: Výroba kardanu

Napsal: 24 led 2009 19:15
od Boháček
největší problém je vyvážení, uvědom si, že od většího převodu než 1:1 má kardan víc otáček než motor
většinou na 5. někdy je i 4. rychlejší

zkus to tady
KARDAN SERVIS PRAHA

Technologický park Běchovice
Podnikatelská ul., 190 11 Praha 9 -Běchovice
tel: +420 724 104 105

Re: Výroba kardanu

Napsal: 24 led 2009 21:13
od Taboo
Smazano

Re: Výroba kardanu

Napsal: 24 led 2009 22:29
od Ludwig
By mě zajímalo jakým způsobem je konstruována ta carbonová kardanka, že se ta tyč od toho kloubu neuškubne... :shock:

Re: Výroba kardanu

Napsal: 25 led 2009 00:46
od kentoya
to vyplnění jsem taky zkoušel a je to 50/50, někdy pomůže někdy zhorší

Re: Výroba kardanu

Napsal: 25 led 2009 04:32
od MarauderZ28
karbonovej válec je nalepenej na konce s "čůrama" aspoň tak to dělaj v kardan servisu, jinak zajímavý je že V6 Camaro má dvoudílnej se středovým uložením V8 Camaro má jednodílnej bez uložení, v jedný starý knížce o úpravě starejch amerik psali že jednodílnej bez uložení = nejmenší ztráty, zajímavý pak že teda mnohem slabší V6 ho měla půlenej a druhá věc jakou výhodu když teda oželím ztráty mi dvoudílněj design s uložením poskytuje oproti jednodílnýmu ......

P.S: by mě zajímalo zda by šla použít tadyhlecta metráž normal koupit trubku ufiknout konce kardanu a ty zasadit do trubky nebo trubku do nich to už je fuk asi, zalepil bych to nějakým kvalitním lepidlem (např. GM používá lepidlo s příměsí oxidu titanu a je to fakt brutal "cement") a pro jistotu bych to vybavil nějakou pojistkou - závlačkou nevěřím, že by se to utrhlo a pokud se zvolí správně pevná trubka musí to fungovat ne ?

http://www.havel-composites.com/shop/10 ... -list.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Výroba kardanu

Napsal: 25 led 2009 11:35
od Taboo
Smazano

Re: Výroba kardanu

Napsal: 25 led 2009 12:56
od macomb
Děkuji moc všem za informace, jsem zase o něco chytřejší. :wink: Takže asi zkusíme výrobu toho dvoudílného a ponecháme jedno uložení, popřemýšlím i o výrobě těch pevných uložení motoru. Vzhledem k tomu, že podvozek je zatím sériový(pouze snížený tein pružinama, samozřejmě s ním mám nějaké plány, ale zatím je to hudba budoucnosti), takže vliv uložení motoru a diferáku asi nebude to nejdůležitější, ne? :D

Re: Výroba kardanu

Napsal: 25 led 2009 17:50
od NeviM
Fugo píše:ml tuning, kardan servis, pobočku mají v Praze na výpadovce směr Úvaly.
jj, o tech uz jsem myslel slysel, nekdo mi rikal, ze jsou drahy, ale spolehlivy, tak jsem jim ted napsal mejla a uvidime 8)

Re: Výroba kardanu

Napsal: 26 led 2009 18:51
od Taboo
Smazano

Re: Výroba kardanu

Napsal: 26 led 2009 19:38
od macomb
Taboo píše:
macomb píše:Děkuji moc všem za informace, jsem zase o něco chytřejší. :wink: Takže asi zkusíme výrobu toho dvoudílného a ponecháme jedno uložení, popřemýšlím i o výrobě těch pevných uložení motoru. Vzhledem k tomu, že podvozek je zatím sériový(pouze snížený tein pružinama, samozřejmě s ním mám nějaké plány, ale zatím je to hudba budoucnosti), takže vliv uložení motoru a diferáku asi nebude to nejdůležitější, ne? :D
Temi pevnymi ulozeni motoru jsem myslel jen tvrdsi silentbloky, ktere zabrani jeho prilisnemu pohybu. Naopak, vsechny crossmembers (a to i zadniho differencialu) uloz k chassi opravdu napevno - pres ocelove anebo hlinikove pouzdra, ktere vymeni ty puvodni OEM silentbloky. Jen velice malokdo to takto dela (protoze to je velice pracne), ale u DSM/3S vozu to je zpusob, jak naprosto izolovat pohyblive komponenty podvozku, vyrazne zlepsit chovani a jizdni vlastnosti vozu a soucasne i bez problemu pouzit 1-kusovou kardanovou hridel. Pokud se na ten vuz podivas zespodu, tak zjistis, ze cele to chassi tam jaksi jen "plave" na ctyrech crossmembers a motor s prevodovkou, rozvodovou skrini a zadnim differencialem si tam za jizdy skacou jak se jim zachce. Mnohdy se ty crossmembers pohybuji v uplne jinych smerech diky odstredivym silam a nerovnostem povrchu vozovky, coz pote meni uhly te kardanove hridele a soucasne take ubira praci, se kterou by se mely potykat swaybars, pruziny a tlumice. Ulozeni tech chrossmembers napevno take vyrazne zpevni cele chassi a podstatne snizi jeho krouceni. Samozrejme, az budes delat ten podvozek, vymen vsechny silentbloky vsech ramen za tvrdsi.
Spodek auta jsem viděl, ale zatím příliš podrobně ho nezkoumal, ale i na to dojde (první půjde jiný výfuk, poté se vrhnem na ten kardan). U toho uložení motoru jsem si nebyl až tak jistej, dobře že jsi mi to upřesnil :wink: Na uložení těch crossmembers se určitě podíváme, neměl by to být velký problém vyrobit. Na tohle jsem ještě nikde nenarazil, že to má takový vliv, takže je to pro mě naprosto nová věc, ale dám na tvou radu. S tvrdýma silentblokama na podvozku rozhodně počítám.

Re: Výroba kardanu

Napsal: 27 led 2009 07:53
od Taboo
Smazano

Re: Výroba kardanu

Napsal: 27 led 2009 16:41
od macomb
:shock: S tou eliminací AWS jsi mě překvapil, měl jsem za to, že by to mělo spíš pomáhat jízdním vlastnostem, ne naopak. Jestli ti to nevadí, tak mi to prosím osvětli. A má ta eliminace smysl i v případě sériového podvozku, nebo až po vylepšení(coilovers, pur silentbloky apd.)? Děkuju

Re: Výroba kardanu

Napsal: 28 led 2009 01:41
od Taboo
Smazano

Re: Výroba kardanu

Napsal: 28 led 2009 08:57
od macomb
Taboo píše:To jsem napsal trochu nevhodne jen z meho pohledu. Existuji vpodstate tri druhy lidi: kteri ten AWS miluji, kterym nevadi (a tvrdi, ze to ani nepoznaji) a kteri ho nemaji radi. Ja jsem vlastnil '91 VR4 & '96 Stealth R/T TT (ktery neprisel s AWS) a to VR4 se s tim AWS kazdopadne na muj vkus chovalo nad nejakych 35 mph velice "divne". Stejny AWS pouziva i Galant VR4 (Evo 0). Je to snad jen otazkou osobnich preferenci. Osobne, ja nemam moc rad ABS, AWS, traction control, aktivni clanky a vpodstate vse, co mi ma nejak "pomahat" a nahrazovat me ridicske schopnosti a inteligenci. Samozrejme, pokud ti ten AWS vyhovuje, tak ho zachovej.
Aha takhle. No, já mám AWS dost krátce na to, abych mohl soudit jestli mi vyhovuje, nebo ne. Měj jsem doposud zatím auta bez aws, tak mi to chování připadá zvláštní, ale ještě ho zkusím, jestli si na něj zvyknu. Doufám, že se s ním dostanu letos na okruh, abych ho trochu protáhl a zvykl si na něj. Je to pro mě novinka a uvidím jak se s tím sžiju, a případně jej zkusím odstranit. Nevadí, že jsi to psal ze svého pohledu, aut ti prošlo rukama hodně, takže máš hodně zkušeností a můžeš to porovnávat. Ale nejsem žádnej závodník, chci ho mít pro zábavu, tak uvidím, co mi tu zábavu poskytne lepší. Dík