Stránka 1 z 2
Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 27 led 2010 22:12
od misokgb
Zdar,
skladam auto, bude sa s nim aj jazdit drift, ale bude to aj auto na kazdodenne jazdenie, takze hladam kompromis. Chcem sa spytat, ci ma velky vplyv na zrychlenie "dlzky" prevodovych stupnov. Konkretne moj pripad:
Mam auto 3.0 185ps 250Nm, obmedzovac 6500rpm, rychlosti nasledovne 1. 80km/h 2. 120km/h 3. 170km/h 4. 220km/h 5. 250km/h+
chcel by som do neho dat prevodovku z 2.0 150ps 190Nm obmedzovac 6500rpm, odstupnovane rychlosti 60km/h 100km/h 140km/h 180km/h 220-230km/h.
Viem, ze sa dvihne spotreba - o to nejde. Ale pomoze to dost pri zrychleni, alebo takato vymena nema tolko prinosu? Potrebujem co najlepsie zrychlenie, z motora sa da dostat cca 200ps/300Nm, prosim nerieste pevnost prevodovky poloos - poloosy sa daju dat z 3.0, vnutro prevodovky je vraj rovnake, meni sa len diff cize koncovy prevod. Jedine co ma serie, je ta maximalka, ze 200ps auto pojde po obmedzovac okolo 230km/h co je trosku malo, nie, ze by som chodil maximalkou kazdy den, tak ale...
BTW: pripadne, dalo by sa nieco take, ze ponechat prve styri stupne a piaty dat dlhsi?? - kvoli maximalke a aj na spotrebu...
Vdaka.

Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 27 led 2010 22:23
od JonnY
podla rychlosti co si popisal bude ten staly prevod zhruba o 20% kratsi.
a to sa rovna o 20% vyssej sile prenasanej na vozovku...
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 27 led 2010 22:28
od misokgb
Cize podla vypoctov aj zrychlenie by sa mohlo o 20% skratit? (pokial sa narastajucim zrychlenim nemeni odpor vzduchu a pod.)? Sa trosku potom bojim, ze ako sa to na malych kolesach pohne na sprinte... Alebo len dat velke kola, aby to nehrabalo hm.
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 27 led 2010 22:44
od Hasis
z vlastnich zkusenosti vim, ze to hodne pomuze:)
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 27 led 2010 22:59
od misokgb
Hasis píše:z vlastnich zkusenosti vim, ze to hodne pomuze:)
Nejake konkretne udaje?

O motore a o zmene prevodovky, rychlosti a pod?

Co na to spotreba? Maximalka? Je to citit dost? Vdaka

Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 27 led 2010 23:19
od Michelin
Dobra preovodovka da vic jak ladeny motor. Musi byt ale seskladana tak aby po prerazeni otacky nepadly mimo tocivy moment. Jinak se to bude zase dlouho sbirat.
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 27 led 2010 23:25
od Butcher
Michelin píše:Dobra preovodovka da vic jak ladeny motor. Musi byt ale seskladana tak aby po prerazeni otacky nepadly mimo tocivy moment. Jinak se to bude zase dlouho sbirat.
To jo, ale on meni jen stalej prevod...vnitrnosti spajzky jsou prej stejny
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 27 led 2010 23:31
od maRkusVT
pomuze to a hodne moc....
moje lupo ma 75hp, 100hp fabie s tim samym motorem byla rychlejsi....pak odesla skrin, dala se skrin z 1,7sdi, ktera ma o dost kratsi sprevodovani... tedka fabie nestiha ani kdyby se rozkrajela... zrychleni je nekde jinde atd... ale maximalka je o hodne nizsi
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 27 led 2010 23:42
od SubTera
Taky jsem menil prevodovku, mel jsem sedana s dlouhymi prevody, prevodovka sla srat a sehnal jsem prevodovku z toho sameho motoru (2.0 139PS), ale pro verzi coupe, ktera je kratsi ...na zrychleni to bylo znat, maximalka se zmensila asi o 15km/h, spotrebu si nepamatuju, ale ze by se znatelne zvysila, to ne.
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 27 led 2010 23:46
od misokgb
Fajn, diky za reakcie

No tak spotreba by sa mala urcite zvacsit ked po vymene prevodovky mam pri rovnakej rychlosti vacsie otacky... Ale o kolko to neviem... A ta otazka dolezita, dalo by sa nejak dat prevodovku z 2.0TS a piaty prevod zmenit na dlhsi? Aby som mal maximalku a spotrebu?
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 27 led 2010 23:57
od JonnY
misokgb : za predpokladu idealnej trakcie (prevodovych pomerov, krivky krutaku, aero koeficientu...), sa da zrychlenie spocitat. ale on to bude vzdy len odhad...
vymena celej prevodovky bude pravdepodobne vyrazne jednoduchsia. v nasich koncinach je vraj s podobnym zasahom do prevodovky celkom problem, takze ak nenajdes konkretne niekoho kto podobnu upravu na alfy robi, tak to asi nebude financne unosne.
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 00:12
od JonnY
tak som to zbezne hodil do excelu...
ale je to naozaj len hruby odhad / vypocet
pre originalne auto vysla 0-100 7.66sec
pre o 20% skrateny prevod 6.46sec
(obe bez casu potrebneho na jedno preradenie)
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 00:37
od misokgb
No ja som na jedneho typka z TT, ktory sa prevodovkam fakt dost rozumie, bavil a povedal, ze to nie je problem, piaty stupen dat dlhsi. Tak uvidime a cenovo aj s GO prevodovky mi to vravel, ze do 600e sa vojdem, pricom zmena jedneho stupna na iny bude okolo 10tisic SK, takze tak. A tu dost odchadzaju synchrony, tak preto taka draha GO... A naviac chcem aj lamely na samosvore dat preoblozit ak to bude mozne...
Seriovy trojliter ma udavany 7.5s na stovku a 2.0TS okolo 8.2. Inak tie vypocty to je vyse 1s v zrychleni, no ak mi toto pomoze tolko, tak to bude uplne super

A ked si vezmem, ze chcem este aj dvihat vykon motora, tak to by som sa realne mohol s 200ps/300Nm a prevodovkou s 2.0TS pri dobrom radeni a pohnut dostat niekam pri hranicu 6s na stovku, co je velmi slusne...

No uvidime teda, zavolam typkovi do TT, ako to vidi s prerobenim posledneho stupna a idem do toho. On mi inak vravel, ze aj sestka by sa dala pridat... Uvidime, zajtra mu skusim zavolat

Dik za rady zatim

Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 06:33
od elviiis
nevydim duod proc by se mela spotreba zvysit... ja dal kratsi spajsku na rovera a bylo to znat jako prase... serie 200ps a 245nm zvednut talk turbo z 0,4 na 1bar a vymena spajsky a jelo to jako prase... spotreba se mi nezvedla... sice mas kratsi kvalty a motor se snaze vytaci jedinej rozdil ve spotrebe bude mozna pri high speed... podle otacek a omezovace byvh ale rekl po tom skraceni co pises pojede to auto porad 250km/h ma slabej motor proto na vic nezrychli ale ja mam stejne sprevodovanou celicu jak mas puvodne s a dle kalkulaci prevodu mne vychazi na 5ku 301km/h nejvice jsem jel 265km/h dle gs a jeste jesem mel rezervu otacek... budu mnenit celou spajsku taky s podobnymi kvalty jako ty ( budu zkracovat stalej pomer a prodluzovat jednotlive kvalty tak pomalejsi ) a 5ka tam vychazi na nejakych 270 kolecko bude stejne u petky rozdil jen ve stalym prevodu... kterej menis i ty...
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 10:02
od misokgb
To jo, lenze tych 220-230, ktorych som siel na tej kratsej prevodovke tak som mal uz 6500 otacok - len len uz by vypinal obmedzovac na tom slabom dvojlitry... Tak si myslim, ze viac to nepoleze ani s upravenym trojlitrom... Mozno ked sa bude chipovat, tak posunu obmedzovac na 7000rpm, ale 500rpm+ je tak +15km/h na maximalke a to uz neviem ci na patke vytocim po 7000rpm kvoli odporu vzduchu... Kazdopadne idem do kratsej prevodovky, len tu patku dako poriesit. Inak spotreba sa zakonite MUSI dvihnut, spotreba = nie priamo, ale umerna otackam, cim nizsie otacky, tym nizsia spotreba a ked ides proste o 1000otacok viac ako predtym MUSI to zozrat viac...

Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 10:19
od elviiis
mno tak to ma hodne kratkou petku nic mene myslim ze takova v max staci... spotreba neni vubec zavysla do otacek motoru... kdyby byla pravda to co jsi napsal tak by motor na volnobeh vytocenej na 5tis otacek zral vice jak kdyz pojedes 90pri 2500ot dalsi vec je ze vysokotackove hondy by pak museli zrat daleko vice nez napr nizkootackove vw atd atd... spotreba je zavysla od vstrikvoane smesi a ta je zavysla od zateze kteoru timto prave snizis takze spotreba klesne... a jak jsem psal muze se zvysit pouze pri vysokych rychlostech...
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 11:14
od misokgb
No to ma napadlo az potom, ze pri vyssich otackach sa motor bude menej "trapit" tym padom bude vstrekovat menej zmesi.. No dobre, uvidime, a tak vmax, uz ked to bude mat taky vykon, mohlo by to ist niekam k 270 nie?

Aspon raz nech to mam na videu

Aj tak to nie je kde roztahovat bezne..

Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 12:11
od JonnY
elviiis : spotreba je zavysla aj od otacok. priamo umerne rastu trecie straty, a tiez cerpacie straty. mas vyssie otacky, vyssi krutiaci moment, nizsiu zataz, a preto mas menej otvorenu skrtiacu klapku. za nou ti vznika pekny podtlak, ktory kladie pri sani odpor.
misokgb : pockaj ty chces ist 270kmh v 200hp aute? na to radsej zabudni...

Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 12:46
od elviiis
JonnY píše:elviiis : spotreba je zavysla aj od otacok. priamo umerne rastu trecie straty, a tiez cerpacie straty. mas vyssie otacky, vyssi krutiaci moment, nizsiu zataz, a preto mas menej otvorenu skrtiacu klapku. za nou ti vznika pekny podtlak, ktory kladie pri sani odpor.
misokgb : pockaj ty chces ist 270kmh v 200hp aute? na to radsej zabudni...

200hp auto by 270jelo ale muselo by bejt zatracenne lehke... ale proto rikam ze ve vysokych rochlostech na 5ku ano... ale pro normalni jezdeni a akceleraci ne protoze to co pises prevazi mensi odpor kladeny motoru... proste se ten motor tolik nenadre... vyssi otacky jsou az vedlejsi produkt zvednuti psotreby...
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 13:04
od JonnY
elviiis píše:200hp auto by 270jelo ale muselo by bejt zatracenne lehke... ale proto rikam ze ve vysokych rochlostech na 5ku ano... ale pro normalni jezdeni a akceleraci ne protoze to co pises prevazi mensi odpor kladeny motoru... proste se ten motor tolik nenadre... vyssi otacky jsou az vedlejsi produkt zvednuti psotreby...
lahke? preco ?
maximalnu rychlost ovplyvnuje (pri podobnej rychlosti) z velkej vacsiny len aerodynamika auta. hmotnost len zanedbatelne.
ano, lahsie auto sa na tu maximalku dostane rychlejsie, ale 270 s tym nepojede
vyssi otacky jsou az vedlejsi produkt zvednuti psotreby...
nerozumiem ako to myslis. ked som predtym isiel pri 90kmh v 2500rpm, tak po skrateni staleho prevodu o 20% pojdem pri 90kmh v 3000rpm
ano, pokial by som isiel v tych istych otackach, tak bude spotreba nizsia. ale proste preto, ze by som isiel pomalsie...
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 13:07
od Butcher
elviiis píše:JonnY píše:elviiis : spotreba je zavysla aj od otacok. priamo umerne rastu trecie straty, a tiez cerpacie straty. mas vyssie otacky, vyssi krutiaci moment, nizsiu zataz, a preto mas menej otvorenu skrtiacu klapku. za nou ti vznika pekny podtlak, ktory kladie pri sani odpor.
misokgb : pockaj ty chces ist 270kmh v 200hp aute? na to radsej zabudni...

200hp auto by 270jelo ale muselo by bejt zatracenne lehke...
No tak to bude paradicka...bavime se o Alfe 75

Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 13:20
od elviiis
Pri vyssi rychlosti je i vyssi aerodynamickej odpor pokud budes mit pri napr 90km/h mensi otacky ale nizsi efektivitu motoru budes mit i vyssi spotrebu nez pri vyssich otackach kde je efektivita stejna... opet tosouvysi s tim ze se motor mene nadre pro udrzeni te rychlosti...
peknej priklad je tatikuv civic 1.4is 90hp... pri rychlsoti 130na dalnici ten motor neni v dostatecnych otackach a ten motor proste v to rozmezi takovou rychlost nezvlada musim mit tak 80procent plynove klapky... pri 140km/h uz jedu asi na 30procent klapky protoze v tech otackach mam motor vetsi kroutici moment... kdybych mel tedy kratsi spajsku a jel pri techto otackach tech 130 bude zrat mene...
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 13:22
od elviiis
Butcher píše:elviiis píše:JonnY píše:elviiis : spotreba je zavysla aj od otacok. priamo umerne rastu trecie straty, a tiez cerpacie straty. mas vyssie otacky, vyssi krutiaci moment, nizsiu zataz, a preto mas menej otvorenu skrtiacu klapku. za nou ti vznika pekny podtlak, ktory kladie pri sani odpor.
misokgb : pockaj ty chces ist 270kmh v 200hp aute? na to radsej zabudni...

200hp auto by 270jelo ale muselo by bejt zatracenne lehke...
No tak to bude paradicka...bavime se o Alfe 75

hele ja to auto nejka neznam bavime s v teoreticke rovine za i auto s 200hp dokaze jet 270km/h... aerodynamiku bych tu moc netahal protoze ja nemam vubec tuseni jake cx ma alfa a netusim to nai u svoji celici

Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 13:28
od Butcher
Jasne, ale chovani auta v takove rychlosti uz neni o cx, ale o pritlaku a podvozku

Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 13:55
od JonnY
elviiis : ver mi, 200hp alfa 75 pojde 270 tak maximalne ked vypadne z lietadla
ono s tou spotrebou to neni tak jednoduche, aby sme to tu mi nejak vyriesili. uz len preto, ze nevies co spravi riadiaca jednotka, dokedy sa bude riadit podla lambdy, a kedy preskoci na bohate open loop mapy...
cisto teoreticky, by idealna spotreba mala byt dosahovana na poslednom prevode, v otackach najnizsej mernej spotreby, pri plne otvorenej skrtiacej klapke.
v praxi to tak jednoduche asi nebude
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 14:06
od elviiis
JonnY píše:elviiis : ver mi, 200hp alfa 75 pojde 270 tak maximalne ked vypadne z lietadla
ono s tou spotrebou to neni tak jednoduche, aby sme to tu mi nejak vyriesili. uz len preto, ze nevies co spravi riadiaca jednotka, dokedy sa bude riadit podla lambdy, a kedy preskoci na bohate open loop mapy...
cisto teoreticky, by idealna spotreba mala byt dosahovana na poslednom prevode, v otackach najnizsej mernej spotreby, pri plne otvorenej skrtiacej klapke.
v praxi to tak jednoduche asi nebude
Jo tuhle teorii jsem taky slysel uci se to i ve skolach na automobilkach... jenze nutno podotknout ze pokud na takoveho ucitele co to uci bafnes s tim ze pri stoprocentni otevreni klapky uz lambda nepremava jede to na bohate mapy a ze nekterej motor je tak naldenej ze proste nema zadnej kroutak v tech otackach bude v koncich ... podle mne tato teorie plati pro idelani motor s idelanim nastavenim... v praxi bych to vydel tak drzet se tam kde mam max kroutak a mit co nejmene otevrenou klapku... prave proto ze mas rj ktera ti ovlivnuje...
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 14:49
od JonnY
elviiis : tak nejak. snad len, ze klapku otvorenu len na tolko, aby motor bezal closed loop.
ale stale nic neporiesime, pretoze o dost inac sa bude spravat 6l v8 a 1.2l I4
v8 bude mat vzhladom na vyrazne vacsie trenie lepsiu spotrebu v naozaj nizkych otackach, povedzme 1750rpm, zatial co nejaka mala srajda v napr 3000rpm
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 15:32
od elviiis
to jo ale jde o to ze vetsinou nejedes konstantne... tady bude mit vetsi moznost mit pri jizde po okreskach ty spravne otacky... takze pro nekeho kdo jezdi po okreskach to bude mit kladny vliv na spotebu...
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 16:31
od JonnY
elviiis píše:to jo ale jde o to ze vetsinou nejedes konstantne... tady bude mit vetsi moznost mit pri jizde po okreskach ty spravne otacky... takze pro nekeho kdo jezdi po okreskach to bude mit kladny vliv na spotebu...
v podstate asi hej, otazne je, aka bude realita.
ked som skusal ci mam na aute nizsiu spotrebu (podla PP) na 4 alebo 5, tak na 4 som casto dokazal urobit rovnako nizku spotrebu, lenze pri najmensom pohybe pravej nohy vyskakovala kludne aj na dvojnasobok...
ja by som povedal, ze misokgb bude mat po zkratenie staleho prevodu spotrebu vyssiu, ale na druhu stranu, ta 5ka bola tak dlha, ze kratsi prevod sa mozno ukaze byt optimalnejsi...
Re: Vymena prevodovky za "kratsiu" pomoze?
Napsal: 28 led 2010 18:00
od misokgb
Akoze na tu spotrebu som sa pytal len tak dodatkovo, doteraz som jazdil s 3.0 za 17L a nevadilo mi to

Takze ked to bude zrat teraz 20 tak uz neumriem

Inak ta mximalka, bavime sa o hodnotach tacho, seriova 3.0V6 da tacho 250km/h a ked mu pridam cez 20ps a 50Nm, myslis, ze by to nedalo "az" 270km/h co je o 20km/h vyssia maximalka ako so seriovym motorom. Vaha auta bude +/- rovnaka, nieco pojde dnu, nieco von, takze cca 1.3tony, tiez asi bude zalezat od kolies, a od CX, 75ka ma CX rovnake ako Octavia sedan tusim 0.36 alebo 0.37... Ved ja nevravim, ze na tom denne budem chodit 270 (neni ani kde), ale tak pre zaujimavost, keby bola fajnova dialnica, preco nedostat z toho max?
Tak podla vas by som tu patku mal nechat tak? Len tam supnut prevodovku z 2.0 a nic neriesit s patkou? Nepojde to potom pomaly na maximalku?
