Stránka 1 z 1
WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 13 úno 2010 18:16
od sanchez222
Zdravim chlapy tak snad tady mi někdo poradí.Chci dát na tento motor 1.2 44Kw r.v 92 karburátor weber ale nevim jaký bude nejlepší??Poradí někdo?nebo aspoň nějakou stránku kde se to dá zjistit.Potom plánuju další úpravy takže bych ještě pak potřeboval nějaké rady????
Re: WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 13 úno 2010 18:34
od Kulisek
Máš nějaké zkušenosti s těmito karburátory?Proč zrovna tato cesta úprava motoru.Máš už ten karburátor doma?Co hodláš s autem dále dělat protože ten motor a na něho Weber pochopím jen v případě hobby závody jinak je to nesmysl na takový obsah cpát toto.Rozepiš to více.ahoj petr p.s.já měl dva dvojté karburátory werbe DCOE 40 a jezdil jsme je závodně
Re: WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 13 úno 2010 22:22
od sanchez222
Právě že ne já nemam zatim žádné zkušenosti s úpravama motoru.Jsem vyučenej automechanik přes tři roky dělal jsem to asi tři roky a teď mam tři měsíce pauzu.Ale k věci Webra nemam a jelikož nemam zkušenosti s úpravama tak mě napadlo nacpat atm webra.Jinak auto chci do normal provozu a chci si vyskoušet něco poladit a hlavně mít pak ten pocit když to bude znát a bude to fungovat.Jde mi převážně o úparvy motoru zvýšení výkonu potom akorát podvozek brzdy a tim to promne hasne.Co by jsi teda navrhoval nebo doporučoval ty????předem dík
Re: WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 14 úno 2010 09:22
od máca
sezen si jiny auto

nebo aspon tu nej motorizaci co se do ty tvy ibizi davala, prodpokladam nejaku gti a nebo neco pod, jinak pokud chces zachovat tento motor, zacni tim, ze ho das do perfektniho technicky stavu a pak teprve zacni resit karburatory a pod, pokud budes delat ten tech stav, rozhod klikovej mechanismus, udelej novy saly a prebrus kliky, nech vyhonovat valce......no a kdyz uz to bude vsechno venku, muzes mu pomoc odtucnovaci kurou a hlavne vyvazenim, pac to dela neskutecny rozdily, kdyz nechas odlehcit a vyvazit kliku, motor se pak bude s radosti tocit do aleluja

s odlehcenim jsou trosku problemy co se tyce volnobehu, je takovej rozhadanejsi, ale pokud bys daval karbeci, tak se to da zvysit a pak to uz neni tak strasny, jinak co se webera tyce, pokud chces mit auto na jezdeni tak si porid jeste jendo, pac ty webry zerou jak prokoply a na jezdeni do prace to asi nejni to idealni, hlavne dneska uz neni moc lidi co je umi dobre poladit...holt stara skola a dneska kazdej uz jen pocitac a ladit to notasem, to u webera nejde, tam hezky sroubovak a podtlakovy balonky

Re: WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 14 úno 2010 11:25
od honza 2.0 16v
nevím proč všichni viděj pod pojmem weber pouze dojitý DCOEčko a nehoráznou spotřebu (což i tady při dobrým osazení je velká neznámá..) ...
Existujou totiž i jiný typy (ano také dvojitý spádový IDF) , ale i do civilních aut již ve fabrice montovaný DGAV, DGV, BDIC atd ..
Výkonový nárust může být i při záměně seriového, správně osazeného karburátoru za jinačí, správně natryskovanej a se správnou velikostí klapek a difuzorů odpovídající použití motoru a jeho velikosti..
jednoduchej příklad..
Pouhou záměnou správně osazenýho SEDRa 32 na Š130L za webera DGV32/36 s odpovídajícími tryskami člověk dosáhne v průměru 4-7kW nárust podle toho jak moc se ten konkrétní motor povedl.. to samé je ozkoušeno na motorech TAZ 1500 (objemy od 1600-2,1l) v PS 15 (kdo je dobrovolnej hasič ví oč jde..) výsledky jsou podložený brzdou a motory na weberu dosahují v celým pásmu lepší výkonový parametry než na sedru
samozřejmě nevychvaluju webera, protože správně zvolená velikost klapek, difuzorů a celkový osazení libovolnýho karbce hraje velkou roli včetně ovládání 2 komory karburátoru
V současné době upravuji SEDR 32 z 120LS - zvětšuji plochu klapek + upravuji jejich ovládání, plochu úpravou rozprašovačů a lehce převrtávám difuzory - 23+25mm, místo 20-24 což je optimální pro 1433ccm motor s nejčastějším využitím Mk max ve středních otáčkách.. tak aby mi dobře nakrmil TAZe 1500. Až sleze sníh je v plánu zkoušení mašiny "pod vodou" seriovej SEDR + různá osazení a můj výzkum/vývoj sedr + různá osazení...
Re: WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 14 úno 2010 14:24
od Kulisek
Hele já jen napsal co jsem měl já na autě a DCOE jsou pro závodní účely jen jsem to uvedl nic víc.Jednoznačně jak psal " máca " začni kompletní generálkou a odtučňovací kůrou a jinak za tim stojim že pro tebe ty webry nejsou to pryvý ořechový.Jinak nesporná výhoda v těchto karburátorech je ta že každá klapka krmí jeden válec a naladění není problém já měl ostrý závodní motor ne nějaký obyč prostě kovaný ojnice " T " písty 77mm a spoustu dalších věcí třeba vačku jsem jezdil 320/320 a na ní dva dvojté webry 40 a v pohodě na tak ostrý motor jsem dovedl udržet volnoběh pod 1tis otáček a držel.
Hele chceš ladit sežeň si motor s větším objemem nejlépe do Ibizy se dával "ABF" a ten osaď Webry když se ti tak líbí,ale nezapomeň na to že je nemáš a když e seženeš tak bu´t za pořádný ranec nebo nějaké vyštěkané.Dají se sehnat i ze sériových aut třeba Alfa používala podobné karbce jmenovali se " dellorto " a nebo " Solex " a můžeš vybírat hlavně u webrů skládáním difuzorů co vim já tak jsou 38,40,45,48 někde doma mám ještě dokumentaci k těmto karburátorům a list s náhradnímy díly.
K tématu fakt začni tím objeme a pokud nechceš 16V tak i ten 8V 1,8 jde pěkně naladit vačky,ojnice typu "H",výfukové svody 4do1 závodní velkým průřezem né tuningové,sání na webry to vše jsem schope sehnat a potom ten moto jede jak pila samozřejmě i obyčejný sériový motor po důkladném převážení a odlehčení jede neskutečně dobře.Mravenčí práce.Ahoj p.s.máž nad čím přemýšlet,ale vše toto stojí hromadu peněz

Re: WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 15 úno 2010 07:54
od elviiis
nevim co maji ojnice typu H spolecneho s naladenim... navic nevim proc cpat do takoveho motoru ranec za ojnice apd kdyz stejne tam nedostanes takove stado aby to nedali mozna jen kvuli vaze... rozhodi zmeri popr srovna vylesti... kliku zbrousi vyhonuje nebrousi pokud to punde aby nemusel kupovat pisty... navari makovici to uz se tu propiralo nekolikrat... koupi nejake pouzitelny krabce pokud mu jde opravdu o to a muze si s tim hrat do zblbnuti... rozhodne nema cenu vyhazovat 40litru za karbce a 50litru za dily na motor a by to finale jelo jako tovarni bmw e36 is za 30tacu ktere bude vzdy o 150procent napred... tuning je o tom koupit neco dobreho a vylepsit a ne koupit neco naprosto katastrofickeho a invetsovnaim obrovske spousty penez to docpat do prumer... prodej tu ibizu je to nepouzitelnej kram kup si rapida 136ku a hraj si s tim to auto bude vzdy o 1000procent pred tou ibizou a budeou ti na to stacit domaci podminky a zakladni lituretaru jez bude v cestine a par penez... nova spojka na to stoji par stokorun a vymenis to sam za 30minut... veskera tesneni kupujes za par haliru... a uz v zakladu to jede lepe... a kdyz poladis podvozek tak jizdni vlastnosti jsou uplne na jinem levelu nez u te ibizi

Re: WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 16 úno 2010 12:04
od Kulisek
to " elviiis " tak na ladění ojnice asi nic

že!! No minimálně jsou bezpečnější,a jen jsem to uvedl jako příklad jelikož když se zamsylíš nad celým tématem tak je to jakoby jsi dával diamant na měděný prstýnek tudíš proč né ojnice typu "H" každý řekl svůj názor tak já taky a tobě se něco nelíbí mi zase ten Rapid sehnat ho ve slušném stavu by byla velká fuška.
Vše se točí kolem peněz kolik jsi schopen a ochoten utopit v tomto "hraní" toď otázka??
Máš pár možností prodat auto a koupit nějaké s větším obsahem a větším potenciálem což za mně když karbec tak Golf II 1,8 a ten naladit a na něm to půjde hoodně poznat,nebo ladit to své kde ti půjde čistě jen o pocit z práce a očekávání bude spíš sklamání.No je to na autorovi příspěvku jakou cestu zvolí Ahoj
Re: WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 16 úno 2010 21:10
od bleach
dofoukni si kola, vymen volej, natankuj vervu a uvidis jak ti to pojede
Re: WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 17 úno 2010 08:59
od sanchez222
Re: WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 17 úno 2010 09:00
od sanchez222
bleach píše:dofoukni si kola, vymen volej, natankuj vervu a uvidis jak ti to pojede
Panejo tady má někdo rozum asi co????

Re: WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 17 úno 2010 09:06
od sanchez222
Kulisek píše:to " elviiis " tak na ladění ojnice asi nic

že!! No minimálně jsou bezpečnější,a jen jsem to uvedl jako příklad jelikož když se zamsylíš nad celým tématem tak je to jakoby jsi dával diamant na měděný prstýnek tudíš proč né ojnice typu "H" každý řekl svůj názor tak já taky a tobě se něco nelíbí mi zase ten Rapid sehnat ho ve slušném stavu by byla velká fuška.
Vše se točí kolem peněz kolik jsi schopen a ochoten utopit v tomto "hraní" toď otázka??
Máš pár možností prodat auto a koupit nějaké s větším obsahem a větším potenciálem což za mně když karbec tak Golf II 1,8 a ten naladit a na něm to půjde hoodně poznat,nebo ladit to své kde ti půjde čistě jen o pocit z práce a očekávání bude spíš sklamání.No je to na autorovi příspěvku jakou cestu zvolí Ahoj
Nechci dotoh rvát nějaký nehorázný částky tak 10tis. já to auto koupil před rokem a něco za 5tis. eště když jsem dělal v servisu takže abych do něj rval nějakejch 50tis. je promě nesmysl a hlavně bych tolik ani neměl.Ale do toho golfa bych šel časem ten mě bere uš dlouho kámoš měl sice 1.6TD ale nesmrtelnej stroj mužu říct Já bych chtěl ale benzín nafta mi nevoní. Dikes
Re: WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 17 úno 2010 13:11
od Kulisek
to sanchez222 " jasně právě proto jsem se ptal kolik jsi ochoten do toho dát.Někdy je výhodnější přehodit celý motor i s převodovkou a jezdit a ten časem ladit.Já těch aut postavil a dost známých aut a vždy se měnil agregát vždy benzín a nej moje úprava je zabudavání motoru 1,8 20VT do GII a samozřejmě ladění tohoto motoru jenže vše se ukázalo že když do toho hrábneš tak vše samozřejmě žere a je s tim problém denně jezdit,ale dospěl jsem k TDi koncernu a teď ladim TDi a super svezeníčko i nějaký ten kopec a pořád za málo

.
Hele uvidíš na co přijdeš fačko taky nebude špatná volba já mám citový vztah k felicii a to díky "Škodě motorsport kit car 1,3 a 1,6 to jsou moje pocitové autíčka jezdil jsem v tom a doost dobré

"Tak zatim Ahoj
Re: WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 17 úno 2010 17:29
od sanchez222
No jo no když už jsou zkušenosti tak to se to hned jinak ladí chce se to furt v něčem vrtat zkoušet a ladit a pak se to ukáže.Felda 1.6 by se mi taky líbila párkrát sem jel v obyč nepoladěný a pobavila mě takže časem bych doní klidně šel nebo do toho golfa no to ještě nevim ale teď snad bude fáslo tak uvidíme ještě se ozvu.Měj se zatim dik
Re: WEBERy na ibizu 1.2 44Kw r.v 1992
Napsal: 17 úno 2010 23:09
od Kulisek
Jasné já začínal nněkde v roce 1993 s autama a první lepší )ostřejší auto jsem měl v roce 1998 okruhový speciál,ale použil jsem do něj spoustu komponentů ze soutežního auta jako byl samosvor krátká skříň webry a další věci které byly v roce popularity mojí Škody 130LA zakázány jako pohárová třída tuším pohár přátel a míru pro východní blok

jinak samozřejmě vše jsem se musel nauřit a koukat pod ruce těm nejlepším a hlavně v době kdy nebyl žáden tuning tak objíždět po celé republice bývalá závodníky a shánět vyptávat a pak sbírání dokumentace co jak a proč samo všemu tomu předcházelo hrabání se ve škodovkách a vymýšlení a zkoušení proč se chová ono tak po dané úpravě no je to v člověku hlavně musí chtít,ale je jiná doba spousta lidí už dělá ža rozhodí po firmách a nechávají si dělat nebo koupí hotový díl a jen pak motujou mají to vše o to jednodušší a na druhou stranu za dávnějších dob lidi nebyli tak na peníze a byli zdílnější nebyl internet a nebylo spousta rádoby úpravců.No každopádně máš dlouhou cestu a záleží kam dojdeš tak hodně štěstí. Ahoj
