Stránka 1 z 2
k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 11 úno 2009 16:02
od Krosmen
http://forums.nicoclub.com/zerothread/305055" onclick="window.open(this.href);return false;
co vy na to???Já si osovbně myslím že je to pro lepší víření směsi ve spalovacím prostoru,ale do jaké míry je to bezpečné?Přeci jen se doporučuje mít spalovací prostory prosté ostrých hran...nebo se pletu????
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 11 úno 2009 18:59
od raddy
je to kompletne vysvetlene v prispevkoch v tej teme...aj to ze tam ostre hrany nie su pretoze sa zrezavaju...
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 11 úno 2009 23:35
od Krosmen
anglicky umim maximálně popzdravit proto sem to sem postlum protože mě to zajímá a nedokážu si to dobře přeložit.....
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 12 úno 2009 00:41
od Zemi
Ty mas V8?

btw. anglicky umim psat i mluvit tak kdyby neco dej vedet... icq snad mas...

Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 12 úno 2009 20:16
od JRD McLAREN
mm...
no az budem davat dole hlavu, z nedokonceneho..
tak to mozem skusit...
ze co to povie...az budem mat nejaky ten km odjazdeny..
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 12 úno 2009 22:11
od Idaho
velice zajíavé, otázkou jenakolik presne se to musí delat a jak moc si clovek muže dovolit. procečtl jsme začátek a jdu spát zítra prolezu a skonzultuju s pár lidma

Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 13 úno 2009 01:46
od tsin
docetl sem se, nevim zda je to vse pravda, jen "tlumocim".. lepsi komprese (pro nas "boosted guys").. vetsi boost, odolnost proti detonacim, lepsi vyhoreni paliva, lepsi flow smesi uvnit spalovaciho prostoru, cistejsi spalovaci prostor, lepsi EGT hodnoty, mensi namahani spalovaci turbiny..
kazdopadne ty grafy vypadaj zajimave (na jinak seeriovem aute)
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 13 úno 2009 07:41
od raddy
aka je to "lepsia" kompresia, ake su to "lepsie" hodnoty EGT, myslel som ze bezne su v turbomotoroch vyfukove turbiny, nie spalovacie???
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 13 úno 2009 08:10
od Krosmen
Zemi píše:Ty mas V8?

btw. anglicky umim psat i mluvit tak kdyby neco dej vedet... icq snad mas...

čéče sice mi neřiká na stoprocent pane ale ano máme v mermomoci jeden V8 6.6L.....
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbin
Napsal: 13 úno 2009 08:34
od Taboo
Smazano
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 13 úno 2009 11:22
od tsin
raddy píše:aka je to "lepsia" kompresia, ake su to "lepsie" hodnoty EGT, myslel som ze bezne su v turbomotoroch vyfukove turbiny, nie spalovacie???
hned za tim bylo: pro nas "boosted guys" myslel sem ze kazdy pochopi nizsi kvuli moznosti vyssi ho boostu bez detonaci
spalovaci asi od slova spaliny, ten termin sme bezne na stredni skole pouzivali, kazdopadne doufam, ze kazdy pochopil..
jestli si tu stranku celou cetl tak ty hodnoty vidis na grafu

Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 13 úno 2009 13:44
od tsin
Taboo píše:Pokud bude zajem, tak mohu (nejspis v prubehu par tydnu) predlozit nekolik fotografii, jak se to dela "spravne" (a overene)...

zajem urcite je a za kratsi casovy horizont bych byl vdecny

Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 13 úno 2009 17:00
od tsin
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 13 úno 2009 21:10
od kentoya
čekal jsem co napíše taboo, abych nebyl za debila, ale jediné co jsem z toho co napsal věděl a to bylo, že pro turbomotor jsou tam moc ostré hrany, na kterých bude docházet k samozápalům a následně k detonacím, to s tím prohořením směsi zní zajímavě
pls
jak moc se zvýší účinnost spálení směsi?
jestliže dříve prohoří směs, o kolik to dělá přibližně na předstihu, přesněji řečeno je potřeba upravit předstih?
a za ty fotky díky předem
dík
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 01 bře 2009 11:41
od Hasis
Taboo jak to vypada s fotkama?:) mam ted rozdelany motor, tak cekam na fotky:)
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbin
Napsal: 03 bře 2009 11:35
od Taboo
Smazano
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 03 bře 2009 19:14
od tom28
Asi přiblblý dotaz. To že je tam ta drážka jen jedna, je z důvodu focení během práce, nebo tam byla vyrobena jen jedna.
díky.
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbin
Napsal: 03 bře 2009 19:46
od Taboo
Smazano
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 03 bře 2009 20:04
od Libor12
Je jen jedna. A dle tvaru spalovacího prostoru který takto vytváří tečný vír pro víření směsí při sacím cyklu předpokládám že je umístěna na straně V ventilu aby tak při kompresi ještě usměrnilá vír přes nejteplejší místo v něm a ještě tak zvýšila zplynovani směsí a poslala ho přímo do středu ke svíčce. V okamžiku zažehu je tak okolo svíčky byla nejbohatší směs. Dovolí pak použít agresívnější předstih a vyšší tlak. To je můj názor,snad správný. To že je jen jedna,tak k tomu mě vede fakt že na druhé straně kde je to zkosene se při sani bude vytvářet další pomocný vír pro promíchání směsi.
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 03 bře 2009 20:14
od tom28
Aha.
Nechci tady pochlebovat, ale asi moc lidí "myšleno v čechách" by se nepodělilo a co navíc ještě jen pro ukázku něco takového vyrábět
když píšeš že to má pozitivní vliv na rychlejší prohoření směsi ke krajům spalovacího prostoru. Má tedy tato úprava také přínos u N/a motoru?
Chápu li dobře tak to urychlí celkové prohoření směsi- tím i větší tlak ve spal. prostoru. Dá se tento efekt porovnat třeba jako s efektem který docílím úpravou předstihu?
díky
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 03 bře 2009 21:12
od kentoya
luxus, díky,
škoda že jsem to neviděl loni, když jsem se drbal s hlavou
udělám novou až na to bude čas
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbin
Napsal: 04 bře 2009 10:45
od Taboo
Smazano
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 04 bře 2009 15:37
od Libor12
Taboo

flame front je česky přední hrana plamene. Tady jsem našel celkem zajímavý materiál
http://www.inovace-dmt.fs.cvut.cz/studi ... 06_SM1.ppt" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 04 bře 2009 20:57
od tom28
Masakr
Až na potřetí, jsem pochopil. Na tom všem co píšeš, je teprve vidět, jak vyrobit stejnou vychytávku nemusí vždy znamenat stejný efekt. Nehledě na to jaké detaily hrajou v tomto roli. Jestli jsel to pochopil, tak pro tuto úpravu je žádoucí spíše menší "šterbina" mezi pístem a quench pads.
Je tedy možné že u větší stěrbiny a zároveň větší té vyrobené drážky by mohla s bežným seriovým předstihem směs prohořet ke krajům ještě před nebo v horní úvrati, čož by vedlo k příliž velkým tlakům v HÚ a tím velké žátěže na spodek motoru popř. vzniku detonací?
Respektive dá se tady mluvit o nějaké ideální velikosti "štěrbiny"?
díky
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 04 bře 2009 21:23
od tsin
tom28 píše:Masakr
Respektive dá se tady mluvit o nějaké ideální velikosti "štěrbiny"?
nenech se vysmat..
jinak jiste ze je to mozny.. vysoky tlak pri kompresi- zvyseni tlaku v malem prostoru uzke,hluboke a ostre "sterbiny" by jiste nevedl k nicemu dobremu..
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 04 bře 2009 21:45
od tom28
tsin píše:tom28 píše:Masakr
Respektive dá se tady mluvit o nějaké ideální velikosti "štěrbiny"?
nenech se vysmat..
jinak jiste ze je to mozny.. vysoky tlak pri kompresi- zvyseni tlaku v malem prostoru uzke,hluboke a ostre "sterbiny" by jiste nevedl k nicemu dobremu..
To vím taky ty odborníku k čemu to vede. Ptal jsem se na to jestli toutou úpravou může dojít o tolik rychlejšímu prohoření směsi, že by došlo u serie se seriovým předsihem k tak výraznému zvýšní tlaku, který by to mohl způsobit

Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 04 bře 2009 22:04
od tsin
ale ty se znova ptas na to na co sem ti odpovedel, radsi si projdi co znamena detonacni horeni

Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 04 bře 2009 22:38
od Libor12
Celý vtip je v tom že můžeš ochudit směs v sacím cyklu. Příklad 17:1 sama o sobě by tato směs přinesla snížení výkonu. Tou štěrbinou ovšem při kompresi pošleš směs do středu ke svíčce kde díky tlaku a víření směsi bude ten poměr už třeba 12:1. To dovolí další věc,posunout předstih co nejblíže k HU třeba z 10 na 5st a tím snížit parazitní ztrátu kterou by začalo způsobovat horeni dříve zápalene směsi. Při standartním předstihu cca 10st začíná rychlost někde kolem 0.2m/s a končí na 0.5m/s. Díky úpravě se ale zvýší nejen počáteční teplota,tlak ale právě i ta přední hrana plamene začne už na 0.4m/s. Optimálně nastaveny předstih by měl způsobit největší tlak ve válci po zažehu 15st za HU.
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 05 bře 2009 08:32
od tom28
vrtá mi to hlavou jen proto, že kdysi jsem rešil, co je u N/a motoru podstatou čipu. Vyšlo z toho že se jedná u úpravu předstihu a korekce paliva.
Tuším že Taboo psal, že vetšina fabrik je v nastavení základního předstihu poměrně konzervatïvní, a množství paliva "při plném plynu" je mnohdy dodáváno až ve zbytečné míře.
Vychází tedy z toho že tato úprava by zachovala předstih seriový, " Konzervativní, ale touto úpravou bych mohl docílit stejných tlaků jako při úpravě předstihu, ale navíc bez zvýšení jak píšeš "parazitních strát"
Re: k čemu je to dobrý?lepší spalování,antidetonační štěrbina???
Napsal: 05 bře 2009 11:06
od Libor12
Tak u čipu o úpravu datového pole dávkování paliva a časování předstihu jde vždy. To je na samostatný topic a až tak moc úplně nesouvisí s úpravou či výrobou a.štěrbiny.