Stránka 1 z 1

ohýbání laděných svodů

Napsal: 18 úno 2010 20:10
od tom28
Tak jsem se po dlouhé době dostal, ke svému autu a včera jsem se pokoušel pomocí autogenu trochu poupravit seriové laděné svody, které se mě nějak nevejdou do auta. Nahřát to nebyl problém, a pomalu je nějak ohnout, taky šlo. Problém je že svody jsem měl upnuté na traverze, tak aby se mě příruby " 6 samostatných přírub" nikam nepohly, ale to uplném vychladnutí a demontáži z traverzy, se ukázalo, že stejně tam bylo nejaké pnutí a příruby se rozjeli :mad:
Měl jsem k dispozici autogen s malou tryskou, tak byl problem ty svody dostatečně prohřát, takže jsem musel vyvíjet značnou sílu na přihnutí a prohřáté byli vždy jen 4 cm průměru trubky, což je asi málo jak jsem slyšel. Myslíte že to mělo za následek to vychýlení? Má někdo s tím zkušenosti, jak se tomuto vychýlení přírub vyhnout? Zítra to budu zkoušet na velkém autogenu.
Svody jsou 2 po 3 větvých. Takže je potřeba ohřívat 3 najednou.
Díky za rady

Re: ohýbání laděných svodů

Napsal: 23 úno 2010 21:28
od tom28
Tak se mě to podařilo ohnout bez větších problémů :wink:
nebudu kvůli dotazu zakládat nové téma a tak to napíšu přímo sem. Svody mám připevněné a dál budu výfuk víceméně stavět . S tím si poradím sám. Řeším jen kde a jakým způsobem umístit do potrubí lambda sondy tak aby byly 100 funkční a zároveň zbytečně neovlivňovali vyplachování, když už tam dávám laděné svody. Existuje nějaký návod jak musí být lambda umístěna? "kolmo k toku plynů ve středu potrubí, vzdálenost od hlavy apod. Díky

Re: ohýbání laděných svodů

Napsal: 23 úno 2010 22:26
od ladis.biker
Jestli budeš používat jednu lambdu, dej ji do místa kde jsou už všechny svody spojeny v celek. Umístění závitu kolmo k trubce a mělo by to být ideálně v horní části mezi pomyslnou 10 a 2 hodinou průřezu trubky. V případě že by jsi senzor umístil v rozmezí pomyslné 3 a 9 hodiny, s největší pravděpodobností by kondenzáty lambda sondu zničily.