Stránka 1 z 1

duty cycle

Napsal: 07 lis 2010 18:13
od suskyin
Ahoj, mám dotaz ohledně duty cycle na vstřikovačích. Všude jsem se dočetl že maximální dopouručené hodnoty jsou 80-85%, ale kde pak nastane problém když doba otevření bude větší? Mechanicky vzdato dojde zřejmě k tomu že vstřikovač přestane stíhat otvírat a zavirat, ale když při vzrustájícím DC bude AFR stále v pořádku, je reálné riziko poškození motoru?

Re: duty cycle

Napsal: 07 lis 2010 19:01
od Fifi
Spíše prvně vstřikovače a pak asi i motoru...Vstřikovač zůstane trvale otevřený a je reálné riziko, že ho spálíš, protože cívečka v něm obsažená se nebude stíhat chladit (napětí, které do něj půjde bude připomínat spíše ss než pulzy při kterých má vždy chvíli času kdy se chladí) a čím bude teplejší, tím bude mít větší odpor až nakonec přestane reagovat... Pokud to je jinak, znalejší mě jistě opraví, doplní... :wink:

Re: duty cycle

Napsal: 08 lis 2010 14:55
od Libor12
8) :potlesk:

Re: duty cycle

Napsal: 08 lis 2010 17:11
od suskyin
Fifi píše:Spíše prvně vstřikovače a pak asi i motoru...Vstřikovač zůstane trvale otevřený a je reálné riziko, že ho spálíš, protože cívečka v něm obsažená se nebude stíhat chladit (napětí, které do něj půjde bude připomínat spíše ss než pulzy při kterých má vždy chvíli času kdy se chladí) a čím bude teplejší, tím bude mít větší odpor až nakonec přestane reagovat... Pokud to je jinak, znalejší mě jistě opraví, doplní... :wink:
Myslíš že hrozí riziko přehřátí? Vstřik je podle mne vcelku intenzivně chlazen protékajícím palivem, v podstatě tedy čím víc paliva vstřikem poteče tím i vetší odvot tepla bude. Můžu zkusit udělat i měření teploty povrchu vstřikovače, ale moc se mi to nezdá. Co jiný mechanický problém? Jedná se mi spíš o to, jestli tlačení vstřiků na 4-válci do vysokých hodnot DC může způsobit jejich rozdílné dávkování paliva, protože pokuď by byla stále hodnota AFR v pořádku, neviděl bych v tom problém :?

Re: duty cycle

Napsal: 08 lis 2010 19:22
od Fifi
Já hlavně nevidím racionální důvod, proč hnát vstřiky nadoraz... Když vím, že jsou mi "malé" a regulátor tlaku paliva mi dostatečně nepomůže, tak začnu šetřit na větší a né je hnát nadoraz a čekat kdy se co pos... Co se týče toho dávkování, tak i když to nemám nijak ověřeno, tak věřím, že rozdíly tam nejspíš budou a lambda je ani nemusí zachytit, protože než se k ní plyny dostanou budou smíchány z více válců a tak se může zdát vše ok, zatímco jeden ze čtyř jede na chudou...

Re: duty cycle

Napsal: 08 lis 2010 20:59
od suskyin
máš pravdu že vetší vstřiky je řešení, ale to už chce jednotku nebo alespoň piggy back... a vlastně o to mi ani nejde. Jde mi jen o jasný důvod proč je tomu tak je a co se děje když je to jinak. Zkoušel jsem duty cycle měřit na seriovém motoru se seriovým boostem a byl sem velmi překvapen když jsem viděl DC někde kolem 95% s AFR kolem 10. To už mi příjde moc když všude se uvádí max 85%

Re: duty cycle

Napsal: 08 lis 2010 21:35
od Fifi
Hmm, a nemůže jít o chybu měření? Přeci 95% je už hodně, na druhou stranu afr 10 je zbytečně moc bohaté, kdyby bylo někde mezi 12-13 tak by to motoru neublížilo (pokud se tím zalitím palivem neodvrací detonace) a dost by to ulevilo vstřikům...

"Jde mi jen o jasný důvod proč je tomu tak je a co se děje když je to jinak."

Bohužel, v tomhle směru jsem již řekl vše co jsem věděl/tušil, nijak dál jsem se o to nezajímal, jelikož mám v plánu se těch ověřených hodnot držet...

Re: duty cycle

Napsal: 09 lis 2010 19:31
od Beaver
suskyin píše:máš pravdu že vetší vstřiky je řešení, ale to už chce jednotku nebo alespoň piggy back... a vlastně o to mi ani nejde. Jde mi jen o jasný důvod proč je tomu tak je a co se děje když je to jinak. Zkoušel jsem duty cycle měřit na seriovém motoru se seriovým boostem a byl sem velmi překvapen když jsem viděl DC někde kolem 95% s AFR kolem 10. To už mi příjde moc když všude se uvádí max 85%
Vysloveně problém je s tím, že vstřik musí dobou otevření palivo nadávkovat dostatečně přesně na to, aby AFR bylo v pořádku. Když nebude stíhat a zůstane "viset", tak tím poteče palivo jen jako potrubím neustále a s nějakým dávkováním je konec.

Re: duty cycle

Napsal: 11 lis 2010 16:31
od Krosmen
jak dopadne píst byť jen z ukapávajího vstřiku mohu nafotit.....

Re: duty cycle

Napsal: 12 lis 2010 06:27
od suskyin
Krosmen píše:jak dopadne píst byť jen z ukapávajího vstřiku mohu nafotit.....
Výsledek si dokáži představit, jak došlo k "ukapávání vstřiku" ?

Re: duty cycle

Napsal: 12 lis 2010 06:45
od blázen
s dírou jak vrata.. mám takový píst z dieslu..taky jen ukapávala tryska:-) :lol:

Re: duty cycle

Napsal: 12 lis 2010 10:49
od JRD McLAREN
este je docela dolezita aj reakcna doba, teda kedy ECU "da povel" na otvorenie vstreku,
a kedy sa vstrek skutocne otvori, a to iste aj pri zatvarani vstreku.
Od toho ecu pouzivaju FlyBack, ktore su pomerne dost ucinne,
a verim tomu ze v seriovej jednotke aj dost premakane vo fabrike, pripadnne je doba otvarania/zatvarania
osetrena primo v software ECU. teda ECU priblizne vie kolko ms trva vstreku kym sa otvori/zavre.

z toho sa teda moze zdat ze DC na seriovej ECU je 90-95%......

(ale ja len teoretizujem ;;; spek)

Re: duty cycle

Napsal: 13 lis 2010 08:27
od Krosmen
sem objednával-teda libor nakoupil :-) 550ccm vstřiky a cena směšná jen nevím jestli to jsou bosh nebo siemensy.
jak se to stane že ukapává?no to je tak když holt vstřik odejde do věčných loviš't.....