Stránka 1 z 18

Vse k upravam motoru, vyfuky, turba, intercoolery atd.

Napsal: 23 pro 2004 21:14
od Marcos
Toto tema jsem zalozil proto, aby jsme nemuseli kvuli dotazum k ruznym upravam motoru jako napr. vyfuk, intercooler, vacky, atd. atd. atd., porad zakladat nove temata, ale aby jsme to mohli resit na jednom miste. Snad se to ujme... :D Takze? :lol:

Napsal: 24 pro 2004 02:35
od Marcos
Takze necim je treba zacit... :)
Co rikate na aftercooler - v podstate intercooler chlazeny samostatnym vodnim okruhem. Sli by jste do toho? V zahranici se to celkem pouziva. Mam ho v podstate temer hotovy, nabodovany, jen svarit. A taky sehnat nejake cerpadlo na pohon toho okruhu. :)

Napsal: 24 pro 2004 02:38
od Krosmen
by mě docela zajímalo,jestli to má lepší efektivnost ochlazení vzduchu,nežli klasika.........Nemontovalo se to na nějaký auta seriově???Něco takovýho snad měla tyota na celicách,teda pokud se nepletu.... :oops:

Napsal: 24 pro 2004 02:56
od Marcos
jj, celicy to mely, ted to ma tusim mercedes v turbodieselu seriove a urcite jich bude vic. Snad by to melo mit lepsi ucinnost, voda prece jen odvadi teplo lip nez vzduch. Mam nejake clanky v anglictine stahnute, tak to hodim do prekladace a neco mi z toho vypadne. Moje anglictina neni moc dobra... :( Ono kdyz se podivas na fotky tech aftercooleru, jsou pomerne male oproti klasickym intercoolerum, a asi to v pohode stiha chladit, kdyz se to pouziva.

Napsal: 24 pro 2004 03:01
od Taboo
Smazano

Napsal: 24 pro 2004 03:06
od Marcos
Nerozumim tomu doplnovani vody. Vzdyt to je uzavreny okruh a ta voda se nema kam ztracet. :? A to water injection, myslis tim vstrikovani do sani, ano? To mne taky zajima. Ono to ma vice efektu, pokud vim.

Napsal: 24 pro 2004 03:43
od Taboo
Smazano

Napsal: 24 pro 2004 07:38
od evo500
Mam presne stejny nazor jako TABOO.
Mohu potvrdit z vlastni zkusenosti. Air/Water IC jsem mel a sel z auta ven. Misto nej jsem dal FMIC z LAnceru EVO V a rozdil byl velmi znatelny.
Nemluve o znacnem odlehceni. A navic tyto A/W IC byvaji umisteny velmi nesikovne primo nad motorem....takze jejich externi zahrivani je opravdu brutalni....ja osobne jsem se skoro nemohl dotknout ,jak byl rozehrivan motorem.

Napsal: 24 pro 2004 10:45
od MarauderZ28
koukám, že EVO je chytřejší jak technici od Lotuse .... Příkladně Lotus používá aftercoolery naprosto běžně. Většina V8 US kár s kompresorama má aftercoolery. O odlehčení ve smyslu výměny AF za IC nemůže být absolutně řeč pokud teda nenamontujete top mount IC, protože u AC jsou daleko kratší trubky a menší samotnej chladič a to o hodně. Díky tomu, že AC nemusí být na dobře "větraném" nebo chcete-li vzduchu přístupném místě je možno ho zařadit hned za turbo/kompresor a nemusíte složitě tahat trubky do předního nárazníku a zase zpět (neplatí pro auta s intercoolerem nad motorem jak už jsem psal) je tedy patrné, že díky minimální dýlce potrubí má taky daleko menší ztráty. Výměna tepla je taky mnohem příznivější u AC než IC.
Nevýhoda AC jak už napsal Taboo je, že je tam víc "techniky" která se samozřejmě může posr .... Jinak s malou efektivitou jak on píše nemůžu souhlasit pochybuju, že by Vortech, Poverdine, Ati, zmiňovaný Lotus byly takový paka, že by to vyráběli a nefungovalo to. Ono k následnýmu ochlazení vody totiž stačí poměrně malej výměník kterej zas teplotu vody ochladí vzduchem a zchlazení vody vzduchem je oproti zchlazení vzduchu vzduchem několikanásobně snažší s doplňováním vody no nevím nevím třeba AC od Vortechu se má kontrolovat 2x do roka (samo je zde kontrolka nízný hladiny). Jinak konstrukci AC v domácích podmínkách mám už taky delší dobu v hlavě v US za to chtěj strašný mordy ... Dobrý je, že na sprintu můžete do zásobníku nasypat led, kterej nic nestojí a zas máte o nějakej ten stupeň studenější vzduch ...

Napsal: 24 pro 2004 10:49
od MarauderZ28
jinak zde je AC od Lotuse zde chladí bi-turbo 420 HP (sorry za kvalitu fotil jsem to mobilem)

Obrázek

AC od Vortechu + kompresor na mém motoru - LT-1

Obrázek

Napsal: 24 pro 2004 10:55
od MarauderZ28
jinak osobně uvažuju o instalaci IC vodorovně přímo nad sání, někde snad vyhrabu fotku, ale to až pořádně zvednu tlak a nebo AC pokud se mi nebude chtít řezat do kapoty ...

Napsal: 24 pro 2004 12:07
od Krosmen
the true is out here....
Oba systémy určitě dobře fungujou.Pokud bych se teda měl konkrétně bavit o mym autě,je tady IC unýstěn vlevo od chladiče a neni k němu přímí přívod vzduchu,napadli mě dvě varianty řešení,ke standartnímu IC mrsknout ještě jeden do nárazníku....Nebo stávající úplně vyřadit a dát tam jen ten do nárazníku.....
V rámci ceny a z mýho pohledu trochu pokulhávajícímu designu(leštěnej hliník je leštěnej hliník) bych tam prásknul ti FMIC z AVIE pokud vydrží z tlak 1,5bar,ale to by asi měl,akorát mě štvou ty jeho plastový kraje,ty budu muset nějak schovat...... :D

Napsal: 24 pro 2004 12:09
od Krosmen
MarauderZ28 píše:jinak osobně uvažuju o instalaci IC vodorovně přímo nad sání, někde snad vyhrabu fotku, ale to až pořádně zvednu tlak a nebo AC pokud se mi nebude chtít řezat do kapoty ...
kolik tak odhaduješ,že teď máš koníků?????
Jednou sem tě zahlíd a musim uzvat,že to má SUPR ZVUK,prostě velkej osmihrnek... :slina:
Co na tyhle úpravy zbytek auta???Podvozek to zvládá? :?

Napsal: 24 pro 2004 12:14
od Krosmen
jinak ještě k tomu lotusu,neni to lotus omega????Je ale dost možný,že to je jen ten samej motor..... :ja_nic:

Napsal: 24 pro 2004 12:28
od Marcos
Taboo: Nemam duvod ti neverit, urcite to mate prakticky odzkouseny v realu, ale mozna jsem si trochu nerozumneli...
Napsal jsi mimo jine:
"Ono je snadne dostat to teplo z toho plniciho vzduchu do te vody, ale co pak dal s nim? Pokud i ta voda neni nejak chlazena, jeji teplota bude a nadale stoupat.."
Ja mel za to, ze i ten vodni okruh ma samostatne chlazeni, jeste napr. mensi chladic pred vodnim chladicem. Co jsem videl ruzne fotky na netu, tak byl jeste vzdy takovy pomerne maly chladic vpredu, jakoby z klimy, a ten to stihal chladit. Takze prenos tepla je "plnici vzduch--voda" v aftercooleru a pak "voda--naporovy vzduch" v chladici umistenem vpredu.
Bez toho chladice by mne ani nenapadlo, ze by to mohlo fungovat nejak efektivne. Ale muzu se mylit...
:ja_nic:

Krosmen: Jo, je to Lotus Omega. :lol:

Napsal: 24 pro 2004 12:41
od Krosmen
lotus omega je pro mě MEGA AUTO!!!!!Když sem dělal u srby,tak mi tam chlapci řikaly,že ho jednou srba dovez a že to bylo masakrózní auto!!!!!
Mám video,je to docela extrémní vozeň,někde sem docela čet,že se dá relativně lehce dostat na 500PS,musí to bejt mazec,vod klasický omegy se až tak drasticky neliší,ale na silnici je to kurevsky poznat....

Napsal: 24 pro 2004 12:46
od Bordel
Krosmen píše:lotus omega je pro mě MEGA AUTO!!!!!Když sem dělal u srby,tak mi tam chlapci řikaly,že ho jednou srba dovez a že to bylo masakrózní auto!!!!!
Mám video,je to docela extrémní vozeň,někde sem docela čet,že se dá relativně lehce dostat na 500PS,musí to bejt mazec,vod klasický omegy se až tak drasticky neliší,ale na silnici je to kurevsky poznat....
ty jsi delal u Srby? a myslis ze je mozny aby nejak blbe nastavili parametry u brzdy? rozchod nebo rozvor? nevim presne co se tam nastavuje

Napsal: 24 pro 2004 12:49
od CCCO 1.8T
JJ Omega Lotus je drsná kára. Naposledy spatřena v Mimoni - na sprintu to dostal do přímého směru teprve až dal za tři :D - brutal. Asi před 3 lety stála jedna v Ostravě u Auto Čermák, žačal na 420tis a poslední cena byla 250tis pořád jsem tak chodil čumět. Ty AP brzdy a vůbec moc jsem ji chtěl. Ale bylo tady pořád to ale "co když se to posere, klekne motor atd., na tohle auto neseženete ani šroubek"

Napsal: 24 pro 2004 12:52
od Krosmen
brzdu maj v řepých,já sem byl v tom u cukráku....
Jinak fakt netušim,co by se tam mělo nastavovat,řek bych,že asi jenom rozměry pneu nějaká tolerance tam musí bejt,ale řek bych,že to je spíš v řádu několika desetin procent max pár procent.Spíš to ale ovlivňuje to,jestli maj taky ventilátor na chlazení kterej fouká na auto,řek bych,že je to dost zásadní u turbo motorů.... :roll:

Napsal: 24 pro 2004 12:55
od Bordel
Krosmen píše:brzdu maj v řepých,já sem byl v tom u cukráku....
Jinak fakt netušim,co by se tam mělo nastavovat,řek bych,že asi jenom rozměry pneu nějaká tolerance tam musí bejt,ale řek bych,že to je spíš v řádu několika desetin procent max pár procent.Spíš to ale ovlivňuje to,jestli maj taky ventilátor na chlazení kterej fouká na auto,řek bych,že je to dost zásadní u turbo motorů.... :roll:
ja jen ze nam u TDi PD (130ps) nemerili 160PS v zakladu :roll:

Napsal: 24 pro 2004 12:59
od Krosmen
je to dost znatelnej rozdíl,kdyby naměřili v řádu jednotek procent míň,tak by to bylo reálný,ale až takovej plusovej rozdíl je dost,to bych zkusil ještě zajet na jarov a tam to nechat přeměřit.... :twisted:

Napsal: 24 pro 2004 13:01
od evo500
MarauderZ28 píše:koukám, že EVO je chytřejší jak technici od Lotuse .... Příkladně Lotus používá aftercoolery naprosto běžně. Většina V8 US kár s kompresorama má aftercoolery. O odlehčení ve smyslu výměny AF za IC nemůže být absolutně řeč pokud teda nenamontujete top mount IC, protože u AC jsou daleko kratší trubky a menší samotnej chladič a to o hodně. Díky tomu, že AC nemusí být na dobře "větraném" nebo chcete-li vzduchu přístupném místě je možno ho zařadit hned za turbo/kompresor a nemusíte složitě tahat trubky do předního nárazníku a zase zpět (neplatí pro auta s intercoolerem nad motorem jak už jsem psal) je tedy patrné, že díky minimální dýlce potrubí má taky daleko menší ztráty. Výměna tepla je taky mnohem příznivější u AC než IC.
Nevýhoda AC jak už napsal Taboo je, že je tam víc "techniky" která se samozřejmě může posr .... Jinak s malou efektivitou jak on píše nemůžu souhlasit pochybuju, že by Vortech, Poverdine, Ati, zmiňovaný Lotus byly takový paka, že by to vyráběli a nefungovalo to. Ono k následnýmu ochlazení vody totiž stačí poměrně malej výměník kterej zas teplotu vody ochladí vzduchem a zchlazení vody vzduchem je oproti zchlazení vzduchu vzduchem několikanásobně snažší s doplňováním vody no nevím nevím třeba AC od Vortechu se má kontrolovat 2x do roka (samo je zde kontrolka nízný hladiny). Jinak konstrukci AC v domácích podmínkách mám už taky delší dobu v hlavě v US za to chtěj strašný mordy ... Dobrý je, že na sprintu můžete do zásobníku nasypat led, kterej nic nestojí a zas máte o nějakej ten stupeň studenější vzduch ...
Musim s tebou nesouhlasit.
Po strance hmotnosti--A/W ...maly,ale pomerne tezky IC ,vodni cerpadlo,pomerne dlouhe hadice,vodni chladic.
A/A - pouze hlinikovy IC a trocha hlinikovych trubek.....o mnoho lechci system. A co se tyce schlazeni smesi.Pokud ma turbo plneni pres 1 bar maly A/W je skoro neucinny.....kdezto velka chladici plocha A/A zarucuje urcite schlazeni smesi. A argument,ze u Lotusu nejsou blbi neberu.....ja netvrdim,ze to nefunduje,ale ze to neni tak ucinne jako A/A.
A/W se chodi spise na kompresory,kde neni takovy tlak a nebo na vozy s motorem vzadu..

Napsal: 24 pro 2004 13:02
od Bordel
Krosmen píše:je to dost znatelnej rozdíl,kdyby naměřili v řádu jednotek procent míň,tak by to bylo reálný,ale až takovej plusovej rozdíl je dost,to bych zkusil ještě zajet na jarov a tam to nechat přeměřit.... :twisted:
to jedine, ale tata vsude cet ze na srbu si nekdo neztezoval a jen ji chvali, uplne vsude, o jestli takhle meri vsechny auta tak se ani nedivim :?:

Napsal: 24 pro 2004 13:06
od Krosmen
obojí může fungovat stejně,ale IC A/A bude jednodušší,větší,lehčí.Teda takovej je můj závěr ze zde zmíněnejch údajů.Faktem je,že někde je dost limitující prostor,kam dát A/A IC a ten A/W je menší,ale konstrukčně složitější.

Napsal: 24 pro 2004 13:16
od Krosmen
koupil se si novej SPEED a pojednávaj tam o autech rallyové skupiny B.Jelikož sem technicky zvídavej a mám rád lancie,začal sem hledat něco vo modelu Delta S4.Parametry docela mazec:Motor uprostřed,pohom všechna kola,váha 890KG,motor 1.8 16V TURBO-KOMPRESOR!!!!!!!!(mega složitej konstrukční systém,praxe malý otáčky=kompresor,přechodový období=kompresor+turbo,vysoký otáčky=turbo) tohle auto mělo v rally výkon okolo 500PS.0-100 na asfaltě 2,8s,šotolina 3,3 max speed 220 podle zpřevodování.Bylo to nejšílenější monstrum z celý generace těhle aut.
Našel sem nějakýho itala,co s ní jezdí závody do vrchu a má 750KG a výkon 800PS,když sem shlídnul video,co to auto umí,jaký vygeneruje zrychlení a jakou rychlostí dokáže projet zatáčku....MAZEC
Pak byl ještě brutus peugeot 205 T16 taky peklo ale ne už tak velký.Tohle období rally završila nehoda lancie kdy oba jezdci uhořeli ve vraku auta a následně byla tahle skupina aut zrušena.....

Napsal: 24 pro 2004 13:17
od Krosmen
tojebordel píše:
Krosmen píše:je to dost znatelnej rozdíl,kdyby naměřili v řádu jednotek procent míň,tak by to bylo reálný,ale až takovej plusovej rozdíl je dost,to bych zkusil ještě zajet na jarov a tam to nechat přeměřit.... :twisted:
to jedine, ale tata vsude cet ze na srbu si nekdo neztezoval a jen ji chvali, uplne vsude, o jestli takhle meri vsechny auta tak se ani nedivim :?:
já pojedu na brzdu taky a zkusim obojí,jak jarov tak srbu a sem zvědavej na výsledky..... :?:

Napsal: 24 pro 2004 13:22
od Bordel
Krosmen píše:
tojebordel píše:
Krosmen píše:je to dost znatelnej rozdíl,kdyby naměřili v řádu jednotek procent míň,tak by to bylo reálný,ale až takovej plusovej rozdíl je dost,to bych zkusil ještě zajet na jarov a tam to nechat přeměřit.... :twisted:
to jedine, ale tata vsude cet ze na srbu si nekdo neztezoval a jen ji chvali, uplne vsude, o jestli takhle meri vsechny auta tak se ani nedivim :?:
já pojedu na brzdu taky a zkusim obojí,jak jarov tak srbu a sem zvědavej na výsledky..... :?:
j tak pak se pochlub

Napsal: 24 pro 2004 14:47
od Marcos
jj, ta Lancia S4 musel byt poradny mazec. Videl jsem fotky, jak to ma kolem toho motoru usporadany, ten kompresor, turbo a vsechny ty trubky kolem... no proste gordicky uzel... :lol:

Napsal: 24 pro 2004 19:09
od Taboo
Smazano

Napsal: 24 pro 2004 22:02
od Návštěvník
to je sice super příklad z fyziky, ale zapomínáš že vzduch neochladí opět vzduch tak dobře jako voda ochladí vzduch resp přejme teplo a to se mezi sebou nedá absolutně porovnávat. Lotus Omega je příkladem, že to funguje a funguje to naprosto skvěle a to i u takhle nabušenýho motoru, to že to používaj další výrobci a to nijaký žabaři, mě taky utvrzuje v tom, že ten systém rozhodně nebude horší jak IC neb proč kdyby ano si komplikovaly život ... Jak už zde popsalo pár lidí AC má nespornou výhodu v instalaci. Jsou motory kde už si moc vybírat nemůžete, IC nejde dát ani nad motor ani do předního nárazníku, AC má docela malej chladič kterej se dá nacpat mezi turbo a sání a druhej chladič co ochlazuje ohřátou vodu si díky gumovejm hadicím nacpete už v podstatě kamkoliv. Ale to už píšu to samý co tady bylo řečeno. Jinak v Tý Omeze by mohl bejt klidně IC jako kráva vešel by se dopředu do nárazníku božsky, ale není tam hmmm proč si někdo teda tak komplikoval život ?
Jinak ta Omega je max brutality - nabušenej motor, naprosto bombovej podvozek a převodovka z Corvette 6-speed :o) Na první pohled "nenápadný" auto ale když se v něm svezete je to raketa.

Jinak pro Krosmena:chystaj se velký změny, nevím zda vše vyjde - uvidíme. Chci jít kapku s tlakem nahoru, no trochu na dvojnásobek, což už nezkousnou origo díly v motoru takže dostane kapku nějakýho upgrade. Podvozek přijde Bilstein + Eibach, ramena K-Member, Panhardská tyč, stabilizátory atd od SLP engineering, brzdy Brembo neb origo nestíhaly ani už teď. No uvidíme jak to dopadne :nx: