Stránka 1 z 2
Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 24 říj 2010 09:35
od mysák
ahoj chlapy, chtel jsem se zeptat jsem v tomto trochu laik a chci si nechat snížit hlavu na 323i, nevím jaké proporce potřebuju vedet abych řekl že mužu snížit o desetinu nebo milimetr, jdeme oto aby nesnížil moc nebo tak - hledal jsem tu dlouho ale nic konkrétního jsem nenašel abych se to dozvedel

dekuji za odpoved
ještě by me zajímalo jak se řeší kompresní pomery potom dkeuji

Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 24 říj 2010 13:59
od Beaver
Na hlavu nesahej. O desetiny (spíš ale méně) se snižuje v případě, že se hlava rovná (po fouklém těsnění např.). V takových případech je komprese ovlivněná minimálně. Ovšem ubírat materiál cíleně je prasárna (ano u Škodovek to fungovalo, ale tím se nemůžeš univerzálně řidit), porušuješ tvar spalovacích prostor. Pokud chceš vyšší kompresní poměr, tak použij vysokokompresní písty (a taky lepší těsnění a šrouby hlavy).
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 24 říj 2010 23:46
od mysák
nikdo víc neporadí ??
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 24 říj 2010 23:54
od m.artty
Důvod snižování hlavy?
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 25 říj 2010 00:20
od BIGPAPA
mysák píše:nikdo víc neporadí ??
jak píše Beaver šestiválec 2,5 od BMW je trochu jinde než nesmrtelnej hliníkáč s třikrát uloženou klikovkou a rozvodem OHV takže je blbost na hlavu sahat razantním snižováním
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 25 říj 2010 06:15
od badbmw
pokud si dobre pamatuji tak hlavu muzes max snizit po vylisek co je udelany v hlave nekde je to jen prohluben kolem 1mm a neco mela by to mit kazda hlava jinac jen tak orientacni snizeni hlavy vuci kompresy si muzes udelat tady
http://skoda.daves.cz/Zmena_kompresniho ... vani_hlavy" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 25 říj 2010 07:36
od mysák
Chtel bych zvýšit výkon , to je hlavní duvod. ale jak koukám tak je to zbytečné

a jak u motoru bez turba nejvíc zvýšit výkon ? svody ? nebo titanové sání ?? dekuji za rady kdo neco ví
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 25 říj 2010 08:14
od tholis
mysák: Za prvé=oturbit (levnější je tam ale prsknout jinej oturbenej motor), jinak atmosféra se řeší dobře spočítaným výfukem, kvalitním sáním a přípravou směsi..
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 25 říj 2010 09:25
od blázen
pokud chceš změnit CR..kup si jiný písty... víc k tomu nemám .. víš co koupíš,znáš výsledek..
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 25 říj 2010 09:52
od Beaver
mysák píše:Chtel bych zvýšit výkon , to je hlavní duvod. ale jak koukám tak je to zbytečné

a jak u motoru bez turba nejvíc zvýšit výkon ? svody ? nebo titanové sání ?? dekuji za rady kdo neco ví
Vyměnit za motor s turbem nebo oturbit. Ani to, ani nějaké významnější zvedání výkonu u atmosféry tě nepřijde levně, to by sis měl uvědomit na prvním místě. Asi nejvýznamnější krok, kterej by na prvním místě měl nějakej efekt je výměna vaček, viz např.:
http://www.horsepowerfreaks.com/perform ... ngine/Cams
Písty tam nemají, ale ty nejspu případně problém nechat udělat na zakázku (cena se ti zřejmě zase líbit nebude). S vyšší kompresním poměrem se ti ale může stát, že na Natural 95 už si moc nezajezdíš, takže pozor na to.
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 25 říj 2010 12:16
od blázen
třeba CP ti vyrobí,jakej píst chceš..
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 25 říj 2010 17:47
od mysák
Beaver - moc dekuji za vačku a asi do ní pujdu,
Blázen - prosím te co je CP ? nejaka firma ? dekuji.
přesne tak to jsem to chtel slyšet tady od všech dekuji za ochotu.
o turbo už přemýšlím ale asi tam zkusí mdát kompresor a ne turbo.
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 25 říj 2010 20:10
od blázen
CP piston.. výrobce pístů.. viz google
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 25 říj 2010 21:44
od mysák
celej večer tu hledám písty na BMW 6 válec a nic, jdu hledát dál kdyby nekdo v čechách vedel o nečem prosím napište dekuji

Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 26 říj 2010 05:49
od honza 2.0 16v
http://www.albrechtmotorsport.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vackykrejbich.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tady ti podle vzorku udělaj píst pro tvoje potřeby...resp. s motorem.. ale na cenu se neptej...
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 28 říj 2010 12:17
od Krosmen
Ad honza:hele a ty jsi s albrechtem v kontaktu viď?Já mám tady nějaký poškozený vačky z coupe 16VT a albrecht by měl být schopen je znovu navařit a opracovat tak jak bych mu řekl?Je tahle informace správná????
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 28 říj 2010 15:51
od honza 2.0 16v
Albrecht vačky nenavařuje...a tuto technologii repase asi ani moc v lásce nemá, ale můžu poptat.
Na tohle tu jsou jinačí... myslím, že Vošvrďáci by to možná uměli, ty navařovaný vačky a klikovky běžně používaj
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 28 říj 2010 17:12
od blázen
tady v příboře to tuším taky navařují,zanedlouho tam pojedu,můžu se zeptat
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 28 říj 2010 17:41
od Krosmen
zkuste se mi pánové poptati,případně i na ceny kolik si řeknou za jeden palec případně i za reprofil vačky

kuju moc
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 28 říj 2010 18:03
od honza 2.0 16v
tak Albrecht stále 500,- za reprofilaci palce+tepelný zpracování, zybtek ještě poptám
a už mám i info, že fanoušek navařování není.. tudíš nedělá
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 29 říj 2010 20:25
od tom28
myslím že do takových úprav se možná nechtěl ani pouštět. U takového motoru k nějakému "mírnému" zvyšování komprese nebude třeba vyroby pístu. Neznám ceny dnes ale u šestky si připrav min. 30 tis. ještě taková úprava zajímá?
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 30 říj 2010 18:11
od mysák
pánove ještě jsem se chtel zeptat, jestli tady nekdo nemáte nejaký kontakty na písty ohledne českých dovozcu dekuji.
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 30 říj 2010 23:38
od hIGGI
Ja jsem loni snizil hlavu u motorky, zvysil kompresni pomer z 12:1 na 13:1, pretryskoval karbec a letos spokojenej jezdil, akorat uz netankuju 95tku benzin.....
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 01 lis 2010 06:14
od elviiis
Jak bylo zmineno CP piston... jejich pisty mam take v aute a je to krasna prace za rozumne penize... pokud o ne mas zajejm napis liborovy12 ale pocitaj s tim ze na 6ti valce to bude nekde okolo 25tis kc spise vice... ale jsou kovane a lehke

Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 01 lis 2010 06:48
od MattyX
jen tak trochu mimotechnicka ?! proc vymyslis nejaky upravy na priskrcenym motoru ?
misto 323 bych se nejakym upravam zacal venovat na 2.8 minimalne , ale existuje dalsich milion motoru ktery se daji lehce swapnou (M3 3.0 + 3.2 , E46 3.0 , V8 4.0 4.4 atd atd.) narust vykonu je tam uplne jinde

jen bych o tom minimlne popremyslel .)

Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 01 lis 2010 07:14
od Ultima
je to jak rika matty, proc resit u facka takovyhle upravy, kdyz tam za odpoledne prehazis 1.6 filetu. a navic bawori maji tu vzacnou schopnost ze fungujou jako puzzle..
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 01 lis 2010 09:31
od tom28
souhlas..... motory bmw znám poměrně dost začal jsem na 2litru a skončil u 2.8 ve které jsou takové upravy že by za to bylo M3 motor ,který je někde jinde........ dělej jak rozumíš ty ale pokud se jedna o M20 motor má nějakých 150 koní...... uděláš kompresi pomocí pístů tak za 30 tisís, pak zjistíš že to chce vačku, protože jsou to dvě veci co patří k sobě...... takže plus 10 k tomu nějaký chip nebo doladění....... sání budeš dohromady 45- 5o tis ...za to dostaneš když dobře tak 30 koní ....když se zadaří a pak přijde venca od sousedů s 2.5 litrem za 10 tis a bude s tebou držet krok...... protože když bude v dobré kondici bude mít 170 koní, lepší krouták, protože ty ještě díky vačče přijdeš o střední otáčky bude to k nasrání.......
Já půl roku dělal hlavu na 2 litru a kdybych koupil hned 2.5 měl jsem tam hned 50 koní navíc .....takže vím o čem mluvím.....

Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 02 lis 2010 11:39
od mysák
no to jsem chtel slyset, pujdu do jineho motoru, zkusim sehnat 2,5 a tu nejak vymyslet, dekjji za rady vsem a za nazory. jeste jsem se chtel zeptat tim zesnizim hlavu se zmeni omprese? pisu na mobilu dekuji za pochopeni
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 02 lis 2010 11:47
od Krosmen
snížením hlavy se sice zvýší komprese ale jde o to že aby se komprese někam významě hnula tak bys musel snižovat o dost a to je zase na úkor všeho ostatního navíc potom můžeš hlavu vyhodit když ji snížíš na hranici a potom třeba motr přehřeješ a budeš ji chtít srovnat,není co brousit.....
Re: Snížení hlavy , komprese atd.
Napsal: 02 lis 2010 16:53
od honza 2.0 16v
některý hlavy ani moc snižovat nejdou, protože bys už jezdil v sedlech ventilů
pokud nemám na kovaný písty, jdu cestou úpravy stávajicích pístů (na kterých provedu takový obrobení, kterým třeba eleiminuju kapsu, ale prohloubím vybrání pro ventily-čímž získám i prostor pro lepší vačky) a zároven snížením bloku...
sice to taky stojí nějaký úsilí a peníze- motor stejně musíš rozebrat, ale funguje to...