Stránka 1 z 2

GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 21 čer 2010 10:07
od Mustafa
Ahoj. Mám dotaz, zdali bude fungovat následující kombinace. :)
GT3071r 82 A/R
Svody nerez tubularní
1,8T 20V -> 2,0T 20V
10,0:1 kompresní poměr.
Palivo 100oct nebo E85 spíš se přikláním k E85, ale jde o dostupnost.

Někde sem četl, že 10:1 CR neni problém do 30PSI. Takovejhle tlak ani dosáhnout nechci, spíš kolem 22-25PSI max. Auto bude daily a občas na sprinty bo okruh. Zajímá mě názor na to velký turbo a vyšší kompresní poměr při použití E85ky, případně 100oct. Co myslíte? Bude to fungovat? Výhody doufám, v lepší spodek a nižší spotřebu v daily režimu (tojest nevyužívání potenciálu). Jaký budou nevýhody a na co si dát pozor?

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 21 čer 2010 13:21
od blázen
drsný kompresní poměr na 2 bar při 100oct :lol:

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 21 čer 2010 14:16
od FilipGTti
pri tak velikem komprením pomeru a tlaku turba zadne palivo nezabrani propalení pistu ....
vetsinou plati pravidlo cim vic chces foukat tim vic musi jit kompres dolu.. da se to ovsem vykompenzovat vysokoktanovym palivem ale to je ve vysledku par desetin KP na víc..

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 21 čer 2010 16:46
od Mustafa
Jak říkám, představuju si tlak 1,5-1,7baru. Co se týče E85, tak tam by měl být octanový číslo až 109?

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 21 čer 2010 16:58
od blázen
s tímhle turbem a AR a tlakem na 2litrovým motoru by měl být výkon někde k 500k ... to je můj odhad.. nevím jak se ti to bude ladit s kompresním poměrem 10:1 ..

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 22 čer 2010 11:55
od Krosmen
máme 9,2:1 gt3071 a je to naprosto bez problémů i na 95oct benzín.....na dvoulitrovim motoru.Plníme zatím 0,6.

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 22 čer 2010 14:11
od Mustafa
To je hezký. Na jednom motoru taky dáme jen 9,5:1 (zachová se origo CR) s GT3071r, ale já bych chtěl jít až na 10:1 kvůli E85ce, protože doufám, že mi to to palivo dovolí a hlavně chci trošku pomoct spodku.

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 22 čer 2010 15:11
od blázen
Krosmen píše:máme 9,2:1 gt3071 a je to naprosto bez problémů i na 95oct benzín.....na dvoulitrovim motoru.Plníme zatím 0,6.
0,6 a 1,6 bude obrovský rozdíl

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 22 čer 2010 23:52
od PhoB
Zvazil bych ten vyfukovy AR.82 (mozna to je .86). Pokud s tim chces normalne jezdit, idealni bych videl .63 .
A bral bych v potaz, ze sice E85 tu ofiko vyrabi jedna firma, ale na Morave je tohle palivo podezrele levne. Zatim se prodava jen na "vidlackejch" pumpach, takze o slozeni a mixu s benzinem, bych pochyboval. Natankujes jinde a motor pujde kukat :)

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 23 čer 2010 12:59
od Mustafa
Tak já spoléhám na to, že se tý E85ky rozjede výroba i tad v UL v Trmicích a bude se to moc tady v okolí i někde čepovat. Turbo už vyměnit nemužu, protože ho mam doma....

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 25 čer 2010 08:19
od Krosmen
Pravdou je že máme problém s detonacema při sebemenším zvýšení tlaku , na druhou strnu sme ale měli také problém v tom že 100OCT benzín nedetonoval ale rapidně se zvedlo EGT.Nyní čekáme na jiné čidlo klepání aby sme odhalily kdy jsou detonace a naladily motor na vyšší boost.Je pravda že prakticky šla komprese z původních 11.5 na 9.5 takže v porovnání s původní charakteristikou motoru motor espod tolik netáhne zase na druhou stranu ale při srovnání stejného motoru od výroby s turbem který má kp 8:1 tak je spodek výbornej,motoru se chce do otáček a i když turbo se nadechuje až v 4000 rpm projev motoru je velice hezký podotýkám jde o daily car s důrazem na to aby bylo možné provoz "bez turba" . již brzy bude celá stavba dokončena a odprezentována na webových stránkách s kompletním rozepsáním co kde kdy jak a zakolik tahle legrace byla :-)
AR máme 63

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 25 čer 2010 11:34
od blázen
na jakým motoru to máte?

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 25 čer 2010 22:47
od Krosmen
Guru celého ladění a motoru je Libor12 on je ten kdo dá validnější informace moje stránka věci byla vše okolo motoru tzn chladiče hadice trubky výfuk a to jsme dělali za skvělé ráce mechanika.my vymysleli on realizoval :-)
Motor je původem 3S-GE 129kw 6G celica a je přestavěn na GTE s použitými komponenty (hlava) z 129-je odlišná než GTE hlava-podrobnosti zase libor :-)

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 27 čer 2010 17:40
od Zemi
LMAO to bude na FWD? :lol: No to bude poprask. :D Na okruhu to bude vrazda. Ale fandim moc. 8) 8) 8)

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 28 čer 2010 09:32
od elviiis
myslim ze kombinace vlkeho turba a velke komprese je good ale volil bych k tomu malej plnici tlak... auto bude citlivejsi a plynujelsi lepe se odladi apd... a na 2.0 20V turbo s takovym turbem a takovou kompresi kdyz pustis 0.5bar musis bejt okolo 300k kdyz se to dobre odladi... mozna bych volil malinko mensi AR ale diky vlekem komresi to odspodu pojede dobre...

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 28 čer 2010 09:34
od elviiis
jinak mozna by se ti povedlo to naladit na tech 30psi ale nevim nevim to uz bych sel do komprese nekde k 9:1 ale hlavne dokazes si spocitt ten silenej vykon jakej by to melo taky aby klika nevyletela vanou ven :lol:

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 28 čer 2010 13:25
od Mustafa
Tak samozřejmě, že se dá kovaná klika, s pořádnejma kovanejma ojnicema a pístama. A to všechno uložit do hodne kvalitních ložisek atd, aby to vydrželo. Sázim na to, že 1,8T má dobrý dvě čidla klepání. To CR ještě neni definitivní. Ale viděl sem podobnej projekt a zdá se mi to jako zajímavá cesta. Každopádně ta změna komprese připadá v úvahu až tak příští rok, ale chci to začít řešit co nejdřív :)

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 28 čer 2010 14:46
od blázen
koukal si do kompresorových map? Na 1,8T bys mohl mít problém s compressor surge..

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 28 čer 2010 20:12
od Mustafa
A to je co?

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 28 čer 2010 21:10
od Zemi
Mustafa píše:A to je co?
Viz treba youtube nebo google...

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 30 čer 2010 10:08
od Krosmen
musím přiznat že auto funguje velice zajímavě,do 4000 rpm jede jako atmosfera a poté zaíná "tahat" ale ne skokově ale plynule jako opravdu silná atmosfera....

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 14 črc 2010 14:08
od Mustafa
To by se mi právě celkem líbilo. Jak říkám, neženu se za maximálnim výkonem, stačilo by mi po dosazení kovanýho vnitřku jen něco kolem 420koní. Každopádně když koukám na TFSI, tak to je 2L s kompresnim poměrem 10,5:1 a na to dělaj kity s GT2871r na 380koní (výměnu ojnic pouze jako doporučení :-D), což si myslim, že na takovej kompresní poměr je taky slušný, i když to má výhodu přímýho vstřiku paliva.

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 14 črc 2010 15:43
od blázen
2871 by mělo zvládnout i víc je to o AR ,tlaku a naladění atd.. s takovým kompresním poměrem. každopádně to vybrat z kompresorových map at se nestane ,že budeš mít problém s compressor surge při zátěži.. jinak moc dlouho nepojezdíš..

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 14 črc 2010 17:27
od sic
Mustafa píše:Ahoj. Mám dotaz, zdali bude fungovat následující kombinace. :)
GT3071r 82 A/R
Svody nerez tubularní
1,8T 20V -> 2,0T 20V
10,0:1 kompresní poměr.
Palivo 100oct nebo E85 spíš se přikláním k E85, ale jde o dostupnost.

Někde sem četl, že 10:1 CR neni problém do 30PSI. Takovejhle tlak ani dosáhnout nechci, spíš kolem 22-25PSI max. Auto bude daily a občas na sprinty bo okruh. Zajímá mě názor na to velký turbo a vyšší kompresní poměr při použití E85ky, případně 100oct. Co myslíte? Bude to fungovat? Výhody doufám, v lepší spodek a nižší spotřebu v daily režimu (tojest nevyužívání potenciálu). Jaký budou nevýhody a na co si dát pozor?
Tak to drzim palce, k tym 22-25psi bude este dlha cesta :lol:
Mat to ako daily a aj na okruh je predstava pekna, ale v praxi to velmi nefunguje... lepsie si je vybrat jednu z tychto veci a k tomu prisposobit auto... i ked tych 30psi ako DD musi byt celko sranda :lol:

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 14 črc 2010 18:21
od Mustafa
No a v čem by měl být problém to zkombinovat¨? Jak říkám, nechci max výkon, ale průběh. A tak si myslim, že by nebyl problém jezdit s nenašponovanym motorem jak daily, tak sem tam na okruh. Co se týče motoru, bude velkej chladič vody na zakázku + chladič oleje v místě origo cooleru, což by mělo chlazení dost pomoct a asi i říznu do kapoty pro odvod horkýho vzduchu z motorovýho prostoru, protože zrovna Fabie odvětrávání motorovýho prostoru nemá zrovna odptimální, bych řekl. To je tak vše, co mužu udělat pro výdrž motoru + adekvátní chování se k motoru samozřejmě. Jde mi spíš o rady než aby mi tu někdo řekl "to sem na to zvědavej" nebo "to bude dlouhá cesta" Jak sem už řekl, písty a tím definitivní udání kompresního poměru příjde až tak na konci příštího roku v zimě. Do tý doby bude muset vydržet origo vnitřek :-D Ale jde mi o to, že bych se rád ubral cestou vyššího kompresního poměru pro vyladění spodku a vůbec celkový křivky výkonu. Další možnost je ta, že bych ponechal stávající kompresní poměr, tojest 9,5:1.

Co se týče těch kompresorových map, tak to budu moct zjistit až mi dorazí turbo domu (doufám tak 14dní) a podle kodu turba ze štítku najdu ty správny.

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 15 črc 2010 06:15
od elviiis
mno do fabie s tim jo? mno hle v prvni rade doufam z ejsi sehnal dobrou jednotku a vsechno potrebne vybaveni pro motormanagment dalsi vec je doufam ze mas dobreho ladice a za 3ti naladit auto s takovou kompresi na takovej tlak nejni prdel akdyz se ti to povede tak to bude mit vykon jako svine a ta fabie s tim nebude fungovat... nech tech 9.5:1 a tlac 1bar a bude to ok...

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 15 črc 2010 08:45
od blázen
doufám,že ta fabie bude AWD jinak to bude chudák fabie

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 15 črc 2010 11:07
od Mustafa
Co se týče jednotky, tak to dělá Bosch ME 7,5 která by to měla zvládnout. Dávat jinou ele a jednotku nehodlám. Co se týče monitoringu, počítá se a A/F a EGT + ostatni veci jako tlak turba/oleje....

Prosim, rad bych řešil ten motor a ne věci okolo :nono:

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 30 črc 2010 00:04
od kentoya
na 1,8 jsem měl 1/10,2 a tlak cca 15psi a výkon cca 270hp na dynu, krouták cca 330nm na dynu

už od 0,8bar - cca 11 až 12 psi byl krouták skoro stejný, jen v otáčkách šel výkon dolů cca co psi to 6 hp

pořád řešíš jen tlak a komprese a výkon a vůbec tě nezajímají otáčky, a maximální krouták a jeho průběh

ty turba budou mít pozdější náběh a ten tlak na ten výkon ani nebudeš potřebovat, pokud upravíš motor aby šel do vyšších otáček, ono je to trošku složitější než jen tlak a kompresní poměr a věř tomu že jestli to bude předohrab, tak ten výkon i kroták na běžný ježdění je na prd,

u předohrabu na běžné ježdění je nad hlavu výkon okolo 220hp, u fabie která se chová jako koza bude nad hlavu i 180hp a pojedeš zatáčku rovně, je to krám na entou pokud tam máš seriový podvozek, pokud tam ovšem máš podvozek z wrc a dáš tomu sakra good slicky tak těch 400hp bude akorát, ale zatím nemám dojem že by jsi byl milionář a tudíž nečekám wrc podvozek ani slicky a upřímně fábie je strašný auto co se podvozku týká, takže výkon nezvyšovat

jo a pokud někdo bude tvrdit jakej má fábie luxusní povozek, tak já tvrdím že nejel ani v autě s průměrným podvozkem

Re: GT3071r; 10:1CR; E85

Napsal: 30 črc 2010 06:23
od elviiis
kentoyo musim ti oponovat fabie ma vynikajici podvozek adekvatni maloobjemovym nizkootackovym a nizkovykonovym motorum co se do ni davaji... s lehkym 1.2htp se to auto chova vyborne s 1.9sdi uz je razantne horsi a tady uz nejsem jistej tim jestli bych drzel stopu treba s felckou... jasne neni to civic s lichobeznikama ale ujde to...

ale myslim si to co ty bez poradne spery , poradneho podvzoku apd to bude o nicem... ale to uz je na majiteli... kazdopadne tahat takovej motor na seriove jednotce hmm hmm hmm... nevim no...