Stránka 1 z 1
Kompresní poměr
Napsal: 09 úno 2009 22:43
od Mr_xx
jednoduché otázky....
Coto je?
Proč se zvyšuje?
Čim se zvyšuje? - Jak?
(možná o sekci vedle...)
Re: Kompresní poměr
Napsal: 09 úno 2009 22:50
od Takeshi
poměr mezi nasátou a stlačenou směsí
tušim nafty je maj podstatně vyšší
Re: Kompresní poměr
Napsal: 09 úno 2009 22:53
od Mr_xx
př.:
12:1
Re: Kompresní poměr
Napsal: 09 úno 2009 23:10
od JonnY
je to pomer medzi objemom valcu (zdvihovy objem + spalovaci objem) ked je piest v hornej uvrati, a ked je v dolnej uvrati.
cize pri kp 12:1 ked mas piest v dolnej uvrati, tak do valcu nalejes (placnem) 12litrov a ked je v hornej uvrati tak len 1 liter
Re: Kompresní poměr
Napsal: 09 úno 2009 23:42
od Libor12
Řešilo se to tu x krát. Stačí projít dvě stránky zpět nebo použít funkci hledat.
Re: Kompresní poměr
Napsal: 10 úno 2009 08:37
od honza 2.0 16v
v 99% případů stačí seriový KP,pokud neměníš vačky za jiné..v případě že ji zvýšíš na seriovým motoru tak decentně vylepšíš tepelnou účinnost motoru (do 3%) a trochu výkon..jediný na čem pak pujde poznat je "silnější" spodek a střední otáčky,ale ne o moc, spíš to se to může jevit jako placebo.Nutnost použití jinýho paliva ani nezmiňuju.....
pro NA motory je třeba KP cca 9.5:1 , měřená od doby zavření ventilu po HU (stačí jednoduchá matematika a každej si to pomocí funkce sinus dopočítá).....takže čím dýl je sací vačka po HU otevřená,tím větší KP....
teoreticky samozřejmě, ale v praxi se toto často používá... pokud obrdžíš vačky bez doporučenýho nastavení a KP, tak ruce pryč-čatso to pak bejvá XXXkrát kopírovanej profil z buchvíčeho..