Stránka 1 z 1
pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 10 zář 2010 09:07
od Krosmen
Tak mám dotaz asi hlavně na Taboo a lidičky zabývjícími se hondama....
Na motoru 1ZZ je variabilní časování sací vačky,máme postavený motor s Darton vložkami a vačky jsou BC 272 .Což tedy jsme zjistili že ještě nikdo nebyl tak radikální a takové vačky na tomto motoru nepožil a vznikl problém,motor do 3000rpm vydává klepavý zvuk,motor se rozebral vše se zkontrolovalo a není nikde ani sebemenší náznak problému,zvuk jde od vaček-domněnka je že problém dělá variátor sací vačky vzhledem k veliké "ostrosti" vaček dochází k jejímu chvění a uvnitř variátoru dochází ke klepání....Je moje domněnka správná????Jelikož sme tak trošku průkopníci v tomhle směru nemáme se kde opřít o nějakou podobnou aplikaci,já osobně bych nahradil VVt člen pevným nastavením....a nebo ho upravil....
Co vy na to????????
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 10 zář 2010 12:12
od JRD McLAREN
No ja mam na motore tiez vacky 272 ..hoci je to opel....
tiez je to dost hlucne... teda do 2000ot/min. to klepe, jakoby z posledneho..
pripadne jakoby boli vadne hydrostely, ci by to islo bez oleja...
mam sice seriove struny, ventily, tanierky....ale problem je vtom...
ze si pravdepodobne poklepkava dvihatko o vacku, a to v momente ked
sa vacka vracia spat do zaveru ventilu.. ... to je zase moja teoria...
proste ako by ta vacka bola az moc "ostra"....
uz na tom mam najazdene cca 10tkm a ziadne opotrebenie som zatial nepozoroval,
ani piliny v oleji ani nic podobne, cize sa to zatial javi byt OK... az na ten hluk..
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 10 zář 2010 12:36
od Libor12
JRD McLAREN píše: teda do 2000ot/min. to klepe, jakoby z posledneho..
pripadne jakoby boli vadne hydrostely, ci by to islo bez oleja...
tak to je naprosto vystižne

přesne takovy zvuk to vydava

Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 10 zář 2010 12:42
od Ovarlord
Já bych šel cestou odppojit variátor a uviděl bych jak to bude makat pokud klepání odezní tak víš že to tím není.
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 10 zář 2010 13:23
od JRD McLAREN
no ja variator nemam.... a aj tak mi to klepe...
na volnobehu pokial nedosiahnem otacky cca 2000
pokial je motor v zabere, alebo teda "pod zatazou"..
tak to klepanie ustane niekde okolo 1200-1400..
co je v podstate hranica min. volnobeznych otacok ktore mi doporucili ...pre tieto vacky..
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 10 zář 2010 14:04
od Ovarlord
tak to tam prostě někde musíš mít nějakou vůli jinak si to nedokážu vysvětlit jestli to ted\ klepe ze shora a neni to tim že ti pak detonuje směs ale so ví tak tyhle variátory sou potom na upravovanejch motorech docela problémový
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 10 zář 2010 15:01
od Libor12
ventily ok,pružiny ok,vule ok,motor ok,vše po 3500km rozloženo zmeřeno,klepaní cca 2800 jakmile začne fungovat ventil ktery olej do vvt členu pouští klepaní zmizi. jizda - redline zastavíš a klepani ani na 850 nikde,ale zhruba do 30s se objeví,zřejme jak odteče olej z vvt členu. Máme dva zavěry:bud je vadny vvt člen i když na puvodní vačce ok, nebo je zkratka pro takovy uhel vaček nevhodný a nahradil bych ho pevným kolem.
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 10 zář 2010 15:56
od honza 2.0 16v
jeden o koze, druhej o voze...
předpokládám, že Krosmen má vačky 272° při 1mm zdvihu (či 0,04") což je v US a u lepších výrobců zvykem..
Zatímco JRD má 272° od 0 k 0, což je obvyklý spíš u evropskejch výrobců..a v porvnání s předchozím případem to dělá rozdíl až 40°

dle profilu...
k problému
- nahradit VVT pevným kolem jako to dělá každej kdo se v motorech hrabe na "vyšším" levelu s otřejšíma vačkama a nechce řešit pazvuky
- zde hraje svou roli úhel o kolik se variátor může natočit - třeba to v nízkejch otáčkách dělá s tak "ostrou" vačkou neplechu a písty se jednoduše lehce potkávaj s ventilama...
- změřil bych vůli píst-ventil v obou mezních polohách variátoru ať víte na čem jste, třeba budete překvapeni...
- bez oleje tam jsou zřejmě dost velký vůle a tak to klepe...
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 10 zář 2010 16:47
od Libor12
hlava dole mechanicky se to určitě nikde nepotkalo. Problem je v tom že nikdo je v teto kombinaci at s vvt nebo s pevným kolem nepoužil.

jediny o kom vím je monkeywrenchracing ktery v usa upravuje 1zzfe a 2zzge pro lotus a oni tam ten vvt mají. Dle mého upraví otevření oleje do vvt v nižších rpm. Seriově je to od 2800-5500 max natočení.
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 10 zář 2010 20:45
od Taboo
Smazano
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 11 zář 2010 07:16
od honza 2.0 16v
Taboo, s dosedlejma ventilovejma pružinama jsem měl problém vůbec motorem otočit, pravda je, že za chodu motoru pružina různě vibruje a vybočuje, čímž se snižuje, tak by otočení možný bylo... problém bude asi ten variátor..
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 11 zář 2010 07:49
od Libor12
hlava je kompletně po go. Vodítka,ventily supertech,tvrdší pružiny,Ti retainer crower,. Vacka je crower stage 3 280/10.1 pevná zdvihatka oem toy. Problem je pouze ten hluk. Motor je na sériové ecu,takže blokování jak ventilu tak vvt způsobí nouzový režim. Protože ten hluk mizí současně s otevřením oleje do vvt napadlo mě použít třeba piggy back od aem a upravit volnoběh a otevreni ventilu??
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 11 zář 2010 12:06
od Taboo
Smazano
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 13 zář 2010 17:16
od Libor12
Tak jsem na jinem foru o 1zz a 2zz vyslídil že ten hluk je naprosto normalní už od instalace crower stage2 a použití fic aem nebo fic apexi nezbytností,a taktež podobna odpoved přišla od monkeywrenchracing.
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 14 zář 2010 12:22
od Taboo
Smazano
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 14 zář 2010 13:46
od Libor12
ano,volnobeh se ma zvyšit na 1100-1150rpm a otevření ventilu pro vvt na 1500rpm upravit vstřik a předstih. Jinak dnes jsem konečně nastavil vačky hks v mém 4a-ge a opětovně Ti musím poděkovat!!! Jede to skvěle!!!
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 15 zář 2010 00:57
od Taboo
Smazano
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 15 zář 2010 08:49
od Krosmen
hm takže bych místo BC vaček se pídil po HKS....na moje 4AGE
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 28 zář 2010 21:52
od JRD McLAREN
Takze jak to potom cele dopadlo ..??
hluk od tych 1150ot volnobehu neni ...??
by ma to dost zaujimalo,
..kedze moje si na volnobehu "slusne hrkoce".
aj ked ja mam zase info u mojho motoru, ze pri tychto vackach,
ktore su tie posledne mozne "najostrejsie" pre hydro-dvihatka a na seriovych pruzinach
je hrkot na volnobehu normalny / alebo volnobeh dvihnut nad 1500ot.
ja sa totiz asi cez zimu chystam upravovat druhu hlavu, ine ventily, vacky, pruziny...
pevne dvihatka, a vacka okolo 280, tak by som rad vedel ze ci sa mam na nieco "specialne pripravit"
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 29 zář 2010 14:31
od Krosmen
řešení bude jak popisuje Libor za pomoci piggy back.Nyní vše fubnguje jak má auto jezdí...jen chrastí

na "zdejší" poměry jsou vačky použité cca 304,jak podotýká Honza.Toyota nemá hydra,pevné podložky pod mističkami.
Re: pevný rozvod vs VVT-problém????
Napsal: 29 zář 2010 19:29
od JRD McLAREN
OK ...
takze sa nemam lakat, ked mi to pri pouziti vacky 280-290 bude rachotit rovnako ako teraz ...
