Stránka 1 z 1

výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 04 črc 2009 20:27
od fakie vw
Ahoj chci se zeptat jestli jste už někdo přehazovali setrvák z motoru na motor bez vyvážení a jak vám to fungovalo. Konkretně na VW motorech.

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 05 črc 2009 08:13
od máca
jde to v pohode, zadnej problem 8)

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 05 črc 2009 09:21
od fakie vw
OK dik za radu

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 22 črc 2009 21:19
od Idaho
pokud jde o seriové setrváky z totožných motoru nebývá problém, navíc díry v setrváku jsou vetsinou delané tak že setrvák nejde pootočit - jde namontovat v jediné poloze, takže pokud jde o seriový setrvák ( bez zasahu ) z totožného motoru, asi bych se ničeho nebál.
8)

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 23 črc 2009 11:27
od fakie vw
Jo je to z sice jineho motoru z VW ale má ty diry jak jsi řikal tudiž nejde pootočit. Tak to rád slyšim aspon něco jsem ušetřil :)

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 23 črc 2009 18:20
od Idaho
fakie vw píše:Jo je to z sice jineho motoru z VW ale má ty diry jak jsi řikal tudiž nejde pootočit. Tak to rád slyšim aspon něco jsem ušetřil :)
pozor pokud je to z jiného typu motoru tak bych to nedelal - nemáš jistotu, muže tam být jinak vyvážená řemenice a klika.
proto sem psal "ze stejného motoru"...

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 04 říj 2009 17:30
od Kulisek
V pohodě pokud je to originál setrvačník tak všechny jsou vyváženy do nějakého rozdílu a přehození na jaký koliv typ motoru není problém.jedná se o dynamické vyvážení tudíš není problém.Problém by byl jen tehdy kdyby ho někdo upravil na soustruhu nebo jak koliv třískově upravil (frézoval,vrtal,soustružil)No tobě jde jne o to zaměnit 2hmotu za 1hmotu z jiného motoru na koncernovém motoru že jo!! :D Nopoužij nějaký z 1Z nebo ABF G60 atd.Jen musíš dodržet perfektní čistotu mezi spojem klikou a setrvákem.Toš se měj Ahoj

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 04 říj 2009 20:36
od fakie vw
No já mám setrvák z AKL z 1.6 74KW. Už ho tam mám a vše je OK zatím. Jezdi to auto suprově. Nijak do něj nebudu ani vrtat u toho turbáče je to podle mě zbytečná věc. Dvojhmota je celkem o ničem takže to chtělo něco jineho :D Dík za radu. Mě nenapadlo se poptat tebe když jsi vlastně měl postavene to samé :)

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 06 říj 2009 14:21
od Kulisek
fakie vw píše:No já mám setrvák z AKL z 1.6 74KW. Už ho tam mám a vše je OK zatím. Jezdi to auto suprově. Nijak do něj nebudu ani vrtat u toho turbáče je to podle mě zbytečná věc. Dvojhmota je celkem o ničem takže to chtělo něco jineho :D Dík za radu. Mě nenapadlo se poptat tebe když jsi vlastně měl postavene to samé :)
Jo v poho sice já to na té svoji GII neřešil,ale teď to řeším a uvažuji už o tady tom : http://www.highperformanceparts.cz/spoj ... s-18t.2841" onclick="window.open(this.href);return false; To už bude jiné kafé 8) popřípadě setrvák 1Z upravit odlehčit a znovu převážit kavalitnější lamelu a lepší přítlačák,zatím ale řešim něcoj jiného vední v hadicích Samco zatím spojka drží taktéž dvojhmota a série spojka 330Nm tak zatím neřeším,ale brzo budu.Ahoj

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 06 říj 2009 17:32
od fakie vw
Já o tomlhe taky přemýšlel přesně o otm samem cos poslal. ALe zatím mám serii motor a budu řešit ještě spoustu jiných uprav mimo motor. Ale časem jak pujde výkon nahoru budu muset asi taky šáhnout po lěpší spojce. Já jsem uvažoval konkretně o tady tomhle http://www.highperformanceparts.cz/spoj ... s-18t.2840" onclick="window.open(this.href);return false; . Uvažoval jsem i o keramice ale problém je v tom že se s ni blbě jezdi v provozu. Ale tohle podle mě nebude špatne vzhledem k tomu že už ta lamela nemá to torzní tlumení a je na tvrdo.

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 09 říj 2009 06:41
od Kulisek
fakie: no jako dobrá,ale je to jen do 406Nm což je nic moc já to plánuji kolem 450Nm a nebude problém se dostat na 500Nm tudíš musim koukat po něčem ještě lepším,ale určitě do keramiky né jezdil jsem ji na závodech a do provozu si to nedovedu představit.Ahoj

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 09 říj 2009 20:06
od fakie vw
Co ted vlastně stavíš za auto? :wink:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 11 říj 2009 17:44
od Kulisek
fakie vw píše:Co ted vlastně stavíš za auto? :wink:
No zatím je to sériovka,ale je to TDi a bude to doufám dobrý stroj na denní ježdění a hobby kopce.Váha do 1000kg se sedačkama tak na kopce počítám pod 900kg a výkon bych chtěl cca 200-240PS a krouťák kolem 380-420Nm,ale chtěl bych ho posunout do vyšších otáček vše se bude ladit na brzdě individuálně.Pomalu vše sháním.Motivace je jen chybí čas.Uvidíme.A ty co pořád děláš tu GII 1,8T??Jak jsi daleko? Ahoj ať se daří

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 11 říj 2009 20:47
od fakie vw
máš sz

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 13 říj 2009 00:43
od misokgb
K tomu zotrvaku... Neviem ci sa mne auto triaslo kvoli kardanu, alebo kvoli zotrvaku... Problem je, ze neviem zistit, ci som mal seriovy zotrvak internally balanced, alebo externaly - teda dynamicky vyvazeny samostatne, alebo spolu s klukou motora... Viem, ze baworaky maju napr. externally balanced zotrvak. Ja ked som ho dal stiahnut moj povody zotrvak, tak predtym nez ho siel stahovat ho dal na vyvazovacku a povedal, ze to bolo dost NEVYVAZENE od serie, ze ci mi netriaslo autom sa pytal... Tak ma potom napadlo - ze mohlo to byt preto, lebo to bolo od vyroby vyvazene spolu s klukou a samostatne to "hadzalo" ? On to vyvazil na nulu v podstate, po namontovani mi pri otackach vibruje cele auto (JE TU ALE SANCA ZE TO ROBI KVOLI KARDANU - nestihol som ho dat vyvazit). Pytam sa len informacne, auto je uz na diely, len kvoli buducim upravam sa pytam. Vdaka :)

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Napsal: 18 říj 2009 11:53
od Kulisek
misokgb píše:K tomu zotrvaku... Neviem ci sa mne auto triaslo kvoli kardanu, alebo kvoli zotrvaku... Problem je, ze neviem zistit, ci som mal seriovy zotrvak internally balanced, alebo externaly - teda dynamicky vyvazeny samostatne, alebo spolu s klukou motora... Viem, ze baworaky maju napr. externally balanced zotrvak. Ja ked som ho dal stiahnut moj povody zotrvak, tak predtym nez ho siel stahovat ho dal na vyvazovacku a povedal, ze to bolo dost NEVYVAZENE od serie, ze ci mi netriaslo autom sa pytal... Tak ma potom napadlo - ze mohlo to byt preto, lebo to bolo od vyroby vyvazene spolu s klukou a samostatne to "hadzalo" ? On to vyvazil na nulu v podstate, po namontovani mi pri otackach vibruje cele auto (JE TU ALE SANCA ZE TO ROBI KVOLI KARDANU - nestihol som ho dat vyvazit). Pytam sa len informacne, auto je uz na diely, len kvoli buducim upravam sa pytam. Vdaka :)
Ahoj tak jak jsem to pročetl tak si myslím že je to kardanem,ale jen za předpokladů že ti to dělá za jízdy a čím rychleji jedeš tím víc se třepe.Nevyvážený setrvačník má negativa a to motor může jít hůř do otáček,nebezpečí prasknutí klikové hřídele,roztržení setrvačníku,teoreticky bys to neměl nějak poznat co se týče motoru jen ten motor se asi bude trochu třást,ale spíš to ovlivní chod motoru.No z vlastní zušenosti stačí vyvážit jen setrvák a důkladně očistit styčné plochy.Pro závodní účely jsem nechával kdysi vyvažovat komplet jako je klika s řemenicí,setrvákem a přítlačákem,a lamelu vzlášť samo keramiku.No ale je to už 10let zpátky.Tvůj problém zjistíš tak jak jsem pasl jestli se vibrace stupňují v závislosti na otáčkách tak hledej problém na motoru,ale pokud v závislosti na rychlosti tak kardan poloosy atd.No snad ti to pomůže.Ahoj Petr