Stránka 1 z 1
duty cycle
Napsal: 07 lis 2010 18:13
od suskyin
Ahoj, mám dotaz ohledně duty cycle na vstřikovačích. Všude jsem se dočetl že maximální dopouručené hodnoty jsou 80-85%, ale kde pak nastane problém když doba otevření bude větší? Mechanicky vzdato dojde zřejmě k tomu že vstřikovač přestane stíhat otvírat a zavirat, ale když při vzrustájícím DC bude AFR stále v pořádku, je reálné riziko poškození motoru?
Re: duty cycle
Napsal: 07 lis 2010 19:01
od Fifi
Spíše prvně vstřikovače a pak asi i motoru...Vstřikovač zůstane trvale otevřený a je reálné riziko, že ho spálíš, protože cívečka v něm obsažená se nebude stíhat chladit (napětí, které do něj půjde bude připomínat spíše ss než pulzy při kterých má vždy chvíli času kdy se chladí) a čím bude teplejší, tím bude mít větší odpor až nakonec přestane reagovat... Pokud to je jinak, znalejší mě jistě opraví, doplní...

Re: duty cycle
Napsal: 08 lis 2010 14:55
od Libor12
Re: duty cycle
Napsal: 08 lis 2010 17:11
od suskyin
Fifi píše:Spíše prvně vstřikovače a pak asi i motoru...Vstřikovač zůstane trvale otevřený a je reálné riziko, že ho spálíš, protože cívečka v něm obsažená se nebude stíhat chladit (napětí, které do něj půjde bude připomínat spíše ss než pulzy při kterých má vždy chvíli času kdy se chladí) a čím bude teplejší, tím bude mít větší odpor až nakonec přestane reagovat... Pokud to je jinak, znalejší mě jistě opraví, doplní...

Myslíš že hrozí riziko přehřátí? Vstřik je podle mne vcelku intenzivně chlazen protékajícím palivem, v podstatě tedy čím víc paliva vstřikem poteče tím i vetší odvot tepla bude. Můžu zkusit udělat i měření teploty povrchu vstřikovače, ale moc se mi to nezdá. Co jiný mechanický problém? Jedná se mi spíš o to, jestli tlačení vstřiků na 4-válci do vysokých hodnot DC může způsobit jejich rozdílné dávkování paliva, protože pokuď by byla stále hodnota AFR v pořádku, neviděl bych v tom problém

Re: duty cycle
Napsal: 08 lis 2010 19:22
od Fifi
Já hlavně nevidím racionální důvod, proč hnát vstřiky nadoraz... Když vím, že jsou mi "malé" a regulátor tlaku paliva mi dostatečně nepomůže, tak začnu šetřit na větší a né je hnát nadoraz a čekat kdy se co pos... Co se týče toho dávkování, tak i když to nemám nijak ověřeno, tak věřím, že rozdíly tam nejspíš budou a lambda je ani nemusí zachytit, protože než se k ní plyny dostanou budou smíchány z více válců a tak se může zdát vše ok, zatímco jeden ze čtyř jede na chudou...
Re: duty cycle
Napsal: 08 lis 2010 20:59
od suskyin
máš pravdu že vetší vstřiky je řešení, ale to už chce jednotku nebo alespoň piggy back... a vlastně o to mi ani nejde. Jde mi jen o jasný důvod proč je tomu tak je a co se děje když je to jinak. Zkoušel jsem duty cycle měřit na seriovém motoru se seriovým boostem a byl sem velmi překvapen když jsem viděl DC někde kolem 95% s AFR kolem 10. To už mi příjde moc když všude se uvádí max 85%
Re: duty cycle
Napsal: 08 lis 2010 21:35
od Fifi
Hmm, a nemůže jít o chybu měření? Přeci 95% je už hodně, na druhou stranu afr 10 je zbytečně moc bohaté, kdyby bylo někde mezi 12-13 tak by to motoru neublížilo (pokud se tím zalitím palivem neodvrací detonace) a dost by to ulevilo vstřikům...
"Jde mi jen o jasný důvod proč je tomu tak je a co se děje když je to jinak."
Bohužel, v tomhle směru jsem již řekl vše co jsem věděl/tušil, nijak dál jsem se o to nezajímal, jelikož mám v plánu se těch ověřených hodnot držet...
Re: duty cycle
Napsal: 09 lis 2010 19:31
od Beaver
suskyin píše:máš pravdu že vetší vstřiky je řešení, ale to už chce jednotku nebo alespoň piggy back... a vlastně o to mi ani nejde. Jde mi jen o jasný důvod proč je tomu tak je a co se děje když je to jinak. Zkoušel jsem duty cycle měřit na seriovém motoru se seriovým boostem a byl sem velmi překvapen když jsem viděl DC někde kolem 95% s AFR kolem 10. To už mi příjde moc když všude se uvádí max 85%
Vysloveně problém je s tím, že vstřik musí dobou otevření palivo nadávkovat dostatečně přesně na to, aby AFR bylo v pořádku. Když nebude stíhat a zůstane "viset", tak tím poteče palivo jen jako potrubím neustále a s nějakým dávkováním je konec.
Re: duty cycle
Napsal: 11 lis 2010 16:31
od Krosmen
jak dopadne píst byť jen z ukapávajího vstřiku mohu nafotit.....
Re: duty cycle
Napsal: 12 lis 2010 06:27
od suskyin
Krosmen píše:jak dopadne píst byť jen z ukapávajího vstřiku mohu nafotit.....
Výsledek si dokáži představit, jak došlo k "ukapávání vstřiku" ?
Re: duty cycle
Napsal: 12 lis 2010 06:45
od blázen
s dírou jak vrata.. mám takový píst z dieslu..taky jen ukapávala tryska:-)

Re: duty cycle
Napsal: 12 lis 2010 10:49
od JRD McLAREN
este je docela dolezita aj reakcna doba, teda kedy ECU "da povel" na otvorenie vstreku,
a kedy sa vstrek skutocne otvori, a to iste aj pri zatvarani vstreku.
Od toho ecu pouzivaju FlyBack, ktore su pomerne dost ucinne,
a verim tomu ze v seriovej jednotke aj dost premakane vo fabrike, pripadnne je doba otvarania/zatvarania
osetrena primo v software ECU. teda ECU priblizne vie kolko ms trva vstreku kym sa otvori/zavre.
z toho sa teda moze zdat ze DC na seriovej ECU je 90-95%......
(ale ja len teoretizujem ;;;

)
Re: duty cycle
Napsal: 13 lis 2010 08:27
od Krosmen
sem objednával-teda libor nakoupil

550ccm vstřiky a cena směšná jen nevím jestli to jsou bosh nebo siemensy.
jak se to stane že ukapává?no to je tak když holt vstřik odejde do věčných loviš't.....