Stránka 1 z 1
Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 11 črc 2009 22:26
od TF
Má smysl odlehčovat setrvačník na auto co má 300ps? Navíc to asi není úplně profesionální, je to od jednoho člověka co to dělá, ale už jich zas pár jezdí a asi si nikdo nestěžoval. Kdyžtak jaký jsou + a - toho? Že to pujde rychleji do otáček je mi jasný, ale jestli to nemá nějaký nevýhody. A jak to vyvážit? Jestli dobře chápu stačí vyvážit samotný setrvačník?
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 11 črc 2009 22:37
od Anděl
+ točí se méně hmoty, ale celkově to není o moc míň
- točí se méně hmoty ( Rozjezdy a chod motoru jsou horší)
- ubrání materiálu na orig. setrváku není ideální
Já bych do toho nešel. Nic ti to zázadního nepřidá. Jen můžou nastat problémy. Nevím ale o jaký motor jde.
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 11 črc 2009 23:43
od Taboo
Smazano
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 12 črc 2009 13:34
od blázen
ze seriového bych neubíral,na netu je spousta fotek rozsekaných nohou
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 12 črc 2009 21:30
od tsin
blázen píše:ze seriového bych neubíral,na netu je spousta fotek rozsekaných nohou
uka
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 12 črc 2009 22:14
od kentoya
já to na svém udělal a spokojenost
setrvák z 13ti kg na 6,5
kardan z 12,5 kg na 6
ojnice a písty dohromady přes půl kila
řemenice - 3kg
a i kdyby to objektivně znamenalo na 400m +- 0,1sec, tak subjektivně na srdci je to znát velmi
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 12 črc 2009 22:32
od YaraV
Ty meziplyny, to je pak nádhera.Navíc máš pocit že ten motor opravdu jede

(škoda že je to jen pocit) velice nákladná úprava (poctivá) za minimální výsledek
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 13 črc 2009 17:42
od TF
Taboo píše:
Do otacek to pujde rychleji pouze v neutralu anebo s vypnutou spojkou. Jinak akcelerujes celou hmotu vozu.
Jo už jsem našel na jiném místě tady na foru kde popisuješ, že si myslíš, je to zbytečné a proč. To jsem pochopil.
Akorát mi nejsou jasný 2 věci:
1) proč teda většina renomovaných úpravců odlehčené setrvačníky nabízí? Dokonce i v továrních plánech na rally auto od Škoda motorsport je výkres jak odlehčit setrvačník.
2) ty jsi zkoušel odlehčit setrvačník a před i po namontování změřit zrychlení a nezlepšilo se ani o 0.1s? V tom případě už by bylo jasno provždy.
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 13 črc 2009 18:51
od honza 2.0 16v
kámoš na 1.6 motoru se 100PS odlehčil o 3kg... na výsledku sprintu se to vůbec nepodepsalo, jen volnoběh měl nižšší..
jinak googluj a najdeš..
http://www.youtube.com/watch?v=ZhLDAc_H-xc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=QSFA0ufN ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
osobně sem viděl přistát zbytky odlehčenýho setrváku necelej metr od traťovýho komisaře...a pokud ten setrvačník nebude z nějaký lepší oceli (čatso to bejvá křehkej odlitek) tak do odlehčování nepujdu..
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 13 črc 2009 22:59
od Taboo
Smazano
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 14 črc 2009 09:36
od Mirek-200sx
Taboo opet technicka otazka, nevim jestli na to nebude lepsi zalozit nove tema, ale muzes se trosku rozepsat o tom chlazeni bellhousing ? Nejake fotky realizace? Asi to musi byt nejak pres prepazky aby se tam nedostala voda ne? Co prach a necistoty? nevadi to spojce? Nebo tam dat nejaky filtr? Dekuju
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 14 črc 2009 12:50
od mariS
predelaval sem u sveho Escorta motor.. puvodni CVH 1,6 8v turbo s mechanickym vstrikovaním (132hp) jsem vymenil za novejsi Zetec 1,8 16v s elektronickym vstrikovanim (130hp), ale aby mi sedel na prevodovku musel sem pouzit setrvacnik z CVH verze s elektronickym vstrikovanim kvuli cidlu polohy klikove hridele a ten byl skoro polovicni vahy nez original Zetecovej.. takze mam na motoru v podstate seriove vyrabenej ale asi o tu tretinu lehci setrvacnik.. auto je pojizdny celkem normalne, otacky jdou pri volnobehu rychle nahoru ale pri jizde to nema na nic vliv.. ale pri studenym motoru to hur drzi volnobeh a ma to tendence zdechat
ale casem me ceka dokonceni turba a megasquirtu kterej by mel volnobeh vyresit
pokud bych nemusel puvodni setrvacnik menit tak bych to nedelal
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 15 črc 2009 06:30
od Taboo
Smazano
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 16 črc 2009 12:07
od fafejta
Ahoj Taboo.
Prosímtě,nenapsal by jsi mi jak těžký samotný setrvačník z CrMo stačí či funguje na aplikaci Evo 8 s performancí 530PS/700Nm.
Předem Ti moc děkuji.
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 16 črc 2009 15:39
od Mirek-200sx
taboo diky..kdyz pak budou fotky tak dej vedet
Re: Odlečený setrvačník a turbo motor
Napsal: 19 črc 2009 16:33
od Taboo
Smazano