Zapalování
Napsal: 02 srp 2009 19:23
Ahoj, řeším následující problém, vlastním Mitsu 3000GT( 92 TT, us verze), kde mi jedna cívka přestala házet jiskry. Postupně jsem došel k tomu, že problém je v řídící jednotce(po proměření cívek a výměně PTU(tranzistorová jednotka zapalování) jednotky), kde jsem proměřil výstupy z ECU na PTU jednotku, která se stará o zapalování. Zjistil jsem, že výstup na danou cívku dává pouze třetinové napětí (0,25V proti zbylým dvěma 0,8V při 3 tis.ot.) a bylo mi řečeno, že pravděpodobně ten problém, protože PTU na to asi nereaguje, pokud není napětí stejné na všech výstupech. Jednotka se teď zkoumá v amatérských podmínkách (transistory, které se starají o zapalovní, proběhla výměna vyteklých napájecích kondíků), ale uvidím, jestli se někam pohnu a zjistí se problém.
Teď na co se chci zeptat, dá se nějakým způsobem externě zajistit zapalování (nahradit PTU), co by reagovalo i na nižší(různé) napětí z výstupu ECU? Nebo to neřešit a raději sehnat jinou jednotku? Na standalone teď nejsou peníze a jiná jednotka z auta na ebayi se pohybuje kolem 300USD
Díky
Teď na co se chci zeptat, dá se nějakým způsobem externě zajistit zapalování (nahradit PTU), co by reagovalo i na nižší(různé) napětí z výstupu ECU? Nebo to neřešit a raději sehnat jinou jednotku? Na standalone teď nejsou peníze a jiná jednotka z auta na ebayi se pohybuje kolem 300USD
Díky