Stránka 1 z 1

snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 28 led 2010 10:42
od seba
Cau mam otazku.Jedna se o motor 2,0 turbo DOHC od roveru.

Nechci slyšet že snižovat hlavu o 1mm je kravina,jen mě zajímá následující.

Změní se snížením hlavy o 1mm poloha vaček vůči klice a tím časování?Je možné že to tim padem tak netáhne?Pokud ano vyřeší to stavitelná vačková kola?A kde je koupit pro rover.

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 28 led 2010 18:46
od JRD McLAREN
..este raz sa zamysli nad systemom casovania rozvodov...
..a dojdesh k odpovedi aj sam...

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 28 led 2010 19:26
od honza 2.0 16v
ano , časování se změní..

jde to vyřešit buď náhradou vodící kladky za druhou napínací a dolatit to na dvou napínacích kladkách (tak to mám já, a funguje to bez problému..)
,nebo štelovací kola, který jsou čistčí, ale taky relativně dražší varianta...

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 28 led 2010 19:36
od JRD McLAREN
no...
len mi neni celkom jasne...
preco znizovat hlavu na preplnovanom motore..
kedze u tychto motorov sa vacsina ludi snazi mat co najvacsiu kompresnu komoru..

EDITED:
Honzo, u "serioveho motoru" so "seriovymi vackami"..ta zmena tej dlzky toho remena
podla mojich skusenosti neni taka drasticka, ze by ten motor nesiel , pripadne "isiel strasne zle"..
ano je ten chod trosku iny, je to aj "pocutelne pre skusene ucho"..
ale "kazdodeny sofer", co vie len kde sa leje benzin a voda do ostrekovaca, nic nepoznaa..

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 29 led 2010 01:18
od seba
honza 2.0 16v: Dik, já mam bohužel jen jednu napínací, takže jedine ty stavitelny kola...pokud chci pouzit tuhle hlavu.Zatim dam seriovou co jsem tet sehnal a tuhle tam vrznu az sezenu ty kola.

JRD McLAREN:
Předmět příspěvku: Re: Generálka motoru Rover T16- zvyšování výkonu ANO/NE
Příspěvek Napsal:honza 2.0 16v 08 bře 2009 10:39

nízká komprese u turbomotorů - celkem přežitek , obzvlášť pro běžný ježdění a dnešních palivech. V anglii jezdí dost coupe s předělanými motory na úrovni 400-500 PS a kompresním poměrem kolem 9:1 bez problému (v serii 8 a 8,5:1), výhoda vyšší KP je lepší pružnost v "off boost" režimu. Ruku na srdce zas tak často (řekněme na okruhu) ve full boost asi jezdit nebudeš, abys potřeboval KP nižšší...

a zabiják pístů a ojnic - často to není vysokej plnící tlak, ale vysoký otáčky a nedostatečný mazání na ojničním čepu...

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 29 led 2010 01:26
od seba
JRD McLAREN:
Zitra ti napisu jak moc to ma vliv.Protoze tam dam seriovou hlavu a jestli to pojede lip tak to je 100% tim casovanim, protoze ta snizena hlava mela udelany sedla a vsechno takze tesnila pekne:)Obicejny ridic neleze na tenhle web:-D

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 29 led 2010 08:50
od JRD McLAREN
OK...

daj vedet...
ja som zatial mal pod rukou vsetko ATMO motory...takze s turbinou moc skusenosti nemam...

Co sa tyka toho znizovania, tak co ja poznam par ludi naokolo, tak vacsinou hlavu neznizovali,
ale nechali jej vysku tak ako je... (maximalne tak zrovnavali..0.1-0.2mm)

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 29 led 2010 13:55
od kentoya
já se vyšší komprese nebojím zvedal jsem ji u turba až na 1/10,2 (pomocí pístů) ted zkouším další a tam se blížím 1/10,8, taky písty a rozdíl je neskutečný v chování toho motoru (u čtyřválce) v podstatě už ani nechci nízkokompresní motor v turbu, jediná výjimka jsou šesti a osmiválce, ale ten šestivál co si chystám má v serii 1/8,5 a půjde stejně na 1/9,2 až9,5, záleží jak to vyjde a plnit budu 1 bar

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 29 led 2010 14:00
od blázen
kentoya píše:já se vyšší komprese nebojím zvedal jsem ji u turba až na 1/10,2 (pomocí pístů) ted zkouším další a tam se blížím 1/10,8, taky písty a rozdíl je neskutečný v chování toho motoru (u čtyřválce) v podstatě už ani nechci nízkokompresní motor v turbu, jediná výjimka jsou šesti a osmiválce, ale ten šestivál co si chystám má v serii 1/8,5 a půjde stejně na 1/9,2 až9,5, záleží jak to vyjde a plnit budu 1 bar
koncern tuším jezdí s 10,5:1 na té 1,8t ,pokud se nepletu,ale viděl bych tam jistý limit.. jestli chceš opravdu větší výkon,tak je takový KP asi překážkou

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 29 led 2010 14:39
od kentoya
já si myslím že překážkou není, jen musíš umět nastavit přesně předstih, tím netvrdím že to tak již dělám, ale hodně se zajímám o programování jednotek a dávám dohromady peníze abych mohl motory profesionálně ladit, původně jsem měl v plánu naučit se i s nistune, ale je to strašně pozadu s tím co se učím, ale možná i pomocí nistune budu ladit nissany na maximální progresi tlaku ve válcích

ale stále si myslím, že vyšší komprese je vhodnější a je to hodně dáno konstrukcí spalovacího prostoru, prostě úzce s tím souvisí dalších 10 věcí a rozebírat to nemá smysl, to zvládá taboo, já na to nemám

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 29 led 2010 16:59
od blázen
já bych odhadnul,že taboo na tom eclipse nebude mít tak vysoký KP.. ale třeba se pochlubí

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 30 led 2010 01:48
od seba
A kde seženu ty vačkový kola na rover motor 20T4G? :(chci si to nastavit:)

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 30 led 2010 05:28
od Libor12
seba píše:A kde seženu ty vačkový kola na rover motor 20T4G? :(chci si to nastavit:)
Můžu Ti je upravit z originálu. 2000,-ks.

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 30 led 2010 10:33
od Taboo
Smazano

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 30 led 2010 11:14
od blázen
tušil jsem to :lol:

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 30 led 2010 22:23
od seba
JO a tet mi jeste poradte kde seženu ty stavitelny vačkovy kola na ten motor rover? spek

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 31 led 2010 10:38
od blázen
na anglické ebay možná

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 31 led 2010 11:29
od seba
Už sem něco našel:)Je tam psany Kseries motory, myslim ze to padne.

http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/rov ... am-pulleys

http://www.elise-shop.com/piper-vernier ... -p-89.html

Obrázek Obrázek

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 31 led 2010 11:32
od seba
Libor12 píše:Můžu Ti je upravit z originálu. 2000,-ks.
Posli foto nakych tebou upravenych.

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 31 led 2010 12:01
od crazyape
Zdar, kdo ti delal tu hlavu a ventily? Nekdo z Roztok?

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 31 led 2010 12:26
od seba
Cuz, ne ne Pejšek je to u Slanýho.Rek bych ze to dela dobre a levne, i kdyz 2 ventili my po nem stejnak netesnili, stačilo by je ale po něm ještě zalapovat.I když on píše že jeho uprava je konecna a neni treba lapovat.NVM priste si to necham u nej sfrezovat a sam si to doma zalapuju.Jo a dělá do druhýho dne.

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 31 led 2010 14:10
od crazyape
Co je lapovani? :D jinak kolik si uctuje za ventil a srovnani hlavy? Chtel bych udelat alespon tu hlavu a celej motor pretesnit, mam tady motor z RS2000

Neni lepsi to dat do zadu do ty dilny za Pavlise? Nevim ted jak se jmenuje.

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 31 led 2010 16:06
od seba
Tlak. zkouška, přerovnání, zafrézování sedel, přebroušení ventilů, dle typu hlavy 800 – 1000 Kč

Lapování zde... http://www.youtube.com/watch?v=Ls7TCQ0U2Pg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 31 led 2010 17:08
od crazyape
Za vsechny ventily jo? A muzu mu dam dat kompletni hlavu? A on me ji vrati "repaslou" a slozenou? Nema nejaky stranky?

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 31 led 2010 17:23
od Libor12
seba píše:
Libor12 píše:Můžu Ti je upravit z originálu. 2000,-ks.
Posli foto nakych tebou upravenych.
Obrázek Obrázek

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 31 led 2010 23:12
od JRD McLAREN
seba.. to "lapovanie" ..to je vec co sa ma bezne robit, pri zabrusovani sediel, ventilov..
vymene ventilov a pod...
..sa tomu hovori "zabrusenie ventilu do sedla" ..a su na to aj rozne hrubky brusnych past...

ked to nejaky "strojnik" nerobi ..tak neviem ci by som si k nemu dal spravit hlavu...

.. ku koleckam
ja mam tieto koleckaaa....
Obrázek

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 01 úno 2010 04:36
od seba
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 13 ze 16 ventzilu tesnilo OK a 3 byly cerny a byla tam hosi komprese.Takze kdyz u nej tak jedine pak si to zalapovat, protoze on to nedela a rika ze to tesni tak jak to on vyfrezuje.Ma stroj sErdi nakej ci co..Ale ventili dela na normalni brusce takze to je kravovina a dela to blbe.

Crazyape no musis si ji rozebrat ale to stejne budes delat ne?to je nejlepsi zabava z cenyho motoru.

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 01 úno 2010 23:00
od seba
Tak mam namontovanou seriovou hlavux jine turbo.Auto jede 2x tolik, ale na otazku jestli to bylo casovanim neodpovim kuli tomu ze tam slo jinaci turbo.Prestalo se coudit z vyfuku(tedy stary turbo zralo oil).Tak se da jen spekulovat jestli to snizeni vliv na casovani melo a nebo to bylo turbínou.Nicméně v ltě se to dozvíme protože dam sníženou hlavu na toto turbo a budu sledovat rozdíl, pokud bude, koupím stavitelná kola a T28ku a pokud nebude koupím jen T28 :) dik za rady.

Re: snížení hlavy a vliv na časování.

Napsal: 03 úno 2010 13:04
od JRD McLAREN
aha...