
Zvody s katalyzátorom
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Zvody s katalyzátorom
Počujte ľudkovia, poradte mi niekto. Mám vo zvodoch katalyzátor a chcem ich omotať termo páskou. Pokiaľ viem katalyzátor potrebuje odvod tepla a ten omotaním obmedzím. Neviete či by ho mohlo poškodiť ?... 

Re: Zvody s katalyzátorom
většinou bývá katalyzátor až za svody, ne??
Rapid 130 --> 110r --> Favorit --> 1000MB --> E34 525iA --> Swišť GTi MK III (125,8dB
) --> Golf 1.9 GTI TDI 20 jahre
felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto

felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto
Re: Zvody s katalyzátorom
nektere bezne hondy fiaty apd maji smotane svody a hned za nima katr a je to jako byl v nich ve finale to vypada skoro jako svody na turbo a misto turba je tam katr... ovsem pokud chces omotat svody tak to omotas po katr a je to dalsi vec nevim proc to delat? zaprve ten .00001hp co ti to u serioveho auta prida nestoji za tu tisicikorunovou investici do pasky... navic tepelny stit tam je do vyroby ne tak ucinny ale je... no a v neposledni rade pokud omotas ty tovarni litinove svody je dost nepravdepodobne ze to prezijou...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Zvody s katalyzátorom
technická
proč by sériové litinové svody omotání nepřežily?

Re: Zvody s katalyzátorom
Ony rády praskají samy o sobě natož omotané páskou... Sám je mám popraskané a to jsem na ně vůbec nesahal, resp. odstraňoval jsem kat, ale to už byly prasklé. Doufám ale, že se dostanu do fáze, kdy je nebudu potřebovat a nahradím je něčím "užitečnějším".
Tady origo: http://img210.imageshack.us/i/svody.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady to něco "užitečnější"
: http://img197.imageshack.us/i/turbosvody.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady origo: http://img210.imageshack.us/i/svody.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady to něco "užitečnější"

Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: Zvody s katalyzátorom
jen mi není jasné to "natož omotané páskou" ... proč by jako měly pod páskou praskat víc?
Re: Zvody s katalyzátorom
protoze paska jim nedovoli prebrat okolni chlad a bude je udrzovat pod vyssi teplotou sovdy se prehrejou a pak zacnou praskat...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Zvody s katalyzátorom
Větší tepelné zatížení z důvodu zabránění sálání tepla páskou?
Edit: Tak mě elviiis předběhl...
Edit: Tak mě elviiis předběhl...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: Zvody s katalyzátorom
a jaká je teplota výfukových plynů? vs. teplota, která vadí litině
nezahřívají se pod páskou svody náhodou rovnoměrně? (když pominu možné procento nehomogenity materiálu) co hlavně způsobuje praskání kovu? podle mě nestejnoměrné zahřívání a s tím spojená tepelná roztažnost ... takže například, když na rozžhavené svody cákne voda z kaluže (což mj. u omotaných svodů nehrozí) ... tak praskají. I v samotném místě, kde plyny přímo proudí na stěnu můžou být více tepelně namáhané, což se omotáním páskou eliminuje. Jinak opravdu nechápu, proč by měla litina nějak významně praskat
ale to co říkám já je pouze teorie, takže si to klidně nechám vyvrátit.


Re: Zvody s katalyzátorom
Zalezi taky na tom jaka je to litina. Odlite svody nejsou nijak konstrukcne propracovane je to jen soucast navrzena pro nejsnazsi a nejrychlejsi vyrobu. Litina je krehka pokud ji rozhavis je citlivejsi na vybrace nez napr bezna ocel. cim vice ji rozhavis tim vice reaguje na vybrace kterych je u motoru pozehnane. ano pokud dochazi k vyraznym tepelnym zmenam prasknou na stoprdu ale proto je na litinovych svodech tepelnej stit kterej chrani jak motorovej prostor od tepla tak svody samotne od razantnich zmen teploty (striknuti vody) ale zaroven vzhledem k tomu ze je to kus plechu v nich neizoluji maximalni teplotu... dalsi vec proc vyhazovat 1500kc za pasku na orig svody kdyz tim nic neziskas i kdyz vlastne ziskas prasknou a mas duvod koupit ladene 

TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Zvody s katalyzátorom
fifi ty svody k turbu sis dělal sám? nebylo by lepší ty krajní protáhnout až dolů kde ústí ty prostřední? aby byly stejně dlouhé a zároveň by tam nebylo tolik zlomů. Jen se ptám, myslel jsem žeby svody v nejlepší případě měly být stejně dlouhé a měly dělat co nejjednodušší cestu pro plyny ne? Bo je to u turba jinak?
EX: Audi A4 Avant 1,9TDi quattro
NOW: TDpoVWa GIII
NOW: TDpoVWa GIII
Re: Zvody s katalyzátorom
Ano, svody jsou má ruční práce včetně pilování přírub... Jistě máš pravdu, kdyby 1 a 4 válec ústil tam kde se spojují 2 a 3, tak by to asi bylo úplně ideální, ale to co vidíš na foto je asi 3 verze původně byla příruba pro turbo v místě kde se 2 a 3 kanál spojuje v jeden to byla snaha o to umístit turbo ještě nad klima kompresor (v tom případě se mi tohle řešení "vršku" zdálo nejrozumnější), bohužel se to nepovedlo (málo místa), tak jsem se rozhodl turbo spustit níže a to tou trubkou co navazuje na na 2 a 3 kanál s tím, že "vršek" už nebudu předělávat a spokojím se s 4-2-1 místo toho co navrhuješ ty tedy 4-1... Hodně "turbosvodů" jak sériových tak i laděných má větve i několikanásobně různě dlouhé, takže si myslím, že rozdílná délka není až tak omezující, ale třeba mě někdo vyvede z omylu... Zlomy jsou samozřejmě určitě naškodu z foto to vypadá, že se plyny z 1 a 4 válce lámou o 90° , ale v reálu tomu tak není a to právě z důvodu, že 2 a 3 kanál tvoří kolínka která jsou zahnutá dolu a tak se ten uhel dost zmírnil, v tomhle ohledu ta foto dost zkresluje, kdyby jsi je měl v ruce, tak mi dáš určitě zapravdu...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: Zvody s katalyzátorom
sorry za ot
takhle jsem treba resil svody ja

oproti seriovym

vypaleny priruby gratis, kolena s kusem trubky cca 500,- a par dni prace a mereni.. ale jsou 4-1 se stejne dlouhyma vetvema.. sice vypadaji krkolomne ale ono to jinak udelat neslo
jeste na to chci termotec protoze kolem bude i nejaka ta hadice tak at neco nepripalim
takhle jsem treba resil svody ja

oproti seriovym

vypaleny priruby gratis, kolena s kusem trubky cca 500,- a par dni prace a mereni.. ale jsou 4-1 se stejne dlouhyma vetvema.. sice vypadaji krkolomne ale ono to jinak udelat neslo
jeste na to chci termotec protoze kolem bude i nejaka ta hadice tak at neco nepripalim
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zvody s katalyzátorom
Hmm, tak tohle je parádní! Muselo to dát práci, ty moje jsou proti nim takový chudý příbuzný, ale přesto myslím, že ve funkčnosti nebude až tak velký rozdíl, obzvlášť při mé aplikaci, kdy se nehoním za každým koněm (série motor by jich stejně o moc víc než plánuju asi nezvládl)... Ono kdybych neměl svody v sérii v kupě s katalyzátorem, tak bych asi ani žádné jiné nedělal a použil sérii... To ovšem nic nemění na tom, že jsou ty tvé super (opticky, funkční stránku neumím posoudit). Jen mě napadá, já když jsem ty svody "navrhoval", tak jsem dbal na to, abych se na každou matičku dostal přímo ráčnou a zjednodušil si co nejvíce montáž/demontáž, u tvých mi přijde, že se na některé bude dostávat hodně těžko...?
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: Zvody s katalyzátorom
diky.. u turbosvodu se fakt moc neresi delky potrubi.. nektery svody vypadaji ze snad ani nemuzou fungovat a pritom jsou ladeny na nejaky vyssi vykony.. ja se taky nehonim za kazdym konem.. ty svody si delam na NA motor 1,8 16v a budu k nemu davat T3 Garretta a kdyz se dostanu kolem 200 koni tak budu spokojenej.. ja je samozrejme taky delal tak abych se vsude dostal, ale racnou rozhodne ne.. ale pridelat jdou, to sem uz zkousel
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zvody s katalyzátorom
skvela prace... mas sz... myslim ze na domaci podminky je to vynikajici...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Zvody s katalyzátorom
i takhle muzou vypadat svody.. nastesti to neni moje prace


Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zvody s katalyzátorom
i na to kolik tam je kilogramu svaru bych i veril ze budou foukat jak cednik 

racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
Re: Zvody s katalyzátorom
Krásná práce, pán asi neví, že existují kolínka a jiná svářečka než elektroda... Tomu nepomůže ani tepelně-izolační páska! 

Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!