Stránka 1 z 1

dělá se něco takového?

Napsal: 07 bře 2009 09:08
od tom28
Ahoj jelikož jsem na elektriku jelito, tak nevím. Zajímá mě jestli se dá sehnat nějaká jednotka, kterou bych dokázal upravovat předstih přímo z kabiny a nejlépe s nějakou diodou nebo nějakou signalizací a výstupem na detonační čidla. Díky

Re: dělá se něco takového?

Napsal: 07 bře 2009 09:24
od Libor12
Ano,existuje.

Re: dělá se něco takového?

Napsal: 07 bře 2009 15:11
od tom28
A jak se to jmenuje, jak to pracuje, kde bych to koupil a co to stojí?
:D

Re: dělá se něco takového?

Napsal: 07 bře 2009 15:28
od Libor12
Vi-pec,haltech,motec,wolfems atd výběr značky záleží na tobě. Umí to vše co má taková jednotka umět tedy řídit předstih a palivo. Koupit se dá na ebay nebo nějakého dealera zde v Čechách. Cena se pohybuje od 25 do 80000.

Re: dělá se něco takového?

Napsal: 07 bře 2009 16:42
od tom28
Aha takže jenom jako komplet jednotka. Myslíš tím plně programovatelnou jednotku?
Já myslel, jestli se nedá sehnat jednotka, která jen "ochcává" orig. signal z orig jednotky. S možností posunutí předstihu do - a +. Popřípadě s možností příjmu sinálu z detonačních čidel. Abych měl alespoň nějakou představu o případných detonacích.

Re: dělá se něco takového?

Napsal: 07 bře 2009 18:29
od Libor12
Máš na mysli piggy back. To neumí nic jiného než korekce délky vstřiku a předstihu se zpětnou vazbou na jednotku. Takže pokud nemá sériová vstup na knock senzor k ní ho nepřipojís. Prostě co nemá sériová piggy back neumí. Proto plně programovatelná. Ale pokud by jsi si chtěl hrát pouze s předstihem jde to udělat tak že necháš sériovou aby řešila palivo a k ní další která umí předstih. Používá se třeba pro karburatorove motory. Třeba MDI

Re: dělá se něco takového?

Napsal: 08 bře 2009 12:41
od tom28
Ano něco takového mám na mysli.
Tento motor má 2 knock senzory a jednotka dodatečně upravuje předstih. Jde o to že úpravy, které na motoru budou, by mohli při seriovém nastavení způsobovat se seriovým předstihem detonace. Nevím jak tyto jednotky pracuji ale toerie je taková, když nastanou detonace jednotka upraví předstih.
Takže by to mohlo být ok, ale otázkou je jestli může seriová jednotka neustále pracovat v nouzovém nastavení "pro detonaci"
Raději bych zakoupil jednotku, která poupraví signal předstihu s možností kontroly detonací.
Chudou směs bych pak doladil, třeba zvýšením tlaku na palivové rampě.

Re: dělá se něco takového?

Napsal: 09 bře 2009 18:12
od elviiis
mno zvyseni tlaku na palivove liste neni vhodne reseni doladeni smesi... koupit jen jednotku na rizeni predstihu je v tvem pripade skoda penez... kup komlet programovatelnou jednotku a mas klid...

Re: dělá se něco takového?

Napsal: 09 bře 2009 19:25
od tom28
myslím že kvuli úpravě N/A motoru, kde dojde třeba k 15 % nárustu "požadavku paliva" snad nemusím kupovat program. řídící jednotku? Pak řešit nějaké mapy, odborné doladění, brzdu a bůh ví co všecko.
Doma ještě tiskárnu na peníze nemám :(

Re: dělá se něco takového?

Napsal: 09 bře 2009 19:37
od honza 2.0 16v
tlak paliva zvedlej o max 0.2 bar občas stačí ke kompenzaci lehké úpravy hlavy (spasování a úprava kanálů..)..ale když jseš u toho 15% nárustu požadavku na palivo -co takhle startovací a kacelerační mapy atd..ty se zvedlým tlakem často moc dobře nefungujou a vyžadujou korekci k novýmu tlaku. Pak totiž problém s omejváním olejového filtru při studeným starty a kontaminací oleje benzínem...

Re: dělá se něco takového?

Napsal: 09 bře 2009 19:52
od tom28
Moc jsem tě nepochopil. Nejsem takovej Moto-guru :D Jde mi o to, že motor bude mít určitě jiné požadavky než měl. Respektive když bych s tím nic neudělal, provedené úpravy budou mít třeba jen 50% efekt. Než když si s tím človek trochu pohraje. Čip tunning je "pro už nějak zásadně přepracovaný motor", podle mě zbytečný vyhazování peněz. Pak je tady možnost nechat vyladit na brzdě- to asi taky nebude za pár k.
To už raději pořídím něco co mi bude do budoucna k dobru při přestavbě jiného motoru na turbo.

Jo ty jsi asi myslel olejový film a ne filtr. Tak pak už tomu rozumím :D