Stránka 1 z 2

škrtici klapky

Napsal: 16 říj 2010 06:44
od kozorozecek
co si myslite že je lepši mit ke každemu valci jednu škrtici klapku nebo jednu velkou klapku??vyhody nevyhody jak pro atmosferu tak přeplnovani

Re: škrtici klapky

Napsal: 16 říj 2010 08:03
od honza 2.0 16v
u přeplňování to je dá se říci zbytečnost

u atmosféry jsou škrtící klapky výhoda, protože se válce navzájem neovlivňují (i když u společnýho sání by taky šlo využít setrvačnosti sloupce k přeplňění spárovaného válce -podobně jako u svodů 4-2-1 kde se to využívá k výplachu..)

a popravdě s dobrým odladěním se dostaneš na stejný parametry u motoru s 1 klapkou a klasickým sáním jako u motoru s 4 klapkou..vše to je jen o sladění komponentů..

např. tovární S2000 s výkony nad 280PS.. mající 1 jedinou 66mm klapku.. a není to tak dávno co tovární F2 (myšleno 2l předohrab), či kit cary měli na 4 klapce 230-250PS...

Re: škrtici klapky

Napsal: 17 říj 2010 10:26
od kozorozecek
takže pokud mam přeplnovane auto tak stači jedna velka ?idealno prumer asi zjistim zkoušenim nebo se to da dle nečeho určit??

Re: škrtici klapky

Napsal: 17 říj 2010 11:46
od honza 2.0 16v
pro většinu motorizací je dostačující klapka/klapky (v případě např. VW) s průměrem, či ekvivalentem plochy 60mm...

bylo toho tu popsáno dost... já sem relativně konzervativní (narozdíl od pacientů se splašenejma rejžema co musej mít 70mm na 1,6tce..) a spokojím se s tím co dodal výrobce..

budu se opakovat:

230PS 2l NA v octavii cup v pohodě proleze 55mm seriovou klapkou
250-300PS proleze 30mm restriktorem u NA či turbp
a 400PS+ dokáže prolýzt 40mm restriktorem..takže tak..

Re: škrtici klapky

Napsal: 17 říj 2010 19:47
od kozorozecek
a je nejaka tajna formule podle čeho se da nejak spočist jak dlouhe maji bejt vstupni vetve sani nebo jejich prumery či třeba ta klapka prumer?

Re: škrtici klapky

Napsal: 18 říj 2010 05:50
od honza 2.0 16v
ano... průměr klapky takovej, jakej má motor odběr vzduchu při maximálních otáčkách/výkonu - neměl by bejt takovej, aby při polovičním otevření klapky/ek motor dosáhl maximálního výkonu/otáček..

a délka sání od ventilu po komoru,(v případě 1 společné klapky) a nebo od ventilu po škrtící klapku..to jde taky spočítat..

koukni na jenvey.co.uk do sekce FAQ... tam něco málo je..zbytek je teorie helmholtzova rezonátoru

Re: škrtici klapky

Napsal: 18 říj 2010 20:38
od JRD McLAREN
..no fcul ked som kupil ITB, tak sa tu zacne rozoberat toto tema .. :roll:

Re: škrtici klapky

Napsal: 18 říj 2010 22:12
od kozorozecek
moje představa vypočtu klapky byla že se sečtou plochy prumeru kanalu do hlavy a vysledek bude prumer klapky.
ale tu delku me ani nenapada jak .
jinak mam mechanicky ovladanou klapku se senzorem když dam jinou klapku ten senzor se musi přenastavit nebo jak a co stim???

Re: škrtici klapky

Napsal: 19 říj 2010 00:32
od Taboo
Smazano

Re: škrtici klapky

Napsal: 19 říj 2010 08:18
od kozorozecek
takže jaky prumer klapkdy by mel bejt u čtyřvalcoveho motoru s předpokladanym vykonem 300-350 koni a delka trumpet s maximalnima otačkama 6500-7000 motor bude převrtan na obsah 2,5l a bude přeplnovany(jen jsem ješte na važkach či pořidit vetši kompresor nebo přestavet na turbo)

Re: škrtici klapky

Napsal: 19 říj 2010 09:45
od Taboo
300HP - 48mm, 350HP - 52mm, delka 430mm (od sedel ventilu k usti trumpet).

Re: škrtici klapky

Napsal: 19 říj 2010 09:53
od kozorozecek
no super parada mockrate dekuji 8)

Re: škrtici klapky

Napsal: 19 říj 2010 11:01
od JRD McLAREN
Taboo mash niekde nejaky web, kde su vzorce na vypocet..?? pripadne nejake tabulky..??

ja totiz riesim umiestnenie vstrekovacov na klapkach..

Re: škrtici klapky

Napsal: 19 říj 2010 11:16
od Taboo
Smazano

Re: škrtici klapky

Napsal: 19 říj 2010 11:40
od kozorozecek
a při mych požadavcich jaka vzdalenost by byla idealni ?tech vstřiku

Re: škrtici klapky

Napsal: 19 říj 2010 11:51
od JRD McLAREN
no kedze je predpoklad ze kompesor nebudesh vytacat nad 8t RPM,
tak vstrekovac mozesh nechat uniestneny tam kde ho dal vyrobca..
co byva cca 7-15cm od ventilu v zavislosti na tvare a konstrukcii sacieho kanala..(a ostatnych veci)
(ja poznam modely pre 2l NA motory)

cim bizsie je vstrekovac k ventilu, tym je lepsia spotreba, emisie, krutak v nizkych otackach..
a naopak..
cim vysie otacky su "pozadovane", tak tym dalej by mal byt vstrekovac od ventilu...
a samozrejme sa potom zvysuje spotreba, krutak sa posuva do vyssich otacok a pod...

..ja to riesim len preto, ze ITB co mi prisli, maju otvory pre vstrekovace aj na sacej prirube a aj na klapkach..
..prisli mi ktomu aj 4 zaslepky... tak teraz sa neviem rozhodnut, ze kam ich namontovat...
..takze asi sa uskutocni metoda "pokus-omyl" ..

Re: škrtici klapky

Napsal: 19 říj 2010 11:54
od Krosmen
já mám na 1,6 průměr difusoru na karburátoru 41mm

Re: škrtici klapky

Napsal: 19 říj 2010 14:46
od Taboo
Smazano

Re: škrtici klapky

Napsal: 22 říj 2010 18:20
od kozorozecek
Taboo píše:300HP - 48mm, 350HP - 52mm, delka 430mm (od sedel ventilu k usti trumpet).
při jakem prumeru trumpet toto plati??jsem to dnes přemeřoval a připada mi to hoooodne dlouhe
jinak origo moje klapkda ma prumer 57mm takže bude dostačujici že?

Re: škrtici klapky

Napsal: 24 říj 2010 01:25
od kozorozecek
trumpety budu vyrabet je tam nejaky rozmer rozšiřeni ktere bych mel dodržet nebo uhel rozšiřovani
nebo nejaky idealni tvar?myslim tvar v pružezu vim že je to neco jako venturiho trubice proste trychtyř

Re: škrtici klapky

Napsal: 01 lis 2010 19:59
od psychatog
Z ktereho ITB se dá dostat větší výkon z Jenvey s laditelnou ECU nebo z Webrů?

Re: škrtici klapky

Napsal: 01 lis 2010 20:51
od JRD McLAREN
hmm..

no ked ono tu zalezi na celkovej dlzke toho sacieho kanala...
a to smer ventil-klapka a smer klapka-trumpeta moze mat inu dlzku...

jako ja som sa do ladenia Webrov pustil raz...a nikdy nedoladil ...
(lebo som ftedy nevedel ze ako na to)
a racej dam prednost ITB + ECU

..pripadne su dost oblubene karburatory z moto-yamaha

To kozorozecek:
ty trumpety by mali mat priemer taky ako ma klapka..
a zaoblenie na koncoch cca 1cm na dlzku,
a sirku jaka sa ti dokaze vtesnat ...cize trumpeta-trumpeta
tazko mi povedat...nad tymto som nikdy nepatral...

Re: škrtici klapky

Napsal: 01 lis 2010 21:06
od kozorozecek
trumpety jsem udelal, nakonci je radius R7,5 menši prumer je prumer sani do hlavy 40mm a rozšiřuje se do prumeru 65mm na delce 150mm pořidim foto a dam sem

Re: škrtici klapky

Napsal: 02 lis 2010 19:41
od KaCzaba
padla zde rec o karburatorech.
vetsinou jsou delany na litra treba z R1...
ale zase mas motor skoro o objemu jednou tak vyssim...zase mas min otacek..jak pak budes vedet zda nechat tak jak jsou,nebo menit trysky a vetsi,mensi...jen hlavni nebo i volnobezny....

Re: škrtici klapky

Napsal: 02 lis 2010 23:13
od kozorozecek
tak tady dve fota tech mejch natrubku nebo možna tři:-) k motoru jsou jen tak narafičene na hadicich ale při teto vzdalenosti jsem o deset cm bliže než bych bejt mel:-(při delce tech 430mm budou fakt doooost dlouhe a už budu mit problem je dostat i do auta:-(

Re: škrtici klapky

Napsal: 03 lis 2010 05:48
od honza 2.0 16v
karburátory samozřejmě musíš kompletně předělat...

mnoho lidí motorkový karbce zkoušelo a jen pár je opravdu dobře na autě rozchodilo - ty byhc spočítal na prstech jedné ruky..

lepší cesta jsou webery, kde máš možnosti při mnohem větší..

Re: škrtici klapky

Napsal: 03 lis 2010 10:21
od Krosmen
mám na 1.6 karburátory z R1-šikovnej motorkář je naladí raz dva a na základě lambdy je i přetryskuje....
Na 4AGE je to celkem běžná záležitost....

Re: škrtici klapky

Napsal: 03 lis 2010 18:05
od JRD McLAREN
som sa teraz docital na jednom webe...
ze je vraj lepsie, pokial mam ovalny tvar sacieho kanala, ...
aby aj tvar klapiek bol podla moznosti ovalny...
(nemenit teda tvar z ovalu na okruhly)
vraj je to lepsie ....

nema stym niekto skusenost ...??

Re: škrtici klapky

Napsal: 03 lis 2010 19:33
od Hasis
mate nekdo moznost me udelat trumpety na 45ky webry?

Re: škrtici klapky

Napsal: 03 lis 2010 19:44
od kozorozecek
tyto možnosti už bohužel nemam ale pokud viš nejake rozmery nebo maš jeden kousek mužu ješte zkusit poptat kamarada