Stránka 1 z 1
viskospojka na vrtuli
Napsal: 23 kvě 2010 09:38
od kozorozecek
odešla mi viskospojka na chlazeni a uvažuji jestli by nebylo lepši to předelat na elektru co si otom myslite ?
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 23 kvě 2010 09:52
od máca
ja ma elektriku ted, driv sem mel taky visku, mam to na bawu a v pohode, poresil sem si teplotni cidlo, ktery se stara o to, aby to proste vcas seplo a zas vyplo a je to naprosto spolehlivy a dostatecny, ale jde o to, na kolik te vyjde nova viskospojka a na kolik te vyjde cidlo, priruba, elektroinstalace, vrtyle s elektromotorem a hlavne, aby tam na ni vubec bylo misto , ale treba na e 30 kdyz meli klimu, tak se davala elaktricka vrtule v zaklady k ty viskoze navic, tak se da paouzit trebas ta, tak zkus porersit, jestli mergl nedelal taky neco podobnyho, proste to poskladat z origo dilu

Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 23 kvě 2010 10:29
od kozorozecek
na tydle motory se davala elektro ale dojineho tipu vozu visko vichazi od nejakejch 1500,-za šit do 4500,-za lepši mne jde i oto aby se motor netahal zbytečne stou vrtuli a mista tam mam hafo diry do vody se zaslepkou kam by se dalo dat čidlo mam taktež tak zvažuji pro a proti
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 23 kvě 2010 13:50
od Libor12
určitě bych vyměnil za elektro.
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 23 kvě 2010 15:42
od blázen
jakou vrtuli používáte? Taky budu měnit.. mám to pro 2,5 R6 turbo
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 23 kvě 2010 16:34
od kozorozecek
zatim se po nejake poohližim takže ja volim neco od mercedesu nebo taky rad vyslechnu radu
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 23 kvě 2010 21:34
od Libor12
no já si objednal 2x 12" slim lite od mishimoto i s dopravou 200dolarů.
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 23 kvě 2010 23:00
od máca
hlavne musis vedet, kam tu vrtuli umistis, jestli pred a nebo za chladic a aby pak samozrejme mela dostatecnej "tah" a i nejak rozume reseny drzaky, ja mam vrtuli z A6 audiny od klimatizace, otacky ma vic jak dostatecny, prumer dobrej a nemam s tim zadnej problem

Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 24 kvě 2010 10:36
od blázen
máca píše:hlavne musis vedet, kam tu vrtuli umistis, jestli pred a nebo za chladic a aby pak samozrejme mela dostatecnej "tah" a i nejak rozume reseny drzaky, ja mam vrtuli z A6 audiny od klimatizace, otacky ma vic jak dostatecny, prumer dobrej a nemam s tim zadnej problem

to já ještě nevím,ten motor je hrozně velkej, budu to muset řešit až ho nainstaluju,tu visco vyhazuju právě proto,že se tam určitě nevejde.. jinak bych to neřešil.
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 24 kvě 2010 11:20
od kozorozecek
tak to asi určite budeš davat ventilator před chladič když užted se ti to tam nevejde.tento problem ja nemam před chladičem vrtule od klimy mam a vrtuli chci dat za chladič prakticky na misto te s visko.mista tam mam tak +/- 18cm a velikost žebrovani na chladiči je +/- 55x45cm.puvodne jsem chtel použivat k chlazeni vrtule od te klimy ale chlapek co klimy dela tak mi to rozmluvil že když pak zapnu klimu už to ty vrtule nebudou stihat
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 24 kvě 2010 13:45
od blázen
nevím..před vodníkem je chladič klimy a před ním už moc místa není k té střední příčce.. ale snad se to vejde.. musí.. jinak to poupravím..
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 31 kvě 2010 12:41
od kozorozecek
kam by jste strčili čidlo k te vrtuli? mam peknou ucpavku na motoru kam by se to dalo dat ale myslim že by melo byt spiše v chladiči
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 31 kvě 2010 16:18
od blázen
já ho mám v chladiči u spod
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 24 bře 2014 13:14
od m.artty
Má viskospojka vůbec nějakou výhodu oproti elektrické vrtuli?
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 24 bře 2014 15:12
od fereros2
co jsem slyšel, tak je to tak půl na půl, snižuje krapet výkon, ale zase prý lépe chladí než elektrická (údajně)
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 24 bře 2014 15:13
od awaj12
Má, je spolehlivější, lineární ale neřiditelná, na druhou stranu, když dobře nefunguje, lajk to nerozpozná, než se mu začne přehřívat.... (a pak je na bmw foru bambilion temat, že se vrtule točí ale auto nechladí, viska to uurčitě není...)
Btw. ,,odlehčení práce motoru´´, ten elektrický ventilátor něco (hodně) žere a ta energie se někde vyrobit musí...
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 24 bře 2014 15:43
od m.artty
awaj12 píše:Btw. ,,odlehčení práce motoru´´, ten elektrický ventilátor něco (hodně) žere a ta energie se někde vyrobit musí...
To je právě důvod, proč jsem o tom začal přemýšlet. Když bych jí vyměnil za elektrickou vrtuli, tak sice odlehčím tady, ale zase musím vyrobit více elekrické energie pro vrtuli.
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 24 bře 2014 15:56
od awaj12
Já to řešil rok nazpět, když mi viska odešla. Taky jsem koukal všude možně po výhodách atak. Z toho co jsem se dozvěděl, to postrádá smysl na sériovém motoru...
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 24 bře 2014 16:17
od m.artty

Já jí taky minulej rok měnil.... ale začal jsem o tom přemýšlet až později. Zjistil jsme totiž, že Omega 2,5 DTI vychází ze starého 2,5 TD, má i stejně velký chladič, ale má už elektrickou vrtuli. Motor je a bude sériový, mám to v autě na denní práci...
Re: viskospojka na vrtuli
Napsal: 25 bře 2014 14:56
od futura
Tomu umisteni cidla by mely odpovidat i spinaci hodnoty, tech moznosti je docela dost a je dobry vychazet z bezny provozni teploty.Konkretni pripad starsiho auta s provozni teplotou kolem 80. Pokud mam cidlo 82/67 a dam ho nahoru k chladici u vyvodu z motoru, prakticky porad jede,pokud auto stoji. jestlize se da na spodni vyvod chladice do motoru, potom v kolone spina jen na dochlazeni na relativne kratkou dobu. Pri jizde to krasne uchladi samotnej chladic.Vzhledem k tomu, ze umisteni cidel v originale je nekdy nahore, nekdy dole, je dobry o tom pouvazovat aby ten vetrak nejel porad.