Stránka 1 z 1

Demontáž ojnice / píst

Napsal: 05 čer 2009 03:51
od Nightmare
Chtěl bych se zeptat zkušenějších, jak nejlépe sundat ojnici z pístu. Jde ale o typ, kde je pístní čep v pístu volně, v ojnici napevno a nepoužívají se segerovky na zajištění. Napadá mě ten čep jedině vylisovat a mám dost strach z poškození pístu. Drží to tam opravdu dobře. Mám jednu testovací ojnici s pístem ze které jsem se pokusil ten čep vymlátit kladivem ale to není to pravé řešení. proto se ptám. Viděl jsem video montáže tohoto čepu a dělali to tak, že nahřáli nad hořákem ojnici, oko se roztáhlo a pak se zasunul čep. Jenže když už je to smontované, po nahřátí by se roztáhl i čep a vyndat by to nešlo, tak uvažuju jak na to.

ještě se chci zeptat, mám jednu sadu nových pístů a narozdíl od všech ostatních co jsem viděl mají tyto písty drsný, hrbolatý povrch. Má to nějaký význam kromě toho že se v tom bude asi dost ukládat karbon? Chtěl bych je vyleštit...
Obrázek

Děkuju za rady
Nightmare

Re: Demontáž ojnice / píst

Napsal: 05 čer 2009 10:28
od honza 2.0 16v
dno pístů vyleštit můžeš..

jinak ojnici dostaneš dolu pouze rozlisováním..kladivo bych nepoužíval a za tepla bych to nerozlisovával..AL je přecijen AL a má jinačí tepelnou roztažnost než ocel...

Re: Demontáž ojnice / píst

Napsal: 05 čer 2009 19:45
od elviiis
Nachystej ledovou vodu nahrej ojnici a pak na cep nejlepe pres otvor pro cep v pistu tu vodu pres kontaktni plochy si ty dva materiali nepredaji tak teplotim padem ojnice bude roztahla ale cep by mel bejt podstatne chladnejsi... a melo by to jit ven ale i tak pocitej ze to bue chtit nejakej malej lis nebo neco...

Re: Demontáž ojnice / píst

Napsal: 05 čer 2009 22:39
od ladis.biker
Je k tomu potřeba lis, píst vložit do prismatické podložky a přes trn vytlačit. Ještě bych doporučil ty ojnice s písty namočit do oleje a před montáží taktéž důkladně promáznout. Jestli si dobře pamatuji, tak čep je většinou uložen s přesahem 0,02 - 0,04 mm.

Úprava motoru

Napsal: 05 čer 2009 23:00
od Libor12
No,starší motory toyota mají to samé a je na to takový podobný trn jako na vytahování ventilových vodítek. V podstatě dvě trubka v průměru čepu s dosedací plochou na pist a skrz ni se prostrčí trn který má jemný zavít a na konci osazení. Prostrči se skrz čep a vytáhne. Při troše šikovnosti by to šlo i vyrobit.