Stránka 1 z 2

Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 15 úno 2009 14:08
od Tommís83
Tohle sem vyhrabal na gti6uk.foru, celkem mě to zaujalo, jelikož mám stejný sací potrubí, a jen bych se chtěl zeptat jestli se taková úprava nějak pozitivně projeví , prostě jestli má cenu se stím zabývat, mohl byste se někdo podělit o své zkušenosti ? Moc THX .

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 15 úno 2009 18:00
od honza 2.0 16v
jelikož je toto sací potrubí naprosto nevhodně tvarovaný -zejména vsutp do hlavy a změny směru proudění vzduchu jsou velice velký, tak takováhle úprava bude mít velice neznatelnej přínos...

navíc ostrý hrany co tam ten "úpravce" provedl budou tvořit další , nebo větší ztráty než to co tma bylo předtím... měl spíše zanechat/začistit ty "trumpetky"

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 15 úno 2009 21:05
od Tommís83
ok děkuji za názor, mohl bych se tě ještě zeptat jakej názor máš na Oil catch tank? Jde mi oto zda odvětrání venilového víka zapojit OCT , nebo použít oddechový filtr, nebo nechat org stav - zapojení do škrtící klapky? Někde sem vyčet že to zbytečně zas..spalovací prostory a tak...Jinak děkuju. 8)

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 16 úno 2009 10:50
od Taboo
Smazano

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 16 úno 2009 11:08
od honza 2.0 16v
Taboo píše:...
http://guy-croft.com/viewtopic.php?f=13&t=1738" onclick="window.open(this.href);return false;

vycházím z tohoto.. 8) jelikož se jedná o konstrukčně velice podobný motor (aby ne, když to je PSA koncern), kde je to velice podobně řešené

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 16 úno 2009 11:15
od Tommís83
Taboo píše:Co ten clovek s tim manifoldem udelal je naprosty nesmysl. :(
honza 2.0 16v píše:jelikož je toto sací potrubí naprosto nevhodně tvarovaný -zejména vsutp do hlavy a změny směru proudění vzduchu jsou velice velký
Ja naopak na tom OEM manifoldu nevidim nic spatneho. Naopak, ten design je velice dobry. Pouziti "velocity stacks" (trumpetek) v tovarnim manifoldu je dost nevidane (a divim se, ze to tomu designeru tovarna vubec schvalila. To by se v Mitsu stat nemohlo ani nahodou... :nono: ).
....Takže pokud něco stím dělat tak začistit a zlehka vyleštit ty původní velocity stacks jak i psal Honza 2.0 16V? Mohl bych eště poprosit o radu ohledně odvětrání ventil deklu? viz výše, děkuju

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 16 úno 2009 11:21
od Ovarlord
řekl. bych že to neni špatný nápad jenom to neni dodělané bach hrany zabrousil a vyleštil a určitě bac je nenechal čumět ven jinak docela ok

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 16 úno 2009 12:13
od Rolljoin
Tommís83 píše:
Taboo píše:Co ten clovek s tim manifoldem udelal je naprosty nesmysl. :(
honza 2.0 16v píše:jelikož je toto sací potrubí naprosto nevhodně tvarovaný -zejména vsutp do hlavy a změny směru proudění vzduchu jsou velice velký
Ja naopak na tom OEM manifoldu nevidim nic spatneho. Naopak, ten design je velice dobry. Pouziti "velocity stacks" (trumpetek) v tovarnim manifoldu je dost nevidane (a divim se, ze to tomu designeru tovarna vubec schvalila. To by se v Mitsu stat nemohlo ani nahodou... :nono: ).
....Takže pokud něco stím dělat tak začistit a zlehka vyleštit ty původní velocity stacks jak i psal Honza 2.0 16V? Mohl bych eště poprosit o radu ohledně odvětrání ventil deklu? viz výše, děkuju
to odvětrání se tady řešilo nedávno a myslím že se došlo k názoru že nejlepší přes nějakou odkalovací nádobku napojit z5 do sání nebo na filtr.

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 16 úno 2009 16:54
od Taboo
Smazano

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 16 úno 2009 22:25
od kentoya
jelikož s tím odvětráním skříně jsem se dočetl v knihách přibližně totéž co píšeš, tak jsem začal řešit u CA motoru, že odvětrání bloku vedu stejnou velikostí trubek (abych zachoval průtok a podtlak) přes OCC do sání, ale hlavy z tohoto systému odpojuji a vedu je zvlášt bez podtlaku tak nějak jak píšeš hadicí na zem, je v tomhle nějaké úskalí, pokud je ve skříni podtlak a na vačkách to co tam je spíše malý tlak

proč jsem to začal řešit takhle, jelikož CA motor (200sx) je choulostivý na kliku a to tak že bývá olej ve vačkách a dole nic, tak jsem se snažil najít ameriku a díky podtlaku ve skříni se domnívám, že olej půjde z vaček lépe dolů do skříně

pokud se dopouštím nějaké závažné chyby, tak mi to pls napiš, dík

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 16 úno 2009 23:08
od Tommís83
Za rady moc děkuju, 8)

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 17 úno 2009 07:48
od raddy
kentoya píše:jelikož s tím odvětráním skříně jsem se dočetl v knihách přibližně totéž co píšeš, tak jsem začal řešit u CA motoru, že odvětrání bloku vedu stejnou velikostí trubek (abych zachoval průtok a podtlak) přes OCC do sání, ale hlavy z tohoto systému odpojuji a vedu je zvlášt bez podtlaku tak nějak jak píšeš hadicí na zem, je v tomhle nějaké úskalí, pokud je ve skříni podtlak a na vačkách to co tam je spíše malý tlak

proč jsem to začal řešit takhle, jelikož CA motor (200sx) je choulostivý na kliku a to tak že bývá olej ve vačkách a dole nic, tak jsem se snažil najít ameriku a díky podtlaku ve skříni se domnívám, že olej půjde z vaček lépe dolů do skříně

pokud se dopouštím nějaké závažné chyby, tak mi to pls napiš, dík
uvedom si malicky rozdiel medzi atmo a turbo motorom a z toho si vyvod kedy je v turbomotore podtlak a z toho si vyvod ake ma tvoje americke riesenie vyznam pre lepsi odvod oleja do skrine vtedy ked je to potrebne (nie na volnobehu)...a nakoniec, podtlak v skrini je len za predpokladu ze je na jej odvetranie pripojeny PCV ventil...

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 17 úno 2009 18:39
od kentoya
podtlak je v bloku stále, pokud přivedu podtlak z hadice před turbem, pokud bych chtěl přivést podtlak přes PCV ze sání tak ten motor půjde do sraček, protože při tlaku uzavřu blok a ten zkolabuje

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 18 úno 2009 08:09
od raddy
podtlak z hadice pred turbom za ucelom odvetravania bloku? zmeral si si niekedy tento podtlak? a co sa tyka pcv, tak presne ako si to popisal je to zapojene v serii, nejako mi nedochadza preco by mal blok skolabovat....v serii sa pri pozitivnom tlaku turba pcv tak ci tak uzavrie (pri negativnom tlaku v sani je pcv otvoreny a blok motora je cez pcv pripojeny priamo na podtlak v sani, co je ucel pcv cize POSITIVE CRANKCASE VENTILATION,ucelom vyrobcu urcite nebolo poslat motor do sraciek)a blok je pasivne (v bloku je vyssi tlak ako v atmosfere) odvetravany priamo do hadice pred turbom (v serii este cez kryt vaciek), presne ako si to vymyslel ty...ci zapojis odvetranie bloku pred turbo priamo alebo cez vacky, vzdy to bude fungovat rovnako a v pripade pozitivneho tlaku turba rovnako ako v serii. stale mi unika akykolvek zmysel tvojho vymyslu...
extremne silno pochybujem ze ak je turbo v booste, motor vo vysokej zatazi, tak podtlak pred turbom je vacsi ako pretlak v skrini a ze vysledkom bude podtlak v skrini ktory pomoze odtoku oleja z hlavy....tak to je dobry nezmysel, keby to takto fungovalo tak sa nemusia riesit komplikovane upravy olejoveho systemu ca18det, ved staci zapojit odvetranie pred turbo...alebo nechat seriove, pretoze je to to iste....

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 18 úno 2009 09:58
od Libor12
Možná řeknu nesmysl,neznám nissan,ale není důvodem tzv. aktivního odsávání klikove skříně dostat plyny které se dostanou pod pist během chodu motoru vrátit zpět do sani z důvodu aby se prostě dostaly spaliny na kat? Z podobného důvodu tedy emisí jsou odvadeny i páry z nádrže poté zkapalneny v filtru z aktivního uhlí a odvedeny do sani.

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 18 úno 2009 10:29
od raddy
dovod pcv (cize aktivneho odsavania) je v prvom rade v udrzovani skrine v "cistote", bez agresivnych plynov zo spalovacieho priestoru ktore negativne vplyvaju na vlastnosti oleja a to nutenim odsavanim zo skrine (pripojenim odvetrania skrine priamo na podtlak v sani pomocou pcv ventilu) a nasavanim cisteho vzduchu a zaroven z dovodu ekologie su tieto plyny vracane spat do spalovacieho procesu namiesto uniku priamo do atmosfery, s katalizatorom to nema nic spolocne. ako vravi aj skratka pcv, ide o ventilaciu skrine.

pozitivna ventilacia je zdokonalenou formou pasivnej alebo negativne ventilacie, kde je pretlak skrine ventilovany priamo do atmosfery na zaklade pretlaku v skrini...

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 18 úno 2009 10:37
od Libor12
Díky za podrobnější vysvětlení. Tak nějak jsem to myslel. S tím dostalo na katalyzátor to bylo myšleno u sériového auta. Aby plyny které se dostanou pod pist se opět zucastnily spalovacího procesu a odešly správnou cestou tedy výfukem a eventuelně katalyzátorem-emise,tak jako ty benzínové páry. Ze stejného důvodu je i odsávání na benzíne při tankování. Zabránit úniku uhlovodíkum únik do atmosféry.

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 18 úno 2009 13:00
od kentoya
ano měřil jsem ten podtlak, při vysokých točkách je tam cca 0,1 až na max 0,2 bar při použití seriového filtru vzduchu, u hříbku sotva 0,15, při nízkých atmosferický, pokud můj měřák měřil dobře, jsem přesvědčen že když se tak ptáš, že jsi to také změřil
a jelikož potřebuji podtlak byť malý hlavně při vysokých otáčkách, kdy se blok přetlakovává, je mi PCV ventil k ničemu, protože ten vytváří excesivní podtlak právě při volnoběhu popř při nízkých otáčkách kde ho opravdu vůbec nepotřebuji a kde je spíše pro vyčištění skříně aby se neusazoval bordel, a kde v podstatě stačí atmo tlak tak jak to mám zapojené já aby díky vysokému podtlaku až 0,7 bar nedocházeno k vysychání mazání na stěnách válců, ale v těch vysokých točkách je neůčinný

bohužel na turbo motoru není kde jinde najít podtlak při boostu než před turbem

jinak netvrdím že přetlak v bloku je při full bostu nižší jako podtlak před sáním, ale tvrdím, že i ten malý podtlak je lepší jako vyvedení komplet odvětrání bloku i hlavy dolů ne zem, jak zde bylo uvedeno, a taky jdou plyny pře OCC zpět do okruhu

raddy nevím jestli máš potřebu mě zesměšnit, nebo co máš za lubem, ale můj princip na který jsem se ptal taboa, není o tom jakou má funkci PCV, a jestli je podtlak před turbem vyšší než přetlak v bloku, má otázka směřovala k odpovědi, jestli je dobré oddělit odvětrání bloku a hlavy od sebe, a blok zapojit na nepatrný podtlak, zatímco hlavu nechat do atmosféry, nic jiného jsem slyšet nechtěl, pouze jestli našel něco lepšího, nebo jestli existuje lepší způsob ověřený zkušenostmi, popř jestli jsou nějaká negativa tohoto zapojení

jinak opravdu PCV řešit nechci, nechci ani řešit PCV přes OCC, prostě PCV mě nezajímá a zapojovat ho nebudu

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 18 úno 2009 13:22
od raddy
kentoya píše: raddy nevím jestli máš potřebu mě zesměšnit, nebo co máš za lubem,
sa ti nieco sniva? :? :?


napisal som ti len to ze tvoje riesenie je neucinne na ucel ktory si uviedol (zlepsenie odtoku oleja z hlavy)
kentoya píše: proč jsem to začal řešit takhle, jelikož CA motor (200sx) je choulostivý na kliku a to tak že bývá olej ve vačkách a dole nic, tak jsem se snažil najít ameriku a díky podtlaku ve skříni se domnívám, že olej půjde z vaček lépe dolů do skříně
a zdovodnil som to,konkretne preco v skrini nebude podtlak(ale rad si necham vysvetlit ako ten podtlak v skrini vznikol v tvojom motore). kludne mozes nechat vsetko zapojene seriovo, vysledok bude absolutne rovnaky, to ci je pred turbo pripojeny len blok alebo blok aj vacky je sumafuk. podtlak pred turbom ti odtok oleja z hlavy nezlepsi, pretoze pretlak vo vani je voci nemu ovela vyssi. zapoj si tlakomer priamo do skrine a over si rozdiel tlakov v nej pri zatazi zo zapojenim odvetrania pred turbo a zo zapojenim odvetrania do atmosfery cez odlucovaciu nadobu...
odvod olejovej suspenzie pred turbo je vo vykonnych aplikaciach neziaduci jav, odlucovac nefunguje ani zdaleka na 100%.

este raz si pripadne precitaj co si napisal a na co som reagoval:
kentoya píše: podtlak je v bloku stále, pokud přivedu podtlak z hadice před turbem, pokud bych chtěl přivést podtlak přes PCV ze sání tak ten motor půjde do sraček, protože při tlaku uzavřu blok a ten zkolabuje
a ja pisem este raz ze podtlak je v bloku len ked zapojis odvetranie bloku do sania (ci cez pcv alebo bez neho) a v sani bude urcita miera negativneho tlaku, inak nikdy v bloku nebude podtlak (pri nizkych otackach motora je pred turbom viac menej atmo tlak a pri vysokych otackach a zatazi motora sposobi prienik plynov cez kruzky taky tlak v skrini ktory nedokaze zmenit podtlak pred turbom na podtlak v skrini). keby bol pred turbom taky podtlak, ze vytvori podtlak aj v skrini, tak by ti tento podtlak vytahoval olej cez tesnenie kompresora co je bezny jav pri upchatom vzduchovom filtry a je to dosledok zvyseneho podtlaku pred turbom.
proste si napisal nezmysel a ja som nan reagoval, reci o zosmiesneni si nechaj pre seba...

staci sa pozriet ako maju odvetranie a mazanie vyriesene vykonne ca18det alebo rbxx, su na tom rovnako...

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 18 úno 2009 16:30
od Taboo
Smazano

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 18 úno 2009 16:42
od raddy
Taboo píše:Co se tyka otazky, jestli je turbo schopno vytvorit v klikove skrini podtlak, tak samozrejme ano (= patricne velke turbo pres patricne velkou hadici). .
len ma zaujima tento bod...je to mozne aj ked je podtlak pred turbom zmerany na urovni -0.15bar, alebo inak povedane je takyto podtlak pred turbom schopny vytvorit podtlak v klukovej skrini 1.8l turbo motora s vykonom napr. 300k (s ohladom na 10% blow by tohoto motora s danym vykonom/tlakom turba)?
samozrejme ze chapem ze je to mozne teoreticky (patricne velke turbo pres patricne velkou hadici) ale v praxi mi to pride nepravdepodobne, obvzvlast v horespomenutej aplikacii, predpokladam ze hadica odvetrania by asi nemala mat vacsi priemer ako hadica privodu vzduchu do turba...zrejme preto sa v pripade ca18det ako jedina ucinna metoda pouziva tebou spomenuta s tlakom oleja, restriktorom a pripadne s predimenzovanim samotneho odvetrania bloku.

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 18 úno 2009 17:11
od Libor12
Taboo píše: Dalsi veci jsou ostrikovaci trysky valcu. Pokud pouzivaji pruzinove ventily (ktere se maji otevrit jen pri dosazeni urciteho tlaku oleje), pouziti silnejsich pruzin je samozrejme otevre pozdeji a loziska klikove hridele/ojnic by mely mit zvysenou lubrikaci v nizkych otackach motoru. Anebo ty trysky muzes dodatecne i zavarit (konce jejich trubek) a pote vyvrtat mensi otvory. My ty trysky za ucelem lepsi regulace a vyseni tlaku oleje do lozisek klikove hridele a ojnic bezne odstranujeme u 4G63T motoru (anebo rovnou pouzijeme N/A blok bez trysek), lide s turbo Suprama pouzivaji N/A bloky bez trysek take, takze ten CA18DET by s tim nemel mit problemy take.
Určitě nebude mít problém. Viděl jsem teplotní analýzu s a bez ostřiku olejem dna pístu. Rozdíl teplot byl pouhých 3.5%.

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 18 úno 2009 21:57
od PhoB
Sice je to lehce mimo tema, ale prave se mi jeden kamarad sveril s famoznim tuzingovym doplnkem, ktery oceni majitele vybehanych NA motoru. Urizene odvetravaci hadici z klikove skrine a nasadte na ni pistalku. Motor vam bude piskat jako s turbem :rock: spek :lol:

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 18 úno 2009 22:24
od Taboo
Smazano

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 18 úno 2009 23:04
od kentoya
odpovědí bude víc zatím taboo díky, ještě to budu muset jednou přečíst a strávit, ale v podstatě se mi zdá po prvním čtení, že jsem se nemýlil

ad raddy - podtlak je v bloku stále

měřil jsem to na 2871 při tlaku 1 bar a budík na měření tlaku turba jsem zapojil jak na sání před turbem, tak na tu hadici co mi odvětrává blok a opravdu při vyšších otáčkách, tam byl vždy podtlak, při nižších tam byla atmosféra, je fakt že v té malé hadičce odvětrání byly hodnoty nižší (blíže k atmo), nyní vezmu odvětrání pouze přes PCV, jakmile přijde fullboost, tak se PCV uzavře a neodvětrám nic a blok půjde do sraček, toliko k druhému zvýrazněnému

jinak sám víš že pořád objevuji ameriku a nehledím na cizí fora, prostě zkouším a hotovo, a proč jsem měl pocit o zesměšnění, no že jsi mi dělal výklad PCV o který jsem nežádal a byl z druhého soudku

a nyní první zvýrazněné, jelikož v odvětrávací hadičce při vyšších otáčkách naměřím podtlak (je fakt že motor je po GO a kroužky propouští méně než u většiny CA motorů) a v hlavě (krytech vaček) předpokládám atmo tlak tak se domnívám že i díky nepatrnému podtlaku v bloku a atmo tlaku ve vačkách dochází k lepšímu odtoku oleje z vaček do bloku

jdu přečíst znova taboa, dvěma slůvkům nerozumím, musím si je přeložit do lidštiny abych to pochopil přesně jak to bylo myšleno

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 18 úno 2009 23:12
od kentoya
tak jsem to přečetl ještě jednou a v podstatě jsi mě utvrdil v tom že se nemýlím, jen ještě zkusím měřit tlak či podtlak v bloku přes měrku oleje, aby to bylo zcela objektivní a to co tvrdím bylo pravda

jinak k těm ostřikům, už mám objednaný blok z DE motoru, navíc 1,6 takže půjde nabrousit a nahonovat na seriové písty, kde ostřiky nejsou a zkusím do něj navrtat díry pro mazání a chlazení turba a tím zjisím jestli je použitelný

ad raddy sorry za obvinění nechci se hádat, nestojí mi to za to

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 19 úno 2009 09:10
od raddy
kentoya píše: jen ještě zkusím měřit tlak či podtlak v bloku přes měrku oleje, aby to bylo zcela objektivní a to co tvrdím bylo pravda
vysledok ma bude urcite zaujimat, obvzlast ak tento tlak zmerias aj s odvetranim nezapojenym pred turbo aby sa potvrdila efektivita tvojho riesenia....
ad podtlak v skrini: olejove cerpadlo cerpa olej tak, ze vytvara podtlak, ktory olej nasaje cez kos hore do cerpadla. otazka: co urobi podtlak v olejovej vani s prietokom cerpaneho oleja, ked sa znizi podtlak cerpadla o podtlak vo vani?

a aby so nezabudol, takto sa moze riesit problem s odtokom oleja z hlavy a odvetrania na ca18det, preklikaj sa cez vsetky stranky, to najlepsie je nakoniec:
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... ase+vacuum" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 19 úno 2009 14:03
od kentoya
ještě jsem nad tím hodně uvažoval, to že je podtlak v té hadičce, ještě neznamená, že každopádně musí být i v bloku, přestože počítám že tam bude, jelikož mezi blokem a tou hadičkou, je taková plechová destička s gumou okolo, která celkem těsní, spíše řekněme dělá restrikci

to řešení z těch fotek jsem viděl již dříve, akorát tam nebyla ta strana 6, jak dořešil ten OCC

jinak dobné řešení odtoku oleje jsem viděl i v austrálii, ale stále to neřeší to co tlačí mě, a to nastavení tlaku v bloku aby byl nižší než v hlavě, možná se mi podařilo něco náhodou, možná jak tam tam vrátím turbo 2860 tak to bude jiné, možná naměřím na měrce něco jiného než v hadici, ale stále se domnívám, že pokud to bude fungovat jak předpokládám s těmi tlaky, tak jsem objevil další ameriku

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 19 úno 2009 14:22
od raddy
jedine zmeranie tlaku vo vani ti prezradi ci si nieco objavil...jedine to co je vo vani je podstatne....
moj nazor ostava rovnaky a to ten, ze tymto sposobom sa odtok oleja z hlavy nezlepsi,nie tak aby vyriesil stagnaciu oleja v hlave a uz vobec nie tak aby vyriesil mazanie kluky....su len dva jednoduche sposoby ako to realne a funkcne dosiahnut na motore ca18det:
1, obmedzenie pritoku oleja do hlavy
2, predimenzovanie odtoku oleja z hlavy
a ich kombinacia....

a treti, ktory je ale znacne narocny a to pouzitie suchej vane...
to je ale len moj nazor...

dalsi moj nazor je ze podtlak vo vani znizuje ucinnost klasickeho olejoveho cerpadla, co nemusi byt problem pri nizkej zatazi/otackach, ale moze byt problem vtedy ked je potrebne aby olejove cerpadlo pracovalo na 100%. miera znizenia ucinnosti samozrejme zavisi od miery podtlaku vo vani...zase len moj nazor (edit: hm, tymto si nie som na 100% isty)

zalozil som tuto temu aj na sxoc, je tam dost ludi co sa k tomu vedia rozumne vyjadrit...

Re: Intake manifold.....pls o radu

Napsal: 19 úno 2009 20:23
od Taboo
Smazano