Stránka 1 z 2
BOV - vyhozené peníze
Napsal: 26 čer 2009 21:10
od Libor12
Dnes odpoledne jsme se s kolegou dostali k zajímavé diskuzi na základě jednoho článku o reakci bov a reakci dual ball bearing turbo řady gt na jeho výkon a že vlastně žádný ať pistovy,membránovy bov nemůže být tak rychlý aby reagoval smysluplně na pohyb klapky a tím pádem je úplně zbytečný. Sériové motory 3sgte,7mgte žádné bov nemají a fungují naprosto spolehlivě co se opotřebení turbo týká. No a tak jsem zavolal kamarádovi který používá gt3071r,bov hks a před nedávnem instaloval turbocharger speed senzor. Požádal jsem ho tedy zda by nemohl logovat jízdu a otáčky turbo s a bez bov. Výsledek... Velice překvapivý. Rozdíl otáček turba byl při přeřazení necelý 1000ot. Rozdíl v plnícím tlaku žádný a ani v akceleraci. Pro mě je to jasné. Při stavbě motoru který teď dělám žádný bov nepoužiji. Je to placebo a vyhozené peníze. Raději je investují do toho speed senzoru ke spolupráci na řízení ebc s standalone jednotkou. O smysluplnosti tohoto zařízení jsem pochyboval již dávno,toto mě přesvědčilo a všem co si ho koupili blahopřeji.

Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 26 čer 2009 21:44
od JRD McLAREN
..jj podobnu diskusiu som tiez cital...
ale samozrejme nikto to nemal podlozene nijakym meranim....
jedine co by vedelo vcas zareagovat, by bol elektronicky ovladany ventil,..
ktory by bol riadeny jednotkou motoru, a tym padom aj turbina by mala byt riadena elektronicky....
hadam jedine vysvetlenie, preco to zacali niektore automobilky pouzivat seriovo vo svojich motoroch
je hadam ten, aby tolko netrpeli tlakove hadice na sani..a pod....
(kedze choroba VW TDI su strielajuce ci derave tlakove hadice - a aj MITSUBISHI, kedze ma diesle od VW)
..zacal som sa vtom vrtat len preto, ze uvazujem o instalacii turba na moj motor..
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 00:15
od Libor12
No já právě několik článku objevil pomocí pana google,kde je to podloženo právě měřením otáček. Všude prodejci píší jak to odlehčí turbu a zlepší jeho reakci,ale faktem zůstává že bov nemůže tak rychle reagovat. Tuším fiat používá elektrický bov který otevírá na základě kalkulace zátěže.
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 11:13
od Krosmen
jen upřesním 7MGTE bovko má....Ale jinak jediné co by mě zajímalo je jak negativně ovlivňuje jak se všude zmiňuje tlaková vlna která narazí zpětně na výfukové lopatky turba.jak bylo řečeno ano fiat na svých 1.4 tubo používá elektrický bov ovládaný jednotkou,ale jeho smysl u tohodle motoru vidím v tom že je zde malinké turo s vysokým plnícím tlakem a pokud si logujete za jízdy data tak bov je skoro pořád otevřený kvůli neustálému "nebrždění" turba které je téměř pořád v záběru-turboefekt není téměř poznat.....ale já sem se rozhodl že bov vyndám,zabírá mi navíc docela drahocený prostor.....
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 14:37
od blázen
libor:na to,že je BOV nahovno,jsi přišel teda brzy

Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 17:47
od Libor12
blázen píše:libor:na to,že je BOV nahovno,jsi přišel teda brzy

dostatečně brzy na to než jsem ho koupil.

Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 17:58
od Taboo
Smazano
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 18:16
od Libor12
Až budu plnit 40psi tak ho použiji,ale na motoru o třetinovém tlaku a výkonu do 300hp postrádá smysl. Fyzikální zákony pro mne platí a z těch mi vyplývá že rozdíl hustoty vzduchu 0-1bar a 1-2bary je na hranici 2bar 6x vyšší. Ano,tam skutečně dochází k brzdění turbo.
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 18:50
od Krosmen
pokud bov je opravdu tak dobrým pomocníkem potom je ale otázka jak rychle je schopen reagovat jestli vůbec je dostatečně rychlý a jaký bov je proto tím nejlepším-ten nejychleji reagující?????
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 20:33
od Alfoun
Nejsem zadnej odbornik pres turba,ale tenhle bov reaguje dost rychle
http://www.youtube.com/watch?v=MU5Y6d9r ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 21:03
od tsin
si dobrej ze stihnes zaznamentat zlomky vteriny kdy naroste tlak v potrubi nez se vic otevre klapka..
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 21:14
od Libor12
Taboo: tento?
http://www.tialsport.com/prod_bv_50.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 21:20
od Anděl
Logicky úvaha.
BOV bude tak rychlý, jakej bude rozdíl tlaku před a za klapkou. Takže při nízkém plnění nebude rozdíl velký, BOV bude pomalý a zpětné tlaky na turbo budou malé.
Pokuď použiji "velké" turbo a budu využívat jeho max. potenciál, tak další nárůst tlaku mu už neprospěje.
Já BOV v autě mám a budu ho tam mít i dále.
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 23:22
od Mirek-200sx
Na ten synapse bov jsem zatim nikde necetl zadne negativa, mam v planu ho take kupovat. Na youtube je nejaky to video ohledne reakcni doby a taky porovnani s Tialem na Subarku...
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 23:30
od JRD McLAREN
TABOO mozem otazku..
Stavbou akych motorov sa venujesh ..??
4valce 6 ci 8 ..??
vykony cca 200 , 300 , 500 ,nad 600 HP ..??
Turbo - BiTurbo ..??
kedze pisesh z ameriky, tak predpokladam ze najst motor z objemom pod 3 litre,
je skor rarita, ako kazdodenna prax..
me je jasne ze "zakmit" tlaku v potrubi je nezelany a ze moze znicit turbinu, a cely motor...
ale to vsetko je zavisle na velkosti "prebytocneho tlaku", ktory vznikne pri nahlom uzavreni klapky..
na "europskych motoroch", kde sa bavime o vykonoch maximalne tak do 400HP, u "natunenych motorov"
a pouzivanych v beznej premavke cca do 230-250HP s objemom povedzme max. do 2,5L ...
a plniacim tlakom turba okolo 0,8 az 1,1 je pouzitie BOV viac menej "PLACEBO EFEKT"..
a co mam skusenosti u napr. VW, tak vyrobca si nechava v priemere 10% rezervu na sucastiach motora
teda ak dvihnete vykon o cca 10%, tak sa nic nedeje, a vsetky pouzite seriove suciastky zataz vydrzia
(za beznych podmienok, pokial sa nieco "prepiskne", ide cely motor do haj*lu)
(rezerva uz ale v dnes vyrabanych motoroch neplati pre vybrusy a ukony typu "generalka motora")
Cize ak planujem osadit na NA motor turbinu ktorou dosiahnem maximalny plniaci tlak okolo spominanych 0.8-1.2bar - povedzme
tak je tu velka pravdepodobnost ze BOV potrebovat nebudem.
(z mojej strany vsetko len teoria, ak sa mylim oprav ma)
Ja pri "prerabke" ci stavbe motora, vychadzam z "konstrukcie vyrobcu" a snazim sa pochopit, preco "to" jeden typ motora ma, a iny zase nie..
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 23:42
od Mirek-200sx
ja mam pocit ze jedinej placebo efekt kterej tady je jsou pilulky co tady vetsina bere na hlavu.
Turbina ma lopatky konstruovane tak aby pri otackach v danem smeru tlacily vzduch dopredu. A vy tvrdite ze turbu nevadi kdyz se tam nazene byt treba necely 1 bar ve smeru opacnem? Zajimave....opravdu....zajimave je, ze to "placebo" jak tady pisete mi odrovnalo turbinu na nissanu. Vule kolem 1 mm behem jedne sezony.....asi UFO, a to jsem jezdi jednu sezonu bez BOV s tlakem 0.8 Bar. To libore vysvetlis jak? Nebo garett dela T28cky s milimetrovou vuli? Asi ne ze?
Co se tyce reakcni doby bov, je to pouze o nastaveni, kdyz budete plnit 1bar, a dokazete ho seridit tak aby oteviral pri 1,1 tak bude reagovat pohotove...ale kolik z vas vi pri jakem tlaku ten bov otevira ze.....vetsina ho nastavi tak aby pri plneni byl zavreny a pak otevrel...ale pri jakem tlaku otevre to uz nikoho nezajima....
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 23:48
od JRD McLAREN
..moment..
ja netrvdim ze ked lopatky dostanu "spetny naraz" ..ze je to v poriadku...a ze sa nic nestane..
ide o to, ze ci mi ten "spetny raz" vznikne, alebo nie..
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 23:50
od Mirek-200sx
ja reagoval spis na ty pred tebou...
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 27 čer 2009 23:57
od Libor12
Sériový 3sgte od toyoty bov nemá,má obyčejné kluzne turbo ct20b výkon 242hp a sériová jednotka zvládá až 1.1bar potom je ten výkon kolem 280 a turbo tím nijak netrpí. Měření které jsem uváděl bylo při tlaku 1bar s odpojeným bov. Pokles otáček turbo byl 1000. Nemělo to vliv ani na plnění auto se chovalo tak jako se zapojeným bov. Ano pokud budu plnit 2bary tam díky hustotě vzduchu bude nápor na lopatky turba 6krát vyšší než při tlaku .1bar
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 28 čer 2009 00:00
od Mirek-200sx
ono taky muze hodne udelat vedeni mezi turbem a klapkou ne? Myslim tim ze vetsina ma seriove Gumu/plast, ktery se muze s roustoucim tlakem nafukovat. U nerezoveho ci hlinikoveho uz ta rozpinavost nebude tak prudka?
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 28 čer 2009 00:09
od JRD McLAREN
..tvar a konstrukcia sacieho vedenia, pocnuc privodom vzduchu k filtru a konciac zatvorenym sacim ventilom..
..je jedna z klucovych veci ktora ovplyvnuje chod a spravanie motoru..
..
cize tvoja uvaha je spravna...
..teeeeeda.. je to
aj o tom ci sa ma prebytocny vzduch kam "zmestit" - turbo, hadice, klapka to v pohode preziju
....aaaaalebo sa nema kam zmestit, a vznikne ten spetny raz...
(zase teoria, kedze nerobim v ziadnom vyskumnom ustave zaoberajucom sa skumanim prudenia vzduchu v sacom potrubiii..narastu tlaku/podtlaku a pod.)
EDITED: zdoraznene "aj"

Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 28 čer 2009 00:16
od Libor12
3sgte má ic nad motorem vedení je cca 50cm v kovu. Tam se to nemá kde rozepnout.
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 28 čer 2009 10:12
od PhoB
Taboo: ted jsem te nejak nepochopil. Jak mi vyresi sebelepsi BOV surge pod plnym plynem. I kdybych jich tam dal 10, tak na tuhle vec absolutne zadny vliv nema.
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 29 čer 2009 19:59
od Taboo
Smazano
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 29 čer 2009 22:38
od JRD McLAREN
Taboo dik za odpoved...
Hovorish teda, ze nech uz by som mal akelkovek turbo, akykovlek plniaci tlak, objem motora a pod...
je dobre mat BOV ... ( to ze turbina se hned nezastavy je mi jasne, "sak zotrvacnost")
..lebo fak je na nete plno clankov, teoriiiiii, a pokusov na preplnovanych motoroch, ktore BOV nemaju...
..aj ked teda vecsina je takych, ze su to prerabky NA na Turbo..
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 30 čer 2009 03:22
od Taboo
Smazano
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 30 čer 2009 15:45
od Libor12
Taboo píše:Libor12 píše:Sériový 3sgte od toyoty bov nemá
Opravdu? Co je pote dil #084900-0510? Mozna ale, ze te v Toyote okradli.
pouze 3g 3sgte pro modely mr2,6g gt4,pro us trh,evropske ho nemají,a neni to klasický bov,ale bypass valve s přednastaveným na otevřením na 0.9bar,leží mi na stole můžu ho vyfotit rozebraný,ja hodně podobný tomu co vyrábí hks
Taboo píše:
Tahle "diskuse" by byla (hned vedle toho genialniho napadu mrazeni paliva) kandidatem pro soutez nejabsurdnejsiho threadu
s tím genialním nápadem přišlo mitsu v 80letech,ja ho jen ověřil
Taboo píše:Libor12 píše:Až budu plnit 40psi tak ho použiji,ale na motoru o třetinovém tlaku a výkonu do 300hp postrádá smysl.
To je jako rikat, ze pokud nebudes jezdit nad 35mph, tak ti staci jen tri kola - aby jsi usteril za jednu pneumatiku. Take by jsi mohl trvale odpojit 3 valce a jezdit jen na jeden - anebo zadni brzdy a pouzivat jen predni, aby jsi usetril za svicky a desticky.
nechystam sundavat z auta ani kolo ani odpojovat zadní brzdy ani tři valce,ale take se nechystam plnit 40psi a že 3sgte bez bov dokáží najezdit v pohodě 250000km také o něčem svědčí nemyslíš? Netvrdím že použití bov je nesmysl,ale záleží na mnoha okolnostech aplikace kam ho chci dát. Tady je rozkreslene 3sgte 3g eu,jpn trh

Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 30 čer 2009 22:37
od Taboo
Smazano
Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 01 črc 2009 09:48
od misokgb
Ja sa len chcem spytat. Taktiez generalkujem turbo motor, motor, ktory od serie nema ziaden BOV ani nic take. Je to dvojliter v6 turbo, mam kupeny "klasicky" BOV. No na Bidrine som sa dopocul o tzv. TWiN PORT BOV, ktory jednym portom vypusta pretlak do atmosfery - zvukova kulisa a druhy port sluzi ako bypass - zapojeny spatne do sania - kvoli vahe vzduchu, a problemy s elektronikou. Nebolo by lepsie pouzit ten bypass, aby tlak koloval pred cez turbo, ktore by sa stale tocilo, netrpelo by tak na lopatkach a loziskach a bolo by stale k dispozicii, kedze by sa stale tocilo? Prosim vysvetlit ci je lepsie poutiz dual port BOV, alebo staci pretlak vypustit do atmosfery.
Inak - ked uz inak nie, BOV nemoze uskodit, tak robi aspon TSSS ked podla niektorych nepomoze na vykon, alebo zivotnost turba, a mne sa to TSs velmi paci

Re: BOV - vyhozené peníze
Napsal: 01 črc 2009 12:03
od ARV6
Fakt co prispevek to perla... Rekl bych ze 2.0V6 Turbo od AR BOV ma z vyroby, jen uzavreny...