Stránka 1 z 1
Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 02 úno 2011 21:15
od vavra
Zdravim Vás

, Doma mám auto Škoda Rapid 130 s motorem z favorita. Zimní dny jsou dlouhé, proto mě napadlo že bych si ho poupravil na blbnutí atd

. Může te mi prosím poradit jak zvýšit výkon jako například pilování přívodu paliva atd. a všeljaké úpravy co jsou doma možné? Za odpovědi předem děkuji.

Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 02 úno 2011 21:20
od Tiger.s
Vačku,přetryskovat karbec,svody s výfukem a u tomuhle motoru pomůže snížení hlavy.
Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 02 úno 2011 21:26
od JRD McLAREN
pripadne 4-klapka... a.k.a. karburatory Yamaha R1
Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 02 úno 2011 21:48
od AR166
projdi si tyhle fora, je tam toho dost ohledne uprav..
http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/." onclick="window.open(this.href);return false;.
http://skoda.panda.cz/forum/viewforum.p ... d5022393bf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 02 úno 2011 21:53
od vavra
Děkuju moc

cením si vašich odpovědí
Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 03 úno 2011 20:08
od kubito
odlehceni setrvaku a remenice taky to pomuze jinak s tim motorem toho moc nenadelas

Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 03 úno 2011 20:14
od Tiger.s
Když vemeš v potaz kolik tomu motoru a jeho koncepci tak toho umí víc než dost

Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 03 úno 2011 23:49
od Beaver
To jo, ale kdyz ho dostanes na tu uroven kdy uz toho "umi dost", tak ma spotrebu jak nosny rakety raketoplanu, zere olej jak kyselina a stalo te to tolik penez, ze by za to bylo nekolik jinych aut s vyssim vykonem v serii.
Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 04 úno 2011 05:53
od honza 2.0 16v
no momentálně tady máme a jezdíme s feldou, ve který ej fabia 1.4 OHV
výkon cca 150PS, ale za poměrně nekřesťanský prachy...
jen taková kalkulace kdyby to měl upravovat z novcý dílů
webery 45 - kupováno nové (20000,-) + sada trysek atd
sací potrubí na webery - o5 nové 5000,-
vačka krejbich - 11000
sada zdvihátek pro vačku - ????
motor fabia 1400 - 5000,- + úprava stávajícího spodku 15000,- (materiál, obrábění, vyvážení)
hlava s velkejma ventilama a kanálama - 15000,-
zde vidíš že to levný není... leštěný kanály v hlavě nepřidaj nic (ale pro dobrej pocit je vyleštit můžeš), spíš se zaměř na tvary ventilů a sedel..zde je zakopanej pes pokud budeš zvětšovat kanály (tím nemyslím vyleštění, ale úběr materiálu 2mm i více na poloměru..) zvětš i ventily...
pak dje vačku - pozor, po světě se ale toulá mnoho přebrusů, z nihž je mnoho nekvalitních.. takže Muck, čepek, fiedler, albrecht jsou jediní pánové kam se obrať
pak rozhoď spodek, a snaž se aby písty a ojnice vážili stejně +- 1g... nedávno jsme vážil střeva z VW 16v a písty byly v 10g, ojnice v 15g..což je docela dost... tohle srovnání do 1g poznáš na chodu motoru ve vysokých otáčkách setrvák odlehčit můžeš
a celý to nech na sedrovi ze 130L.. večer napíšu jak sme si s tím sedrem pohrál..
Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 04 úno 2011 12:47
od Krosmen
280 vačku,stáhnout hlavu na max,spojit komory karburátoru,výfukový svody a seš na cca80PS....
Mám takhle udělanou felicii MPI a s úpravou software máme 85PS.bere 8L - 10L na sto a olej bere minimálně....
Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 04 úno 2011 19:25
od Tiger.s
Beaver to máš samozřejmě pravdu ale jak píše krosmen tahle uprava není moc náročná a ato jede víc než dost ... Měl jsem motor z favoritu kdysi v rapidu a v něm ostrou vačku,přetryskovanej karbec , svody s příčnákem a auto letělo slušně ..
Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 04 úno 2011 21:59
od Beaver
Krosmen-style úprava je ta jednodušší varianta, která nic moc nepřinese. Tedy abysme si rozuměli - oproti sérii to je samozřejmě nebe a dudy, upravenýho Favorita jsem měl taky když bylo správné počasí, teplota a vlhkost vzduchu, tak s tím člověk byl schopnej drásat nervy i Fábiím RS, který sice měly navrch při akceleraci, ale neujely a jejich řidiči nechápali jak je možný, že Favorit se jich pořád drží. Na druhou stranu to už člověk musel řídit i zubama a očníma bulvama, auto hrozně trpělo (úžasný věci to dělá s klikovkou a ložiskama) a celkově v tom ty investice prostě nebyly moc vidět. Navíc kamarád se mi v podobně upraveným Rapidu úspěšně zabil i přes to, že nepodcenil úpravu motoru a udělal i upgrade brzd. Takže upravit to "na blbnutí" problém není, ale za pár korun se s tím moc nevyblbne, za nehorázný sumy už celkem jo, ale nevyplatí se to s ohledem na možnost pořídit něco lepšího. Ale tak jako zkusit to klidně může, já nikomu nebráním

Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 04 úno 2011 22:19
od Tuner#2
Honza 2,0 16V: Předpokládám, že se svýma znalostma ses upsal, ale proč Tě ve výčtu od koho vzít vačku chybí Krejbich a figuruje tam Fiedler, který dává vačky právě od Petra a nebo od Čepka?
Jinak já mám vačku od Čepka 265/258, větší zdvihy, načasovaná klínkem (daleko lepší volba jak noname 280tka co lítá po inzercích a netu), sníženou hlavu, slícované kanály (hlavně sací neleštit, to je kravina a na škodu) otraskovaný Serd a mám odbržděno 90HP a 130Nm.
Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 04 úno 2011 22:33
od JRD McLAREN
mne sa vala na stokerliku 136ka felda s pretocenym loziskom na ojnici...
a maam silnu chut stym nieco ist urobit...
pouzit ale pritom MPI ...stand.ecu
....ale.....
Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 04 úno 2011 23:42
od Tuner#2
A nebo namontovat turbo IHI a pak je tam hned 190HP a 220Nm

Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 04 úno 2011 23:48
od Beaver
A ty loziska na kliku si v tom pripade nakup do zasoby

Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 05 úno 2011 00:01
od Tuner#2
Kamarád takhle jezdí už 3. sezónu a bez problémů.
Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 05 úno 2011 05:43
od honza 2.0 16v
Tuner#2 píše:Honza 2,0 16V: Předpokládám, že se svýma znalostma ses upsal, ale proč Tě ve výčtu od koho vzít vačku chybí Krejbich a figuruje tam Fiedler, který dává vačky právě od Petra a nebo od Čepka?
Jinak já mám vačku od Čepka 265/258, větší zdvihy, načasovaná klínkem (daleko lepší volba jak noname 280tka co lítá po inzercích a netu), sníženou hlavu, slícované kanály (hlavně sací neleštit, to je kravina a na škodu) otraskovaný Serd a mám odbržděno 90HP a 130Nm.
Fiedlera mám od baráku 1km a vím že bere od Kreijbicha, protože právě v tý fabii/feldě se točí ta 307° se 7,5mm zdvihem na palcích..tak se mi to vykouřilo z hlavy..
Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 05 úno 2011 09:54
od Tuner#2
honza 2,0 16v: OK v poho, právě mě to zarazilo mezi výrobcema vaček

Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 05 úno 2011 20:20
od Boháček
a neí lepší si na blbnutí koupit něco jinýho ?
namátkou nějaké GSi od opla nebo něco v tomhle stylu ?
přeci jen Rapida mi na zničení přijde škoda
Re: Škoda Rapid, motor Favorit
Napsal: 07 úno 2011 08:40
od Krosmen
Určitě práve proto se investice nevyplatí,proto jsem se nikam dále nehrnul,felicie notně ožila a o to šlo prvořadě

Když chci výkon tak na to mám auta s vrtulkou a tím nemyslím ve znaku....