Stránka 1 z 1
odstranění systému aktivního uhlí
Napsal: 04 dub 2009 20:31
od kucik
Potřeboval bych radu, jestli někdo už odstraňoval na japonci systém aktivního uhlí. Chci pročistit motorový prostor a ta změť hadiček a trubiček mně tam leze na nervy.Jde o to,jestli to nebude dělat nějaký bordel, myslím,jestli to nebude vadit jednotce. Je na to totiž napojený EGR ventil a ještě nějaký další ventily a nějaký trojcestný magneticky ventil-vše je vidět na fotkách.Ty konektory bych kdyžtak nechal zapojené,abych obechcal jednotku.Ale ty hadičky a nádobku chci vyrazit.
Re: odstranění systému aktivního uhlí
Napsal: 04 dub 2009 22:53
od Libor12
Bez úpravy řídící jednotky nic neodstranuj. Čas od času si jednotka prověří funkci dle výsledku emisí.
Re: odstranění systému aktivního uhlí
Napsal: 05 dub 2009 10:57
od kucik
Vím,že EGR ventil můžu zaslepit a pokud neodpojím konektor,tak jednotka nic nepozná,takže bych nechal ty konektory zapojené a výhazel jen to vedení.NAvíc aktivní uhlí nemá s emisema už nic společného ne?
Re: odstranění systému aktivního uhlí
Napsal: 05 dub 2009 11:22
od Libor12
Aktivní uhlí je s emisemi velice úzce spjato tak jako egr. Dochází k němu zkapalnení benzínových par a znovu nasatí do sacího potrubí. Záleží na tom jak je ta tvoje paštika stará a jak ecu provádí ovládání a kontrolu. Pokud už máš obd 2 tak to udělat nejde. Ecu čas od času ventil uzavře,otevře,tím vznikne bohatší směs a jednotka ověří funkci dle výsledku emisí,takže je úplně jedno jestli ventil necháš zapojeny v obvodu. To lze jen u kombinace řízení elektro/podtlak nebo podtlak ale ne obd 2 a dvě nebo 3 lambda sondy.
Re: odstranění systému aktivního uhlí
Napsal: 05 dub 2009 12:36
od kucik
Je to rok 1987 mazda 626 GD, lambdu to má jednu a i když to má kat,tak pochybuju,že to splňuje nějakou normu.BUde to fungovat nějak na principu podtlaku,mám k tomu knížku Jak na to,ale bohužel o tomhle se tam moc nezmiňují.Vím,že nejjednodušší by bylo to vyhodit a vyzkoušet,co to dělá,ale nechci vše složit a pak zas rozložit,kdy by to dělalo bordel.
Re: odstranění systému aktivního uhlí
Napsal: 05 dub 2009 12:59
od Libor12
Tak tady to úplně v pohodě můžeš zlikvidovat. Cívky ventilu nahraď adekvátním odporem a je klid. Pozor na podtlaky,některé bývají průchozí a ovládají i něco jiného.
Re: odstranění systému aktivního uhlí
Napsal: 06 dub 2009 18:58
od bóďa
mám takovou blbou otázku, ale měla / jak často by se měnit ta "nádoba", v které se páry shromaždují a může její dlouhá "nevýměna" mít vliv na chod motoru nebo výkon nebo cokoli?

Re: odstranění systému aktivního uhlí
Napsal: 06 dub 2009 22:21
od Taboo
Smazano
Re: odstranění systému aktivního uhlí
Napsal: 06 dub 2009 22:47
od kucik
Dík za rady a typy,zítra to letí z auta ven.Čím míň tam toho bude,tím líp.

Kdyby někdo věděl,co se dá ještě odstranit,tak bych taky byl rád za typ.
To Tabbo: Jsem přemýšlel,že do těch portů udělám závit a dám tam šroubek s těsněním.Původně sem tam totiž chtěl dát ty gumové záslepky,ale když jsou naprd,tak to vymyslím jinak.
Re: odstranění systému aktivního uhlí
Napsal: 07 dub 2009 08:07
od Libor12
Co já mám zkušenost,tak většina toyot a to i moje z roku 88 udělá po zapnutí kličku diagnostický test elektro okruhu,takže cokoliv odpojím,třeba i ventil na benzínové páry signalizuje jako poruchu. Nevím jak mazda. Každopádně to zjistí velice rychle a případný odpor je haléřova položka.
Re: odstranění systému aktivního uhlí
Napsal: 07 dub 2009 08:10
od Libor12
bóďa píše:mám takovou blbou otázku, ale měla / jak často by se měnit ta "nádoba", v které se páry shromaždují a může její dlouhá "nevýměna" mít vliv na chod motoru nebo výkon nebo cokoli?

toyota uvádí 5let nebo 100000km. Nevím jak jinde,asi to bude obdobné.