Stránka 1 z 2

tuning zapalování

Napsal: 19 črc 2010 20:55
od Libor12
Hledal jsem,ale prozatím tady nikdo nic asi takového neřešil. Můj problém je asi takový. Původní zapalování - standartní tranzistorovy modul s rozdělovacem a indukcní cívkou/otáčky motoru 9000+. Při měření osciloskopem jsem zjistil že nad 7500 dochází ke ztrátě napětí pro svíčku zhruba o polovinu. Při volnoběhu je to zhruba 30kV a při 8200 je už jen 15kV což způsobuje nepravidelné zapálení a ztrátu výkonu. Nahradil jsem tedy tranzistorovy modul kapacitním. Situace se zlepšila ale energie pro jiskru je pořád ještě málo cca 22kV. Namontoval jsem tedy stabilizátor napětí. Zlepšil se chod na volnoběh,akcelerace,napětí se také stabilizovalo,ale stejně pořád nad 7500 dochází k poklesu napětí. Sice ne už takovému ale pořád. Tak mě napadlo co třeba http://www.pulstar.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Ale když není napětí tak asi i svíčky budou o ničem. Další věc http://www.aquapulser.com" onclick="window.open(this.href);return false; hezká videa :) hezky popsáno :) ale vyřeší to můj problém? Neví někdo? Jak to třeba řeší na motocyklových motorech 12000+ nebo silně přeplňované motory 30psi+ ?

Re: tuning zapalování

Napsal: 19 črc 2010 21:08
od venca
Dneska se dělaj jakýsi "zesilovače" napětí při úpravách motorů,ale jak fungujou,to netušim

Re: tuning zapalování

Napsal: 19 črc 2010 21:25
od ladis.biker
měnil jsi jen modul nebo i zapalovací cívky? u CDI zapalování by měli být cívky trochu odlišné. mám tu případně 4 ks zapalovacích cívek (COP) z Yamaha R6 rv. 2005

Re: tuning zapalování

Napsal: 19 črc 2010 21:43
od Libor12
vyměnil jsem modul (40V) i cívku za kapacitní. COP problém neřeší,nestihnou se prostě dostatečně nabít,navíc motor má hodně vysokou kompresi 12.1:1. Směs je izolant a čím vyšší tlak tím větší. Některé přeplňované motory používající cop prostě nad 6000 snižují tlak na přijatelnou hodnotu. Já ho nemám jak snížit. Takže proto přemýšlím o věcech uvedených v odkazu,ale skutečně to funguje tak jak ukazují? Ke stabilizátoru napětí jsem byl také víceméně skepticky,ale čísla měření mě přesvědčila že to nebyla zbytečná investice. A ještě také co na ten plasmovy el oblouk budou říkat svíčky? Předpokládám,že iridia jsou nutnosti a nechtěl bych je pak měnit co 500km. :)

Re: tuning zapalování

Napsal: 20 črc 2010 11:08
od tsin
par mesicu zpet sem premyslel o necem podobnym.. poohlizel sem se v nabidce MSD, ktery sem vidal nejcastejc u vysoce preplnovanejch velkoobjemu.. mrkni na http://www.msdignition.com/ maj tam par video testu, ale spis se asi vyplati stahnout si manualy a procist, ty stranky mi prijdou dost neprehledny..

Re: tuning zapalování

Napsal: 20 črc 2010 11:55
od daffy duck
Pride mi zvlastne pisat o COP ze sa nestihnu nabit. Ved maju 4x tolko casu na nabitie, ako ked sa pouziva len jedna cievka. Ci sa mylim?

Re: tuning zapalování

Napsal: 20 črc 2010 12:25
od elviiis
daffy duck píše:Pride mi zvlastne pisat o COP ze sa nestihnu nabit. Ved maju 4x tolko casu na nabitie, ako ked sa pouziva len jedna cievka. Ci sa mylim?

2x :wink: ono urcite obrovsky rozdil je to u turba pri velkem tlaku a u atmosky s velkyma tockama... protoze u turba maji civky cas se dobijet a tedy proto ti dodaji potrebne napeti pro zapal ale s roztoucimi otackami mas toho casu mene... takze co stiha zapalovat turbinu pri 7tis uz nemusi platit pro atmosku pri 10tis... motorky prej maji dve civky (4valce) takze jedna civka je pro valce na stejnem uhlu... takze princip je podobnej jako u cop... jen jsou tam 2velke civky a ne 4male...

Re: tuning zapalování

Napsal: 20 črc 2010 13:52
od daffy duck
Jedna cievka s rozdelovacom pali pri 4 valci kazdu pol otacku motora. COP pali kazde dve otacky. Ergo 4x viac casu.

Pises o moto ze maju dve cievky na styri valce. COP ma styri cievky na styri valce. Co je lepsie? Kolko cievok ma napr. Yamaha R6? Ake otacky toci?

Re: tuning zapalování

Napsal: 20 črc 2010 15:47
od Libor12
Takže právě jsem si to změřil na VW 1,8agu 150k,plnící tlak 0,6 v max rpm jde o 0,1 dolu,napětí pro cívku 40V,pokles 30% dle knock sensoru dochází k mírným výpadkům,ktere ovšem poslechem nebo chováním nelze zaznamenat. Ten kdo tu chtěl plnit 30psi bude mít zřejmě problém :) no aby se to trochu hnulo objednal jsem sadu svíček pulstar,tak dáam vědět jak to dopadlo. Každopádně mě pořád zajímá jak to řeší motocykly nebo jine 9000+

Re: tuning zapalování

Napsal: 20 črc 2010 15:55
od AlesShi
motorky tolik nepreplnujou ne? :D

Re: tuning zapalování

Napsal: 20 črc 2010 15:56
od Mirek-200sx
zkus kontaktovat marata, tomu CRX toci pres 10tis mam ten pocit....

Re: tuning zapalování

Napsal: 22 črc 2010 10:40
od Taboo
Smazano

Re: tuning zapalování

Napsal: 22 črc 2010 12:26
od Libor12
Taboo,to bych rád. Kdyby bylo po mém instalují wolfecu + m&w ignition modul + cop. V této kombinaci není problém 16000rpm,ani 40psi tlaku. Ale mám omezený rozpočet ve kterém není 2500usd navíc. :(

Re: tuning zapalování

Napsal: 22 črc 2010 22:21
od JRD McLAREN
..a teda pouzit 2x ZAPALOVACIU CIEVKU ..??
by nevyriesilo tento problem ..??

teda aspon trochu nezlepsilo priebeh ..???
jednoducha elektronika, ktora by pripojila do obvodu druhu indukcnu cievku v momente dosiahnutia
prislusnych otacok ..?? (nejaky RPM Limiter ...)

Re: tuning zapalování

Napsal: 27 črc 2010 16:07
od Libor12
svíčky pulstar na autě a nastalo hodně přijemné zlepšení chodu motoru v celem spektru rpm. Jejich prezentace opravdu nelže i když jsem k tomu byl hodně skeptický

Re: tuning zapalování

Napsal: 27 črc 2010 18:46
od JRD McLAREN
No super...
Viesh prezradit cenu ..???
ja som uvazoval o BRISK PREMIUM pre moj motor DOR15LGS ci DR14ZC
ale neviem ci do toho ist...

a uz ked tu je toto tema, ..
vie niekto poradit nejaky elektro-modul ...umoznujuci odrtranenie rozdelovaca...??
bud by som pouzil zdvojenu inducku, alebo COP ...alebo hocico ine..
lebo ten rozdelovac je dost omedzujuci, co sa tyka vysokych otacok
a "presneho odpalenia" ci momentu kedy vobec neodpali v tom spravnom momente..

Re: tuning zapalování

Napsal: 27 črc 2010 19:14
od Libor12
130usd včetně expres dopravy z usa. To je to co řeším,minimalně bez ecu to nejde.

Re: tuning zapalování

Napsal: 27 črc 2010 20:07
od JRD McLAREN
no cena celkom primerarana na taketo "vychytavky" ..

Co sa toho zapalovania tyka..

ja som rozmyslal, ze v podstate staci iba "delicka impulzov" ..
ktora by dokazala delit impulz pre jednu inducku
na impulzy dva pre parovy zapalovaci modul ... kde palia naraz 2 a 2 sviecky..

mam odsledovane, ze ECU pri starte vzdy zacne davat impulzy na 1.valec...
preto niekedy treba starterom az 2x preocit motor, lebo ECU dovtedy nevie v akej polohe je kluka a rozdelovac/vacka..

problem "kdejakych" internetovych schem je neaky ten FAIL-OVER, ktory nerata z moznostou nepresneho/nekvalitneho signalu z ecu..
nema vlastny pomocny senzor na kuke/vacke/vstreku, a tiez aj neako rychlost spinacich prvkov / tranzistorov je diskutabilna..

EDITED:
mam k dispozicii nieco taketo:
Obrázek

Re: tuning zapalování

Napsal: 28 črc 2010 00:22
od Libor12
to ti nic neřeší. Pokud máš rozdelovac tak jednotka do něj posílá každou půlotáčku kh signál k zažehu u čtyřválce,musel by jsi ty vývody znasobit a impulsy do nich rozdělit,to nejde jinak než novou ecu.

Re: tuning zapalování

Napsal: 28 črc 2010 08:59
od JRD McLAREN
no ved to je ta "delicka impulzov" co som myslel...
teda nejaka pomocna elektronika co by robila takuto sluzbu..

Re: tuning zapalování

Napsal: 28 črc 2010 20:38
od Taboo
Smazano

Re: tuning zapalování

Napsal: 28 črc 2010 21:14
od Libor12
Mně staly 15usd kus ale ups bohužel zdarma nefunguje :) nicméně opravdu příjemné zjištění,že co tvrdí je pravda,tu cenu vynahradilo. Když už jsme u těch COP tak bosch ma ve svém výrobním programu jeden 25usd typ ,který je spínaný zenerovou diodou. Pokud na jeho primar přivedeš napětí o velikosti cca 35-40V generuje jiskru takové intenzity že do 5000km spálí iridiovou svíčku :) typ ti mužu poslat sz a vaš člověk v dílně může vyzkoušet.

Re: tuning zapalování

Napsal: 29 črc 2010 02:08
od JRD McLAREN
no z vlastnej skusenosti viem povedat, ze vyskou napatia to neni dobre prehanat...
rychlo odidu sviecky, kable, palec v rozdelovaci ..a vsetko na okolo...

raz sme skusali nieco ( elektroniku ) co zdvojnasobilo iskru ...
teda cca do 1ms sviecka hodila druhu iskru.....

celkom sa to osvecilo u VW 1.8T... pri AFR 11:1 to tolko "nezahulilo" nacierno do vyfuku
pri prudkom pridani plynu...
problem bol akurat v limite RPM ...nad 7000ot/min to uz bolo na skodu..

Re: tuning zapalování

Napsal: 29 črc 2010 12:19
od Libor12
Taboo: vypadá to zajimavě a i cena už se da akceptovat. Takže pokud bych chtěl vyhodit rozdělovac a použit COP musel bych koupit tedy tento typ Midget DIS-2 Programmable Race Ignition ? A jeho trigger použít i pro tovarní ecu s tím že bych ji nechal ovladat pouze vstřik.

Re: tuning zapalování

Napsal: 30 črc 2010 06:22
od Taboo
Smazano

Re: tuning zapalování

Napsal: 30 črc 2010 06:34
od Taboo
Smazano

Re: tuning zapalování

Napsal: 30 črc 2010 08:33
od Krosmen
Ja toho znam vic o menstruacnich cyklech polarnich medvedu

Tak to mě dostalo do kolen :-)
btw fungují ti SZ???????

Re: tuning zapalování

Napsal: 30 črc 2010 11:30
od Taboo
Smazano

Re: tuning zapalování

Napsal: 30 črc 2010 12:50
od Krosmen
hehe jojo chci se něco přiučit ať vim kdy se jim mám klidit z cesty :-)

Re: tuning zapalování

Napsal: 30 črc 2010 18:18
od JRD McLAREN
No tak som si o Midget DIS-2 coto posurfoval..aj po kdejakych forach..

Je to plneprogramovatelna jednotka, da sa do nej spravit mapa "podtlakoveho regulatora"
na vstupe treba FIRE od povodnej ECU ...
na vystupe je FIRE_PAIR1 a FIRE_PAIR2,
ma to vlastny snimac vackoveho hriadela, cize FAIL-OVER je zabezpeceny...
technicky je to riesene napr, vlepenim priskusneho magnetu do dierky co je nahon rozdelovaca..

cize v podstate zostane cely povodny zapalovaci system, kablovanie a ostatne veci k seriovej ECU
akurat clovek moze dat prec rozdelovac/inducku...

EDITED:
hracecka za 500$..s funkciami ktore nepotrebujem..
to uz mozem dat rovno inu ECU...