Stránka 1 z 1
wide-band sonda
Napsal: 22 bře 2009 20:18
od tom28
Ahoj budu potřebovat doladit směs u NA motoru. A koukal jsem po nějakých sondách. Určitě kvalitní od inovate, aem apod. Jen jsem socka

, a nechce se mi platit někde 7 tis za sondu. Kupoval z vás nějakou lacinější, se kterou má dobré zkušenosti? Jedná se mi o doladění. Počítám, ze palivové mapy nebudou tak radikálně měněny.
Nedá se to třeba vyčíst přes notebok ze seriové lambdy? Ví někdo kolik má seriová lambda rozsah díky?
Re: wide-band sonda
Napsal: 22 bře 2009 20:34
od honza 2.0 16v
jednou jsem našel stránky kde byla směs měřena WB sondou a zároveň se měřila výstupní voltáž z klasický sondy...měření na několika autech ukázalo velmi podobné výsledky, které jsou:
0.63V – 14.7:1 1
0.78V - 13.5:1 A/F 0.918
0.82V - 13:1 ……… 0.89
0.85V - 12.7:1……0.863
(otazník je písmenko lambda)
AFR's
I have both wide and narrow band sensors to check AFR's. Stoichmetric, 14.7:1 is equal to 0.638V on a typical narrow band sensor, not 0.5V. I have cross checked voltages against an M&W Uego and Haltech Uego and found the following of typical NTK and Bosch narrow band sensors.
0.78V - 13.5:1
0.82V - 13:1
0.85V - 12.7:1
A cat. and lamda equipped 205 stays between 0.6V and 0.9V under ALL conditions, except on overrun.
The best way to check AFR voltages cheaply is with an old analoque multimeter and a narrow band sensor. Digital multimeters read too fast. Failing that, buy a 0-1V panel meter. If not that, a 0-1mA panel meter and put a 100Kohm trimpot in series with it. Calibrate the meter off a known low voltage output (flat AA cell) so it reads 1V at full scale deflection.
Go for a drive and aim to keep the full load voltage between 0.8 and 0.9V. Anything less than 0.8V is too lean at full load.
z této stránky:
http://guy-croft.com/viewtopic.php?f=13 ... d&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
jinak myslím že bosch dělá nějaký WB sondy- levněji než jsi uvedl, ale nevím jak potom budeš odečítat hodnoty bohatosti...
Re: wide-band sonda
Napsal: 23 bře 2009 20:02
od semysak
i z obycejne lambdy muzes vycist bohatost smesi, ale ne okamzitou pouze za nejakou docela dlouhou dobu protoze to "pulzovani" 0-1V vlastne ma v sobe zakletou bohatost v pomerne sirokem rozsahu, problem je ze to pulzovani nedela lambda samotna ale s ridici jednotkou, takze asi je lepsi se misto toho kouknout na svicky : - )
aby to fungovalo musel by si vstup do ridici jednotky pro lambdu napajet presne 1:1 signalem aby ridici jednotka neobohacovala/neochuzovala smes pres koeficienty lambdy
noa ty sirokopasmove lambdy stoji nejake penize, protoze jednak maji slozitejsi konstrukci - sou to v podstate dve lambdy v sobe propojene chemickou vazbou a taky ta elektronika to musi ponekud ridit, takze od toho se asi odviji i cena
Re: wide-band sonda
Napsal: 24 bře 2009 05:03
od Taboo
Smazano
Re: wide-band sonda
Napsal: 24 bře 2009 08:35
od tom28
A wide-band už tedy maká přesně při různých teplotních režimech?
díky
Re: wide-band sonda
Napsal: 24 bře 2009 17:59
od Taboo
Smazano
Re: wide-band sonda
Napsal: 02 dub 2009 20:59
od tom28
Tak jsem koukal na innovate - stránky a našel jsem tam toto. Jelikož nejsem žádný angličtinář, prosím vás o potvrzení, že koupím správně. Jedná se tedy o celý kit pro kontrolu A/F?
Nebudu muset nic dokupovat? Pokud to chápu bude to ukazovat aktuální bohatost bez jakého koliv zapisování dat? Maká to nezávisle? Budu mít AEM FIC a potřebuji to pouze pro doladění optimál A/F.
Ty kačky mi přijdou super
Díky
http://www.innovatemotorsports.com/xcar ... 273&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: wide-band sonda
Napsal: 02 dub 2009 21:10
od Alfoun
Mam tu samou uz skoro rok a funguje bez problemu. Prakticky nic jineho nepoptrebujes. Ja akorat nemam ten budik,neb si vsechny data loguju do laptopu a pak to vyhodnocuju a menim mapy. Pokud to nastavis poradne tak budik ani nepotrebujes. A bez neho te vyjde lambada levneji

Re: wide-band sonda
Napsal: 02 dub 2009 21:17
od Anděl
Také nejsem angličtinář. Já koupil AEM kit, který vyjde na +- stejné peníze. Má i výstup na sériový port RS232.
Už mám v hlavě program na dataloger přes NB.

Budu tam mít všechny důležité údaje.
Re: wide-band sonda
Napsal: 02 dub 2009 21:39
od tom28
Alfoun píše:Mam tu samou uz skoro rok a funguje bez problemu. Prakticky nic jineho nepoptrebujes. Ja akorat nemam ten budik,neb si vsechny data loguju do laptopu a pak to vyhodnocuju a menim mapy. Pokud to nastavis poradne tak budik ani nepotrebujes. A bez neho te vyjde lambada levneji

Pro ukládání do laptopu potřebuješ ještě něco extra? Nebo tento set stačí, a potřebuješ pro uchování A/F dat vs rpm nějaký spec. program do laptopu?
Možná blbé dotazy ale těžká představivost, když je to pro mě nové. Díky
Re: wide-band sonda
Napsal: 02 dub 2009 22:08
od Alfoun
LC-1 ma vystup pro serial port,pres ktery muzes logovat AFR,ale problem budes mit s logovanim otacek motoru. Ty mas nakou ridici jednotku,kterou si muzes upravovat? Ja mam Lc-1 pripojenou k megasquirtu,takze loguju AFR a otacky z ridici jednotky. Jsem si precetl,ze mas AEM Fic. Co vsechno se k tomu da pripojit? Budes muset LC1 pripojit k ridici jednotce a nebo k AEM a pak logovat otacky motoru s AFR do notasu. Samotna LC1 neumi logovat AFR s otackami motoru.