Stavba motora - pomoc s vyberom motora. Turbo alebo neturbo?
Napsal: 04 pro 2009 01:01
Zdar TF,
takze, cez zimu som sa rozhodol skladat auto... Len tak z historie... Jedna sa o auto starsieho data, niektori mozno poznaju - Alfa Romeo 75 - predchodza bola Giullietta - zadny nahon, porsche system transaxle - vpredu motor, vzadu rozvodovka (spojka, prevodovka, diferak na zadnej naprave). Auto ma samosvor, slusny podvozok, dobre vyvazenie. Mal som najprv 2.0TD 95ps, potom som presiel na 150ps 186Nm (25% samosvor), mal som na nej upravy, kde sa fakt drzala vykonono autam o 20-30ps viac v pohode. Odhadom 160ps 200Nm, no ani to nestaci. Teraz mam 3.0V6 12v - 185ps 246Nm - no uz aj to mi je slabe
Upravy na 2.0 motore TS 8v boli: sanie - sport. filter + privod vzduchu, komplet vykuchany vyfuk, reg. tlaku paliva, RJ nastavena do closed loop modu, znizena hlava, lestene kanaliky, odlahcene zotrvaky - pridat sa uz dalo len vackami, chipom, viac asi nie.
Teraz ide auto do garaze, na jar by som chcel aby vyliezlo, komplet prerobene. Ma sluzit na denne jazdenie (pohodlne byt nemusi, nepotripm si
), spotreba, na nej moc nezalezi, bude hlavne na drifty + sprinty (ak bude dobry vykon
). Vacsinou problemov mam poriesenych, no ostava motor. Chcem sa dostat k hranici 300ps a nieco cez 350Nm, planujem aj suchy nitro system.
Takze teraz, mam na vyber: bud kupim motor z Alfy 164 - 3.0v6 24v - 231ps 276Nm a ten sa vyladi - odhadovany vykon, ktory by stal dost penazi - 4x vacky, chip, sanie, vyfuk = mozno malo cez 260ps 300Nm, odhadovana cena 2000-3000e za upravy???
Viac ma preto zaujal motor 2.0V6 turbo zo 164, ktory disponuje v serii 200ps a 300Nm a v karoserii 164 dosahuje lepsie zrychlenie, nez ten 231ps 3.0 24v. Turbo ako vieme, ma vacsi potencial - resp. jednoduchym pridanim boostu dosahujeme lepsich vysledkov za menej penazi nez na atmo motore. Teraz sa vas chcem spytat, i ked viem, ze na toto sa tazko odpoveda, ci seriovy motor 2.0 v6 turbo 12v 200ps@300Nm sa da nejako a ci hlavne VYDRZI vykon na cca 300ps@400Nm, ak ano, ake upravy by tam mali ist? Samozrejme sanie - velky FMIC, sportovy filter, mozno custom intake manifold plenum (tu velku "vzduchovu nadrz"
), vyfuk - asi komplet prechozi, vacsie turbo - AKE? Mozno vacsie vstreky - ake? Regulator tlaku paliva - ten uz mam, silnejsie pal. cerpadlo, piggyback system? Alebo to zvladnu nove vacsie vstreky? Programovatelna jednotka - alebo ma tato seriova jednotka na tomto motore dost velku rezervu? Ostre vacky (s nimi nastava otazka o pouzitelnosti v dennom provoze - spektrum otacok od 1000 do 3000). Inak, kedze sa ma pouzivat najma na sprinty, a drifty - vykon je mi treba najma v spektre otacok 3000 - obmedzovac (cca 6500, po chipe mozno 7000), a idealne aby po preradeni nasledujuceho stupna som mal max. krutak.
Samozrejme by dostal motor vacsi oil cooler, par cidiel pre info navyse, ktore pomozu pri ladeni ale aj pri beznej prevadzke (AFR, EGT, turbo boost apod.)
Tak chcem sa vas spytat, co si o tom myslite, motor alfa romeo 2.0 v6 turbo 12v - 200ps/300Nm, dostat ho na hranicu 300ps/400Nm - ci je to mozne, ak ano, ake velke upravy si vyziada motor, kolko to CCA bude stat, ake diely pouzit, a hlavne ci to vydrzi tento motor za predpokladu dobreho chladenia, dobreho nastavenia, dobreho oleja a spravneho uzivania... Malo by zmysel uvazovat o twin turbo systeme - dve rovnako velke turba na obe strany motora jedno? Alebo radsej ostat pri jednoduchsom jednom turbe.
+ pod otazka k nitru, kolko by asi prinieslo? dajme tomu, ze mam 300ps/400Nm, suchy nitro kit system, da sa ratat co ja viem +80ps/80Nm pri takomto vykone?
Pozeram aj v zahranici a pod, ale zatial nic moc, azda na mobile.de bolo GTV na predaj, ktore malo 400ps s tymto motorom! No pisal, ze motor bol kompelt prestavany a tolko penazi nemam!
PS: motor je zhodny ako v Alfa 166 V6turbo, GTV V6turbo (mozno len zmena v strekovani, kvoli emisiam). Inak ked sa aj niekde uvadza, ze 24v - tak je to blbost, tento motor sa vyraba LEN 12v prevedeni.
Dakujem pekne za nfo
takze, cez zimu som sa rozhodol skladat auto... Len tak z historie... Jedna sa o auto starsieho data, niektori mozno poznaju - Alfa Romeo 75 - predchodza bola Giullietta - zadny nahon, porsche system transaxle - vpredu motor, vzadu rozvodovka (spojka, prevodovka, diferak na zadnej naprave). Auto ma samosvor, slusny podvozok, dobre vyvazenie. Mal som najprv 2.0TD 95ps, potom som presiel na 150ps 186Nm (25% samosvor), mal som na nej upravy, kde sa fakt drzala vykonono autam o 20-30ps viac v pohode. Odhadom 160ps 200Nm, no ani to nestaci. Teraz mam 3.0V6 12v - 185ps 246Nm - no uz aj to mi je slabe

Teraz ide auto do garaze, na jar by som chcel aby vyliezlo, komplet prerobene. Ma sluzit na denne jazdenie (pohodlne byt nemusi, nepotripm si


Takze teraz, mam na vyber: bud kupim motor z Alfy 164 - 3.0v6 24v - 231ps 276Nm a ten sa vyladi - odhadovany vykon, ktory by stal dost penazi - 4x vacky, chip, sanie, vyfuk = mozno malo cez 260ps 300Nm, odhadovana cena 2000-3000e za upravy???
Viac ma preto zaujal motor 2.0V6 turbo zo 164, ktory disponuje v serii 200ps a 300Nm a v karoserii 164 dosahuje lepsie zrychlenie, nez ten 231ps 3.0 24v. Turbo ako vieme, ma vacsi potencial - resp. jednoduchym pridanim boostu dosahujeme lepsich vysledkov za menej penazi nez na atmo motore. Teraz sa vas chcem spytat, i ked viem, ze na toto sa tazko odpoveda, ci seriovy motor 2.0 v6 turbo 12v 200ps@300Nm sa da nejako a ci hlavne VYDRZI vykon na cca 300ps@400Nm, ak ano, ake upravy by tam mali ist? Samozrejme sanie - velky FMIC, sportovy filter, mozno custom intake manifold plenum (tu velku "vzduchovu nadrz"

Samozrejme by dostal motor vacsi oil cooler, par cidiel pre info navyse, ktore pomozu pri ladeni ale aj pri beznej prevadzke (AFR, EGT, turbo boost apod.)
Tak chcem sa vas spytat, co si o tom myslite, motor alfa romeo 2.0 v6 turbo 12v - 200ps/300Nm, dostat ho na hranicu 300ps/400Nm - ci je to mozne, ak ano, ake velke upravy si vyziada motor, kolko to CCA bude stat, ake diely pouzit, a hlavne ci to vydrzi tento motor za predpokladu dobreho chladenia, dobreho nastavenia, dobreho oleja a spravneho uzivania... Malo by zmysel uvazovat o twin turbo systeme - dve rovnako velke turba na obe strany motora jedno? Alebo radsej ostat pri jednoduchsom jednom turbe.
+ pod otazka k nitru, kolko by asi prinieslo? dajme tomu, ze mam 300ps/400Nm, suchy nitro kit system, da sa ratat co ja viem +80ps/80Nm pri takomto vykone?
Pozeram aj v zahranici a pod, ale zatial nic moc, azda na mobile.de bolo GTV na predaj, ktore malo 400ps s tymto motorom! No pisal, ze motor bol kompelt prestavany a tolko penazi nemam!
PS: motor je zhodny ako v Alfa 166 V6turbo, GTV V6turbo (mozno len zmena v strekovani, kvoli emisiam). Inak ked sa aj niekde uvadza, ze 24v - tak je to blbost, tento motor sa vyraba LEN 12v prevedeni.
Dakujem pekne za nfo
